Is lekker hoor Nallie. Ik maak er koekjes van. Eerst een papje in laten koken met melk, met een beetje zout. Na het inkoken een ei erbij, zodat het lekker dik wordt. En daarna kleine porties in de pan. Lekker met Ahorn siroop en rood fruit!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:28 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje minilot!
En ik ben geintrigeerd door de boekweitgrutjes van jou en An. Wil ik ook
Lijstje:
O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, wat dadels met kokos, rijstwafel geitenkaas
L: 2 roggebrood pindakaas, 2 groentepannekoekjes
T: halve komkommer, 2 groentepannekoekjes
D: gestoomde groenten (broccoli, halve courgette) met tahindressing en een paar falafelballetjes
S: ruim een uur boksen
T: eiwitshake met banaan/cacao/kokos... nom![]()
Verder frustratie galore met mensen die je teveel geld betaald om dingen te regelen en die het dan slecht regelen
Wowquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:45 schreef An24 het volgende:
[..]
Is lekker hoor Nallie. Ik maak er koekjes van. Eerst een papje in laten koken met melk, met een beetje zout. Na het inkoken een ei erbij, zodat het lekker dik wordt. En daarna kleine porties in de pan. Lekker met Ahorn siroop en rood fruit!
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 06:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Je vaagt uitstel aan door 08000543 te bellen. Zorg dat je je bsn bij de hand hebt en je hebt binnen 2 minuten, zonder iemand te spreken uitstel tot september!
Smsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een heerlijke rustige morgen. Zo maar eens naar kantoor.
Belastingaangifte is hier heel simpel, kan zelfs met een sms gedaan worden. Gaat wat later in het jaar dan in NL.
En ze staken op Frankfurt, en raad eens wie er via Frankfurt vliegt vrijdag? Het zal me eens meezitten...
Ja hier idem ik mag 1700 euro terug betalen en mijn Mr ontvangt dat weer en meer.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:37 schreef Phaidra het volgende:
Wat ik raar vind (en dat ligt waarschijnlijk aan mij): wij krijgen samen een bedrag terug. We mogen zelf kiezen hoe we dat willen verdelen. Maar als mijn lief alles terugkrijgt en ik niks, is het bedrag een stuk hoger. Zetten we een deel over naar mij, wordt het totaal dat we terugkrijgen minder. Hoe kan dat nou? Het zal wel iets met belastingschalen te maken hebben, maar de informatie in de aangifte zelf verandert niet. Je zou toch zeggen dat de belastingdienst dan gewoon altijd evenveel wil terugbetalen/ innen, ongeacht wie het betaalt of ontvangt? Bottomline: mijn lief ontvangt best een leuk bedrag, ik niets
.
Heb het topic 3 keer doorzocht naar jouw foto, tot ik in de gaten had dat het geen lingerie-promofoto was.quote:
Hypotheekquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh vriendje heeft alle meuk van de hypotheek op zn naam dit jaar, dan kunnen we nadat het gestort is altijd nog verdelen![]()
Studiekosten heb ik vorig jaar ook een leuk bedragje over teruggekregenMaarja, nu ben ik student af, helaasch
![]()
Bruce Springsteen playlistjeAlleen op kantoor = meezingen
Trotsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb het topic 3 keer doorzocht naar jouw foto, tot ik in de gaten had dat het geen lingerie-promofoto was.
Geen idee hoe het met hem is. Wel weet ik dat ik sinds ik terug ben van vakantie deze maand, 3 mappen heb afgerond, die van mijn ex van 2010, die van de galerie van 2010 en die van mij van 2010. Dus nu op naar 2011.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:55 schreef loveli het volgende:
Nog even voor degenen die dit nodig hebben (Co, hoe is het met je boekhouder?):
[..]
Dank je!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb het topic 3 keer doorzocht naar jouw foto, tot ik in de gaten had dat het geen lingerie-promofoto was.
Ach als je matchend 80+ kg vindquote:
J. is goed bezig.. Maar die zit dus in dieet... Maar gaat echt goed! Iedereen zegt het ook, het is onwijs goed te zien.quote:
Ik doe mn bestquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J. is goed bezig.. Maar die zit dus in dieet... Maar gaat echt goed! Iedereen zegt het ook, het is onwijs goed te zien.
oh ik heb niet echt before en after pics moblootje , maar van maat XL wat strak zat naar Maat L die inmiddels van mn reet afzakt ? in 3 maandjes.quote:
Ja plaats ff die naaktfoto J.quote:
Nou, vooruit, godgloeiende.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Joene het volgende:
[..]
oh ik heb niet echt before en after pics moblootje , maar van maat XL wat strak zat naar Maat L die inmiddels van mn reet afzakt ? in 3 maandjes.
Dat wil ik de rest niet aan doen ?quote:
Ik heb nog niet echt foto's met mn nieuwe lookquote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit vind ik wat weinig, Novem! Zeker met het hardlopen. Vooral je O en D zijn erg mager, vind ik!
Koopappartementje!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
HypotheekJullie hebben een koophuisje?
Dat is de moeite niet waard joh.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet alleen even een iets strakker zwart truitje vinden in m'n kast, want deze is een beetje flubby.Ja doei.
Als je mn oude kop kent jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is de moeite niet waard joh.
Oh en in mn fobo staan 2 foto's. Waar je in z'n gezicht wel duidelijk al kan zien dat hij afgevallen is.
Gek, 1 foto is van december ofzo! Die andere is van paar weken terug.quote:
In november toen we naar strand waren , had ik ook nog bolle kop.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gek, 1 foto is van december ofzo! Die andere is van paar weken terug.
Die foto is niet van november. Dat was na een nachtje doorhalen in de bar? Toen je de hele avond water aan het drinken was en ik een half kratje achter mn kiezen had?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:19 schreef Joene het volgende:
[..]
In november toen we naar strand waren , had ik ook nog bolle kop.
Nee ik doel op de strandfoto's enzo die we ook hebben , die niet in je profiel staatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die foto is niet van november. Dat was na een nachtje doorhalen in de bar? Toen je de hele avond water aan het drinken was en ik een half kratje achter mn kiezen had?
Klopt, maar ik vind 2 foto's wel genoeg in mn fotoboek.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:23 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee ik doel op de strandfoto's enzo die we ook hebben , die niet in je profiel staat
hij doet het prima hier?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, medefoodies: kunnen jullie ook niet meer op kayotic kitchen blog?
"This site has been suspended" zegt hij hier
is ook maar daar heb ik nog een bolle kop bedoel ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind 2 foto's wel genoeg in mn fotoboek.
Terecht moet je maar in NL wonen!quote:
ctrl+f5 ?quote:
Jeej , broodje kaasquote:
Werkte hiervoor niet, reboot ook niet, maar nu ineens na een gewone F5 weer terug!quote:
Klassieke usererror.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Werkte hiervoor niet, reboot ook niet, maar nu ineens na een gewone F5 weer terug!Gelukkig maar
Nee.quote:
Nee.quote:
receptenblog ding iets ?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
Vaaiz had er ook last vanMaargoed, blij dat hij weer werkt
quote:
Oh roti is goed !quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]staan nogal wat gepinde tabs open van recepten die ik nog moet proberen: roti, no butter chicken en zulks
Dan moet je het leren eten. Iets niet lusten is echt iets wat je kan afleren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Onder andere daarom is mn eten zo drama... Lust ik niet...
Ik lust echt zo weinig.
Moet je het wel wíllen. En volhouden!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:43 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan moet je het leren eten. Iets niet lusten is echt iets wat je kan afleren.
Zeg dan even waar het over gaatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:39 schreef Ml-etje het volgende:
http://zembla.vara.nl/Afl(...)41ed6b8a255e8c139ea4
Je vreet echt niks idd , en vooral gezonde dingen lust je nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Onder andere daarom is mn eten zo drama... Lust ik niet...
Ik lust echt zo weinig.
Ja ik eet al wel meer als zeg een jaar terug. Ik probeer het wel echt.. Dingen blijven proeven.. Om maar iets te noemen, ik eet nu pasta met saus.. Waar ik tot voor kort gewoon kale pasta vrat...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Moet je het wel wíllen. En volhouden!
Zoals ik al vaker heb gezegd: ik probeer zo nu en dan dingen die ik niet lust(te) gewoon nog eens, om te zien of ik het inmiddels wel of op een andere manier bereid wel lust! Er zijn nu nog zéér weinig dingen die ik echt niet wegkrijg
Je gaat vooruit , volgend jaar eet je saus met groenten erin denk ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik eet al wel meer als zeg een jaar terug. Ik probeer het wel echt.. Dingen blijven proeven.. Om maar iets te noemen, ik eet nu pasta met saus.. Waar ik tot voor kort gewoon kale pasta vrat...
is je avatar de zelfde foto als de profielfoto in je fotoboek?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind 2 foto's wel genoeg in mn fotoboek.
Ja. Alleen mn avatar is onwijs vertekent. Kutding.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:52 schreef Probability het volgende:
[..]
is je avatar de zelfde foto als de profielfoto in je fotoboek?
Heb je ermee in de zon gezeten sinds je zwanger bent?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aloha!
Lekker ontbeten met een stokbroodje kipfilet vandaag
En ik heb iets raarsVanuit het niets zit mijn hele enkel onder de rode vlekken. Lijken wel wijnvlekken, zo dieprood. Had ik een week of 2 geleden ineens ook, toen allebei m'n enkels. Voel er niks van, het jeukt niet, helemaal niet. Het ziet er alleen niet uit
Mja, crash 'n burn is nog minder, dus ik zou zeggen van stop met het invoeren, wegen en stressen erover!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:53 schreef Novem het volgende:
Jagar: Het is inderdaad wat weinig, had het nog niet door de teller gehaald. Ik eet dan ook nog volkorenspaghetti bij mijn D dan, thanks!
V1z: Tsjah, de stand van zaken, er is dus 500 gram afgegaan na 2 weken geen carbs bij mijn D doordeweeks, dus niet echt een groot verschilIk blijf gewoon stug volhouden, het gaat de goede kant op. Ben nu 9 kilo lichter dan toen ik hier een jaar geleden voor het eerst postte, waarvan er 6 sinds januari af zijn, dus het gaat goed.
Kan nu ook kleren 1 a 2 maten kleiner kopen :-D
Merk alleen dat ik dieetmoe begin te worden, ben het zat om iedere dag al mijn eten te plannen en in te voeren in eetmeter enzo, pff, het lijkt gewoon alsof het mijn leven beheerst af en toe, waar ik ook ga of wat ik ook doe, het draait altijd om wat, wanneer, hoe kan ik eten.
Ik wil zeker nog voor 4 kilo eraf gaan. Zodra ik dat heb gehaald wil ik doorgaan op huidige voet, maar dan zonder constant tellen en nadenken. Dan zie ik wel of ik ga stabiliseren, of dat er nog wat kilo's afgaan. Ben gewoon klaar om gezond en fit te leven, in plaats van afvallen
yw npquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:29 schreef Mini. het volgende:
Goeiemorgen!
Phaidra, bedankt dat je me hebt herinnerd aan het bestaan vanFossil
. Nu moet ik helemaal een nieuwe tas kopen.
Nope. Sterker nog, de vorige keer was het nog koud en zonloosquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heb je ermee in de zon gezeten sinds je zwanger bent?
Hm, vaag. Zou een allergische reactie kunnen zijn, maar wel vreemd dat je er verder totaal geen last van hebt. Nou ja, als je dan toch ergens uitslag van moet hebben, dan maar zoquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nope. Sterker nog, de vorige keer was het nog koud en zonloos
Wacht, zal eens een fotootje maken.
Foto's van blote enkels van Coco? Mwah, zo gek is dat niet...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Foto van blote enkels?
Het moet niet te gek worden hoor.
Wel spannend hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Foto van blote enkels?
Het moet niet te gek worden hoor.
Nou jaaaaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Foto's van blote enkels van Coco? Mwah, zo gek is dat niet...
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou jaaaa![]()
Zo erg ben ik heul niet!![]()
Anyhoo, het is gewoon wel echt raar
Lol! True thatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan een foto van de blote enkels van je vriendin terwijl ze d'r voeten aan het stuur heeft?!![]()
Dat is raar!
Mja, zitten dan ook weer juweeltjes tussen! Mango's onder de billen, Dude-picsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lol! True thatIk stuur rare dingen
I aim to please....quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mja, zitten dan ook weer juweeltjes tussen! Mango's onder de billen, Dude-pics, vlees op de BBQ, choco-ei op hoofd
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien toch maar eens naar de dokter? Maar ja, ik vind het zoiets onnozels aangezien het gewoon weer wegtrekt na een aantal dagen en ik er echt 0,0 last van het![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
I aim to please....
Anyhoo, kijk nou! Dit zijn toch best wel een beetje rare vlekken he?Ik heb dat ook wel eens bij irritatie en dat trekt bij mij ook weer gewoon weg zonder jeuk enz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien toch maar eens naar de dokter? Maar ja, ik vind het zoiets onnozels aangezien het gewoon weer wegtrekt na een aantal dagen en ik er echt 0,0 last van hetWorry is a misuse of imagination
Irritatie waarvan? Ik heb namelijk echt geen idee waardoor het getriggerd zou kunnen worden. En ik ben ook niet geirriteerd... (quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:32 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens bij irritatie en dat trekt bij mij ook weer gewoon weg zonder jeuk enz.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
I aim to please....
Anyhoo, kijk nou! Dit zijn toch best wel een beetje rare vlekken he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien toch maar eens naar de dokter? Maar ja, ik vind het zoiets onnozels aangezien het gewoon weer wegtrekt na een aantal dagen en ik er echt 0,0 last van hetGeen flauw idee, maar ik blijf bij zo'n belroos-vorm-achtig-iets... Of zou het beten van bedwantsen zijn?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat is correct. Ik was van plan het los te laten na de laatste 4, maar misschien is juist wel nu loslaten de manier om die laatste 4 te bereiken. Nou, je hebt me geinspireerdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mja, crash 'n burn is nog minder, dus ik zou zeggen van stop met het invoeren, wegen en stressen erover!
Hou gewoon doordeweeks dit patroon aan wat je nu hebt, en gewoon niet teveel over nadenken. Dan eens kijken hoe het over 2mnd is.
Stress is hartstikke slecht voor het afvallen ook nog eens...
Ik heb serieus net bedwantsen gegoogled. Maar die vlekken zijn zo te zien altijd meer bultachtige dingen. En je hebt er last van (op zn minst jeuk). Dus dat zal het denk ik niet zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:37 schreef V1z0R het volgende:
[..]Geen flauw idee, maar ik blijf bij zo'n belroos-vorm-achtig-iets... Of zou het beten van bedwantsen zijn?
Uhm.. Ja ik heb het van wol of gras of zo iets denk ik. Vaak waar ik ook groeistrepen krijg, bijv. bij m'n heup maar ook wel eens op m'n onderbeen. Maar misschien is dat wel iets anders hoor ik weet 't niet!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Irritatie waarvan? Ik heb namelijk echt geen idee waardoor het getriggerd zou kunnen worden. En ik ben ook niet geirriteerd... ()
mag ik hier wel potse ?quote:
mooi lijstje!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Lijst vandaag:
O: 2 grote dikke plakken roggebrood met wat boter en motardella
T: banaan
L: grote kom yoghurt met walnoten en honing
T: gekookt eitje op een plak roggebrood en een mok melk
B: heen en weer naar de uni fietsen in dit heerlijke weer
S: Jillian
S: hardlopen, 5km
D: halve kip met potato wedges en wat gegrilde groenten
T: handje walnoten
Blijkbaar zijn ze nogal strikt...quote:
Daar was ik al bang voor. Ik moet zeggen dat het middeltje daarvoor de vorige keer perfect heeft geholpen tegen de kale (en rode) plekken op mijn hoofd. Misschien dat ook maar op mijn enkel smerenquote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:43 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat is correct. Ik was van plan het los te laten na de laatste 4, maar misschien is juist wel nu loslaten de manier om die laatste 4 te bereiken. Nou, je hebt me geinspireerd![]()
Gewoon doorgaan zoals nu, zonder tellen en stressen en dan komt het vast vanzelf allemaal.
Schurft jeukt ook gewoon?!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Ik moet zeggen dat het middeltje daarvoor de vorige keer perfect heeft geholpen tegen de kale (en rode) plekken op mijn hoofd. Misschien dat ook maar op mijn enkel smeren
quote:
Die salade klinkt érg lekker!quote:Die van mij:
O: havermout met banaan
L: restje tonijn/bonen/sperciebonen/doperwten saladen op een bedje van rauwe spinazie, wat gekookte broccoli
T: gekookt ei
T: appel
T: yoghurt met wat granola
D: ik heb nog een klein beetje van die salade staan, en moet daar dan nog wat bij bedenken.
Wat was je doel? Gelijkblijvend lijf maar dan gezonder? Je kunt eten uit zelfbevrediging of om je lichaam te voeden of beide (laatste heeft voorkeur). Ik zie aan jouw lijstje zo snel niet dat het voeden van je lijf prio 1 heeft, maar het is op het oog ook weer niet zo lekker dat je er een bevredigd gevoel aan overhoudt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:54 schreef Ticootje het volgende:
Lijstje tot nu:
O: Special K met melk ( As always)
T: Banaan en jawel, 2 blikjes red bull
L: 2 bruine boterhammen met smeerkaas
T: Denk dat hier nog een boterham met kaas komt, want ik heb honger
T: rond 4 appeltje knagen.
D: Verrassing... Geen idee Zal wel iets van een broodje en salade zijn ofzo. Of wat ongezonds, vette meuk.
S: Niets vandaag. Rustdag.
wat kan er beter?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat was je doel? Gelijkblijvend lijf maar dan gezonder? Je kunt eten uit zelfbevrediging of om je lichaam te voeden of beide (laatste heeft voorkeur). Ik zie aan jouw lijstje zo snel niet dat het voeden van je lijf prio 1 heeft, maar het is op het oog ook weer niet zo lekker dat je er een bevredigd gevoel aan overhoudt.
De red bull skippen, sowieso geen vette meuk als avondeten nemen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
wat kan er beter?
Want ik zie het gewoon niet? Ik eet fruit.. En ik ontbijt (das al een vooruitgang), Ik sla geen maaltijden over en neem best wel gezonde tussendoortjes??
Serieuze vraag dus.
Oh. Ik meende het niet echt. Heb -voor zover ik weet- nog nooit schurft gehad.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Mag Joene, maar ik zag je lijstje in Dieet, aanpak is hier toch beetje anders.
Heb je de OP gelezen?!
[..]
Schurft jeukt ook gewoon?!
Peter en de wolfquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Ik meende het niet echt. Heb -voor zover ik weet- nog nooit schurft gehad.
(Of ben jij mij nu aan het trollen? meh, stop confusing meh!)
Ja maar die vette meuk, dat is zeker niet elke dag... Vandaag heb ik het niet voor het zeggen, aangezien eten buiten de deur en wat de pot schaft.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De red bull skippen, sowieso geen vette meuk als avondeten nemen.
bonen zijn witte bonen, kikkererwten en nog een soort. canneloni ofzo.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
dank je!
[..]
Die salade klinkt érg lekker!wat voor bonen heb je er bij naast die sperciebonen? En wat dacht je van wat verse nieuwe aardappelen erbij? In de schil, gekookt of uit de oven, met wat peterselie, grof zout en knoflook
Toch niets mis met 2 eieren op een dag?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
bonen zijn witte bonen, kikkererwten en nog een soort. canneloni ofzo.
ik kijk even wat ik erbij eet, wil geen boodscahppen meer doen, dus moet het doen met wat in huis is, en aardapelen zijn geen optie. En het is ook niet zoveel salade meer. Denk misschien een gegrilde courgette en een gebakken ei met spek ofzo. Al is 2 eieren wel veel voor een dag.
Op de red bull na vind ik je lijstje ook best prima, als je echt gezonder wilt, waarom is die red bull je zo heilig? Vind je dat echt zo ontzettend lekker? Ook een serieuze vraag... elke dag een blokje chocola zou volgens mij minder slecht zijn en lekkerderquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar die vette meuk, dat is zeker niet elke dag... Vandaag heb ik het niet voor het zeggen, aangezien eten buiten de deur en wat de pot schaft.
Zoals gister, gewoon is aardappels groente en vlees, of iets van rijst met kip en meuk en pasta met saus... Gewoon normaal avond eten denk ik dan.
Het is echt echt heilig ja. Ik heb het een tijdje willen vervangen door bijvoorbeeld cola.. (Cola drink ik dus in het weekend) Maar het is gewoon, ik wil het ik moet het.. Mn suikershot..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Op de red bull na vind ik je lijstje ook best prima, als je echt gezonder wilt, waarom is die red bull je zo heilig? Vind je dat echt zo ontzettend lekker? Ook een serieuze vraag... elke dag een blokje chocola zou volgens mij minder slecht zijn en lekkerder
Mag ei elke dag ja? Ik dacht dat dat niet erg goed was voor je cholesterol?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:10 schreef Novem het volgende:
[..]
Toch niets mis met 2 eieren op een dag?
Mjah, daar zou ik dus hard vraagtekens bij zetten voor mezelf.. suikershot, dan doe je toch iets met je lijf wat je imho niet zou moeten willen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is echt echt heilig ja. Ik heb het een tijdje willen vervangen door bijvoorbeeld cola.. (Cola drink ik dus in het weekend) Maar het is gewoon, ik wil het ik moet het.. Mn suikershot..
Zou niet durven!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Ik meende het niet echt. Heb -voor zover ik weet- nog nooit schurft gehad.
(Of ben jij mij nu aan het trollen? meh, stop confusing meh!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:14 schreef V1z0R het volgende:
Gaat om een beetje bewustzijn dat je hebt bij het gezond maken/houden van je lichaam.
Dat je kerel afvalt, zie ik niet als argument. Ik ben ook ooit eens een gigantisch overgewicht kwijt geraakt met slecht eten...
Gaat er meer om dat je dan inziet dat jij red bull nodig bent omdat je ergens anders in je voeding iets tekort komt.
[..]
Zou niet durven!Bedoel je dat ik in mn voeding meer suikers nodig heb?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch ontbijtkoek!!I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Nee dat er een structureel iets in je voedingspatroon zit waardoor jij denkt dat je DIE suikers nodig bent...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bedoel je dat ik in mn voeding meer suikers nodig heb?
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee dat er een structureel iets in je voedingspatroon hoofd zit waardoor jij denkt dat je DIE suikers nodig bent...
Fixed that for you.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee dat er een structureel iets in je voedingspatroon denkwijze zit waardoor jij denkt dat je DIE suikers nodig bent...
Ei mag elke dag, levert geen probleem op voor je cholesterol. Daarnaast kan Jagar er best vandaag 2 eten en dan weer een paar dagen geen, toch?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag ei elke dag ja? Ik dacht dat dat niet erg goed was voor je cholesterol?
Doel is wel gezonder eten... En dit gewicht houden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:18 schreef Perruche het volgende:
Maar tico als je het slechtste en mest obviour in je eten niet wil/kan veranderen, waarom post je dan hierniet stom bedoeld hoor maar benieuwd; wat is dan je doel enzo?
quote:
En dat.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:18 schreef Perruche het volgende:
Maar tico als je het slechtste en mest obviour in je eten niet wil/kan veranderen, waarom post je dan hierniet stom bedoeld hoor maar benieuwd; wat is dan je doel enzo?
Gaat dus om een (zijn!) Marokkaantjequote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:11 schreef Probability het volgende:
Ik moet iets verzinnen om iemand een middagje mee naar toe te nemen.
Dit iets is bijvoorbeeld een technisch of administratief bedrijf (daar liggen zijn interesses) maar dan wel leuk en indrukwekkend.
Die iemand is een jongen die wat minder kansen heeft gehad, niet zoveel van de wereld of zelfs zijn stad heeft gezien en zo de kans krijg om te zien wat er allemaal is. (Allochtone jongen)
Ik neem hem niet zelf mee, maar mij werd gevraagd of ik misschien een goed idee had. Alles mag, alles kan, het is zodat hij een beetje een beeld of plan voor zijn toekomst kan maken.
Oftewel "echte leverworst" als ik het goed begrijp.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:22 schreef Xennia het volgende:
[..]![]()
http://www.foodlog.nl/artikel/wat_is_vockingworst/
Volledig achterhaald. Vet is goed voor je, als je vet uit de juiste bronnen haalt. In ei zit vet, maar precies het goede vet en ook lechitine, dat is ook nog eens gezond. Plus de nodige vitamines. Wel met zachte dooier eten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag ei elke dag ja? Ik dacht dat dat niet erg goed was voor je cholesterol?
Ik zag zondag pappadum bij de biologische winkel en toen moest ik nog aan jou denkenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef conleche het volgende:
Lijstjestime:
O: 1x geroosterd Allinson met Milner. (ik vind dat normaal prima kaas, maar deze keer is het net plastic)
L: 2x geroosterd Allinson met roerei van 2 eieren en 4 plakjes uitgebakken verkruimeld ontbijtspek
T: bakje volle Griekse yoghurt
S: rustdag, misschien wat oefeningen
T: wodka, papadum met beetje chilisaus
D: gegrilde rib eye met gewokte ui/spinazie
T: mango
Redelijk lijstje wel, XM. Een extra T zou nog wel goed zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tis fokking worst!
Lijstje hier waarschijnlijkkk:
O: de welbekende kwarkcombi
T: banaan
L: dubbele bth pindakaas
T: paar rauwe worteltjes
D: Plato Vegetariano:
Tortillas gevuld met verschillende groenten
gegratineerd met kaas, geserveerd met
guacamole, rijst, bonen en zure room.
Ja ik gooi dat in de magnetron, heel leuk om te zien ook.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik zag zondag pappadum bij de biologische winkel en toen moest ik nog aan jou denken
Thnx!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef Xennia het volgende:
[..]
Redelijk lijstje wel, XM. Een extra T zou nog wel goed zijn.
Ik heb nog nagedacht over salades voor jou, maar ik ken geen goed gevulde vegetarische salades die bijna geen voorwerk vragen. Salades die en geen vlees hebben en toch genoeg kcal bevatten om een volwaardige maaltijd te zijn, kosten algauw een kwartiertje tijd.
Ja, dat had ik laatst ook, zo'n hard ding, maar als je er dan een Thaise salade van maakt is het erg lekker!! Het recept van tijdens de kookcursus daar, was met groene papaya, maar dat was qua hardheid ongeveer hetzelfde, dus ik had het geprobeerd en het was erg smakelijk!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
huu, mangoik had laatst een mango die helemaal rijp aanvoelde en zulks, en toen was hij dat nog niet toen ik 'm open sneed en toen kon ik 'm weggooien
Dat las ik ook vanmorgen, iemand had dat gepost op facebook.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:34 schreef loveli het volgende:
En carbs zijn ev0l.
http://www.foodlog.nl/art(...)-excuses-moeten-aan/
Blijkbaar niet!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:41 schreef Phaidra het volgende:
Maar Mootje, jij als foodie weet toch wel dat je onrijpe mango perfect kan gebruiken om mee te koken of een chutney van kan maken?Zonde om weg te gooien!
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat we snelle suikers moeten skippen en dat we complexe koolhydraten zoveel mogelijk moeten vervangen door carbs die vezels bevatten, groente.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:40 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat las ik ook vanmorgen, iemand had dat gepost op facebook.
Vind het lichtelijk overdreven, de goede carbs in je standaard maaltijden is toch niks mis mee.
Koek en shizzle gewoon laten staan, niets aan de hand.
Maar dat zegt dat artikel ook eigenlijk.
Dus meer groente, minder al dan niet complexe carbs, meer eiwitrijk voedsel. En vlees van beesten die goed voer hebben gehad, geen mais (want linolzuur).quote:Mijn conclusie is dan ook dat we ten eerste vaak simpelweg minder calorieën moeten eten. Bij een afnemende hoeveelheid calorieën, danwel bij meer geleverde fysieke activiteit dienen we meer Paleolitisch te gaan eten. Dat houdt in concreto in dat we minder koolhydraten moeten eten. Dat wil zeggen dat we de snelle koolhydraten in al onze frisdranken, koekjes en snoepgoed laten staan en we de langzamere koolhydraten in onze rijst, boterhammen, pasta en aardappelen goeddeels vervangen door langzame koolhydraten gecombineerd met vezels: dus door groente en fruit. In de plaats van deze koolhydraten dan meer vlees en vis eten. Het huidige probleem dat koeien in Nederland vetgemest worden met linolzuur maakt de zaak gecompliceerd, net als het leegvissen van de oceanen. Voor het eerste probleem zou het eten van wild een alternatief kunnen zijn, waardoor de complexiteit gereduceerd wordt tot iets wat als sinds Darwins tijd algemeen bekend is: overbevolking. Malthus heeft ons al lang geleden gewaarschuwd dat het voedselaanbod voor onze groeiende bevolking het grootste probleem is. Maar doorbreken van de groei-economie is meer iets voor de kerk en de overheid dan voor mij gelukkig. Rest mij wel het advies om binnen onze inname van vet, de inname van linolzuur te verlagen en dit te vervangen, in principe iso-calorisch dus, want onze vetinname is gelijk aan die in de Steentijd, door lange-keten meervoudig onverzadigde vetzuren zoals EPA en DHA of door bijvoorbeeld alfa-linoleenzuur uit bepaalde noten en zaden. Wat mij betreft ligt hier niet alleen een taak voor bewuster eten door de mens, maar bovendien een belangrijke taak voor de overheid voor het reguleren van het voedselaanbod: weg van de suikerhoudende troep: naar fruit, groente, vlees en vishapjes als tussendoortjes!
True maar de standaard carbs heb je echt wel nodig meer dan hij beweerd, vind ik. Vooral als je sport, als ik minder carbs ga eten dan ik nu doe ga ik kapot.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat we snelle suikers moeten skippen en dat we complexe koolhydraten zoveel mogelijk moeten vervangen door carbs die vezels bevatten, groente.
[..]
Dus meer groente, minder al dan niet complexe carbs, meer eiwitrijk voedsel. En vlees van beesten die goed voer hebben gehad, geen mais (want linolzuur).
Zelf kippen en koeien gaan houden in de tuin, zoals vroegahquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:47 schreef ElDinosaur het volgende:
En hoe moet die gigantische toename in vis en vlees consumptie tot stand komen? Nog meer intensieve veeteelt met alle problemen van dien? of de oceanen nog maar een beetje meer leegvissen?
De praktische kanten van dit soort diëten worden helaas nogal vaak vergeten.
Het slechte antwoord is 'natuurlijke selectie'.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:47 schreef ElDinosaur het volgende:
En hoe moet die gigantische toename in vis en vlees consumptie tot stand komen? Nog meer intensieve veeteelt met alle problemen van dien? of de oceanen nog maar een beetje meer leegvissen?
De praktische kanten van dit soort diëten worden helaas nogal vaak vergeten.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik snap niets van dat plaatje met al die legoblokjes dat tegenwoordig iedereen lijkt te moeten delen op FB. Help?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik snap niets van dat plaatje met al die legoblokjes dat tegenwoordig iedereen lijkt te moeten delen op FB. Help?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 27-03-2012 12:57:36 ]Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ja dat dacht ik ook totdat ik het op mijn telefoon in het klein bekeek.. Doe dat eens?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Special K is dus niet goed? Maar brood vind ik ronduit niet te hachelen in de ochtend? Brinta beter?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Volledig achterhaald. Vet is goed voor je, als je vet uit de juiste bronnen haalt. In ei zit vet, maar precies het goede vet en ook lechitine, dat is ook nog eens gezond. Plus de nodige vitamines. Wel met zachte dooier eten.
Je lichaam heeft micronutrienten nodig om te functioneren: vitamines, mineralen, spore-elementen. Om energie vrij te maken uit vetten of suikers heb je die vitamines nodig. Je volstoppen met koolhydraten met het idee dat je 'energie' inneemt, klopt niet. Je eet grondstoffen voor suikers. Die suikers kun je verbranden of opslaan. Als er vraag naar energie is kun je het gebruiken, anders wordt het opgeslagen. In vetcellen.
Je hebt ook macro-nutrienten nodig. Vetten, eiwitten, koolhydraten. Verkrijgbaar in alle soorten en maten. Door bepaalde keuzes te maken kun je voldoende omega-3 vetzuren binnenkrijgen (avocado, vette vis) en de snelle suikers laten liggen (cola, special K).
Suikerstofwisseling en insuline zijn vriendjes. Om op latere leeftijd diabetes te voorkomen, wil je nu je insulineverbruik redelijk gematigd houden. Bij een onbalans raak je na verloop van tijd ongevoelig voor insuline of kan je alvleesklier de productie op den duur niet meer bijbenen (of beide). Nu je suiker/koolhydraatinname in balans houden betekent een lager risico op ouderdomsdiabetes. En alle bijbehorende ongemakken. Oh ja, je moet ook sporten
Je ontbijt met special K, dat bestaat voor een kwart uit suiker. Er zit geen vet in, maar ik kan me zo snel niet voor de geest halen waarom vet zo slecht is.
In het totaal van je lijst mis ik de gezonde vetten en groente. Aangezien je op zondag naar de kerk gaat, weet je dat je rentmeester bent, geldt ook voor je lijf. Dus daar mag je best goed voor zorgen
/in love and war, all is fair
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]niet verklappen eiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worry is a misuse of imagination
Havermout of biologische muesli zonder toegevoegde suikers zijn imo de beste ontbijt varianten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Special K is dus niet goed? Maar brood vind ik ronduit niet te hachelen in de ochtend? Brinta beter?
Ik zie het voor me op mn balkonnetje.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:52 schreef Siral het volgende:
[..]
Zelf kippen en koeien gaan houden in de tuin, zoals vroegah
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]De eerste begrijp ik dan nog steeds niet, maar ik kan nu gelukkig stoppen met m'n hersens pijnigen waarom het blijkbaar zo'n briljant plaatje is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Das toch beiden niet te hachelen?! Eten moet wel iets zijn wat je ook nog lekker vind.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:56 schreef Siral het volgende:
[..]
Havermout of biologische muesli zonder toegevoegde suikers zijn imo de beste ontbijt varianten.
Sorry hoor, maar begin eens met proberen en hou het eens een week of twee vol. Dan zal je merken dat je veel meer lust dan dat je nu denkt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das toch beiden niet te hachelen?! Eten moet wel iets zijn wat je ook nog lekker vind.
Combineren met andere dingen zoals fruit, zodat je t wel te hachelen vind?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das toch beiden niet te hachelen?! Eten moet wel iets zijn wat je ook nog lekker vind.
Da's een mening he. Ik vind havermout best lekker met fruit erdoor bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Havermout kun je wel leren waarderen, en muesli vind ik zeker wel lekker!! Met fruit en yoghurt en kaneel, ik sta elke morgen met goede zin op omdat ik zo'n zin heb in mijn ontbijt! En met een flauwe boterham heb ik dat niet hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Brinta is zeker een prima alternatief voor havermout.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, is brinta dan beter dan de special K? Dan lijkt me dat een prima begin...
Brinta is zum kotsen!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij smaakt brinta bijna hetzelfde als havermout...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Mwah het is wel anders. Ik vind zelf havermout meer smaak hebben. En is goed te eten gemaakt met bijv alleen water (vind ik), brinta daarintegen met alleen water is echt nastyyy.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef Nallie het volgende:
[..]
Volgens mij smaakt brinta hetzelfde als havermout...
En je kan alles lekker maken!
whahahaha , nee ik krijg dat gewoon niet weg sorryquote:
Ah oke, ik maak havermout meestal ook alleen met water, of half melk, en banaan of blauwe bessen, of appel, of abrikoos, of dadels, of honing, of kokosquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef Siral het volgende:
[..]
Mwah het is wel anders. Ik vind zelf havermout meer smaak hebben. En is goed te eten gemaakt met bijv alleen water (vind ik), brinta daarintegen met alleen water is echt nastyyy.
Rome is niet op 1 dag gebouwd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Special K is dus niet goed? Maar brood vind ik ronduit niet te hachelen in de ochtend? Brinta beter?
Met melk is prima, zou dan wel voor halfvolle of magere gaan. Met yoghurt is ook wel lekker, moet je het wel eerst half aanmaken met water en dan yoghurt erbij doen. En suiker, tja. Als je dan iets zoets wilt doe er fruit in, of honing ipv gewone suiker.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik maak brinta wel met melk, en warm en een schep suiker.... Dat moet ik dan zeker laten?
Ik kan er ook wel wat van mn eigen melk in gooien ja?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
Zeker niet het tijdstip om te roepen dat koemelk voor kalfjes is?
Drink het zelf ook niet meer, maar het is niet uitermate slecht als je 1 glas per dag of een paar per week drinkt (of bij je pap gebruikt). Als je er tegen kunt. Ik kan er niet tegen ben ik achter.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
Honing, dat lust ik..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:04 schreef Siral het volgende:
[..]
Met melk is prima, zou dan wel voor halfvolle of magere gaan. Met yoghurt is ook wel lekker, moet je het wel eerst half aanmaken met water en dan yoghurt erbij doen. En suiker, tja. Als je dan iets zoets wilt doe er fruit in, of honing ipv gewone suiker.
Ach ja, kalfjes eet ik ook.. dus hun voedsel kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
Als je het nog beter wilt doen kun je ipv koemelk ook amandelmelk gebruikenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Honing, dat lust ik..
Dus havermout, met melk en honing.. Can give it a try.
Melk is perfect afgestemde voeding voor jonge mensen/dieren (koemelk voor koeien, moedermelk voor babies). Volwassen mensen hebben die groeifactoren niet echt nodig. En lang niet iedereen kan tegen caseine.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan er ook wel wat van mn eigen melk in gooien ja?
Honing = ook suiker. Maakt niet echt uit welke suiker je erin stopt, als je maar maat houdt. In honing is de verhouding glucose/fructose anders dan in suiker. Voor de rest maakt het in smaak uit, niet in suiker.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Honing, dat lust ik..
Dus havermout, met melk en honing.. Can give it a try.
Als je er tegen kunt en je gebruikt het met een bepaalde mate (dus niet 1 liter per dag) is het echt niet ongezond als je het mij vraagt.. Weet wel ongezondere dingen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:10 schreef conleche het volgende:
Ja, ik weet het niet heur en al die dingen die je met melk maakt dan? Waarom is dat ineens wel prima? Ik heb absoluut geen last van melk. Drink het ook niet heel veel, maar kan niet echt kwaad imo.
Dat dus. Ik denk dat er bij mij een halve liter per week doorgaat, da's dus niet veel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:11 schreef Siral het volgende:
[..]
Als je er tegen kunt en je gebruikt het met een bepaalde mate (dus niet 1 liter per dag) is het echt niet ongezond als je het mij vraagt..
Bij gezuurde melkproducten (kwark, yoghurt, karnemelk, etc) is caseine al wat afgebroken en beter te verwerken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:10 schreef conleche het volgende:
Ja, ik weet het niet heur en al die dingen die je met melk maakt dan? Waarom is dat ineens wel prima? Ik heb absoluut geen last van melk. Drink het ook niet heel veel, maar kan niet echt kwaad imo.
Drie porties zuivel per dag is behoorlijk normaal, als 1 daarvan melk is, ga je echt niet dood.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik gebruik melk dus ook alleen bij het ontbijt..
Vroegah dronk ik zo een liter per dag.
quote:
Toen ik laag in gewicht zat had ik ook elke dag enorme melk craving, en toen kon ik ook echt een pak per dag wegdrinken.. Maar voelde me er kei beroerd bij, toen ben ik terug gaan schroeven naar 1 glas met dag maar voel me beter zonder melk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef MarMar het volgende:
Hm.. melk door mijn havermout, in mijn cappuccino en karnemelk tussen de middag en dan nog kwark 's avonds, genoeg zuivel![]()
Ik had tijdens mijn zwangerschappen in een bepaalde periode enorm trek in melk altijd, later las ik dat juist in die periode de botjes van de baby aan de beurt waren. Toch grappig hoe een lijf kan werken soms
Toch jammer dat melk niet goed is voor botten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef MarMar het volgende:
Hm.. melk door mijn havermout, in mijn cappuccino en karnemelk tussen de middag en dan nog kwark 's avonds, genoeg zuivel![]()
Ik had tijdens mijn zwangerschappen in een bepaalde periode enorm trek in melk altijd, later las ik dat juist in die periode de botjes van de baby aan de beurt waren. Toch grappig hoe een lijf kan werken soms
Huh?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Toch jammer dat melk niet goed is voor botten.
Later als je groot bent niet ivm ontkalking, voor de groei wel, met name de calcium dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Toch jammer dat melk niet goed is voor botten.
Zuivel... Dus kan ook yoghurt zijn...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:23 schreef Joene het volgende:
Volgens mijn voedingsplan, geeft aan minimaal een halve liter zuivel per dag , maximaal 750ml.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)apot-dan-je-lief-is/quote:
Mijn dietiste adviseert 4-5dl zuivel per dag met voorkeur zure melkproducten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:23 schreef Joene het volgende:
Volgens mijn voedingsplan, geeft aan minimaal een halve liter zuivel per dag , maximaal 750ml.
Melk / Yoghurt / Kwarkquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zuivel... Dus kan ook yoghurt zijn...
Valt karnemelk daaronder?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:25 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn dietiste adviseert tot 4-5dl zuivel per dag met voorkeur zure melkproducten.
ik doe elke dag tussen de middag bij mn lunch halve liter halfvolle melk, en savonds om half 10 dus schaaltje yoghurt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zuivel... Dus kan ook yoghurt zijn...
ja?quote:
Vitamine D bevordert de opname van calcium uit voedsel. Fosfor (zit in melk) gaat die opname tegen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Later als je groot bent niet ivm ontkalking, voor de groei wel, met name de calcium dan.
Nuances, i like them.
Oh maar ik gebruik wel supradin <3... Vitamines kom ik niet te kort.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Vitamine D bevordert de opname van calcium uit voedsel. Fosfor (zit in melk) gaat die opname tegen.
Nuances, I like 'em too.
Als jij een slecht voedingspatroon hebt en wel supradin neemt ben je echt niet klaar hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar ik gebruik wel supradin <3... Vitamines kom ik niet te kort.
Weet je wel wat er allemaal in supradin zit ? daar kan je zowat op leven johquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:29 schreef Siral het volgende:
[..]
Als jij een slecht voedingspatroon hebt en wel supradin neemt ben je echt niet klaar hoor
Dat snap ik ook welquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:29 schreef Siral het volgende:
[..]
Als jij een slecht voedingspatroon hebt en wel supradin neemt ben je echt niet klaar hoor
Ja dat weet ik. Ik neem zelf Centrum Performance elke dag.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Weet je wel wat er allemaal in supradin zit ? daar kan je zowat op leven joh
Het is ook niet in een keer om te gooien. Allang knap dat je het probeerd tochquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel
Ik doe mn best.
Ik vind het al heel wat van iemand die gewoon dagelijks fituur eet, naar lijstjes waar brood in staat en een normale avond maaltijd. Ik kom van ver he?
Complex forte <3quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:32 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Ik neem zelf Centrum Performance elke dag.
Maar nee daar kan je niet op leven haha.
Goed op weg, maar laat het "kom van ver" geen excuus zijn om dan de rotzooi maar te accepteren hequote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel
Ik doe mn best.
Ik vind het al heel wat van iemand die gewoon dagelijks fituur eet, naar lijstjes waar brood in staat en een normale avond maaltijd. Ik kom van ver he?
per tablet :quote:
Mwa... Ik denk dat er wel degelijk een hoop wordt opgenomen. Ik voel me in elk geval wel 1000x beter met dan zonder.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:44 schreef Phaidra het volgende:
Dat het in een pilletje zit, wil niet zeggen dat het daadwerkelijk in je lichaam wordt opgenomen. Goede voeding draagt daar aan bij.
Ik denk dat ik binnenkort weer overstap op kwark met muesli en fruit ofzo. Eerst de havermout nog opmaken, er is net een nieuw zakje openquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:46 schreef Perruche het volgende:
Joene, ik ben wel benieuwd naar wat jij eet. Je lijkt zo sceptisch over alles?
Havermoutal heb ik zo in de zomer meer zin in koude dingen, nu griekse yoghurt maar vind die eigenlijk een beetje zwaar zo in de ochtend. Dus als deze op is weer aan de overnight oats met kokos!
Nou ik zal mn lijstje van vandaag maar even neer plempen dan :quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:46 schreef Perruche het volgende:
Havermoutal heb ik zo in de zomer meer zin in koude dingen, nu griekse yoghurt maar vind die eigenlijk een beetje zwaar zo in de ochtend. Dus als deze op is weer aan de overnight oats met kokos!
Stukjes kokos of kokosmelk?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:46 schreef Perruche het volgende:
Jij benne best wel tof hè?!quote:
Nou ik voel me swinters altijd top door supradin.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:44 schreef Phaidra het volgende:
Dat het in een pilletje zit, wil niet zeggen dat het daadwerkelijk in je lichaam wordt opgenomen. Goede voeding draagt daar aan bij.
quote:
Hahaha klinkt lekker!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Perruche het volgende:
[..]had je mn edit nog gezien dan? spread the love enzo beter toch.
Enne sarabi, kokosvlokken (ik schreef bobosvlokken) van de ekoplaza. Die zijn lekker als ze een nacht weken!
Nee, maar ken je onderhand wel zo goed dat ik weet wat die post inhieldquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Perruche het volgende:
[..]had je mn edit nog gezien dan? spread the love enzo beter toch.
Enne sarabi, kokosvlokken (ik schreef bobosvlokken) van de ekoplaza. Die zijn lekker als ze een nacht weken!
Stugge mat..?quote:
Kan je er ook doorheen doen hoor. Stukjes afknippen / schaven en gáán. Vult ook goed.quote:
Die idd.quote:
Ook lekker havermout koken met water of amandelmelk of sojamelk en banaan in stukjes en dan kokos en omnomnom!quote:
ik hou niet zo heel erg van veel kokos, ik gebruik wel is Santen met koken enzo.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kan je er ook doorheen doen hoor. Stukjes afknippen / schaven en gáán. Vult ook goed.
Vezelsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kan je er ook doorheen doen hoor. Stukjes afknippen / schaven en gáán. Vult ook goed.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, maar ken je onderhand wel zo goed dat ik weet wat die post inhield...
....
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ook lekker havermout koken met water of amandelmelk of sojamelk en banaan in stukjes en dan kokos en omnomnom!
Anders krijg ik jeuk op nare plaatsen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef Joene het volgende:
[..]
ik hou niet zo heel erg van veel kokos, ik gebruik wel is eens Santen met koken enzo.
Jij bent in team-uniek.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:
Nee kokos, ik doe niet mee... Ik vind de smaak alles overheersend.
Er komt hier van alles; van afvallers tot aankomers.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef Joene het volgende:
Maar goed mijn eetlijstje is voor hier niet zo goed denk ik , jullie willen allemaal opgewicht blijven.
Overnight oat met Red Bull is misschien wel erg lekkerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:
Nee kokos, ik doe niet mee... Ik vind de smaak alles overheersend.
Omvallers!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:09 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Er komt hier van alles; van afvallers tot aankomers.
ok succes met krabben alvast want ik maak geregeld dat soort foutenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Anders krijg ik jeuk op nare plaatsen.
Valt te proberenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Overnight oat met Red Bull is misschien wel erg lekker
Ik ga de tuin in, tijd om te leren voor tentamens
Pindasaus dat heb ik verdomme al 3 maanden niet gehad....quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Valt te proberen
Nee, ik zat te denken, maar ik denk het enige dat ik het wel lekker vind ik door de pindasaus. Maar dan wel zelfgemaakt, van pindakaas, melk, sambal badjak, ketjap en bruine suiker.
Omg.. Ik krijg trek.
Ik wil nu op gewicht blijven, maar ik kwam hier al toen ik af wilde vallenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef Joene het volgende:
Maar goed mijn eetlijstje is voor hier niet zo goed denk ik , jullie willen allemaal opgewicht blijven.
Respect..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:18 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik wil nu op gewicht blijven, maar ik kwam hier al toen ik af wilde vallen![]()
Ben van 116 naar 70/71 gegaan.
Nou ik ben begonnen officiele meting bij dietiste 88kg (thuis meting 90+)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:18 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik wil nu op gewicht blijven, maar ik kwam hier al toen ik af wilde vallen![]()
Ben van 116 naar 70/71 gegaan.
Niet alleen naar gewicht kijken he? Zeker als je 3x per week aan krachttraining doet kan het lastig worden om dat gewicht te bereiken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik ben begonnen officiele meting bij dietiste 88kg (thuis meting 90+)
Samen met voedingsdeskundige plan opgestelt en een doel , gezond gewicht zou zijn tussen de 70-75 kg , dus als doel 73 KG genomen
DANK JE! Dat roep ik dus ook steeds.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:21 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Niet alleen naar gewicht kijken he? Zeker als je 3x per week aan krachttraining doet kan het lastig worden om dat gewicht te bereiken.
Wat zie je?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Mn spiegelbeeld kan ik niets mee... Blijkbaar zie ik dingen die niemand anders ziet. Dus ik kijk wel naar gewicht, en kledingmaten.
Vadsigheid... Ik heb genoeg te klagen over mezelf.. Ik heb het graag over mn pens... En mn flubbers aan de zijkanten... Dat soort... Gewoon niet tevreden.quote:
Vetopslag gebeurt onder invloed van hormonen. Deels aanleg, deels deels stress, deels voedsel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vadsigheid... Ik heb genoeg te klagen over mezelf.. Ik heb het graag over mn pens... En mn flubbers aan de zijkanten... Dat soort... Gewoon niet tevreden.
Hormonenkwestie -> Ik geef borstvoeding.. Dus een beetje extra opslag, is gewoon dat hoort. Dat mag... Ik weet het..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Vetopslag gebeurt onder invloed van hormonen. Deels aanleg, deels deels stress, deels voedsel.
Stress en insuline zorgen voor vet op buik en middel. Oestrogenen meer op vrouwelijke plaatsen.
Wat is haalbaar? 2 kinderen, je lijf is gewoon anders dan daarvoor. Finetunen (vet verbranden) kan met sporten (doen! is goed/gezond/word je vrolijk van). Goed eten vermindert vetafzetting op die plekken.
Aan je foto te zien zijn het maar kleine dingen die moeten veranderen.
Fap langs 't big?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Studenten hebben een kort verslag moeten schrijven over een presentatie die ze hebben gegeven (en hun ervaring ermee, voorbereiding, wat hebben ze geleerd, etc).
Ik heb er hier een die noemt zichzelf een 'faalangstBIG'![]()
![]()
![]()
De beelden die ik voor me zie, zijn geniaal
Wat kan één letter verschil maken![]()
![]()
^^quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:33 schreef ElDinosaur het volgende:
Tja, dat heeft iedereen wel denk ik. Als ik naar mezelf kijk denk ik "wahhh die zwembanden!", terwijl dat best mee schijnt te vallen.
Ik ben ook bij een dietiste geweest; afgelopen jaren ergens grotendeels in rolstoel terecht gekomen, daardoor ook aangekomen en dan moet je een nieuw eetpatroon omdat je niet zoveel meer doet met je lijf enzo.. Ik moet het tegenwoordig doen met zo'n 1400 kcal om op gewicht te blijven en ik wil die hoeveelheid vullen met goede bouwstoffen. ik heb dus een beste tijd zo ongeveer 600 kcal per dag teveel gehad, want oud eetpatroon wat voor een functionerend lijf prima is Supplementen doe ik dan ook niet aan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik ben begonnen officiele meting bij dietiste 88kg (thuis meting 90+)
Samen met voedingsdeskundige plan opgestelt en een doel , gezond gewicht zou zijn tussen de 70-75 kg , dus als doel 73 KG genomen
BV is goed! En ik weet niet hoe lang je ermee doorgaat, maar op een gegeven moment raak je zo giga snel vet kwijt. Wel een beetje oppassen voor de kleine dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hormonenkwestie -> Ik geef borstvoeding.. Dus een beetje extra opslag, is gewoon dat hoort. Dat mag... Ik weet het..
Het is gewoon, als ik dan weer op mn gewicht ga letten, sla ik altijd door. Ik kan totaal geen maat houden. Daarom heb ik ook kleding van maat 34 tm 42 in mn kast?
Sport doe ik trouwens: 2x per week fitness en buikspierklasje en 2x per week spinnen. (Of, dat wordt 2x, nu 1x.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |