Ik zou ten eerste, ten tweede, ten derde doen. Je mag namelijk geen opsomming met 1: 2: 3: of bijvoorbeeld zo'n • . Verder getallen tot en met twintig ook altijd voluit schrijven geloof ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:52 schreef dramatic het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Stel je krijgt met samenvatten iets als 'op welke punten men moet letten en waar men zich bewust van moet zijn bij de bestrijding van corruptie op systeemniveau;'
Dan zou ik iets doen als: Bij de bestrijding van corruptie op systeemniveau moet men op een aantal punten letten namelijk 1 2 en 3
wat is de correcte interpunctie voor zo'n opsomming? dubbele punt achter namelijk? een komma voor namelijk? hoofdletter na namelijk?
ja maar 1 2 en 3 zijn zinnen die ik nog niet bedacht hebquote:Op maandag 14 mei 2012 09:58 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik zou ten eerste, ten tweede, ten derde doen. Je mag namelijk geen opsomming met 1: 2: 3: of bijvoorbeeld zo'n • . Verder getallen tot en met twintig ook altijd voluit schrijven geloof ik.
Geen dubbele punt, mijn lerares zei gewoon of afsluiten met een punt en nieuwe zin beginnen (met begin van je opsomming), of met een komma en daarna je opsomming.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:04 schreef dramatic het volgende:
[..]
ja maar 1 2 en 3 zijn zinnen die ik nog niet bedacht hebgeen opsomming als in een lijstje onder elkaar
Als, als... Als m'n tante wieltjes had was het een wagentje.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:41 schreef Debableful het volgende:
Ik begin nu echt wel zenuwachtig te worden..
Ben echt bang dat ik het helemaal verpest.. namelijk de ene keer maak ik de tekstverklaring weer slecht, en de andere keer de samenvatting.. Gemiddeld kom ik wel altijd op een voldoende.. maar wat nou als ik vandaag allebei verpest..
Van die gefrustreerde overjarige professoren die nog even hun zegje willen doen, nee dank je welquote:Op maandag 14 mei 2012 10:52 schreef Paxcon het volgende:
Ik hoop echt op een leuke tekst.. en niet van die wartaal gelieve..
Of Recht en geweld, dat was ook een slagveld zegquote:Op maandag 14 mei 2012 11:03 schreef dramatic het volgende:
Bijvoorbeeld deze: http://www.eindexamens.le(...)2006%20I_bijlage.pdf![]()
wel bijna helemaal goed maar het leest zo irritant
Telegramstijl is dat je alles zo kort mogelijk gaat opschrijven, dus ook lidwoorden weglaten en zo. En dat kost dus punten.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:06 schreef Axel.S het volgende:
Kan iemand uitleggen wat ze precies bedoelen met:
''Het is de kandidaat niet toegestaan telegramstijl te
gebruiken. Voor een informatie-element dat geheel in telegramstijl is weergegeven,
dienen geen scorepunten te worden toegekend. Voor een informatie-element dat
gedeeltelijk in telegramstijl is weergegeven, kan maximaal de helft van het aantal
scorepunten worden toegekend.''
Staat in de syllabus. Ik heb wel vaker samengevat enz, maar kan er niet precies uithalen wat ze bedoelen met telegramstijl :p
Ah oke, bedanktquote:Op maandag 14 mei 2012 11:07 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Telegramstijl is dat je alles zo kort mogelijk gaat opschrijven, dus ook lidwoorden weglaten en zo. En dat kost dus punten.
Verschilt per school ofcourse.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:11 schreef Paxcon het volgende:
Woordenboek krijg je van school toch? Verder alleen een pen nodig (en evt. markeerstift)?
zelf meenemen hierquote:Op maandag 14 mei 2012 11:11 schreef Paxcon het volgende:
Woordenboek krijg je van school toch? Verder alleen een pen nodig (en evt. markeerstift)?
Wij niet.. Euhm pen, potlood, gum, markeerstift jaquote:Op maandag 14 mei 2012 11:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb precies hetzelfdequote:Op maandag 14 mei 2012 11:25 schreef WJE11 het volgende:
Ik zit me nu te vervelen t/m ik naar school kan, duurt lang
Beter dan die teksten met een duidelijk politieke voorkeur.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:57 schreef Etsu het volgende:
Saaie tekst over de tijd en cultuur/kunst
Maar wel te doen
Ik had iets van dat het smaakdictaat afgeschaft moet worden.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:04 schreef Rezania het volgende:
Wie heeft het laatste punt van de samenvatting gevonden? Ik kon echt niks vinden.Ik bedoel die ene over de mening van de auteur.
Dat was de conclusie van mijn samenvatting ongeveer, misschien krijg ik dus toch punten.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik had iets van dat het smaakdictaat afgeschaft moet worden.
De samenvatting was sowieso goed te doen dit jaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:16 schreef Etsu het volgende:
Eerste 2 punten waren wel makkelijk te vinden trouwens
2, 7 en 11 waren erg populair bij ons op schoolquote:Op maandag 14 mei 2012 15:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Beter dan die teksten met een duidelijk politieke voorkeur.
Hij was zeker goed te doen ja, geen moeilijk woorden en rare zinnen.
Wie had er nog meer alinea 3, 7 en 9?
Dat viel anders flink tegen bij mij :pquote:Op maandag 14 mei 2012 16:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
De samenvatting was sowieso goed te doen dit jaar.
Hij zei eerder dat hij weende dat ie geen versieringen mocht dus dat heb ik genoemdquote:Op maandag 14 mei 2012 16:04 schreef Rezania het volgende:
Wie heeft het laatste punt van de samenvatting gevonden? Ik kon echt niks vinden.Ik bedoel die ene over de mening van de auteur.
http://www.examenbundel.nl/examenbundel2/pagina.asp?pagkey=101014quote:Op maandag 14 mei 2012 17:01 schreef Paxcon het volgende:
Op welke site komen de antwoorden? examenblad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |