Huh? Ik heb de hele lancering gemistquote:Op donderdag 26 april 2012 00:04 schreef DeZwabber het volgende:
Vandaag was er weer een doos binnen, ik zal maar niet alles posten wat er in zat, maar dit wil ik toch even showen![]()
[ afbeelding ]
Oh yes, het is Abstrakt 09
Doet een Homertje....aaarggrggghhlllllquote:AB:09 is a 17.1%, Cranachan Imperial Stout, brewed in September 2011, and has been peacefully maturing in our amazing single grain whisky barrels since.
The Cranachan Imperial Stout was inspired by the famous Scottish desert, and was brewed with a mountain of dark malts, loads of oats, Scottish heather honey and local raspberries.
The beer was then transferred to oak casks to mature for 6 months.
Zou ik daar "nee" tegen zeggen?quote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef DeZwabber het volgende:
Ik gokte al zoiets, een er van is voor jou als je dat wilt
tofquote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zou ik daar "nee" tegen zeggen?
Ik heb voor jou trouwens een fles Houten Haarlemmer
Die staat nog in Haarlem maar na 7 Mei niet meer
Ik hou het ook niet (meer) bij. Ik heb geen proefnotities. Maar je kunt er zeker mee beginnenquote:Op donderdag 26 april 2012 00:10 schreef LostFormat het volgende:
Nog niet eerder gepost hier maar wel een liefhebber. Ik heb ondertussen vrij veel (betaalbare) speciaalbieren gehad. Maar ik raak het spoor een beetje bijster.. Houden jullie proefnotities bij? Ik zit er aan te denken om dat bij te gaan houden. Het is niet dat ik alles wat in zo'n biertje zit perfect kan beschrijven maar al is het alleen voor later naslagwerk.
Zo ja, hoe doen jullie dit?
Grootste favoriet op dit moment is de rodenbach grand cru.
Ja toch? De éne hand wast de anderequote:
Blijkbaarquote:
ik hou eea bij op www.untappd.comquote:Op donderdag 26 april 2012 00:10 schreef LostFormat het volgende:
Nog niet eerder gepost hier maar wel een liefhebber. Ik heb ondertussen vrij veel (betaalbare) speciaalbieren gehad. Maar ik raak het spoor een beetje bijster.. Houden jullie proefnotities bij? Ik zit er aan te denken om dat bij te gaan houden. Het is niet dat ik alles wat in zo'n biertje zit perfect kan beschrijven maar al is het alleen voor later naslagwerk.
Zo ja, hoe doen jullie dit?
Grootste favoriet op dit moment is de rodenbach grand cru.
Dat vind ik ook het allerbelangrijkste: weten wat je lekker vindt en het kunnen omschruiven zijn twee verschillende dingen en dat laatste is eigenlijk compleet onbelangrijk. Dat is pas van belang als je bieren wil gaan zoeken/drinken met soortgelijke smaken. Dat is dan gemakkelijker indien je de smaak kan omschrijven. Maar verder wordt er een hoop kapotgeneuzeld(ook door mezelf wel eens).quote:Op donderdag 26 april 2012 17:16 schreef muzas het volgende:
Ik houd het ook niet bij. Soms sta ik met iets in m'n hand denkende "heb ik deze nou wél of niet gehad?"
Ook proefnotities doe ik niet aan mee.. Ik kan dat niet. Áls ik probeer te vertellen waar ik iets naar vind smaken reageren de meeste met "serieus?!?!"![]()
Ben niet zo'n fijnproever denk ik...Maar kan prima beoordelen of ik iets lekker vind of niet
![]()
Smaak verandert. Ook de jouwequote:Hoewel dat nog wel eens wil verschillen. Ik kan me nog herinneren dat ik hoppenbier al bitter vond, en van IPA's moest ik niks weten.. Dat is nu ook wel anders.
Welk concert?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:31 schreef DeZwabber het volgende:
Helaas niet, ik had al kaartjes voor een concert, en vervolgens kreeg ik ook nog een kaartje voor de afterparty cadeau van een vriend, dus dan kan je al helemaal niet meer afzeggen
Volgend jaar beter
Dat lijstje is dus een lijst van gereviewde bieren? Want ik kan niet ontdekken hoe je zomaar een heb-ik-geprobeerd-lijstje daar kan aanmaken. Zou wel leuk zijn (en best veel werk om m'n lijst over te zetten).quote:Op donderdag 26 april 2012 16:52 schreef borisz het volgende:
Op ratebeer hou ik mij lijstje bij. Maar ben niet zo van hoppig op een bedje van honing met een afdronk van bloemen/aardbei en mosterd. Hou meer bij wat ik ooit gedronken heb.
Die Bronckhorster is lekkerquote:Op donderdag 26 april 2012 20:20 schreef Gesloten het volgende:
Net even inkopen gedaan:
- Bronckhorster Nightporter
- Rochefort 10
- Emelisse Blond
- Emelisse Russian Stout
- Gulden Draak 9000 Quadruppel
- Jopen Koyt
- Delerium Tremens Christmas
- De Molen Vuur & Vlam
- De Molen Bloed Zweet & Tranen
- De Molen Mooi & Meedogenloos
Vanavond drink ik de bovenste twee en de Chouffe Houblon
Het is heel erg, echt heel ergquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐙
quote:Op donderdag 26 april 2012 20:24 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het is heel erg, echt heel ergSkrilli Vanilli!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
quote:Brewed by BeerTemple Crew & Oedipus Brewing for the 21/2 year anniversary of the Beertemple
Dan heb je wel gelijk wat excessen te pakkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:58 schreef avw1982 het volgende:
Vanavond de Jopen Meesterstuk 2012 en de Ongelovige Thomas proberen. Nog nooit iets gedronken van Jopen maar schijnt goed te zijn.
Ja vrouwtje was even langs de Mitra gegaan en had het één en ander meegenomen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan heb je wel gelijk wat excessen te pakken
Nog 3 dagen, en dan gaat bij het haardvuur, na de koninginnedag-BBQ de eerste fles Houten Haarlemmer openquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan heb je wel gelijk wat excessen te pakken
Ik ook! Heb zojuist even mijn "dealster" eraan herinnert dat ze ze meeneemtquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog 3 dagen, en dan gaat bij het haardvuur, na de koninginnedag-BBQ de eerste fles Houten Haarlemmer open![]()
Ben heeeeeeeel benieuwd
Me too! Heb er zin inquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:25 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, vanmiddag eens deze lijst stukslaan: http://www.zbf.be/index.php?lang=NL&page=2
Zo, gisteren echt juweeltjes gehadquote:
Oh maar ik kén de Belle-Fleur, het is een fantastisch bierquote:Op maandag 30 april 2012 11:57 schreef Quannum het volgende:
Leuk van die fles Dulle Griet. Helaas minder leuk voor jou, is dat Belle-Fleur veruit het beste bier was dat ik geproefd heb. Het zou me niets verbazen moest deze de consumentenprijs winnen.
Ik heb het aangekruisd in het boekje. Anders vergeet ik het ook inderdaadquote:Ik heb vooral bieren geproefd waar ik nog nooit van had gehoord. En met het idee "Ik onthou dat wel". Nou, niet dus.![]()
Waar ik wel nog zeker van weet dat ze zeer de moeite zijn:
Onbekend en Onbemind, Slaapmutske Dry-hopped Lager, Peated Oak Aged Embrasse en de Morpheus Tripel.
Volgend jaar toch iets beter voorbereid gaan én noteren/aanvinken wat ik juist gedronken heb. Twee dagen lijkt me echter iets te veel van het goede.
Ik zet elk bier dat ik probeer in een notitie in de telefoon... handig, zo'n smartphonequote:Op maandag 30 april 2012 11:57 schreef Quannum het volgende:
Leuk van die fles Dulle Griet. Helaas minder leuk voor jou, is dat Belle-Fleur veruit het beste bier was dat ik geproefd heb. Het zou me niets verbazen moest deze de consumentenprijs winnen.
Ik heb vooral bieren geproefd waar ik nog nooit van had gehoord. En met het idee "Ik onthou dat wel". Nou, niet dus.![]()
Waar ik wel nog zeker van weet dat ze zeer de moeite zijn:
Onbekend en Onbemind, Slaapmutske Dry-hopped Lager, Peated Oak Aged Embrasse en de Morpheus Tripel.
Volgend jaar toch iets beter voorbereid gaan én noteren/aanvinken wat ik juist gedronken heb. Twee dagen lijkt me echter iets te veel van het goede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |