Da's nogal een stap om te zetten lijkt me. Burgerlijke ongehoorzaamheid, maar dan uitgevoerd door een burgemeesterquote:HOOGBLOKLAND (gemeente Giessenlanden) – Burgemeester Els Boot van de gemeente Giessenlanden heeft vandaag besloten de politie te verbieden medewerking te verlenen aan de uitzetting van Rafiq Naibzay uit Hoogblokland.
De 45-jarige Afghaanse vluchteling probeert al ruim 14 jaar een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. De overige gezinsleden (moeder en vier kinderen, van wie twee minderjarig) hebben wel een verblijfsvergunning en kunnen onmogelijk zonder vader Naibzay. Diverse psychiatrische rapporten geven aan dat moeder Naibzay “op alle gebieden volledig afhankelijk is van haar man” en zich soms “uitermate suïcidaal” uit. Zij behoeft intensieve zorg door haar man. Als hij wordt uitgezet, zijn de gevolgen niet te overzien. De burgemeester wil, vanuit haar verantwoordelijkheid, die gevolgen niet afwachten en heeft daarom besloten de politie te verbieden uitzetting te realiseren.
Aanleiding voor het besluit van burgemeester Boot is de brief die zij afgelopen vrijdag ontving van minister Leers van Immigratie, Integratie en Asiel. Hierin gaf hij aan geen reden te zien om vader Naibzay een verblijfsvergunning te geven omdat anderen prima in staat zouden zijn om de zorg voor de ernstig zieke vrouw op zich te nemen. De minister vindt in deze situatie de ‘belangen van de staat’ zwaarder wegen dan ‘het uitoefenen van gezinsleven’. De minister gaat niet in op de bijzonder ernstige psychiatrische risico’s bij het scheiden van het echtpaar Naibzay.
Burgemeester Els Boot: “We hebben nu echt alles geprobeerd. We hebben brieven geschreven, gesprekken gevoerd met de minister, het dorp heeft handtekeningen ingezameld en er ligt op dit moment ook nog een brief van de Giessenlandse gemeenteraad bij Leers. In de psychiatrische rapporten staat heel duidelijk hoe ernstig de situatie is. Ik ben als burgemeester gehouden aan mijn zorgplicht voor elke inwoner. Ik kan niet met de handen op de rug een dergelijk drama in mijn gemeente afwachten. Daarnaast staan de inwoners van Hoogblokland vierkant achter het goed geïntegreerde gezin. Ik heb dan ook alle reden om mij ernstige zorgen te maken over wat een uitzetting teweeg zal brengen in de gemeenschap.”
Gelijk heb je, sowieso na 14 jaar alsnog iemand uitzetten is gewoon wreed.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom krijgt zijn vrouw wel een vergunning en hij niet... Hulde voor deze burgemeester.
Omdat je niet weet wat die man heeft gedaan. Als hij in eigen land al 10x is veroordeeld voor een misdrijf dan wil ik hem hier ook niet. De familie kan gewoon terug met die man, maar zij willen hier blijven. Als de man dan niet kan blijven, jammer.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom krijgt zijn vrouw wel een vergunning en hij niet... Hulde voor deze burgemeester.
Als de wet zegt dan... Goed argument.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:57 schreef DrMabuse het volgende:
Als de wet zegt "weg" dan moet de persoon weg.
Groen , geel , wit zwart , Belg , Hottentot of Afghaan.
Weg.
Toch is het vreemd dat we wetten hebben en dat rechters er naar gekeken hebben, Minister ook en de conclusie is X... en vervolgens zegt de burgemeester Y.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:59 schreef HyperViper het volgende:
Als de wet zegt dan... Goed argument.
Waarom ? Vrouw en kinderen kunnen toch gewoon mee terug ? Niemand verplicht ze te blijven.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:54 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Gelijk heb je, sowieso na 14 jaar alsnog iemand uitzetten is gewoon wreed.
Het is veilig voor vrouwen in Afghanistan?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? Vrouw en kinderen kunnen toch gewoon mee terug ? Niemand verplicht ze te blijven.
Niet dan ? Misschien kan jij ze in huis nemen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is veilig voor vrouwen in Afghanistan?
Ok, als het veilig is voor vrouwen in Afghanistan dan heeft zo'n boerka waarschijnlijk toch wel zin.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet dan ? Misschien kan jij ze in huis nemen.
Wat heeft de boerka er mee te maken ? Heeft ze die dan wel ?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, als het veilig is voor vrouwen in Afghanistan dan heeft zo'n boerka waarschijnlijk toch wel zin.
Maar waarom moet ik ze in huis nemen?
Wat is er niet menselijks aan dan ?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef Copycat het volgende:
Hulde voor een burgemeester die de menselijke maat niet uit het oog verliest.
Na veertien jaar weer naar een land dat je niet meer herkent en vice versa, waar jij en je kinderen gedwongen naartoe moeten om daar de vreemdeling te worden.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:44 schreef macca728 het volgende:
Wat is er niet menselijks aan dan ?
Zijn vrouw kan toch gewoon mee ?
Ja dat is het risico en je kinderen mogen hier blijven hoor.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Na veertien jaar weer naar een land dat je niet meer herkent en vice versa, waar jij en je kinderen gedwongen naartoe moeten om daar de vreemdeling te worden.
Ja, heel menselijk.
Als je ook maar enigszins de moeite zou nemen je in de materie te verdiepen (de OP lezen was al voldoende), had je kunnen zien dat de burgemeester in kwestie een vrouw is.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:47 schreef macca728 het volgende:
Laat hij eerst maar eens aangeven waarom deze man geen verblijfsvergunning krijgt.
Ik zie in dit topic dat Henk & Ingrid het er anders niet zo mee eens zijn...quote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef Copycat het volgende:
Hulde voor een burgemeester die de menselijke maat niet uit het oog verliest.
Je bent goed op de hoogte. Heb je dat allemaal zelf geleerd?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:45 schreef macca728 het volgende:
En waarom kwamen ze 14 jaar geleden hierheen eigenlijk ?
Was er toen ook al oorlog ?
Oh de argumenten houden al op.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als je ook maar enigszins de moeite zou nemen je in de materie te verdiepen (de OP lezen was al voldoende), had je kunnen zien dat de burgemeester in kwestie een vrouw is.
Dus, eerst nadenken dan blaten. Is moeilijk voor je, snap ik wel. Maar probeer het eens.
Dus stel de man is een massamoordenaar en op grond daarvan is een verblijfsvergunning geweigerd, dan mag hij van jou blijven uit menselijk oogpunt ?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:53 schreef Copycat het volgende:
Maar vrouw en kinderen mogen hier blijven, want verblijfsvergunning, maar dan moeten ze van jou alsnog maar de keuze maken: terug met vader, eventueel gaa alleen de moeder mee terug, of vader vaarwel kussen.
Nee, heel menselijk. Maar ja, dat is het risico van het vluchtelingenvak ...
Again, lezen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:54 schreef macca728 het volgende:
Waarom is deze man dan een verblijfsvergunning geweigerd ? Heeft ongetwijfeld in het lokale suffertje gestaan bij alle acties.
Dat is niet aan de burgemeester maar aan de Minister, ik zou zelf een systeem waarbij burgemeesters een aantal greencards mogen verdelen goed vinden.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hee, mijn gemeente!
Lastig dit.
In principe ben ik voor 'regels zijn regels' maar er moeten altijd hardheidsclausules zijn om schrijnende gevallen te kunnen herzien.
Voor wat ik uit lokale hand weet van dit geval, is hier wel sprake van een schrijnend geval. In hoeverre de regels voorzien in uitzonderlijke situaties, geen idee.
Maar op zich +1 voor 'mijn' burgemeester, terwijl ik in principe niet zo'n fan van haar ben.
Ach man, er zijn handtekeningen verzameld om deze man in Nederland te houden. Dat is dus gebeurd zonder het verhaal te kennen en op basis van zielig en mensonwaardig. Dat zegt alweer genoeg.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Again, lezen.
Ik zeg nergens dat ik weet hoe de juridische kant gelopen is.
Ik zeg enkel dat dit geval onder de noemer 'schrijnend' geschaard kan worden.
Ik zie absoluut niet in waarom in de lokale krantjes tot in detail zou worden uitgelegd door een burgemeester waarom X en niet Y. Is geen openbare informatie, privacy enzo, weetjewel?
Of stel dat hij eigenlijk een vrouw in vermomming is. Zijn vrouw.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef macca728 het volgende:
Dus stel de man is een massamoordenaar en op grond daarvan is een verblijfsvergunning geweigerd, dan mag hij van jou blijven uit menselijk oogpunt ?
Waarom dan ? Burgemeesters kunnen toch niet beoordelen of deze mensen hier mogen blijven ? Dat is een taak van de IND. Als deze man nu een veroordeelde moordenaar was en een burgemeester geeft zo iemand een greencard, wat dan ?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet aan de burgemeester maar aan de Minister, ik zou zelf een systeem waarbij burgemeesters een aantal greencards mogen verdelen goed vinden.
quote:Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus stel de man is een massamoordenaar
Is de man een massamoordenaar? Ja of nee?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is dus gebeurd zonder het verhaal te kennen
Goh, wat weet je het weer goedquote:Op maandag 26 maart 2012 17:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ach man, er zijn handtekeningen verzameld om deze man in Nederland te houden. Dat is dus gebeurd zonder het verhaal te kennen en op basis van zielig en mensonwaardig. Dat zegt alweer genoeg.
Ja maar antwoord geven doe je niet he.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of stel dat hij eigenlijk een vrouw in vermomming is. Zijn vrouw.
Zo lust ik er nog wel een aantal.
Jij ook niet.quote:
Dus niemand weet in feite waarom deze man een vergunning is geweigerd ?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Goh, wat weet je het weer goed![]()
Ter jouwer info: er is wel een handtekeningenaktie geweest, ja.
In dat dorp.
Wat niet mijn dorp is.
Want 'mijn' dorp ligt aan de andere kant van de gemeente.
Zal ik je eens een tip geven?
Houd nou gewoon je mond over dingen die je niet weet.
Ik zeg STELquote:Op maandag 26 maart 2012 17:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Is de man een massamoordenaar? Ja of nee?
Wie zegt dat?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:04 schreef macca728 het volgende:
Dus niemand weet in feite waarom deze man een vergunning is geweigerd ?
En dan gewoon blind tekenen allemaal ?
Jij stelt geen vraag, dus kan ik ook geen antwoord geven,quote:
Logisch dat je geen antwoord krijgt. Dat is levensgevaarlijk. Bewijs eerst maar eens dat je geen massamoordenaar bent.quote:
Welke omstandigheden ? Ja zielig, het enigste argument. Ja zijn vrouw kan niet zonder hem, nou dan gaat ze mee terug.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Conclusies die je trekt zijn niet te trekken op basis van jouw info.
De man is een vergunning geweigerd.
Zelfs al weet je de exacte reden daarvan niet, dan alsnog kun je best zeggen dat het op grond van gegeven omstandigheden een onmenselijke beslissing is.
Nou vooruit dan maar, niet dat ik wil beweren dat je kwaakt zonder de OP te lezen of dat je te dom bent om die te begrijpen maar in de OP, da's die post helemaal in het begin dus, o licht der natie, staat het volgende:quote:Op maandag 26 maart 2012 17:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus niemand weet in feite waarom deze man een vergunning is geweigerd ?
En dan gewoon blind tekenen allemaal ?
Je kan beter zelf je mond houden voordat je iemand hier zomaar toelaat alleen maar op basis van zielig.
.quote:Aanleiding voor het besluit van burgemeester Boot is de brief die zij afgelopen vrijdag ontving van minister Leers van Immigratie, Integratie en Asiel. Hierin gaf hij aan geen reden te zien om vader Naibzay een verblijfsvergunning te geven omdat anderen prima in staat zouden zijn om de zorg voor de ernstig zieke vrouw op zich te nemen. De minister vindt in deze situatie de ‘belangen van de staat’ zwaarder wegen dan ‘het uitoefenen van gezinsleven’
De IND heeft een reden om deze man uit te zetten en niemand weet die reden blijkbaar.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Logisch dat je geen antwoord krijgt. Dat is levensgevaarlijk. Bewijs eerst maar eens dat je geen massamoordenaar bent.
Ja je toontje kan ik al hoor, nou wat staat er, hij mag hier niet blijven om voor zijn vrouw te zorgen.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar, niet dat ik wil beweren dat je kwaakt zonder de OP te lezen of dat je te dom bent om die te begrijpen maar in de OP, da's die post helemaal in het begin dus, o licht der natie, staat het volgende:
[..]
.
tis jammer dat doodverwensingen niet meer mogen hierquote:Op maandag 26 maart 2012 17:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja je toontje kan ik al hoor, nou wat staat er, hij mag hier niet blijven om voor zijn vrouw te zorgen.
Nou dat is inderdaad geen reden om een verblijfsvergunning te geven. Zijn vrouw kan namelijk mee naar huis.
Waarom ben ik zielig ?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:12 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
tis jammer dat doodverwensingen niet meer mogen hier
zielig mannetje ben jij zeg, op het moment dat je een discussie dreigt te verliezen opeens een totaal niet relevante hypothetische stelling als "argument" gebruiken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |