abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109558432
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109558484
Dank je Mar!

Heb er best wat aan moeten doen. Waar ik dus lange tijd dacht, ach wat boeit het, 2 kinderen gehad, ben toch al getrouwd enz. Maar opeens was ik het zo zat.. Dus in een jaar 10 kilo eraf gekregen, met een bizar "tosti dieet" :') ... Maar begin dit jaar ook nog eens kritisch gekeken, en gewoon voor mezelf bedacht, dat bijvoorbeeld buikje iets strakker mag.. Dus situps... Haat aan situps.. Elke keer buikspierklasje, lig ik weer te klagen...

Vanmorgen deed weegschaal onder de 60, en dat vind ik een prima gewicht om rond te schommelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_109558495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:28 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje minilot!
En ik ben geintrigeerd door de boekweitgrutjes van jou en An. Wil ik ook :P

Lijstje:

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, wat dadels met kokos, rijstwafel geitenkaas
L: 2 roggebrood pindakaas, 2 groentepannekoekjes
T: halve komkommer, 2 groentepannekoekjes
D: gestoomde groenten (broccoli, halve courgette) met tahindressing en een paar falafelballetjes
S: ruim een uur boksen
T: eiwitshake met banaan/cacao/kokos... nom :9

Verder frustratie galore met mensen die je teveel geld betaald om dingen te regelen en die het dan slecht regelen }:|
Is lekker hoor Nallie. Ik maak er koekjes van. Eerst een papje in laten koken met melk, met een beetje zout. Na het inkoken een ei erbij, zodat het lekker dik wordt. En daarna kleine porties in de pan. Lekker met Ahorn siroop en rood fruit!
pi_109558533
Ik heb een heerlijke rustige morgen. Zo maar eens naar kantoor.

Belastingaangifte is hier heel simpel, kan zelfs met een sms gedaan worden. Gaat wat later in het jaar dan in NL.

En ze staken op Frankfurt, en raad eens wie er via Frankfurt vliegt vrijdag? Het zal me eens meezitten...
pi_109558582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Is lekker hoor Nallie. Ik maak er koekjes van. Eerst een papje in laten koken met melk, met een beetje zout. Na het inkoken een ei erbij, zodat het lekker dik wordt. En daarna kleine porties in de pan. Lekker met Ahorn siroop en rood fruit!
Wow :9~ Staan genoteerd op boodschappenlijst!
Be someone that makes you happy
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:50:14 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109558586
Maar tis dinsdag vandaag en niet vrijdag. Dus zou me er niet al te druk over maken geloof ik. Als ze donderdag nou nog staken, heb je nog tijd zat om erover te piekeren :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109558662
Oh noes! Ben ik een undereater? Ik denk dat het meevalt, ik heb zo mijn Perr-momentjes en vandaag zit ik alleen maar op mijn derriere dus no sports, no deadlifts, no nothing. Hmm, nu klink ik ook nog als een under-eater. Ik ga wel wat meer eten vandaag!
  Vis een optie? dinsdag 27 maart 2012 @ 09:55:44 #8
70532 loveli
N
pi_109558686
Nog even voor degenen die dit nodig hebben (Co, hoe is het met je boekhouder?):
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 06:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je vaagt uitstel aan door 08000543 te bellen. Zorg dat je je bsn bij de hand hebt en je hebt binnen 2 minuten, zonder iemand te spreken uitstel tot september! *)
crap in = crap out
pi_109558706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een heerlijke rustige morgen. Zo maar eens naar kantoor.

Belastingaangifte is hier heel simpel, kan zelfs met een sms gedaan worden. Gaat wat later in het jaar dan in NL.

En ze staken op Frankfurt, en raad eens wie er via Frankfurt vliegt vrijdag? Het zal me eens meezitten...
Sms :D hoe dan?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109558744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:37 schreef Phaidra het volgende:
Wat ik raar vind (en dat ligt waarschijnlijk aan mij :P): wij krijgen samen een bedrag terug. We mogen zelf kiezen hoe we dat willen verdelen. Maar als mijn lief alles terugkrijgt en ik niks, is het bedrag een stuk hoger. Zetten we een deel over naar mij, wordt het totaal dat we terugkrijgen minder. Hoe kan dat nou? Het zal wel iets met belastingschalen te maken hebben, maar de informatie in de aangifte zelf verandert niet. Je zou toch zeggen dat de belastingdienst dan gewoon altijd evenveel wil terugbetalen/ innen, ongeacht wie het betaalt of ontvangt? Bottomline: mijn lief ontvangt best een leuk bedrag, ik niets :').
Ja hier idem ik mag 1700 euro terug betalen en mijn Mr ontvangt dat weer en meer.
Voordelig verdeeld dat wel :P
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:00:30 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109558815
Oh vriendje heeft alle meuk van de hypotheek op zn naam dit jaar, dan kunnen we nadat het gestort is altijd nog verdelen :P

Studiekosten heb ik vorig jaar ook een leuk bedragje over teruggekregen :Y Maarja, nu ben ik student af, helaasch :+

Bruce Springsteen playlistje *O* Alleen op kantoor = meezingen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:34 #12
70532 loveli
N
pi_109558840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:44 schreef Ticootje het volgende:
2 kinderen gehad
Heb het topic 3 keer doorzocht naar jouw foto, tot ik in de gaten had dat het geen lingerie-promofoto was.

^O^
crap in = crap out
pi_109558878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh vriendje heeft alle meuk van de hypotheek op zn naam dit jaar, dan kunnen we nadat het gestort is altijd nog verdelen :P

Studiekosten heb ik vorig jaar ook een leuk bedragje over teruggekregen :Y Maarja, nu ben ik student af, helaasch :+

Bruce Springsteen playlistje *O* Alleen op kantoor = meezingen :P
Hypotheek :o Jullie hebben een koophuisje? :D
pi_109558910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb het topic 3 keer doorzocht naar jouw foto, tot ik in de gaten had dat het geen lingerie-promofoto was.

^O^
Trots O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Vis een optie? dinsdag 27 maart 2012 @ 10:06:15 #15
70532 loveli
N
pi_109558956
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Trots O+
Heb jij al een matchend lijf?
crap in = crap out
pi_109558962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:55 schreef loveli het volgende:
Nog even voor degenen die dit nodig hebben (Co, hoe is het met je boekhouder?):

[..]

Geen idee hoe het met hem is. Wel weet ik dat ik sinds ik terug ben van vakantie deze maand, 3 mappen heb afgerond, die van mijn ex van 2010, die van de galerie van 2010 en die van mij van 2010. Dus nu op naar 2011. ;( Moeten alle drie nog en mijn omzetbelasting over een jaar van mij en dan in april weer omzetbelasting van de ex en van de galerie. En ik haat het. Met grote haat. En ik ken niemand die het zoveel moet doen als ik. Heb wel besloten dat ik het vanaf nu bij ga houden en als me dat niet lukt, dat ik het dan gewoon niet meer doe. Dan gooi ik alle schoenendozen bij de accountant naar binnen. Dat gaat dan wel enorm veel geld kosten, maar ja. Nu heb ik levensgelukderving. (is that even a word? :') )
pi_109558969
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:01 schreef loveli het volgende:

[..]

^O^
Dank je!
pi_109559015
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Ach als je matchend 80+ kg vind :D Maar goed bezig met afvallen en sporten enzo :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_109559068
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:06 schreef loveli het volgende:

[..]

J. is goed bezig.. Maar die zit dus in dieet... Maar gaat echt goed! Iedereen zegt het ook, het is onwijs goed te zien.
pi_109559080
Pics or it didn't happen Nol! :{w
Ja doei.
pi_109559083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

J. is goed bezig.. Maar die zit dus in dieet... Maar gaat echt goed! Iedereen zegt het ook, het is onwijs goed te zien.
Ik doe mn best
pi_109559097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
oh ik heb niet echt before en after pics moblootje , maar van maat XL wat strak zat naar Maat L die inmiddels van mn reet afzakt ? in 3 maandjes.
pi_109559098
Worry is a misuse of imagination
pi_109559103
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ja plaats ff die naaktfoto J.
pi_109559129
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Joene het volgende:

[..]

oh ik heb niet echt before en after pics moblootje , maar van maat XL wat strak zat naar Maat L die inmiddels van mn reet afzakt ? in 3 maandjes.
Nou, vooruit, godgloeiende.
Ja doei.
pi_109559142
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat wil ik de rest niet aan doen ?
  Vis een optie? dinsdag 27 maart 2012 @ 10:13:29 #27
70532 loveli
N
pi_109559146
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Policy enzo, dus balkje ervoor.
crap in = crap out
pi_109559153
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, vooruit, godgloeiende.
Ik heb nog niet echt foto's met mn nieuwe look :) zegmaar :D komt wel
pi_109559159
Ik draag XXL met trots! B-)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dit vind ik wat weinig, Novem! Zeker met het hardlopen. Vooral je O en D zijn erg mager, vind ik!
:@ ik las bij O 2x bth...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109559169
Zeg, medefoodies: kunnen jullie ook niet meer op kayotic kitchen blog? ;(

"This site has been suspended" zegt hij hier -O-
Ja doei.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:15:22 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109559197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hypotheek :o Jullie hebben een koophuisje? :D
Koopappartementje! :P Was makkelijker dan een huurwoninkje vinden! Daarom was ik instant volwassen volgens o.a. Coldfeet :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109559208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Policy enzo, dus balkje ervoor.
Dat is de moeite niet waard joh.

Oh en in mn fobo staan 2 foto's. Waar je in z'n gezicht wel duidelijk al kan zien dat hij afgevallen is.
pi_109559210
In het kader van foto's: gisteren mijn lievelingsrok opgehaald en de bolero is binnen! Dus even pic gemaakt van outfit voor bruiloft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet alleen even een iets strakker zwart truitje vinden in m'n kast, want deze is een beetje flubby.
Ja doei.
pi_109559221
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is de moeite niet waard joh.

Oh en in mn fobo staan 2 foto's. Waar je in z'n gezicht wel duidelijk al kan zien dat hij afgevallen is.
Als je mn oude kop kent ja :D
pi_109559245
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Als je mn oude kop kent ja :D
Gek, 1 foto is van december ofzo! Die andere is van paar weken terug.
pi_109559305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gek, 1 foto is van december ofzo! Die andere is van paar weken terug.
In november toen we naar strand waren , had ik ook nog bolle kop.
pi_109559314
Help, ik zag een tiet!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109559347
V1z wees eens duidelijker :D

@Maria wat leuk!!
pi_109559353
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:19 schreef Joene het volgende:

[..]

In november toen we naar strand waren , had ik ook nog bolle kop.
Die foto is niet van november. Dat was na een nachtje doorhalen in de bar? Toen je de hele avond water aan het drinken was en ik een half kratje achter mn kiezen had?
pi_109559393
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die foto is niet van november. Dat was na een nachtje doorhalen in de bar? Toen je de hele avond water aan het drinken was en ik een half kratje achter mn kiezen had?
Nee ik doel op de strandfoto's enzo die we ook hebben , die niet in je profiel staat
pi_109559422
Aloha!

Lekker ontbeten met een stokbroodje kipfilet vandaag :)

En ik heb iets raars :D Vanuit het niets zit mijn hele enkel onder de rode vlekken. Lijken wel wijnvlekken, zo dieprood. Had ik een week of 2 geleden ineens ook, toen allebei m'n enkels. Voel er niks van, het jeukt niet, helemaal niet. Het ziet er alleen niet uit :+
pi_109559439
Deze week is mijn gewicht gelijk gebleven, niet raar naar zo'n snaaiweek.
Het netjes eten en sporten gaat deze week weer helemaal goedkomen *O* en hopelijk volgt het gewicht vanzelf.
pi_109559449
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik doel op de strandfoto's enzo die we ook hebben , die niet in je profiel staat
Klopt, maar ik vind 2 foto's wel genoeg in mn fotoboek.
pi_109559455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, medefoodies: kunnen jullie ook niet meer op kayotic kitchen blog? ;(

"This site has been suspended" zegt hij hier -O-
hij doet het prima hier?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109559471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind 2 foto's wel genoeg in mn fotoboek.
is ook maar daar heb ik nog een bolle kop bedoel ik.
pi_109559511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hij doet het prima hier?
Hier al twee dagen niet meer -O- :') ;(
Ja doei.
pi_109559523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Terecht moet je maar in NL wonen!
pi_109559537
quote:

[..]

Cookies/cache even leeggooien?
pi_109559546
quote:

[..]

ctrl+f5 ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109559553
Tussendoor tijd!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')