Nee, maar ik herken wat ze zegt, als moeder. En ik ken meer moeders die er zo tegenaan kijken en mee omgaan.quote:
Check de volgende thread op het Viva forum: Mijn man ziet me altijd op mijn minst en vice versaquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man krijgt nog net zoveel aandacht en hij is ook dol op onze zoon aandacht geven.
Hier zit ik dan, helemaal alleen terwijl de mannen weg zijn om een dartbord te kopen. En nu, ben ik nu verwaarloost, ach, arme ik, zomaar mijn plek kwijt
Mijn lijf was na 3 maanden slanker dan voor de zwangerschap en daaronder is ook al alles gewoon hetzelfde gebleven.
We zijn al 20 jaar samen, dus ik denk niet dat dat een kwestie van tijd isquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:17 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Check de volgende thread op het Viva forum: Mijn man ziet me altijd op mijn minst en vice versa
Carriere-vrouw, met twee kinderen, klaagt dat ze geen energie heeft om af en toe haar man alle hoeken van de kamer te laten zien.
Het is een kwestie van tijd, zo denk ik dan.
Triest, dan heb je iets heel erg verkeerd gedaan in je leventje.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:17 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Check de volgende thread op het Viva forum: Mijn man ziet me altijd op mijn minst en vice versa
Carriere-vrouw, met twee kinderen, klaagt dat ze geen energie heeft om af en toe haar man alle hoeken van de kamer te laten zien.
Het is een kwestie van tijd, zo denk ik dan.
Ja, zo denk ik er ook over. Op dit moment denk ik van: nee, nooit wil ik kinderen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:31 schreef sjeksmine het volgende:
Ik hoef geen kinderen. Ergens denk ik, wil ik mijn kinderen wel in zo'n verziekte maatschappij als deze laten opgroeien? Met alle problemen en wie weet hoe erg het allemaal nog zou kunnen worden? Tja, misschien vergezocht, maar voor mij best een reden om geen kids te willen.
Verder denk ik dat ik niet eens in staat zou zijn om een kind op te voeden, weet niet waar ik dat vandaan haal maar dat zegt mijn gevoel. Kan die drukte denk ik totaal niet handelen. Ik heb een broertje en jongere neefjes... Heb altijd opgepast en dat kon tot op zekere hoogte prima. God oh god, wat een energieslurpers. Nee, ik denk niet dat ik het zou kunnen.
Bovendien ben ik misschien wat te egoïstisch aangelegd, ik wil me namelijk volledig gaan storten op een baan in de TV en/of filmwereld. Of me dat gaat lukken is de vraag, het is wel mijn ambitie.
En dat zeg ik nu allemaal zo mooi op mijn 19e jaar... Maar wie weet hoe ik er over tien jaar over denk.
Haha, nee, geen actrice. Ik wil lekker achter de schermen. Films maken, reizen om inspirerende docu's te maken etc. Ik vind dat kinderen niet in dat plaatje passen!quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:34 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Ja, zo denk ik er ook over. Op dit moment denk ik van: nee, nooit wil ik kinderen.
Maar ben benieuwd, word je actrice ofzo?
Kijk jij maar uit. Je bent 31, en als je relatie onverwacht op de klippen loopt, dan ben je zo 35 en dan wordt je te oud voor kinderen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Skjor het volgende:
Maar... ik ben al 31 en ben nu eigenlijk net lekker bezig met carrière maken.
Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken fulltime te werken i.c.m. zoonlief. Vind het ergens altijd zo zielig, die kinderen die elke dag tot 18.00 bij de opvang zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Skjor het volgende:
Aarg, ik vind dit zo moeilijk hè. Aan de ene kant zou ik wel vier kinderen willen. Ik kom uit een groot gezin en als ik zo terugkijk was dat eigenlijk echt fantastisch. En ook nu nog, lekker samen bbqen, op vakantie, avondjes doorzakken. Dat zou ik ook voor mijn kinderen willen.
Maar... ik ben al 31 en ben nu eigenlijk net lekker bezig met carrière maken. Ik zou eventueel 4 dagen in de week kunnen gaan werken (4*9), maar niet minder. Mijn man idem dito. En ik geniet van mijn leven nu, met het doorzakken in het weekend en het uitslapen en dan de hele zondag gamen, en het het reizen etc. etc. Ik krijg het al benauwd als ik denk aan hoe ik mijn werk met een kind moet combineren. Ik denk echt dat ik constant ontzettend moe zou zijn.
Ik heb het nooit erg gevonden. Dat zielig vinden wordt alleen gedaan door de moeders zelf die zichzelf heel belangrijk vinden voor hun kind, wat ze natuurlijk ook wel zijn, maar het hoeft toch echt geen 24/7 om het kind gelukkig te laten worden. 's Avonds je ouders zien is lang genoeg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken fulltime te werken i.c.m. zoonlief. Vind het ergens altijd zo zielig, die kinderen die elke dag tot 18.00 bij de opvang zitten.
Ben ik niet met je eens. Niet omdat ik mezelf nu zo belangrijk vind hoor, want het gaat me niet om mij persoonlijk, maar dat een kind gewoon thuis, bij familie is. Dus als ik werk, is hij gewoon thuis en is mijn moeder er. Ik zeg ook niet dat het slecht is hoor, het is alleen niet mijn keus.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het nooit erg gevonden. Dat zielig vinden wordt alleen gedaan door de moeders zelf die zichzelf heel belangrijk vinden voor hun kind, wat ze natuurlijk ook wel zijn, maar het hoeft toch echt geen 24/7 om het kind gelukkig te laten worden. 's Avonds je ouders zien is lang genoeg.
Waarom zou het zielig zijn als een kind bij de opvang is, waar ook allemaal leeftijdgenootjes zijn en ze zich uit kunnen leven qua spelen enzo?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:24 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Niet omdat ik mezelf nu zo belangrijk vind hoor, want het gaat me niet om mij persoonlijk, maar dat een kind gewoon thuis, bij familie is. Dus als ik werk, is hij gewoon thuis en is mijn moeder er. Ik zeg ook niet dat het slecht is hoor, het is alleen niet mijn keus.
Nu heb ik een kind met een vorm van autisme, dus ms dat ik er daarom zo naar kijk.. Hij heeft echt die rust nodig van zijn eigen plek en eigen omgeving. En ik kan me herinneren van mezelf dat ik dat vroeger ook erg fijn vond.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou het zielig zijn als een kind bij de opvang is, waar ook allemaal leeftijdgenootjes zijn en ze zich uit kunnen leven qua spelen enzo?
Nja, ik spreek ook niet helemaal voor mezelf als ik zeg dat kinderen het daar hartstikke leuk hebben, want voor mij was dat niet zo, maar voor het gemiddelde kind daar is het gewoon gezellig en leuk. Die hebben helemaal niet het besef dat ze worden uitbesteed of iets dergelijks, sommigen vinden het thuis zelfs saai vergeleken bij de opvang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nu heb ik een kind met een vorm van autisme, dus ms dat ik er daarom zo naar kijk.. Hij heeft echt die rust nodig van zijn eigen plek en eigen omgeving. En ik kan me herinneren van mezelf dat ik dat vroeger ook erg fijn vond.
En ik snap dat idee van je kind de hele week uitbesteden gewoon niet zo, helemaal niet als ze nog baby zijn. Maar wederom, dat is mijn mening he. Ik voed mijn kind graag zelf op.
Ik weet wel wat je bedoelt, ik vond kinderopvang en zo toentertijd ook echt drie keer niks.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nu heb ik een kind met een vorm van autisme, dus ms dat ik er daarom zo naar kijk.. Hij heeft echt die rust nodig van zijn eigen plek en eigen omgeving. En ik kan me herinneren van mezelf dat ik dat vroeger ook erg fijn vond.
En ik snap dat idee van je kind de hele week uitbesteden gewoon niet zo, helemaal niet als ze nog baby zijn. Maar wederom, dat is mijn mening he. Ik voed mijn kind graag zelf op.
Zou dat echt zo zijn, dat ze dat besef niet hebben? Vooral als ze wat ouder zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nja, ik spreek ook niet helemaal voor mezelf als ik zeg dat kinderen het daar hartstikke leuk hebben, want voor mij was dat niet zo, maar voor het gemiddelde kind daar is het gewoon gezellig en leuk. Die hebben helemaal niet het besef dat ze worden uitbesteed of iets dergelijks, sommigen vinden het thuis zelfs saai vergeleken bij de opvang.
Ik had altijd de indruk dat vooral kinderen die helemaal thuis zijn opgevoed zo denken over de kinderen die naar een opvang zijn geweest, die zijn opgevoed met het idee en vinden het normaal, terwijl de thuiskinderen zich altijd verbaasd afvragen of dat niet vreselijk is dat je na school niet naar huis kunt waar de verse thee al gezet is en ze eens lekker de dag kunnen doornemen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Zou dat echt zo zijn, dat ze dat besef niet hebben? Vooral als ze wat ouder zijn?
Sja, het is natuurlijk ook net wat je gewend ben, I guess. Ik weet wel van mezelf, dat ik het vroeger echt niet tof vond dat allebei mijn ouders zo veel weg waren, hadden een restaurant, dus 's avonds waren ze er niet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik had altijd de indruk dat vooral kinderen die helemaal thuis zijn opgevoed zo denken over de kinderen die naar een opvang zijn geweest, die zijn opgevoed met het idee en vinden het normaal, terwijl de thuiskinderen zich altijd verbaasd afvragen of dat niet vreselijk is dat je na school niet naar huis kunt waar de verse thee al gezet is en ze eens lekker de dag kunnen doornemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |