Ernst Happel.
De beste trainer die Feijenoord ooit heeft gehad. Onder zijn beleid werd de mooiste club van Nederland de rijkste, mooiste en beste club ter wereld. De Europacup 1 werd gepakt. De wereldbeker werd gepakt. Zijn naam werd gescandeerd door het stadion, op schouders werd hij weggedragen door supporters na het winnen van de wereldbeker. Ernst Happel. De grootste coach die Feijenoord ooit heeft gehad.
En voor je het wist, hadden we op Fok! onze eigen Happel. Het is geen geheim dat onze relnicht meer bans heeft gehad dan Feijenoord landskampioenschappen

. Ruim een week voor de grootste VBL-rel ooit werd deze held moderator. De gehele VBL-crew stapte zo'n beetje op, Happel niet. Want Happel, Happel had geen zin in "Geloel!".
Nee, Happel bleef zitten op zijn stek. Zijn VBL. Hij leidde VBL strak, maar had enorme sympathieën voor iedereen, zelfs "die enge uit 020" (uit respect voor deze überheld typen we Ajax überhaupt vandaag niet ui... kut). Hij verhielp talloze vetes tussen elkaar-in-de-haren vliegende supporters en regeerde over 'zijn' VBL. Als het niet aan Happel gelegen had waren De_Kromme en ik hier allang gejaar-banned, en laten we wel wezen, zo'n kwaliteitsuser als ik willen jullie toch niet missen

.
Happel deed ook een hoop voor mij persoonlijk. Stelde me in contact met mensen die ik nodig had voor mijn documentaire, gaf me goede ideeën, fuck, hij inspireerde me soms zonder dat hij het door had met de passie die hij voelde voor zijn club. Het zijn van die kleine opmerkingen die soms het verschil maken.
Sterker nog, het was zijn opmerking "Feijenoord is terminaal

" die me met de gedachte deed spelen om "ooit" een documentaire te gaan maken rondom die mooie club op Zuid. En geloof het of niet, de eerste beelden die ik geschoten heb zijn gisteren al uitgezonden bij 1vandaag.
En ook daar kon ik weer rekenen op Happel, die een 'vriendje' had met connecties in de club. Volgende week dinsdagavond ga ik met die vriendelijke gozer om de tafel, om de grote lijnen uit te stippelen.
Happel, je bent een geweldige gast hier op het forum en daarbuiten. Ik ken weinig jongens die zóveel geven om hun club, die de club zien als hun religie. Net als elke Rotterdammer voelde je vorig seizoen ongelofelijke pijn en zelfs als mod schoot je weleens uit je slof als je geziekt werd door een stelletje nepsupporters van andere clubs, de 'ekte' zitten namelijk allemaal in Rotterdam. Als íémand de successen van de club op dit moment verdient, dan ben jij het.
Omdat je als mens groots bent.
Omdat je een fucking geweldige nickname hebt.
Maar vooral, omdat je een DIJK van een moderator was, een mod waarvan de prestaties niet geëvenaard zullen worden. Met weemoed zullen we terugdenken aan Happel, de beste moderator op VBL-Fok! ooit, net als Ernst Happel, beste coach van Feijenoord ooit.
Ik salueer u.

TEVENS:
quote:
Op dinsdag 27 maart 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:donderdag 17 september 2009 Dat is de dag dat hij mod werd op VBL. Het was nogal een schok dat hij mod werd, laten we wel zijn, Happel is niet het braafste jongetje in de klas.
Maar wel tot een van de betere VBL-mods uitgegroeid.
'ken je user' hoefde je tegen Happel nieteens te zeggen want die kent ie heus wel, en alle gebruiksaanwijzingen

Happel, ik vind je een super kerel, je liet je in 2009 niet van de wijs brengen, je laat je eigenlijk nooit van de wijs brengen.
Je bent eigenwijs, hart op de tong, niet bang, goudeerlijk, toffe mod en leerzame collega.
Ik zie je op de Coolsingel
[
afbeelding ]
Een soort van Feyenoorder dus.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 13:41:52 ]