abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109539965
quote:
Toegevoegd: maandag 26 mrt 2012, 13:06
De burger zelf laten betalen voor het beheer van de bossen. Als het aan PVV-Kamerlid Richard de Mos ligt wordt Staatsbosbeheer verkocht. Vanavond in Nieuwuur licht De Mos zijn voorstel toe. Verder onder meer een reactie van Staatsbosbeheer-directeur Chris Kalden.

De PVV denkt met de verkoop van de rond 260 duizend hectare bos miljoenen op te halen.

"Laten we aandelen uitgeven onder het volk," aldus de Mos vandaag in het Algemeen Dagblad. "Als Staatsbosbeheer naar de beurs gaat, kan iedereen die zegt de natuur een warm hart toe te dragen er zelf een deel van kopen. Het zou mooi zijn als kinderen straks vol trots kunnen zeggen dat ze eigenaar zijn van een stukje bos, omdat opa en oma een aandeel Nederlandse natuur cadeau hebben gedaan op hun verjaardag."

Niet massaal bebouwen
De PVV wil de grond niet zomaar verkopen. "Het moet natuurlijk wel natuur blijven, hooguit kun je geld verdienen met recreatie. Maar de overheid hoeft niet overal de portemonnee voor te trekken," aldus De Mos. Hij wil niet alle natuur ineens te koop zetten. "Laten we beginnen om een deel daarvan, bijvoorbeeld 100 duizend hectare, af te stoten aan particulieren. Dit stokje kan prima overgedragen worden aan natuurminnende beleggers."

De Mos pleitte eerder al voor een fusie tussen de drie terreinbeheerders Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en Landschappen.

Subsidie
Staatsbosbeheer (SSB) werd in 1998 verzelfstandigd en is nu een 'zelfstandig bestuursorgaan'. De organisatie krijgt jaarlijks 90 miljoen euro subsidie. Overige inkomsten, zo'n 61 miljoen, komen onder meer uit de verhuur van vakantiewoningen en het beheer van natuurcampings.
http://nieuwsuur.nl/onder(...)staatsbosbeheer.html

Hoeveel wordt er eigenlijk jaarlijks besteed aan natuur door de verschillende overheden? Ik vraag me af of de Nederlandse burgers vrijwillig een dergelijke bedrag (miljoenen/miljarden?) wil ophoesten. Alleen de kosten van Staatsbosbeheer zijn dan al ca. 150 miljoen jaarlijks en hun projecten betalen ze zelf maar deels, de rest komt van andere overheden.
pi_109540019
Rare oplossing..
  maandag 26 maart 2012 @ 19:22:00 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_109540029
Weer zo'n belachelijk idee van de PVV :N
pi_109540039
Daar gaat de nederlandse natuur
pi_109540099
De Mos kan zich beter gaan bezighouden met het vervalsen van CV's.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_109540188
Kunnen we dan niet gewoon Limburg afstoten en per aandeel verkopen?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_109540203
De PVV zou het liefst de natuur opheffen :')
pi_109540221
Mogen we daarna de PVV weggeven?

Portugal
Polen
Pakistan
Panama
Papoea Nieuw Guinea
Puerto Rico
Peru
Paraguay

Kies maar wat.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109540260
Er zal met vast iets bespaard kunnen worden zonder aan kwaliteit in te boeten maar je kan ook overdrijven.

Hoewel Nederland eigenlijk geen echte "natuur" meer heeft, is het wel belangrijk voor dieren en de leefbaarheid van dit land.
Als je een paar uurtjes op de Veluwe of de Drents-Friesche Wold hebt rondgeslenterd, kom je toch wel heerlijk tot rust.
pi_109540285
Meer on-topic.

Dan koop ik dus een stukje bos. Mag ik er ook wat? Of krijg ik alsnog een prent als ik tegen m'n zelf gekochte boom sta te zeiken?
pi_109540341
quote:
De burger zelf laten betalen voor het beheer van de bossen
Dat gebeurd al Richard, dat noemen we belasting :').
pi_109540353
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
Er zal met vast iets bespaard kunnen worden zonder aan kwaliteit in te boeten maar je kan ook overdrijven.

Hoewel Nederland eigenlijk geen echte "natuur" meer heeft, is het wel belangrijk voor dieren en de leefbaarheid van dit land.
Als je een paar uurtjes op de Veluwe of de Drents-Friesche Wold hebt rondgeslenterd, kom je toch wel heerlijk tot rust.
Niet mijn ex. Die kwam er altijd met een kop als een boei en een schrale aars (als een brandende circushoepel, ter illustratie) vandaan.

Ik had het er makkelijker mee.
pi_109540421
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:29 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Niet mijn ex. Die kwam er altijd met een kop als een boei en een schrale aars (als een brandende circushoepel, ter illustratie) vandaan.

Ik had het er makkelijker mee.
:D
pi_109540442
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:26 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Mogen we daarna de PVV weggeven?

Portugal
Polen
Pakistan
Panama
Papoea Nieuw Guinea
Puerto Rico
Peru
Paraguay

Kies maar wat.
Da's eigenlijk zonde van al die mooie landen! :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_109540447
Gewoon heel Nederland asfalteren _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_109540600
Allochtonensmulbossen :9

Laat de Saoedische ambassade maar wat centen ophoesten, kunnen wij allemaal heerlijk gaan grazen _O_
pi_109540634
quote:
De burger zelf laten betalen voor het beheer van de bossen. Als het aan PVV-Kamerlid Richard de Mos ligt wordt Staatsbosbeheer verkocht.
Oh en nu wordt het niet door belastinggeld betaald? Zelfs zijn salaris, dus wat lult hij? :')
pi_109540708
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh en nu wordt het niet door belastinggeld betaald? Zelfs zijn salaris, dus wat lult hij? :')
Nuja, een deel zeg 4,5% lenen wij :P
  maandag 26 maart 2012 @ 19:37:57 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_109540776
Weer zo'n doldrieste grap van de PVV.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_109540825
Een 'stukje natuur' is niet zoiets als een schilderij. Iets wat je op kunt hangen en kan doorgeven aan je kleinkinderen..

Wil je, als overheid, natuur 'natuur' laten, dan moet je een plan maken voor het beheer van stukken van tien- tot duizendtallen hectaren grond.
Dan zou je dus, als overheid, een orgaan moeten oprichten die, naast het beheer van de natuur, ook nog eens alle eigenaren tevreden moet stellen

En, als de PVV wil dat de gemiddelde Nederlander een stukje natuur koopt, zijn dat er veel. De prijs van natuur ligt, ruw geschat, op ¤ 10.000,- per hectare.

Korte termijn: Veel geld. Lange termijn: Hoge kosten.
pi_109540878
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja, een deel zeg 4,5% lenen wij :P
En betalen we ook weer af.
pi_109540951
Als die kankerbomen nou gewoon wat meer zouden integreren in dit land, de normen en waarden respecteren en de cultuur omarmen goffedomme.
pi_109541035
quote:
9s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En betalen we ook weer af.
Ja dan kunnen wij weer heel wat leren van de Grieken, maar die fikken hun bossen weer af :')
pi_109541169
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja dan kunnen wij weer heel wat leren van de Grieken, maar die fikken hun bossen weer af :')
Allah is mijn getuige, verbaast me geen flikker als Richard de Mos vervolgens komt met: 'Steek ze in de Fik' :')
pi_109541170
Dus als het aan de PVV ligt is het bos binnenkort niet meer van ons allemaal maar moeten we entree betalen aan de eigenaar als wij erin willen gaan wandelen? En enige zeggenschap hebben we ook niet meer over onze natuur?
pleased to meet you
pi_109541301
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef moussie het volgende:
Dus als het aan de PVV ligt is het bos binnenkort niet meer van ons allemaal maar moeten we entree betalen aan de eigenaar als wij erin willen gaan wandelen? En enige zeggenschap hebben we ook niet meer over onze natuur?
Dat.
En stel dat ik alle aandelen van een gebied koop, mag ik er dan mee doen wat ik wil? Groot hek er omheen, leuke villa bouwen. Zoiets?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109541356
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat.
En stel dat ik alle aandelen van een gebied koop, mag ik er dan mee doen wat ik wil? Groot hek er omheen, leuke villa bouwen. Zoiets?
Bij zulke gebieden kreeg je nooit absolute zeggenschap.
pi_109541627
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:48 schreef Triggershot het volgende:
Bij zulke gebieden kreeg je nooit absolute zeggenschap.
M.a.w. je hebt er geen fuck aan. Alleen het zalige gevoel dat je iets voor de natuur doet.
Iets dat je normaal ook al doet, door belasting te betalen. En mensen die echt liefhebber zijn, zullen al wel geld investeren in de natuur.

Trouwens, als die eerste 100.000 hectare "verkocht" wordt in bv Limburg, dan denk ik niet dat er veel animo uit het noorden des lands is.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109541988
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

M.a.w. je hebt er geen fuck aan. Alleen het zalige gevoel dat je iets voor de natuur doet.
Iets dat je normaal ook al doet, door belasting te betalen. En mensen die echt liefhebber zijn, zullen al wel geld investeren in de natuur.

Trouwens, als die eerste 100.000 hectare "verkocht" wordt in bv Limburg, dan denk ik niet dat er veel animo uit het noorden des lands is.
Jup, wellicht wat voldoening en handelen binnen beperkt (lees: opgelegde) regels. En inderdaad, Richards redenering faalt al bij het idee gezien dat het wordt bekostigd van belastinggeld, wat er zo wordt gedaan is gewoon belastinggeld laten verschuiven naar andere uitgaven waarbij wellicht dezelfde voorstellen worden gedaan (laat burger betalen) en je vervolgens nog meer betaald en betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2012 20:02:30 ]
pi_109543184
Staatsbosbeheer doet toch best nuttige dingen of niet dan? Ook bijvoorbeeld het bijhouden van De Utrechtse Heuvelrug zodat niet de hele A15 vol met takken ligt na de eerste herfststorm.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:31:24 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109543594
Iemand koopt pas 'aandelen' van iets als daar geld mee te verdienen valt. Een natuurgebied levert geen geld op wanneer het een natuurgebied blijft. Dus niemand zal dat kopen om vervolgens te gaan beheren.

Nu kunnen Henk&Ingrid dan voor weinig een stukje bos kopen om met hun quads rond te crossen. En om te gaan barbequen midden in het bos. Veel meer zie ik ze er niet mee doen.

Slecht en dom plan dus.
s
The End Times are wild
pi_109543990
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor snelwegen in de VS. Daar mag je ook alleen maar een stukje kopen. Dan komt er een bord met je naam erop maar verder mag je geen tol heffen ofzo. Dat werkt echter wel.
pi_109544063
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:

Nu kunnen Henk&Ingrid dan voor weinig een stukje bos kopen om met hun quads rond te crossen.
Nadat ze de bomen hebben omgezaagd :')
pi_109544085
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor snelwegen in de VS. Daar mag je ook alleen maar een stukje kopen. Dan komt er een bord met je naam erop maar verder mag je geen tol heffen ofzo. Dat werkt echter wel.
Een bord met je naam er op.

Te. Fokking. Gek.

Gewoon.

:')
pi_109544133
hahahaha wat een plan weer. Een direct schot in de tere zieltjes van de groenen.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:42:24 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109544213
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:41 schreef zesmeltendekazen het volgende:
hahahaha wat een plan weer. Een direct schot in de tere zieltjes van de groenen.
Een dom en slecht plan toch!
Er zijn 2 soorten mensen: mensen die graag in de natuur komen en mensen die dat niet doen. Die eerste groep wil het houden zoals het is. De tweede zal het niks uitmaken. Waarom dan iets veranderen?
The End Times are wild
pi_109544221
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Ja, omdat Amerikanen egotrippers zijn en erop geilen hun naam langs de interstate te hebben staan.

Hier ook:
http://www.highlandtitles.com/
Koop een stukje grond en krijg de titel van Lord (een eeuwenoude wet zegt dat degene die land bezit in Schotland, Lord als titel mag dragen). Je krijgt zelfs de coordinaten van het lapje grond dat je "koopt". Uiteraard wordt datzelfde stukje grond aan 600 anderen verkocht ;)
pi_109544287
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn 2 soorten mensen: mensen die graag in de natuur komen en mensen die dat niet doen. Die eerste groep wil het houden zoals het is. De tweede zal het niks uitmaken. Waarom dan iets veranderen?
Omdat 'die sLinksen' pesten nou eenmaal zo leuk is.
pi_109544291
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Maar daar gaat het toch niet om? Dit is de PVV, dit gaat alleen maar om de provocatie. En dat doen ze weer uitstekend.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:44:42 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109544343
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat 'die sLinksen' pesten nou eenmaal zo leuk is.
Ook rechtse mensen houden van de natuur. Sterker nog, ik denk dat rechtse mensen minstens net zoveel van natuur houden. In de echte natuur kom je maar weinig linksen tegen.
The End Times are wild
pi_109544417
Interessant idee, eens even denken hoe dat economisch gezien het best vorm gegeven kan worden.
pi_109544440
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:44 schreef LXIV het volgende:
Ook rechtse mensen houden van de natuur. Sterker nog, ik denk dat rechtse mensen minstens net zoveel van natuur houden. In de echte natuur kom je maar weinig linksen tegen.
Echte natuur bestaat dan ook nauwelijks meer in Nederland.
pi_109544453
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Interessant idee, eens even denken hoe dat economisch gezien het best vorm gegeven kan worden.
hahahaha dit dus
pi_109544500
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:
Iemand koopt pas 'aandelen' van iets als daar geld mee te verdienen valt. Een natuurgebied levert geen geld op wanneer het een natuurgebied blijft. Dus niemand zal dat kopen om vervolgens te gaan beheren.
Zijn er dan kosten aan natuur verbonden? En waarom zou je geen geld kunnen verdienen met natuur?
pi_109544529
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:46 schreef zesmeltendekazen het volgende:

[..]

hahahaha dit dus
Ik ben volstrekt serieus hoor. :)
pi_109544567
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zijn er dan kosten aan natuur verbonden? En waarom zou je geen geld kunnen verdienen met natuur?
Moet er nou serieus overal geld aan verdient worden?
pi_109544575
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben volstrekt serieus hoor. :)
tuurlijk! De PVV ook.
pi_109544610
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Moet er nou serieus overal geld aan verdient worden?
Waarom niet? Vind je het een vies idee? Recreatie wordt veel gedaan in de natuur en daar kun je geld voor gaan vragen.
pi_109544709
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zijn er dan kosten aan natuur verbonden?
Het bijhouden van bomen en planten kost geld. Het voorkomen van overbevolking van een (kwaadaardige) diersoort kost geld. Etc.
pi_109544710
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Vind je het een vies idee?
Als wij voor op de lange termijn enorme schade berokkenen om nu even snel een paar euro's binnen te harken vindt ik dat een tamelijk vies idee ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')