Even nog een aanvulling op de Salomon: ik heb zelf een voorloper hiervan, de X3-10CS met een flex van 120 (nu twee jaar gebruikt, dus na volgend seizoen gaat die eruit voor waarschijnlijk de X3-130 of opvolger daarvan). Het is de meest stijve schoen van Salomon met Custom shell. Die kan naar je voet gevormd worden en dat is aangezien ik geen makkelijke voeten heb wel prettig (zonder custom shell zijn de schoenen te smal voor mij). Ik heb daarnaast zolen op mijn voeten laten maken.
Voor mij is het in de ochtend vast zetten en aan het eind van de middag los en zeer comfortabel. Het eerste jaar is het wel wat klooien met de instelling, zeker de eerste paar dagen, maar dat heb ik met iedere skischoen.
Gekocht overigens bij Aqua Sport (die dus de schoenen en zolen aangepast hebben op mijn voet en daar ook echt goed de tijd voor namen om het goed te doen, zeer tevreden over de service aldaar), waar ze waarschijnlijk die X3-130 (er is ook een 120) zullen hebben liggen. Misschien ook nog wel een X3-10CS in de juiste maat van vorig seizoen... die zie je wel eens langs komen voor (relatief) weinig. Zou je ook op kunnen zoeken.
Belangrijk is wel dat je gewoon ook meerdere schoenen (of voor de vraagsteller: botten

) gaat passen, want wat voor mij comfortabel is, is voor de ander niets.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.