Waaah Daviniah, je peuter gaat harder dan jij! Wel stoer!
Hier net de jongste opgehaald van de peuterspeelzaal, die haal ik tegenwoordig een half uur tot een uur eerder op,op verzoek van de leidsters.
Hij wordt er zelf erg moe van en hij schijnt elke groepsactiviteit te molesteren en ze kunnen geen contact met hem krijgen. Ow en hij blijft niet in de kring zitten, maar gaat er doorheen walsen.
Dus voor iedereens rust (behalve de mijne) moet ik nu 2x naar de PSZ om ze om de beurt op te halen.
Kom ik daar net, leidster op de gang aan het opruimen, F-je speelt er wat omheen, alle andere kinderen zaten in het lokaal.
Dus ik denk Oi, zal wel weer beroerd gegaan zijn.
Ik: hoe ging het?
Zij: ja,wel aardig,hij bleef heel braaf in de kring zitten en heeft ook geverfd en hij was vrolijk bezig

Ok,ik ga er vanuit dat ze met hem op de gang zat, omdat ik hem zo zou komen halen, maar dan nog, ik word er een beetje verdrietig van dat ze hem alleen maar onhandig vinden

En nee,hij praat niet en luistert ook niet, maar als je zegt dat hij niet communiceert, dan kijk je gewoon niet eens naar hem. Hij communiceert ontzettend veel en effectief. Alleen niet verbaal.
Hij is nu iig lekker met water en een schoolbord thuis aan het spelen.