Dat zei ik. Mijn ervaring is dat de mensen die bij wiskunde rondlopen vele malen slimmer zijn dan de gemiddelde E&M vwo leerling.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik studeer dan wel geen bèta vak, maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het IQ "dan maar daalt". Dat mensen een totaal andere interesse hebben en ergens niet goed in zijn, zoals bijvoorbeeld bèta's die gruwelijk slecht in geschiedenis zijn, wil niet zeggen dat ze een lager IQ hebben.
Ik ken iemand die econometrie studeert en wat ik er van meekrijg is dat het voornamelijk veel is. Zwaar, maar niet per se moeilijk, als je het leuk vindt en ook de motivatie er voor hebt. Zij studeert in Tilburg.
Je hebt twee soorten E&M'ers.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:01 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat zei ik. Mijn ervaring is dat de mensen die bij wiskunde rondlopen vele malen slimmer zijn dan de gemiddelde E&M vwo leerling.
Dat is niet arrogant of neerbuigend bedoeld, maar het is frustrerend als je onder je niveau werkt. Als je econometrie of wiskunde gaat studeren zal je daar niet zo snel last van hebben.
Yep, gemidelde afstudeercijfers zijn dus ook gemiddeld heel hoog in vergelijking met bjiv. Economie/bedrijfskunde studenten. Ben je slecht in wiskunde dan stop je met econometrie. Bij economie/bedrijfskunde kun je dan nog goed zijn in een aantal andere gebieden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:57 schreef ufopiloot12 het volgende:
Econometrie is een alles of niets studie. Als je goed bent in wiskunde zul je het erg makkelijk hebben. Ben je slecht in wiskunde zul je het echt niet redden.
Generaliserend gezien dan.
Waarom doe je het zelf niet dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:53 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb nog steeds een fascinatie voor mensen die wiskunde leuk vinden en bewust kiezen voor een studie met veel wiskunde!
Wat vind jij van dat filmpje?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:29 schreef Fingon het volgende:
Check dit nieuwe filmpje van de internationale versie econometrie in Rotterdam:
Wat voor andere de motivatie samenvat:
[ afbeelding ]/millionaire.jpg
[..]
Geweldig dictaat zeg, dat geeft inderdaad een goed beeld van de opbouw in vakken.
Qua programmeren hoefde ik in ieder geval helemaal niets te kunnen, en ik heb het wel enorm snel opgepakt. Het is inderdaad vooral logisch nadenken, de programmertaal leren is eigenlijk het simpelste (en saaiste) deel, het efficient programmeren gaat puur om logica.
Wiskunde is voor mij...... Aargh, de gedachte alleen al: vreselijk! Ik kan er niets van - ik kan het niet ik kan het niet ik kan het niet. Normaal gesproken ligt 'ik kan het niet' voor mij op het kerkhof, maar dat geldt absoluut niet voor wiskunde!quote:
Ik vind het eigenlijk kinderachtig en totaal niet informatief. Ze hadden er echt wel een wat professioneler filmpje van kunnen maken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Vrij grappig, niet echt informatief.
Ja kinderachtig is ook een goede benaming, maar als je naar andere filmpjes van ESE kijkt is het allemaal hetzelfde. Het was iig niet mijn keuze geweest, waarschijnlijk een kindje van Franses de marketing manquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:55 schreef Physics het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk kinderachtig en totaal niet informatief. Ze hadden er echt wel een wat professioneler filmpje van kunnen maken.
Tuurlijk zit je dan nog steeds met je handen in het haar! Het grote verschil is echter dat je na een tijdje niet meer bang bent voor de symbolen, je went aan de notatie. Maar je zit nog steeds met je handen in het haar, omdat achter die symbolen een (veelal complex) idee schuilt,quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef tfors het volgende:
Ik vraag me af of na 1, 2 of 3 jaar econometrie je nog steeds af en toe met je handen in het haar zit als je zo´n moeilijke formule ziet, of dat het een soort tweede taal van je wordt. Het ziet er nu nog "eng" uit.
Je zal eerder met de handen in het haar zitten omdat je de afleiding van die formule niet kan volgen, en niet vanwege de formule op zich.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef tfors het volgende:
Duidelijke en inzichtgevende reacties!
Ik vraag me af of na 1, 2 of 3 jaar econometrie je nog steeds af en toe met je handen in het haar zit als je zo´n moeilijke formule ziet, of dat het een soort tweede taal van je wordt. Het ziet er nu nog "eng" uit.
ik wel, nederlandse universiteiten ookquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef Setting_Sun het volgende:
beschouwen jullie actuariaat, quantatitive finance en operations research nu ook als onderdeel van econometrie?
Hangt van de context af. Als studie wel, als onderzoeksgebied niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef Setting_Sun het volgende:
beschouwen jullie actuariaat, quantatitive finance en operations research nu ook als onderdeel van econometrie?
Net wat het beste uitkomt?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:44 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Hangt van de context af. Als studie wel, als onderzoeksgebied niet.
En ook als men vraagt wat ik gestudeerd heb hangt het van de context af of ik met econometie of operations research beantwoord..
Probeer eens door dit boek heen te komen http://wiskundeolympiade.nl/old/nwo-boek/quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:21 schreef PizzaGeit het volgende:
Hoi,
Ik zit nu in 4-gymnasium en ik denk af en toe al na over mijn studiekeuze. Nu lijkt econometrie mij wel wat. (Ik heb NG & NT met economie) Nu heb ik al best wat gezocht naar die studie, maar op internet vind ik gewoon bijna niets. Zou iemand mij hier wat meer kunnen vertellen wat het nou eigenlijk precies is, of het echt verschrikkelijk moeilijk is, of het echt een zwaar wiskundige opleiding is en welke wiskunde er dan precies in voorkomt. (Ik zou toch meer denken dat econometrie vooral statistiek ( wiskunde A ) bevat)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |