Noten en vis is inderdaad goed!quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:17 schreef deerntie het volgende:
Eerder poepte ik 1 x per dag.. maar sinds ik aan het lijnen ben is het 1x in de 2/3 dagen. En het gaat er ook veel lastiger uit allemaal. Eerde kon ik sneller poepen als dat ik kon plassen, maar nu... pff.. Vanochtend ook weer bijna een half uur op de wc gezeten, met ontzettende buikpijn![]()
Maargoed, we kunnen de gezonde vetten toer eens proberen.. vooral vis/noten toch? Of zijn er meer dingen die (relatief) veel goede vetten bevatten?
of gewoon een kannetje ad-tenquote:Op woensdag 28 maart 2012 08:25 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Noten en vis is inderdaad goed!
Ook in plantaardige oliën zitten die goede vetten, dus bijv. in olijfolie, wat je over een salade zou kunnen gieten
quote:
Daar is maar 1 smiley goed voor..quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:28 schreef Stormqueen het volgende:
lepel olijfolie op nuchtere maag, en snel wegspoelen, werkt ook
Anders heb je toch ook van die capsules?quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:43 schreef deerntie het volgende:
Alleen jammer dat ik niet echt een grote vis/noten liefhebber ben.. 1x in de week wil nog wel denk ik, maar elke dag gaat me niet lukkenMaar goed, vlees bakken in olijfolie moet ook wel lukken denk ik.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:28 schreef Stormqueen het volgende:
lepel olijfolie op nuchtere maag, en snel wegspoelen, werkt ook
Vast wel, maar ik ben niet heel erg van de pilletjes enzoquote:Op woensdag 28 maart 2012 08:45 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Anders heb je toch ook van die capsules?
Oh, dat valt best mee!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:11 schreef RandomMoron het volgende:
Vakantieschade na 3,5 week niet letten op wat je eet, vruchtensappen drinken en wat alcohol hier en daar : +2,5 kil
hoeveel champagne was het?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:05 schreef Audreyoot het volgende:
He ik was een halve kilo lichter vanochtend. Conclusie; van champagne en een suikerwafel val je af
Maar het feest is voorbij, ik ga weer gezond doen!
Daar is minstens 1,5 kg zo weer van 'verdwenen'quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:11 schreef RandomMoron het volgende:
Vakantieschade na 3,5 week niet letten op wat je eet, vruchtensappen drinken en wat alcohol hier en daar : +2,5 kil
Ja.. Dat had ik gistermorgen dus, gewoon een kilo zwaarder dan de dag ervoorquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel champagne was het?
Ik ben ook altijd lichter de ochtend na een flinke zuup, de dag daarna echter vaak een kilo zwaarder
Oh joy haha! Een halve fles. Ik heb me toch best goed ingehouden vind ik zelfquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel champagne was het?
Ik ben ook altijd lichter de ochtend na een flinke zuup, de dag daarna echter vaak een kilo zwaarder
oooh, da's opwarmen!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh joy haha! Een halve fles. Ik heb me toch best goed ingehouden vind ik zelf
haha, herkenbaarquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik word geeeeekkkk hier. Ben gisteren onder de zonnebank geweest, een whopping 12 minuten. Heb over mijn hele achterlijf (dat is vast geen woord) jeuk. Jeukerdejeukjeuk. JEUK!
Beterschap!quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een subtiel topictitel.
Bij deze haat ik ziek zijn. Volgens mij mag ik het wel griep noemen. Al krijg ik inmiddels alweer wat voedsel binnen.
O.2 boterhammen met pindakaas
T. Banaan
L. 2 boterhammen met sandwichspread o.i.d
T. Smoothie
D. nog geen flauw idee, iets simpels
Ik weet niet hoeveel je hiervan binnen houdt/krijgt, maar je lijstjes zijn echt een enorme verbetering tov een tijd geleden, CotS!quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een subtiel topictitel.
Bij deze haat ik ziek zijn. Volgens mij mag ik het wel griep noemen. Al krijg ik inmiddels alweer wat voedsel binnen.
O.2 boterhammen met pindakaas
T. Banaan
L. 2 boterhammen met sandwichspread o.i.d
T. Smoothie
D. nog geen flauw idee, iets simpels
Eetstoornistechnisch gaat het eigenlijk heel erg goed (en dan voor mij, niet de stoornis). Ik voel me goed, niet schuldig. Ik val nog steeds af (minder snel, maar dat is prima) en ik ben gewoon blij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel je hiervan binnen houdt/krijgt, maar je lijstjes zijn echt een enorme verbetering tov een tijd geleden, CotS!En beterschap verder
![]()
Oh, maak jij je smoothies met of zonder zuivel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben smoothies gaan drinken omdat ik heel goedkoop zo'n apparaat tweedehands vond ik natuurlijk veel te weinig zuivel binnen kreeg. Dus ik gooi er een kwak magere yoghurt in (ongeveer 200ml). En het lukt me zo beter om 2x fruit te eten op een dag
-----
Dat uitzieken gaat wel lukkenheerlijk lui op bed met een pc te liggen koukleumen op een elektrische deken
Dank u![]()
t is dat dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
beterschap Cots!
Wat een kutwoord trouwens, purgeren
Ik vind het echt zo'n therapiewoordquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
beterschap Cots!
Wat een kutwoord trouwens, purgeren
Gewoon je vinger in je strot steken en kotsen <3 klinkt beter ja.quote:
'obstipatie'quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
purgeren vind ik net zoiets als "gemeenschap hebben" en "darmbeweging hebben"
ik neuk ook gewoon lieverquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
purgeren vind ik net zoiets als "gemeenschap hebben" en "darmbeweging hebben"
Oh dat je anus verstopt zit?quote:
Nou sorry hoor maar vrijen vind ik wat anders dan keihard neukenquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... omg... jullie zijn zo schattig subtiel![]()
Je hebt het ook over toiletgang in plaats van schijten. Je hebt het ook over vrijen i.p.v keihard neuken. Enzovoorts... Net zo duidelijker, klinkt alleen wat "vriendelijker"
Dit dus, van mij hoeft het niet allemaal bot, grof en direct. Soms kun je best een beetje subtiel zijn... al vind ik 'toiletgang' wel ver gaan. Ik zeg gewoon 'poepen' of 'naar de wc gaan' *eerste tegen vriendjelief, tweede tegen de rest van de wereld*quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je hebt het ook over toiletgang in plaats van schijten. Je hebt het ook over vrijen i.p.v keihard neuken. Enzovoorts... Net zo duidelijker, klinkt alleen wat "vriendelijker"
vrijen is kusjekroelseks.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
De liefde bedrijven.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vrijen is kusjekroelseks.
Toiletgang is de hal die voor de plee zit.
QFT.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:54 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar vrijen vind ik wat anders dan keihard neuken
hopelijk slaat je AB snel aanquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
QFT.
Verder, goeiemorgen.
Fijn om te lezen dat het met sommige wat beter gaat en ook fijn om te lezen dat wie gister een klotedag had er vandaag weer fris tegenaan gaat.
Ik ga zo eens even op de weegschaal staan. En vandaag weer aan het vloeibare voedsel.![]()
Lijstje van vandaag zal zoiets zijn:
O: yoghurt
T: water
L: Yoghurt + soep
T: water
D: soep + yoghurt
T: IJsje
![]()
(hoop toch dat ik hier snel vanaf ben. Gister wel vast voedsel geprobeerd maar na 1 hap opgegeven. Te veel pijn)
Als ik vandaag de energie vindt om een smoothie te maken van groente en fruit doe ik dat misschien wel. Maar ben er bang voor, Heb vanacht wel een aantal uurtjes geslapen, maar daarvoor 40 uur wakker geweest en kut gevoeld, dus energielevel is 0. Nog minder als voordat ik ging slapen.
Morgen ga ik weer vast voedsel proberen. Vandaag nog ff niet, denk ik.quote:
Mag dat wel, calorie gewijs? Wat doet nou 1 sperma lozing?quote:
Eiwitten!!!!!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag dat wel, calorie gewijs? Wat doet nou 1 sperma lozing?
Ik denk dat je meer verbrand dan je binnen krijgt.... (anders heb ik toch een beetje medelijden met de wederhelft)quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja geen idee, ik gooi het altijd samen met het rubber wegquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eiwitten in de winkel zijn hartstikke duur (in verhouding met koolhydraten) en dan gooi je het weg o.O Opsparen die handel en opbakken bij het avondeten!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja geen idee, ik gooi het altijd samen met het rubber weg
Dat zou ik nou uitkotsen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eiwitten in de winkel zijn hartstikke duur (in verhouding met koolhydraten) en dan gooi je het weg o.O Opsparen die handel en opbakken bij het avondeten!
het was heerlijkquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, dat valt best mee!
Was 't leuk?
Rubbersquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja geen idee, ik gooi het altijd samen met het rubber weg
Nou had ik gisteren griesmeelpudding gekocht...quote:
Hangt er vanaf van wiequote:
JEEEJ!!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Fuente het volgende:
OMG wat gaan deze topics snel!
Ik heb mijn eigen persoonlijke feestje, ik zit onder de 100!
quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Fuente het volgende:
Oeh, dat zijn de beste mijlpalen! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:40 schreef Fuente het volgende:
Nou, op dit moment nog even nietquote:
Gaat ie geheid van boven de 100 komen, dansen op de weegschaal!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:52 schreef Sometimes het volgende:
![]()
De dag dat ik dat bereik (zit wel in de planning, maar weet niet of dat dit decennium wordt) doe ik een dansje op de weegschaal.
Het is een feit... Ik ben niet vriendelijkquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan je er ook geen soepje krijgen met iets erbij?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag moest ik op het werk eten en ik doe het zelden, want elke keer weer denk ik: wat een ongezond voedsel voor een ziekenhuisDe zalm was heerlijk, maar dreef letterlijk in het vet. En er was een aardappel-witte kool stamppotje, met uiteraard veel kaas (48+ denk ik) en ik verdenk ze ervan dat er veel boter in het gerecht zat. Ik moet het gewoon echt maar niet meer doen, hier eten. Dan maar geen warm eten op een dag (vanavond tot laat vergadering).
De soep smaakt meestal nog vetter dan het warme etenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
Kan je er ook geen soepje krijgen met iets erbij?
De koks gaan blijkbaar voor 'smaak' en vinden dat vooral in roomboter en andere volvette producten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
klinkt als een amerikaanse kantine
3 ons rosbief op een boterham en dan nog drie sauslepels mayo er over
Ik ken hetquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
in de healthy salad bar in new york goten ze de vinaigrette trouwens ook met soeplepels over je sla
Tijd om de ziekenhuis-voedingsdeskundigen eens de keuken in te sturenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De koks gaan blijkbaar voor 'smaak' en vinden dat vooral in roomboter en andere volvette producten.
Het is echt zelden iets slank & verantwoords
Als ik lunch vergeet neem ik hier volkorenbrood en een kuipje pindakaas of een gekookt ei. De rest raak ik niet aan.
whehehe doet me eraan denken dat toen ik in het ziekenhuis lag en ik na 5-6 weken weer mocht gaan eten ik kipsalade op een toast kreeg, echt lekker vet met veel mayoquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De koks gaan blijkbaar voor 'smaak' en vinden dat vooral in roomboter en andere volvette producten.
Het is echt zelden iets slank & verantwoords
Als ik lunch vergeet neem ik hier volkorenbrood en een kuipje pindakaas of een gekookt ei. De rest raak ik niet aan.
Ik denk niet dat dat iets gaat uithalenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef PdeHoog het volgende:
Tijd om de ziekenhuis-voedingsdeskundigen eens de keuken in te sturen
Gut das wel heel erg, hoe moeilijk is het nou om iets vegetarisch te maken?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat iets gaat uithalenEr werken hier geloof ik iets van 2000 mensen en er is echt ook nóóit een vegetarisch alternatief. Groentensoep heeft ook gehaktballetjes, dat idee.
Oh dat schiet ook niet op neequote:Op woensdag 28 maart 2012 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De soep smaakt meestal nog vetter dan het warme eten
En salades zijn allemaal al aangemaakt met veel saus (dat weegt zwaarder op de weegschaal neem ik aan).
Mais ouiquote:
Da's veel ja; succes!quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:04 schreef Jarno het volgende:
een heleboel beweging
Maar het is voor een goed doel. Ofzo.
Dat sowieso, anders is het morgen weer een kilo erbijquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hehe, bijgelezen...
Jarno is iig goed bezig, valt af, en beweegt veel!!!
Fuente onder de 100 kilo
En verder weet ik het niet meer...
Mijn keuze voor gezond eten gisteravond leverde mij vanmorgen -4,9 op.... En ik vind het flauw, want ik wil toch nu echt die 5 kilo eraf.... Moet ik dus vandaag ook nog even netjes door blijven eten...
Jeetje, klinkt heftigquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:04 schreef Jarno het volgende:
Godsakkejantje, echt behoorlijk dood gegaan in de sportschool zeg vanochtend. Ik 'moet' nu 44 punten per week en dat is behoorlijk aanpoten kan ik je vertellen. Normaal is op een avond 12 puntjes redelijk te doen (= een uur fietsen in de juiste hartslagzone, of een combinatie van diverse apparaten natuurlijk) maar als ik het op drie x per week wil houden moet ik er nu dus 15 per avond halen... en er komen weken van 48 aan straks. Vanochtend drie kwartier gefietst, krachttraining gedaan, 20 minuten op de roeiert, en nog een klein half uur op de loopband. En toen was het dik 2 uur later en moest ik snel naar huis om de kleine nog op tijd van school te kunnen halen.
.
Maar het is voor een goed doel. Ofzo..
hé wat vervelend nou voor jequote:Op woensdag 28 maart 2012 15:39 schreef Sjeen het volgende:
Zo, ik zit in de speeltuin met een flesje water en een appel
de mijne heet gewoon calorietellerquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:01 schreef deerntie het volgende:
Goed bezig SQ!
Ff een vraagje, gebruiken jullie ook een app om je calorien te tellen? Zo ja, welke gebruiken jullie?
Uhm... hangt er een beetje vanaf. Als ik alleen ben elke dag en als ik niet alleen ben niet. Minimaal eens per week iigquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef summer2bird het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je eigenlijk in de week?
ik had nu al een poosje niet gewogen ! , maar ben benieuwd of ik dinsdag bij de dietist ook echt onder de 80 benquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef summer2bird het volgende:
een keer of 14...quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik woog eerst mezelf elke dag maar ik heb mezelf aangeleerd om 1 keer in de week op een vaste dag te wegen. Soms doe ik toch nog 1 keer tussendoor maar dat is al ik weet dat ik ontzettend verkeerd heb gegeten en wat de schade is of juist wanneer ik weet dat ik goed bezig ben geweest maar ik probeer 1 keer per week aan te houden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben groot fan van CalorieTeller voor android, ipad, iphone. Vrijwel alle Nederlandse producten staan erin. Ik vind die van het voedingscentrum echt baggerslecht. Heb m ook al een tijd niet gebruikt moet ik zeggen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:01 schreef deerntie het volgende:
Goed bezig SQ!
Ff een vraagje, gebruiken jullie ook een app om je calorien te tellen? Zo ja, welke gebruiken jullie?
Elke dag!quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef summer2bird het volgende:
Kan je daar zelf ook dingen aan toevoegen en telt hij alleen kcal of ook bijv KH, Eiwit, Vet etc?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben groot fan van CalorieTeller voor android, ipad, iphone. Vrijwel alle Nederlandse producten staan erin. Ik vind die van het voedingscentrum echt baggerslecht. Heb m ook al een tijd niet gebruikt moet ik zeggen.
oei, en waar kwam je vandaan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:11 schreef PhatBassBoom het volgende:
Ik ben gisteren na lange tijd op de weegschaal gegaan.. Ik schrok me rot144-145
Ai... probeer het als een motivatie te zien om gezonder te gaan etenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:11 schreef PhatBassBoom het volgende:
Ik ben gisteren na lange tijd op de weegschaal gegaan.. Ik schrok me rot144-145
Ik ben altijd dik geweest. Op mijn zwaarst was ik 149. Ik heb paar jaar terug 117 gewogenquote:
Uhm.. maar het goed dat je het zelf inziet en dat je er nu voor wil gaan! Wat ga je doen qua sporten?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:20 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ik ben altijd dik geweest. Op mijn zwaarst was ik 149. Ik heb paar jaar terug 117 gewogenIk schommelde al sinds 2 jaar tussen de 136 -138kg.. tot nu. Nja, ik ben hard bezig met sporten dus het komt wel goed.
Crosstrainer. Ik heb een tijdje geleden deze aangeschaft. http://www.redcoon.nl/B16(...)-zwart_Crosstrainersquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef Chezzeel het volgende:
[..]
Uhm.. maar het goed dat je het zelf inziet en dat je er nu voor wil gaan! Wat ga je doen qua sporten?
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:52 schreef Lijnloos het volgende:
Mag ik zonder ook maar iets te zeggen over anderen even voor mezelf jompelen? Ja?!BMI onder de 30!!!
37 J.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:29 schreef Jarno het volgende:
Oh goed idee dat is voor mij maar... 20km!.
En voor die 20km moet ik wel over de A15 lopen dus.quote:
Oh nee ik kan netjes binnendoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
En voor die 20km moet ik wel over de A15 lopen dus..
4,5km zou ik ook niet gelopen hebbenquote:Op donderdag 29 maart 2012 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
4,5 km over het fietspad. Anders had ik het natuurliijk niet gedaan
Kom, dat kun je zelfs nog hardlopen J.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:35 schreef Joene het volgende:
[..]
4,5km zou ik ook niet gelopen hebben
De laatste tijd is m'n bloeddruk echt heel netjes (suiker is eigenlijk nooit écht te hoog geweest, wel licht verhoogd maar dat was toen ik op m'n zwaarst was, over de 90 kilo oid) en dat is met hele lichte meds (meer een soort veredelde plaspillen) dus ik wil over een tijdje, als ik blijf afvallen en sporten, toch eens kijken of ik zonder kan. Niet dat ik veel last heb van die meds maar zonder is altijd beter denk ik dan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:40 schreef Silmarwen het volgende:
Wilde ik binennkort ook doen. Vooral omdat ik zwangerschapsdiabetes heb gehad, even goed in de gaten houden.
Zeker zeker!quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
De laatste tijd is m'n bloeddruk echt heel netjes (suiker is eigenlijk nooit écht te hoog geweest, wel licht verhoogd maar dat was toen ik op m'n zwaarst was, over de 90 kilo oid) en dat is met hele lichte meds (meer een soort veredelde plaspillen) dus ik wil over een tijdje, als ik blijf afvallen en sporten, toch eens kijken of ik zonder kan. Niet dat ik veel last heb van die meds maar zonder is altijd beter denk ik dan.. Is ook een mooi, medisch doel om te stellen vind ik.
quote:
Gewoon volhouden Be! , kwestie van de knop omzetten, en niet ellende omzetten in vreten ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Ik heb mezelf maar weer eens de zoveelste schop onder mijn hol gegeven.![]()
Ik haat het dat ik dan na veel gefrust eindelijk weer lekker bezig ben en dan is er altijd wel weer iets waardoor ik weer van de wagen val en totaal de mist in ga...
Maar je kan het wel! Ik heb het je eerder zien doen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar weet je. Ik ben al vanaf januari 'bezig' en iedere keer is er wel wat. En voor mijn gevoel ben je dan al heel lang bezig terwijl je donders goed weet dat er van die 12 weken mss maar 5 of 6 zijn geweest die waarin ik echt-echt goed bezig was. Er is dus ook pas een kilo of 3 af ofzo sindsdien. Nou is er iig wat af, dat scheelt weer maar gevoelsmatig heb ik het idee dat ik al heeeeeeel lang bezig ben, maar er gebeurt maar niks. Terwijl ik rationeel echt wel weet dat ik niet mag klagen want het is nou niet dat ik al 3 maanden mijn kaken strak op elkaar heb.![]()
Volgende week een lastige week met veel vergaderingen en de week erna ga ik weer rennen!Zin in!
100 km is wel heftig jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:12 schreef Lijnloos het volgende:
BE*geeftschopjeingoederichting....
Wat goed van dat lopen/fietsen naar werk! Ik wou dat het kon, maar helaas... 100KM is in beiden gevallen (enkele reis) echt te veel![]()
voor iedereen die een mijlpaal heeft bereikt (of er bijna is, hou vol!!!)
Leuk zulke dingen. Is in de verkeerde naam waarschijnlijk, raken ze confuus van.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:19 schreef fruitshake_1901 het volgende:
OH MIJN GOD. Ik zit *zeer beschaamd* sinds januari bij de Stadsbank (paar foutjes gemaakt toen ik net op mijzelf ging wonen) en krijg gisteren doodleuk een brief van de woningbouw dat ik 3 maand huur achterstand heb. Dat wordt dus gewoon netjes elke maand overgemaakt door de Stadsbank (kan ik zien), en kan dus helemaal geen achterstand hebben.
Word ik toch even een portie van het kastje naar de muur gebracht bij beide partijen!
Ik ben nu zo boos, wil eigenlijk 3 zakken chips, een shitload aan chocola en een jagermeister halen, maar laat ik dat maar niet doen.
Ga straks wel kickboksen.
WAT EEN BENDE.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar je kan het wel! Ik heb het je eerder zien doen.
Het is toch ook te gek voor woorden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:22 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Leuk zulke dingen. Is in de verkeerde naam waarschijnlijk, raken ze confuus van.
Ooit gehad met een boete die ik kreeg voor bellen tijdens het rijden.... Stom stom stom, maar mijn moeder wilde het betalen voor me. Deed ze, krijg ik een herinnering, zij bellen, ik bellen "Ja sorry foutje, systeem in de war (uhuh) want andere naam."
Paar weken later krijg ik een acceptgiro van 300 euro binnen omdat ik nog niet betaald had.Weer hetzelfde liedje, toen was het goed.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oei fruitshake! Da's niet tof!![]()
Maar niet doen hoor, it ain't worth it!
Hij woont vlakbij Arnhem en ik in Breda. En door de weeks is hij altijd op weg in Duitsland.. Dus het zijn echt alleen de weekenden die we normaal hebbenquote:
Komt echt wel goed. Verhuizing neemt ook stress met zich mee, en dat zorgt nu eenmaal voor gewicht vast houden (of toch net wat extra stress-eten)quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:34 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb al sinds gistermorgen een vieze smaak achter in m'n mond elke keer als ik eet. Heb het uitgebreid gegoogled en kom toch echt tot de conclusie dat het van "foute" pijnboompitjes komt. Bah...
Gisteren heb ik de hele dag door kleine beetjes gegeten en wilde het uiteindelijk allemaal niet zo lukken *heel naar nieuws op het werk van vriendjelief* en vandaag ben ik de hele dag alleen thuis, dus ik ben benieuwd. De weegschaal vindt wel (al weken) dat ik ongeveer 91 kilo weeg, maar de verhuizing is zondag en ik zou na de verhuizing onder de 90 zitten, grmbl...
Hoe dan ook: We gaan er gewoon weer tegenaan, ik ben klaar met de excuustruus uithangen en ga gewoon normaal doen vandaag
Xx
Txs voor het vertrouwen. Het is gewoon zo frustrerend om weken boven je volgende doel te hangen... Sowieso is het nog maar 4 kilo ofzo tot een bmi onder de 30, maar deze kilo's zijn zoveel moeilijker dan de eerste 28. *adem in, adem uit*quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Komt echt wel goed. Verhuizing neemt ook stress met zich mee, en dat zorgt nu eenmaal voor gewicht vast houden (of toch net wat extra stress-eten)
Als je na de verhuizing niet onder de 90 bent, dan komt dat gewoon de week erna!
Volgens mij heb ik daar ooit nog eens een topic over geopend op FOK!, wat ook op Google opduikt als je er op zoekt. Zooooooo ranzig.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Tink, ik las je eerste zin en dacht meteen aan pijnboompitjes!Heel goor is dat idd.
Ja, maar dat is gewoon echt zo, de laatste loodjes zijn zo veel zwaarder!quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs voor het vertrouwen. Het is gewoon zo frustrerend om weken boven je volgende doel te hangen... Sowieso is het nog maar 4 kilo ofzo tot een bmi onder de 30, maar deze kilo's zijn zoveel moeilijker dan de eerste 28. *adem in, adem uit*
Alles komt goed, het duurt gewoon iets langer dan ik graag zou willen. Alles komt goed, het duurt gewoon iets langer dan ik graag zou willen. Alles komt....
Xx
Maar volgende week wèl!quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:49 schreef Chezzeel het volgende:
Vandaag gewogen...
100.5kgVorige week woog ik 100.8 kg. Wel 300 gram afgevallen maar helaas nog steeds niet onder de 100 kg!
Je komt door verhuisstress enzo in ieder geval niet bij en de latere kilo's zijn helaas inderdaad veel moeilijkerquote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:56 schreef Audreyoot het volgende:
Oh en een voordeel van mn nieuwe job; ik zit niet meer naast de bakker
Bij mij heeft die vieze smaak een week geduurdquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:57 schreef CelasV het volgende:
[..]
Je komt door verhuisstress enzo in ieder geval niet bij en de latere kilo's zijn helaas inderdaad veel moeilijkerZet 'm op
![]()
Hoe lang duurt het eigenlijk voor je van die vieze nasmaak van de pijnboompitjes af bent?
Da's naar, fruitshakehit them!
![]()
Gisteravond vond vriendlief het leuk om een voorgerecht te maken van met tonijn gevulde avocado + zelfgemaakte mayo.goede eetdag
Vandaag:
O fruitsalade meloen/aardbei, 2 koffie met suiker, glas bessensap
T yoghurt met zelfgemaakte rabarbercompote![]()
L volkorenpasta + courgette-tomatensaus, schaaltje salade, koffie met melk
T snee rogge boter/mosterd/ham
D kip/broccoli curry met basmatirijst
S anderhalf uur fietsen
Sinds ik geen havermoutpap meer eet in de ochtend is dat glas vruchtensap in de ochtend een beetje dom en overbodig geworden, dus vanaf morgen maar niet meer.
Uhm jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar volgende week wèl!
En je had toch alcohol op gister?
Geldt dat ook echt als gezond tussendoortje, iets wat je zo dagelijks op je lijstje kunt schuiven? Dat vind ik serieus wel heel lekker...quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:00 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja lijstje!
O: Havermout met kaneel + thee + glas water
T: Appel uit magnetron met beetje havermout er over (is echt onnomnom!) + koffie
L: Omelet met paprika/tomaat/champignon en 1 snee geroosterd brood + glas melk
T: 2 Cracottes met light smeerkaas + thee
D: Gevulde paprika met champignons, ui, tomaat, gehakt en Italiaanse kruiden + rijst
T: Grapefruit + koffie
Smeerkaas wel, ik zou alleen niet zo snel voor cracottes kiezen omdat ze niet zo vullen, en die zijn niet volkoren toch?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geldt dat ook echt als gezond tussendoortje, iets wat je zo dagelijks op je lijstje kunt schuiven? Dat vind ik serieus wel heel lekker...
Neem je dan van die vital cracottes?
Wasa is zo droog vind ik altijdquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
tico, qua kcal bevat het bijna niks, dus dat kan prima!
Van cracottes weet ik het niet, maar een WASA met dun laagje slankie is ongeveer 50 kcal
Ik dacht, dat ik ze wel in volkorenvariant heb gezien, in elk geval wel meergranen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Smeerkaas wel, ik zou alleen niet zo snel voor cracottes kiezen omdat ze niet zo vullen, en die zijn niet volkoren toch?
Ah naja als het van tarwebloem wordt gemaakt lijkt het me wel oké, hoewel ik persoonlijk een boterham vullender vind.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht, dat ik ze wel in volkorenvariant heb gezien, in elk geval wel meergranen?
ik krijg dat niet zo goed weg dus.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, daarom goed kauwen = veel speeksel
aaah, super!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moet nog even bijlezen maar ik wil alvast even jompelen voor de 8 ons die ik vandaag minder weeg t.o.v. gisteren. Ik hou rekening dat een deel hiervan morgen weer ongedaan gemaakt zal worden maar toch bevallen die cijfers me prima.
Nou, ik eet op een dag gewoon 2 of 3 boterhammetjes.. Dat vind ik eigenlijk gewoon meer dan genoeg, ik hou niet zo heel erg van brood, tenzij met kaas en ham en in een tostiijzer.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah naja als het van tarwebloem wordt gemaakt lijkt het me wel oké, hoewel ik persoonlijk een boterham vullender vind.
klopt, daar heb ik ook in gepost... ik eet nog steeds geen pijnboompitten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar ooit nog eens een topic over geopend op FOK!, wat ook op Google opduikt als je er op zoekt. Zooooooo ranzig.. Afvallen gegarandeerd dan!
hmm ik moet er tegenwoordig gewoon 6 per dag , maar ik val wel afquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, ik eet op een dag gewoon 2 of 3 boterhammetjes.. Dat vind ik eigenlijk gewoon meer dan genoeg, ik hou niet zo heel erg van brood, tenzij met kaas en ham en in een tostiijzer.
Ja maar een cracker bevat eigenlijk hetzelfde als brood alleen minus water. Misschien kan je dan voor iets totaal anders als tussendoortje kiezen zoals vis ofzo?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, ik eet op een dag gewoon 2 of 3 boterhammetjes.. Dat vind ik eigenlijk gewoon meer dan genoeg, ik hou niet zo heel erg van brood, tenzij met kaas en ham en in een tostiijzer.
Ja, je doet het super!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:13 schreef Joene het volgende:
[..]
hmm ik moet er tegenwoordig gewoon 6 per dag , maar ik val wel af
Ik heb nu ook paaseitjes staan. Heb 1 zakje gekocht en dat is het enige dat ik koop tot pasen. Op = op.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
Jompelsvoor lijnloos, SQ, barretje en lucky en iedereen die weer een mijlpaal heeft behaald
BE3 kg is 3 kg hoor, maar herken het wel, het is zo makkelijk terug te vallen in je oude patroon. Die schop onder de kont hebben we denk ik allemaal wel eens nodig.
Tink ik denk dat je onder de 90 voor zondag wel haalt hoor!! *aanmoedigt*
Ik wist trouwens niet dat 'foute' pijnboompitten voor een nare nasmaak zorgen, hoe lang duurt dat voordat je het niet meer proeft??
Zo ik ga weer proberen dit topic goed bij te houden, heb niet meer alles teruggelezen. Pff en ik hang stil, al meer dan 2wkn val ik niet af en kom ik niet aan. Ik denk dat het toch te wijten is aan het me ff laten gaan, de witte paaseitjes waren moeilijk te weerstaan. Zakje leeg in 2dgnEn de rest van de week is het eten ook al bagger geweest. Niet lijstjes waardig zeg maar
Sandwichspread naturel ? die heb ik nu maar ben ik beetje op uitgekeken ? zijn die andere varianten even gezond ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:14 schreef Jarno het volgende:
Ik eet 's ochtends altijd 2 Wasa vezelrijk crackers of de Sport+ variant... Met wat 20+ smeerkaas of sandwichspread oid erg goed te doen wel.
Nog 5 kg te gaan!quote:
Ik moet er nu ook zo'n 4-5 eten op een dag. Nooit gedacht dat je dan af zo vallen, maar dus toch wel..quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lust echt geen vis... En ook geen dingen als rauwkost, en ook een groentesmoothie zie ik echt niet zitten... Dat ik gewoon echt weinig tot niets lust, daar viel heel slank ook al over, en omdat ik wel heel graag gezonder wil eten, ga ik gewoon lekker hier meelezen, hier is het een stuk vriendelijker en minder extreem.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:14 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja maar een cracker bevat eigenlijk hetzelfde als brood alleen minus water. Misschien kan je dan voor iets totaal anders als tussendoortje kiezen zoals vis ofzo?
De komkommer is zelfs nog minder kcal's.. Maar elke variant is gewoon goed hoor!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Sandwichspread naturel ? die heb ik nu maar ben ik beetje op uitgekeken ? zijn die andere varianten even gezond ?
Mexicaans.. Hmmmmmm met een plakje komkommer erop!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:19 schreef Silmarwen het volgende:
Die komkommer is lekker. Doe ik soms ook op de cracotte.
Gewoon lekker koken, zachtgekookt, op een boterham, beetje zout? Gewoon lekker normaal?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Op advies van sommige hier had ik vorige week eitjes gekocht! Maar ik heb er dus nog steeds geen een op! Iemand een idee wat ik er mee kan maken? Qua ei ben ik vaak inspiratieloos
De pikante groente lijkt me lekker maar das gelijk weer de ongezondste variantquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De komkommer is zelfs nog minder kcal's.. Maar elke variant is gewoon goed hoor!
of bakken en een lekker plakje achterham eronderquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon lekker koken, zachtgekookt, op een boterham, beetje zout? Gewoon lekker normaal?
Ja die is ook lekker. Komkommer is idd goed te doen en Tomaat-Lente ui zit ook aardig in de richting.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:21 schreef Joene het volgende:
[..]
De pikante groente lijkt me lekker maar das gelijk weer de ongezondste variant
Het is altijd nog beter als schouderham, boterhammenworst etc. Moet kunnen hoor Joene! Je moet het leuk houden voor jezelf!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:21 schreef Joene het volgende:
[..]
De pikante groente lijkt me lekker maar das gelijk weer de ongezondste variant
Je hebt goeie en slechte, als ik het goed heb komen de slechte uit Azie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
klopt, daar heb ik ook in gepost... ik eet nog steeds geen pijnboompitten.
Heb t even uitgezocht, stond ook nog op mijn to do lijstquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Sandwichspread naturel ? die heb ik nu maar ben ik beetje op uitgekeken ? zijn die andere varianten even gezond ?
omeletje bakken en als wrap gebruiken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Op advies van sommige hier had ik vorige week eitjes gekocht! Maar ik heb er dus nog steeds geen een op! Iemand een idee wat ik er mee kan maken? Qua ei ben ik vaak inspiratieloos
Lijkt mij wel erg summier voor avondeten. Of je moet er echt een enorme bak groente doorheen mikken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik nu een omelet maak met groente erin.. (Vlees niet wat daar is de ei voor) En ik eet er een salade bij. Kan ik dat als avondeten eten?
Jawel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik nu een omelet maak met groente erin.. (Vlees niet wat daar is de ei voor) En ik eet er een salade bij. Kan ik dat als avondeten eten?
Je moet ook niks eten wat je niet lustquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lust echt geen vis... En ook geen dingen als rauwkost, en ook een groentesmoothie zie ik echt niet zitten... Dat ik gewoon echt weinig tot niets lust, daar viel heel slank ook al over, en omdat ik wel heel graag gezonder wil eten, ga ik gewoon lekker hier meelezen, hier is het een stuk vriendelijker en minder extreem.
Ik zou sowieso meer dan 1 ei gebruiken natuurlijk. Ook omdat je dan meer groente kwijt kunt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
is ook zoquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Het is altijd nog beter als schouderham, boterhammenworst etc. Moet kunnen hoor Joene! Je moet het leuk houden voor jezelf!
Dat sowieso inderdaad wilde minsten 2 eieren pakken.. En dan wat tomaat, paprika, ui, courgette, misschien wat boontjes.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou sowieso meer dan 1 ei gebruiken natuurlijk. Ook omdat je dan meer groente kwijt kunt.
Je kan rustig wat ham ook in de omelet doen hoor. Ei is niet per se een vleesvervanger.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat sowieso inderdaad wilde minsten 2 eieren pakken.. En dan wat tomaat, paprika, ui, courgette, misschien wat boontjes.
Ik ben echt dolgelukkig met de sandwichspread. Zat daarvoor vast aan de kipfilet en 20+ kaasquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:38 schreef Joene het volgende:
Straks bij de supermarkt dus even meenemen 2 soorten sandwich spread ! , beter weer ff een andere smaakje.
Soort roomkaas achtig iets ja, idd.. En je kan er ook best lekker mee koken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben echt dolgelukkig met de sandwichspread. Zat daarvoor vast aan de kipfilet en 20+ kaas. Die Philedelphia (of wat dan ook) smeerkaasmeuk is ook goed te doen trouwens, iets van 180kcals per 100g en ook in diverse 'smaken'.
Das lekker tussen de kipfilet <3quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soort roomkaas achtig iets ja, idd.. En je kan er ook best lekker mee koken.
ik ben er ook blij mee hoor , maar als afwisseling , ik doe wel standaard gewoon mn boterhammen appelstroop en mn stukje fruit , en mn lunch wissel ik nu dus af met kaas / smeerkaas/ sandwich spread.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben echt dolgelukkig met de sandwichspread. Zat daarvoor vast aan de kipfilet en 20+ kaas. Die Philedelphia (of wat dan ook) smeerkaasmeuk is ook goed te doen trouwens, iets van 180kcals per 100g en ook in diverse 'smaken'.
En dingen als runderrookvlees dan? Mss eens aan de dietiste voorleggen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:03 schreef LovelyLady het volgende:
wraps met philedelphia bieslook, plakjes kipfilet zalm en een zooitje sla....
eetsmakelijk![]()
onomnomquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:03 schreef LovelyLady het volgende:
wraps met philedelphia bieslook, plakjes kipfilet en een zooitje sla....
eetsmakelijk![]()
Is gewoon weer eens wat anders dan een boterham met pindakaas...quote:
* LovelyLady recept opslaat ...quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
onomnom
dit is mijn favoriet![]()
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431358
Ja, kan ook prima. Net als fricandeau bijv. Maar die dingen moet je eigenlijk echt vers halen en zijn ook niet echt houdbaar dus dat komt er in de praktijk niet zo van. In het weekend verwennen doen we wel, met (magere) filet americain, rosbief, etc. Dat lukt doordeweeks echt niet ivm boodschap momenten enzo.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En dingen als runderrookvlees dan? Mss eens aan de dietiste voorleggen?
Aha, ik snap het.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, kan ook prima. Net als fricandeau bijv. Maar die dingen moet je eigenlijk echt vers halen en zijn ook niet echt houdbaar dus dat komt er in de praktijk niet zo van. In het weekend verwennen doen we wel, met (magere) filet americain, rosbief, etc. Dat lukt doordeweeks echt niet ivm boodschap momenten enzo.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Jarno het volgende:
Je kunt toch ook van die koude wraps maken voor tussen de middag oid? Heeft iemand daar een receptje voor wellicht? Misschien wel handig ter afwisseling...
Lezen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:03 schreef LovelyLady het volgende:
wraps met philedelphia bieslook, plakjes kipfilet en een zooitje sla....
Eetsmakelijk![]()
![]()
Oh, dat ga ik dan ook eens proberen, ik hou echt van filet, maar ossenworst laat ik altijd links liggen, nog nooit geproeft zelfs.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Aha, ik snap het.
Wat ik trws ook aan ***Sonja Bakker*** te danken heb is Osseworst!
Dat at ik nooit, maar toch eens geprobeerd en ik ben echt helemaal fan!Ik vind het zelfs lekkerder dan filet americain!
Osseworst is prima! Lekker zelfs!!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Aha, ik snap het.
Wat ik trws ook aan ***Sonja Bakker*** te danken heb is Osseworst!
Dat at ik nooit, maar toch eens geprobeerd en ik ben echt helemaal fan!Ik vind het zelfs lekkerder dan filet americain!
die LoLa net postte, en dan kun je er zo onwijs veel variatie mee maken, ham vervangen door kipfilet, zalm, carpaccio, etc. Met groente erin kun je ook alle kanten op, sla, reepjes paprika, komkommer, tomaatjes, appel, wat je lekker vind. Ik zou er wel iets smeerbaars of zachts als roomkaas, oid in doen, anders wordt het gauw droog.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Jarno het volgende:
Je kunt toch ook van die koude wraps maken voor tussen de middag oid? Heeft iemand daar een receptje voor wellicht? Misschien wel handig ter afwisseling...
Zal zo zelf ff googlen hoor, maar durft iemand iets te roepen over de voedingswaarde tov de 4 volkorenboterhammen die ik nu elke lunch naar binnenwerk...?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die LoLa net postte, en dan kun je er zo onwijs veel variatie mee maken, ham vervangen door kipfilet, zalm, carpaccio, etc. Met groente erin kun je ook alle kanten op, sla, reepjes paprika, komkommer, tomaatjes, appel, wat je lekker vind. Ik zou er wel iets smeerbaars of zachts als roomkaas, oid in doen, anders wordt het gauw droog.
Dat is echt lekker joh! met peper en zout !quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, dat ga ik dan ook eens proberen, ik hou echt van filet, maar ossenworst laat ik altijd links liggen, nog nooit geproeft zelfs.
Ja en geen carbs en keiveel eiwitten!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:19 schreef LovelyLady het volgende:
Volgens Calorielijst 125 kcal per 100 gram
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=257
quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja en geen carbs en keiveel eiwitten!.
Ik heb werkelijk geen idee.. maar er zijn genoeg calorie-apps en zoals calorielijst , dan kan je wel een schatting maken ongeveer als je al die ingredienten bij elkaar paktquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zal zo zelf ff googlen hoor, maar durft iemand iets te roepen over de voedingswaarde tov de 4 volkorenboterhammen die ik nu elke lunch naar binnenwerk...?
Ik heb ze gisteren gemaakt, met restjes van een kip de dag ervoor. Moet het recept nog even uitwerken, maar kan je 't linkje wel geven? En verder natuurlijk 'gewoon' met zalm en creme fraiche bijvoorbeeldquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Jarno het volgende:
Ja, het heeft blijkbaar te maken Chinese pitjes versus Europese pitjes. Deze zijn de van de Tuinen en ik had ze ongeroosterd gegeten. Het is echt ranzig, zelfs aanlenglimonade en water smaken bitter. Zout en pittig eten helpt, maar dat is dan weer op andere vlakken niet altijd gezond/handig. Je proeft het niet tijdens het eten, maar net erna. Alsof je gal moet spugen,quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik wist trouwens niet dat 'foute' pijnboompitten voor een nare nasmaak zorgen, hoe lang duurt dat voordat je het niet meer proeft??
Zonde van de biefstuk... maar dat komt van iemand die nooit budget heeft voor dat soort eten en dus liever heel af en toe biefstuk van de gril eetquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Zou biefstuk lekker zijn door hollands pannetje met sperziebonen?
www.ah.nlquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:26 schreef Joene het volgende:
Overigens een aantal goede Diner recepten zo rond de 485/500kcal zijn ook welkom.
Liddl heeft biefstuk gewoon in de diepvries, prima om te eten hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zonde van de biefstuk... maar dat komt van iemand die nooit budget heeft voor dat soort eten en dus liever heel af en toe biefstuk van de gril eet
klinkt als iets wat je gaat stoven? Zonde om daar biefstuk in te gebruiken lijkt me.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Zou biefstuk lekker zijn door hollands pannetje met sperziebonen?
Nou ja, normaal doe ik er hamlappen of varkenshaas door.. Maar is het niet zo dat varkensvlees van nature meer vet is?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
klinkt als iets wat je gaat stoven? Zonde om daar biefstuk in te gebruiken lijkt me.
Met kip is het ook lekker.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, normaal doe ik er hamlappen of varkenshaas door.. Maar is het niet zo dat varkensvlees van nature meer vet is?
Maken we het met kip, ook goed.quote:
dat zou best eens zo kunnen zijnquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, normaal doe ik er hamlappen of varkenshaas door.. Maar is het niet zo dat varkensvlees van nature meer vet is?
Mooi om te weten dat ik de pijnboompitjes van De Tuinen niet moet kopen!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:28 schreef Tink89 het volgende:
Ja, het heeft blijkbaar te maken Chinese pitjes versus Europese pitjes. Deze zijn de van de Tuinen en ik had ze ongeroosterd gegeten. Het is echt ranzig, zelfs aanlenglimonade en water smaken bitter. Zout en pittig eten helpt, maar dat is dan weer op andere vlakken niet altijd gezond/handig. Je proeft het niet tijdens het eten, maar net erna. Alsof je gal moet spugen,bahbahbahbah.... Het zorgt ervoor dat ik of niet wil eten en drinken, of juist wil blijven eten en drinken zodat het weg blijft. Het schijnt te duren tot je smaakpapillen vervangen zijn en da's ongeveer een week tot 10 dagen. Google het maar eens, er zijn pagina's en pagina's over volgeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |