Ditquote:Op zondag 25 maart 2012 13:52 schreef einzweipolizei het volgende:
Als je er niet zonder kan.
Ik vind het op vakantie heerlijk zonder telefoon of internet gezeik
Dat ja. Als je helemaal in de stress raakt als je geen internet hebt. Ik heb zelf geen internet op mijn telefoon, maar als ik thuis kom is het eerste dat ik doe de pc aandoenquote:Op zondag 25 maart 2012 13:52 schreef einzweipolizei het volgende:
Als je er niet zonder kan.
Wat een onzin symptomenquote:Op zondag 25 maart 2012 15:06 schreef Tangledup het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetverslaving
Internetverslaving kan zich uiten in de volgende symptomen:
- Langer online zijn dan gewoonlijk.
- Erger verdiept zijn (bijvoorbeeld in een spel) dan normaal is.
- Internet- of spelgebruik ontkennen en verstoppen voor anderen.
- Ongehoorzaamheid aan tijdslimiet (of andere limieten, bijvoorbeeld opgelegd door ouders).
- Afname aan interesse voor offline recreatie, zoals sport enz.
- Afname aan interesse voor zelfverzorging zoals hygiëne, slaap en voedsel.
- Sociale terugtrekking van familie en vrienden, terugtrekking van werk en/of school.
- Geen plezier beleven aan activiteiten, tenzij online.
- Voortzetten van een activiteit (bijvoorbeeld online spel), ondanks zijn negatieve fysieke, emotionele, relationele of professionele gevolgen.
Ik kom wel te vaak hier op fok vind ik zelf.. voor de rest valt het reuze mee en gebruik ik het alleen om het nieuws te lezen of voor mijn werk.
Jij zit gewoon nog in de ontkenningsfasequote:
Tsja, wat zegt dat dan over jou?quote:Op zondag 25 maart 2012 15:34 schreef Foe_Yong_Hai_ het volgende:
Ik denk dat als je gebruikersnaam computerfluisteraar is, je aardig in de richting van een verslaving zit
quote:Op zondag 25 maart 2012 15:06 schreef Tangledup het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetverslaving
Internetverslaving kan zich uiten in de volgende symptomen:
- Langer online zijn dan gewoonlijk.
- Erger verdiept zijn (bijvoorbeeld in een spel) dan normaal is.
- Internet- of spelgebruik ontkennen en verstoppen voor anderen.
- Ongehoorzaamheid aan tijdslimiet (of andere limieten, bijvoorbeeld opgelegd door ouders).
- Afname aan interesse voor offline recreatie, zoals sport enz.
- Afname aan interesse voor zelfverzorging zoals hygiëne, slaap en voedsel.
- Sociale terugtrekking van familie en vrienden, terugtrekking van werk en/of school.
- Geen plezier beleven aan activiteiten, tenzij online.
- Voortzetten van een activiteit (bijvoorbeeld online spel), ondanks zijn negatieve fysieke, emotionele, relationele of professionele gevolgen.
Ik kom wel te vaak hier op fok vind ik zelf.. voor de rest valt het reuze mee en gebruik ik het alleen om het nieuws te lezen of voor mijn werk.
quote:Op zondag 25 maart 2012 15:34 schreef Foe_Yong_Hai_ het volgende:
Ik denk dat als je gebruikersnaam computerfluisteraar is, je aardig in de richting van een verslaving zit
quote:
Ik ben verslaafd aan het levennnquote:Op zondag 25 maart 2012 16:02 schreef FastFox91 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat internetverslaving niet bestaat. Internet is een virtuele replica van de werkelijkheid. Chatten kan offline, wikipedia kan offline, e-mailen kan offline etc. Online is alleen veel gemakkelijker. Stel je kan niet zonder internet omdat je dan niet kan Twitteren, dan ben je Twitterverslaafd etc. Je zegt toch ook niet dat iemand verslaafd is aan het leven?
Leuke redenatie, maar een medium (internet) staat niet gelijk aan het leven. Wanneer iemand verslaafd is aan een specifieke bezigheid op het internet, zou je het kunnen specificeren als twitterverslaving. Maar als die specifieke bezigheid niet bestaat, en iemand in het algemeen zich doelloos bezig houdt op het net, dan is de term internetverslaving logischer.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:02 schreef FastFox91 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat internetverslaving niet bestaat. Internet is een virtuele replica van de werkelijkheid. Chatten kan offline, wikipedia kan offline, e-mailen kan offline etc. Online is alleen veel gemakkelijker. Stel je kan niet zonder internet omdat je dan niet kan Twitteren, dan ben je Twitterverslaafd etc. Je zegt toch ook niet dat iemand verslaafd is aan het leven?
Het vinden van een dagbesteding (nee, niet internet dan natuurlijkquote:Op zondag 25 maart 2012 22:48 schreef Lokasenna het volgende:
Herkenbare symptomen wel
Maar zonder internet verwaarloos ik mezelf ook wel, dus dat telt niet.
Als ik op een dag bijvoorbeeld 6 uur werk, blijft er nog ongeveer 10 uur over. 2 mogen eraf voor slapen, eten, douchen en dat soort dingen. Ik kan nog eens een uurtje piano gaan spelen, wat muziek luisteren, wat lopen/fietsen. Maar er blijft nog zo fucking veel tijd overquote:Op zondag 25 maart 2012 22:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het vinden van een dagbesteding (nee, niet internet dan natuurlijk) zal daarbij kunnen helpen.
Dus als iemand internetverslaafd is, houdt hij zich doelloos bezig op het net?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leuke redenatie, maar een medium (internet) staat niet gelijk aan het leven. Wanneer iemand verslaafd is aan een specifieke bezigheid op het internet, zou je het kunnen specificeren als twitterverslaving. Maar als die specifieke bezigheid niet bestaat, en iemand in het algemeen zich doelloos bezig houdt op het net, dan is de term internetverslaving logischer.
Ik denk dat iedereen dit kan, mits leuke vakantie zonder verveling. Wanneer je weet dat je twee weken zonder internet zit, accepteer je dat en ga je ermee om. Op vakantie heb je genoeg andere alternatieven / 'impulses' die veel leuker zijn.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:52 schreef einzweipolizei het volgende:
Dat is dus waar ik last van heb. Constant de neiging en drang om MyAT te controleren op verse posts. Ik ben ook heel Twitterverslaafd geweest, met 200 tweets per dagquote:Op maandag 26 maart 2012 10:15 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dus als iemand internetverslaafd is, houdt hij zich doelloos bezig op het net?
Offline bestaat zoiets ook, verveling. TV zappen om de tijd te doden, rondje dorp fietsen in de hoop om iemand tegen te komen, muziekwinkel binnenstappen en niets kopen.
Overigs denk ik dat niemand doelloos bezig is het web, maar een hoop wel zonder plan. Als je offline de krant leest en je hebt 'm uit, dan ga je niet 'm niet nog een keer lezen. Je weet dat er toch geen artikel bij is gekomen. Op internet gaat alles zoveel sneller en loop je voor je het weet weer achter. De 'drive' om update te blijven is uiting van verslaving. Telkens het controleren van nieuwe artikelen, tweets, pings, topics op FOK! en leuke dumpert-filmpjes.
quote:
Wat voor shit tweette(?) je de hele dag dan?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dat is dus waar ik last van heb. Constant de neiging en drang om MyAT te controleren op verse posts. Ik ben ook heel Twitterverslaafd geweest, met 200 tweets per dag!
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga even naar de wc, ik ga nu naar de bakker, ik BEN nu bij de bakker, dat soort shit waarschijnlijkquote:Op maandag 26 maart 2012 10:54 schreef NietDoen het volgende:
[..]
Wat voor shit tweette(?) je de hele dag dan?
Echt de gekste dingen. Eigenlijk mijn hele privéleven.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:54 schreef NietDoen het volgende:
[..]
Wat voor shit tweette(?) je de hele dag dan?
Dit, ja. Maar dan erger.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ga even naar de wc, ik ga nu naar de bakker, ik BEN nu bij de bakker, dat soort shit waarschijnlijk
Printen anno 2012, dat kán gewoon niet meer.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:55 schreef Chai het volgende:
Ja ik raak wel in de stress dan. Mijn rooster bijv. print ik niet uit, maar kijk ik op internet. En zo nog veel meer dingen.
Het is gemakkelijk om even op een knopje te drukken en iets te controleren. Op het moment dat het niet kan, hoef je geen keuze te maken om iets te doen of niet. Zorg ervoor dat je het dus niet kan controleren. Later (als je minder verslaafd bent) kan je proberen ervoor te zorgen dat je zelf de keuze kunt maken. Stel een plugin in dat je niet kan FoK!en op de even uren oid, haal de internetkabel uit je computer (of je modem).quote:Op maandag 26 maart 2012 10:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Dat is dus waar ik last van heb. Constant de neiging en drang om MyAT te controleren op verse posts. Ik ben ook heel Twitterverslaafd geweest, met 200 tweets per dag!
Op dit moment is je postgemiddelde 18. Onder FOK!kers is dat heel normaal.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:06 schreef Tangledup het volgende:
Ik kom wel te vaak hier op fok vind ik zelf..
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:29 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Op dit moment is je postgemiddelde 18. Onder FOK!kers is dat heel normaal.
Andere situatie:
Aantal posts: 457739 (gemiddeld 111 per dag)
Als iemand 85.470 reacties op FOK!forum geplaatst heeft.quote:Wanneer is iemand internetverslaafd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |