Dat gezicht was voornamelijk vanwege de zon. Toen ze even later andersom zat keek ze er een stuk ontspannener bij.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:11 schreef NotTheSame het volgende:
Hihi Summerbreeze, het is ook wel aan d'r gezicht te zien dat het citroen is!
Take_a_picture, woow wat goed van je kleine grote meid!
Beessie_Jen, wat lekker dat het zo goed gaat met Liene!
Vandaag voor het eerst met Draakje naar een racewedstrijd geweest. Bij het starten van de auto schrok ze eventjes, maar vrij snel daarna kwam er een lach op d'r gezichtje! Ze heeft de hele dag om zich heen zitten kijken, kreeg volop aandacht van m'n conculega's maar om 15.00uur ging het lichtje toch uit... Toen heeft ze nog heerlijk geslapen in de draagdoek
!
Morgen voor het eerst naar de gastouder... Mannn ik loop nou al te stressen! Wat moet allemaal mee, wat moet er nog gelabeld worden, ik moet nog een dagprogramma schrijven etc...
Ben ik erg?
Mja, euhmmm, 9 maanden op en 9 maanden af toch? Dus mag het nog op hormonen enzo schuivenquote:Op zondag 25 maart 2012 20:37 schreef bitterend het volgende:
TAP??? Tankgirl toch? lol ik zit al te kijken.....
De citroen was dus ook niet echt mijn keuze, maarja, mevrouw haalde het gewoon uit mijn mond en ik kreeg het niet zonder slag of stoot uit haar knuistje.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:42 schreef danic het volgende:
Tankgirl, wat goed!! Ze wordt groot, je kleine meis![]()
En Summerbreeze, wow citroen, dappere keuze. Gek eigenlijk, ik zou er nooit opgekomen zijn.
Nou, met het mooie weer en een dagje vrij had ik 5 heerlijke dagen met Eva. Dussss foto's!!
[ afbeelding ]
donderdag op de kinderboederij, ze vond et fantastisch! Dus zaterdag maar weer gegaan.
[ afbeelding ]
vanmiddag in de tuin bij opa en oma. Zonnehoedje is voor volwassenen, maar ik had een leuke in de kast liggen (gekregen als kraamcadeautje) maar missie past em al niet meerDus die gaat met de kaartjes er nog aan in de bewaarkist voor nummero dos.
edit: mignonne, mocht je meelezen: die broek is echt fantastisch, Eva heeft hem heel vaak aan![]()
En toch, trekt jouw meisje vaak dezelfde gezichtjes als de mijnequote:Op zondag 25 maart 2012 20:42 schreef danic het volgende:
Tankgirl, wat goed!! Ze wordt groot, je kleine meis![]()
En Summerbreeze, wow citroen, dappere keuze. Gek eigenlijk, ik zou er nooit opgekomen zijn.
Nou, met het mooie weer en een dagje vrij had ik 5 heerlijke dagen met Eva. Dussss foto's!!
[ afbeelding ]
donderdag op de kinderboederij, ze vond et fantastisch! Dus zaterdag maar weer gegaan.
[ afbeelding ]
vanmiddag in de tuin bij opa en oma. Zonnehoedje is voor volwassenen, maar ik had een leuke in de kast liggen (gekregen als kraamcadeautje) maar missie past em al niet meerDus die gaat met de kaartjes er nog aan in de bewaarkist voor nummero dos.
edit: mignonne, mocht je meelezen: die broek is echt fantastisch, Eva heeft hem heel vaak aan![]()
En nu toch serieus dan; welk boek is dat? Ik zit er redelijk doorheen op het moment met dat slapen van Anouk. Vannacht ook weer iets van 6 keer eruit, bij de 6de keer zat ik met tranen in mijn ogen op het toilet... Snap er gewoon niets van! Overdag totaal geen problemen.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:23 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik kan hem zo duursturenIdd. DML, raar hé! Hij slaapt perfect! Nu ook al sinds 9:00 uur!
Kuuksquote:Op maandag 26 maart 2012 02:10 schreef Kuukske het volgende:
Zo, ik val lekker ff binnen.
Ik weet nog niet hoe actief ik ga zijn in dit topic, maar ik denk hier ook weer veel te kunnen oppikken.
Ik meld hierbij voor de OP:
*** 24 maart 2012: 'Billie' Zoon van JDude en Kuukske ***. Nu weer slapen
.
Dat sc-tje lag te babbelen in plaats van huilen was voor ons het teken om er niet meer heen te gaan 's nachts. Het heeft twee nachten geduurd (zij lag te babbelen, wij lagen onszelf in bed te verbijten en elkaar steeds maar te zeggen dat we haar niet hoefden te gaan halen) en sindsdien sliep ze door. Misschien eens het proberen waard? Zodra het babbelen overgaat in jammeren/huilen moet je natuurlijk wel op zijn minst even gaan kijken,quote:Op maandag 26 maart 2012 07:08 schreef Susie het volgende:
We hebben die papfles ook al een week niet gegeven, dat maakte helaas niets uit. Ik had hetzelfde ergens gelezen idd. Ik denk dat ik die idd maar weer ga stoppen, of 's morgens? Bij het consternatie bureau geven ze ook van die lekker adviezen wat dat betreft, de een gaf aan met die fles te beginnen, de ander vroeg zich vorige week af waarom, want dat zou alleen maar zijn om aan een lepeltje te wennen![]()
Lijkt mij geen rare vraag hoor, maar ze ligt dus te babbelen (en gillen, want dat klinkt natuurlijk zo leuk)
En nu ligt ze weer te pitten...ik duik er niet meer in, dan word ik straks zo verrot wakker. Lief heeft niets gehoord vannacht: "is dit de eerste keer dat ze wakker wordt?" Vroeg hij om 6 uur
Ze heeft ook doorgeslapen hoor, maar nu denk ik al iets van 3 weken ofzo dat dit aan de gang is... Nee, geen huilen, gewoon babbelen (en gillen dusquote:Op maandag 26 maart 2012 09:07 schreef Kyara het volgende:
Susie, slaapt Anouk al vanaf het begin niet door of zijn het fases? En gaat ze dan 's nachts echt huilen?
Kast opruimen, Goed ideequote:Op maandag 26 maart 2012 09:16 schreef Susie het volgende:
En ik moet echt weer wat nieuwe kleertjes kopen en haar kast uitmesten, we moeten echt met veel spul al naar 68!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en qua kleren, ..in de lengte past ie al in 80ik hoop dat dat de kleinvallende kleertjes zijn.. maar ik ben wel echt heel benieuwd hoe lang t joch is momenteel
![]()
Dat komt omdat z'n t-shirts vorige week nog maatje 74 waren en broeken 68, maar voor t-shirts zit 80 aan te komen. Maatje 74 voor broeken wordt nu z'n standaard maat.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:36 schreef Kyara het volgende:
oh dan ben je al wel laat met opruimen Cleany!
In ben inmiddels ook wat meer 62 spul aan het verzamelen want dat gaat ook niet lang meer duren. Sommige broekjes en shirtjes worden nu echt wel te kort.
quote:Op maandag 26 maart 2012 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Zit hier met Elin en ze lijkt op een mol, 2 ontstoken oogjes waardoor ze door 2 spleetjes gluurt![]()
Vanavond heb ik een sollicitatie (niets bijzonders, telefoniste bij U nivévoor de avonduurtjes tot aan de zomervakantie, daarna ga ik weer aan t 'gewone'werk ) maar nu moet ik voor het eerst zonder baby
Arme Elin! BeterschapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en qua kleren, ..in de lengte past ie al in 80ik hoop dat dat de kleinvallende kleertjes zijn.. maar ik ben wel echt heel benieuwd hoe lang t joch is momenteel
!
En succes met je sollicitatie! Ik duim voor je!
En iedereen gaat toch anders om met het verlaten van je kindje. Niks is belachelijk of vreemd.
Ik zou het aan de ene kant ook liever niet doen, maar ik weet dat er brood op de plank moet komen en ik vind het toch belangrijk dat Draakje ook met andere kindjes in contact komt. Ze gaat straks ook maar 1 dag per week naar de gastouder, want de rest van de dagen werk ik thuis.
quote:Op maandag 26 maart 2012 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kind naar het KDV is wel het beste dat je kan doen. Een vriend van me zei dat z'n moeder (die al 40 jaar lerares is) vertelde dat wanneer je dat niet doet een kind later gedragsproblemen kan krijgen (ze schijnen heel moeilijk vriendjes te kunnen maken).
Een andere vriend (die ook vader is) vertelde me dat hij op bezoek was bij familie met kleine baby dat thuis blijft. Hij vroeg of hij hem even mocht vast houden. Vervolgens begon hij meteen te janken. Dat zou eenkennigheid kunnen zijn natuurlijk, maar ik weet dat zijn kind en mijn kind (ze schelen 2 weken) dat allebei (nog) niet hebben. Dat kind is ongeveer van de zelfde leeftijd.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik neem wel iets aan van een vrouw die 40 jaar ervaring heeft als lerares.
Ben het hier idd ook niet helemaal mee eens. Ik heb niet op een kdv gezeten en ben toch zo sociaal als maar kan. Wel vindt ik dat Cas er veel van kan leren, hij ziet wat andere kindjes doen. Het kindje van een kennis is bijvoorbeeld helemaal niet bezig met contact maken met andere kindjes, zelfs niet met Cas wanneer je ze samen zou zetten. Hij is thuis bij zijn moeder en ziet geen kindjes van rond de 8 maanden.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:49 schreef cleany het volgende:
[..]
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?
Je kind naar het KDV is wel het beste dat je kan doen. Een vriend van me zei dat z'n moeder (die al 40 jaar lerares is) vertelde dat wanneer je dat niet doet een kind later gedragsproblemen kan krijgen (ze schijnen heel moeilijk vriendjes te kunnen maken).
Een andere vriend (die ook vader is) vertelde me dat hij op bezoek was bij familie met kleine baby dat thuis blijft. Hij vroeg of hij hem even mocht vast houden. Vervolgens begon hij meteen te janken. Dat zou eenkennigheid kunnen zijn natuurlijk, maar ik weet dat zijn kind en mijn kind (ze schelen 2 weken) dat allebei (nog) niet hebben. Dat kind is ongeveer van de zelfde leeftijd.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik neem wel iets aan van een vrouw die 40 jaar ervaring heeft als lerares.
Ik heb al een diploma (W.O. Communicatiewetenschappen) en tijdens mijn verlof heb ik nog een thuisstudie opgepikt uit vervelingquote:Op maandag 26 maart 2012 09:54 schreef TimeJumper het volgende:
Goh Kleurdoos ik dacht dat je een studentje was![]()
NTS pff dat lijkt me schrikken, nooit geweten dat baby's dat soms doen, hun adem zo inhouden. Ik zou er zelf haast in blijven van schrik denk ik.
Kuukske en JDude!Gefeliciteerd!!!
SB die citroende vraag is natuurlijk wat deed jij met een stuk citroen in jouw mond
![]()
![]()
Hier slaapt Rayen helaas nog steeds niet door, 3x per nacht komt hij nog, en gisternacht nog wat vaker omdat hij van die grote scheten moest laten![]()
De nacht dat hij doorslaapt ga ik een feestje geven![]()
![]()
![]()
Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoorquote:Op maandag 26 maart 2012 09:56 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ben het hier idd ook niet helemaal mee eens. Ik heb niet op een kdv gezeten en ben toch zo sociaal als maar kan. Wel vindt ik dat Cas er veel van kan leren, hij ziet wat andere kindjes doen. Het kindje van een kennis is bijvoorbeeld helemaal niet bezig met contact maken met andere kindjes, zelfs niet met Cas wanneer je ze samen zou zetten. Hij is thuis bij zijn moeder en ziet geen kindjes van rond de 8 maanden.
Daaromquote:Op maandag 26 maart 2012 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoor
Hahaha dus jij beweert dat TBS klinieken met naar KDV gaande kinderen te maken heeft?quote:Op maandag 26 maart 2012 09:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Mijn kind blijft bij mijn vriend en gaat dus niet naar het KDV
En verder is je verhaal maar onzin, ze gaan ook gewoon naar de basisschool waar ze omgangsvormen leren.
Elin zit op het dagverblijf vanaf haar tweede en ik ken weinig kinderen die zo sociaal zijn als zij is.
Ik denk dat het per kind verschilt wat beter is maar gedragsproblemen? Vroeger waren er geen KDV's en ik geloof dat de TBSklinieken momenteel voller zitten dan vroeger
en er gelijk contactgestoord van maken is ook weer wat overdreven he ;-)quote:Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoor
1 persoon, tsja daar zou ik geen feiten aan verbinden inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:17 schreef cleany het volgende:
[..]
Hahaha dus jij beweert dat TBS klinieken met naar KDV gaande kinderen te maken heeft?
gedragsproblemen is een vrij breed begrip, maar zoals ik al zei...het is niet mijn mening. Ik ga op de beleving van een zeer ervaren persoon af.
Ik ben wel van mening dat je je kind niet vroeg genoeg met andere kinderen in aanraking kan laten komen.
En mijn verhaal afdoen als onzin is puur jouw zelfverdedigingsmechanisme, dus die uitspraak laat ik maar voor wat het is.
[..]
en er gelijk contactgestoord van maken is ook weer wat overdreven he ;-)
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dus niet, maargoed.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:49 schreef cleany het volgende:
[..]
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?
Ik ben het hier wel mee eens. Puck geniet ook echt van de kindjes, het speelgoed en hij leert er een hoop.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef octopussy het volgende:
Och, ik denk zelf dat veel kinderen zeker wel gebaat zijn bij een dergelijk omgeving als een KDV. Misschien niet als klein baby'tje, maar wel als dreumes of peuter. Hannah leert er echt ontzettend veel en heeft het erg naar haar zin. Maar het hangt ook wel van het karakter van het kind af.
Eerlijk gezegd zou ik denk ik het liefst wachten tot kind 1 jaar is, maar dat zit er hier gewoon niet in.
Eens.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef octopussy het volgende:
Och, ik denk zelf dat veel kinderen zeker wel gebaat zijn bij een dergelijk omgeving als een KDV. Misschien niet als klein baby'tje, maar wel als dreumes of peuter. Hannah leert er echt ontzettend veel en heeft het erg naar haar zin. Maar het hangt ook wel van het karakter van het kind af.
Eerlijk gezegd zou ik denk ik het liefst wachten tot kind 1 jaar is, maar dat zit er hier gewoon niet in.
Nou inderdaad! Nu hebben we bijna niet eens de keuze meer om thuis te blijven. Ik zou graag met gemak een jaar thuisblijven, nu los ik dat op door overdag bij de kinderen te zijn, 's avonds en zaterdags te werken, zondag te studeren.. een flinke werkweek zo, maar ik heb het er echt 100% voor over.. ze zijn maar 1x klein. Cliché maar o zo waar.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:49 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er tegenwoordig bijna geen keuze meer is. Iedereen gaat er vanuit dat je als moeder gewoon weer gaat werken.
Als ik thuis eens opper dat ik best wat langer thuis zou willen blijven word ik door moeder en schoonmoeder heel raar aangekeken. Die verklaren me bijna voor gek. Beetje jammer want volgens mij was het toch juist dat vrouwen een KEUZE hebben om te werken. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant. De hele economie is ook gericht op 1,5 verdieners.
Ik wil zelfs liever niet dat jan en alleman Cas op gaat tillen/op schoot neemt. Opa, oma, tante en oom prima. Even knuffelen en dan lekker spelen.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:47 schreef Kleurdoos het volgende:
dat 'vervolgens begon hij meteen te janken' vind ik zo'n belachelijke uitspraak.
Ik word er ook niet blij van als een onbekende me optilt hoor
Nou precies. Dit ook dus. En bij veel te veel kdv's schort het daar aan.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:02 schreef Soempie het volgende:
De uitkomsten van het onderzoek onderstrepen het belang van pedagogische
kwaliteit, hier vanuit het perspectief van de jongere kinderen in de Nederlandse kinderopvang.
Ook in deze context van relatief bescheiden kinderopvanggebruik (gemiddeld twee dagen
per week) blijkt de pedagogische kwaliteit dus van belang voor de vroegkinderlijke ontwikkeling.
Deze pedagogische kwaliteit staat onder druk, zoals recente peilingen in eigen land hebben laten zien. Monitoring en ook verbetering van de pedagogische kwaliteit, waar nodig, zijn daarom
van evident belang.
Uit datzelfde stuk, jaar 2011.
Toen Rayen nog in mijn buik zat dacht ik dat ik het niet zo moeilijk te vinden om hem naar een KDV te brengen.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Nu hebben we bijna niet eens de keuze meer om thuis te blijven. Ik zou graag met gemak een jaar thuisblijven, nu los ik dat op door overdag bij de kinderen te zijn, 's avonds en zaterdags te werken, zondag te studeren.. een flinke werkweek zo, maar ik heb het er echt 100% voor over.. ze zijn maar 1x klein. Cliché maar o zo waar.
Daar ben ik het idd ook mee eens. En het geeft je ook een fijn gevoel dat je kindje zo graag bij je wil zijn. En is dan weer enorm lastig dat gevoel wanneer je kindje naar het KDV gaat.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:42 schreef Soempie het volgende:
Maar ik wil hier wel even zeggen dat je ook kunt juichen als je kindje met een maand of 7 eenkennig is. Daar bestaan echt zo ontzettend veel misverstanden over namelijk. Dat hoort echt bij het hele hechtingsproces.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 26 maart 2012 11:39 schreef Soempie het volgende:
Het is ook allemaal niet zo zwart-wit. Als een kindje naar het kdv gaat, dan hoeft dat echt niet slecht te zijn (zie ook dat stuk in het Engels, bij de goede kwaliteit opvang). En kindjes die thuis blijven hoeven die sociale contacten ook niet te missen of het ritme en de regelmaat. Het is maar net waar je zelf voor kiest en wat je er samen van maakt natuurlijk. Daarom kan ik er zo boos over worden als mensen tegen me zeggen dat het beter is voor zijn sociale ontwikkeling als hij naar het kdv gaat. Alsof hij sociaal gestoord wordt als hij bij mij is de eerste twee jaar. Ik houd hem natuurlijk ook die 2 jaar binnen bij mij en laat niemand in de buurt komen.![]()
Yep, en laat ik nou net heel erg verzot zijn op zuur, helemaal tijdens de zwangerschap. Ik mocht op een gegeven moment de sladressing niet meer maken thuis omdat SD het te zuur vond.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, terug van weekendje naar mijn ouders.. Effe bijlezen..
Kuukse, Welkom met je mini![]()
NTS, heb je iets van oordopjes voor draakje, of valt het lawaai wel mee?
En hoe is het oefenen gegaan?
En schrikken gisteren. Was het zo'n "breath holding spell"? Even in het gezichtje blazen helpt vaak wel.
SB, bijzondere smaakkeuze, zo'n citroen. Geeft wel leuke foto's
Het schijnt dat ze wennen aan bepaalde smaken, omdat wat jij eet ook het vruchtwater een smaakje geeft..
KD. beterschap voor Elin. Zolang er geen oppas nodig is, doen paps en ik het zoveel mogelijk samen. KDV komt evt later wel, als ik werk heb, nu eerst mijn studie af tijdens slaaptijd. Of mijn man gaat lekker thuis zitten. Vanaf 1,5-2 zie ik wel wat voordeel voor de sociale ontwikkeling..
Mijn oudste ging vanaf 15 maand, en is niet zo'n sociaal talent. Maar geloof wel dat het erger was geweest zonder kdv of psz..
Danic, wat een groot meiske alweer.. Al ze staan gaat het opeens snel he..
Allemaal al aan de nieuwe tijd gewend?
Hier een mopperweekend. Vrijdag prikjes gehad en 's avonds naar mijn ouders gegaan voor een weekendje en mijn vaders verjaardag zondag. Jammer genoeg kreeg hij wat verhoging, dus tot zaterdagnacht rommelig met kleine flesjes drinken, een nachtfles en onrustig slapen. stomme prikjes![]()
Maar zondag ging het weer beter, sliep hij als een roosje en heeft overdag genoeg gedronken. Dus ook geen nachtfles gehad. Werd rustig om kwart voor 8 wakker. En de rest van de ochtend gaat ook al rustig aan. Dus lekker genieten
Een paar jaar geleden (of ruim een jaar geleden) dacht ik ook nog dat ik zo'n 4 dagen zou gaan werken, dat dat het meest ideaal zou zijn wat mij betreft. Nu moest ik wel lachen, want een week geleden was m'n ex op kraambezoek en hij zei: 'ik ben zo blij voor je dat je ook kunt stoppen met werken, want dat is wat je altijd al wilde!'. Kende hij me gewoon beter dan ik mezelf.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Maar ik had ook niet van mijzelf verwacht dat ik er zo in zou staan. Als je het me een jaar geleden had gevraagd dat had ik gezegd dat allebei 4 dagen werken ideaal zou zijn (allebei nog genoeg carrierekansen). Buiten dat het financieel niet zo aantrekkelijk is, moet ik er nu al helemaal niet aan denken om 4 dagen te werken. Maar ook dat is voor iedereen anders.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet en omgekeerd. Een kind wordt ook niet blij van een moeder die werkt/thuis blijft en daar helemaal niet gelukkig van wordt. En als een kind niet kan aarden op een kdv, moet je ook andere maatregelen nemen. Waar wordt je kind gelukkig van en waar wordt je zelf gelukkig van.
quote:Op maandag 26 maart 2012 12:30 schreef Sandous het volgende:
Kon ik dat maar tot 1 jaar voor mini zorgen. Hij gaat nu 1 dag per week en heb het er moeilijk mee.
Het ging dan ook niet om een onbekende ;-)quote:Op maandag 26 maart 2012 11:02 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ik wil zelfs liever niet dat jan en alleman Cas op gaat tillen/op schoot neemt. Opa, oma, tante en oom prima. Even knuffelen en dan lekker spelen.
En thuis blijven, ja dat zou ik ook wel graag willen. Helaas is de realiteit anders![]()
Zelfs bekenden hoeven hem niet op schoot te pakken, ben daar niet zo van. Zou zelf ook niet snel een kindje van iemand anders op schoot pakkenquote:Op maandag 26 maart 2012 14:13 schreef cleany het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om een onbekende ;-)
ja, vroeg me ook al af hoe het daar gaat!quote:Op maandag 26 maart 2012 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirakje en fathz hoe gaat het met Danne? Ik mis jullie hier..
Niet de enige dus, dacht er gisteren nog aan! Ja, laat die knapperd weer eens zien hier!quote:Op maandag 26 maart 2012 14:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, vroeg me ook al af hoe het daar gaat!
(foto?)
Ik geloof dat er niemand hier ook maar iets tegen het KDV heeft?quote:Op maandag 26 maart 2012 14:13 schreef cleany het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om een onbekende ;-)
Ik vind trouwens het KDV waar Evan zit prima. Hij ontwikkelt zich daar zo goed.
Verder is het natuurlijk ook een beetje een financiele kwestie. Wij redden het niet met 1 salaris en wellicht geldt dat voor andere mensen ook.
Dat mag je een belachelijke extra reden vinden, maar goed...
Wij brengen Evan ook maar 2 dagen in de week naar het KDV. Wat zou je daar tegen kunnen hebben, vraag ik mij dan weer af.
er zijn soms al baby's van 3wk. op t KDV dat steekt wel hoor, arm ding.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:33 schreef PureEvil het volgende:
KDV geen ervaring mee ....Al heb ik wel eens gehood dat iemand zijn pasgeboren babytje daar bracht, 5 dagen in de week....Tja, dan vraag ik me wel af..Waarom heb je dan een kind?..Sneu :s
Sjee Sannne, met 2 maanden al fruit? Da's wel erg vroeg ja, raar hoor.
Ik ga denk ik wel vanaf ongeveer 4 maanden met fruit beginnen hier, maar dat duurt nog even (gaat toch al zo snel)
En zo'n loopstoeltje ding is trouwens verschrikkelijk
Beginmoment is in overleg met, of eerder op advies van, de kinderarts en diëtiste geweest. Ook wat we wanneer geven (1 nieuwe groente en 1 nieuwe vrucht per week) is precies volgens het scheme van KA en diëtiste. Allergie-klant enzo....quote:Op maandag 26 maart 2012 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
De discissie laat Ik even voor wat het is![]()
Laksje aan de haute-cuisine![]()
SB Ik bedoel het niet verkeerd , maar je begint al vroeg met bijvoeding, moët je zelf weten uiteraard . maar weet je wel dat het introduce ren wel wat voorzichtiger moet? Je hebt op relatief korte tijd al zoveel geprobeerd.. Dat is niet zo heel verstandig..
Daarom dus ook de opmerking dat het tegen jou persoonlijk was.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zeg niks meer , had gekunnen dat je t niet wist toch?
Had je al op fb geantwoordquote:Op maandag 26 maart 2012 14:40 schreef Sannne het volgende:
Waarom Cyntia? Ik denk dat Elise het geweldig zal vinden.. En zolang ze er niet te lang in zit?
Is citroen niet enorm allergeen trouwens?
Schijnt erg slecht te zijn voor de heupen geloof ik.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:40 schreef Sannne het volgende:
Waarom Cyntia? Ik denk dat Elise het geweldig zal vinden.. En zolang ze er niet te lang in zit?
quote:Op maandag 26 maart 2012 14:47 schreef Kyara het volgende:
weet je wel hoeveel bacterieen er aan een tafelpoot zitten? Het lijkt me toch echt niet verstandig hoor, Misschien weet je het niet maar ja. Iedere moeder wil toch het beste voor zijn kind he?
sorry, kon het niet laten![]()
quote:Op maandag 26 maart 2012 14:48 schreef Sannne het volgende:
Die reclame van die melk.. "Oh ik dacht dat mijn Sophie al een grote meid was"
Neuh de grote allergenen zijn:quote:Op maandag 26 maart 2012 14:40 schreef Sannne het volgende:
Is citroen niet enorm allergeen trouwens?
en nu loopt ie als Lucille Werner? Of valt t meequote:Op maandag 26 maart 2012 14:51 schreef Sannne het volgende:
Mijn neefje zat vroeger de hele dag in zo'n trampolineschommelding voor baby's, die hing daar aan het plafond, en daar kon ie in springen. Vond ie geweldig
Oh KD!quote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en nu loopt ie als Lucille Werner? Of valt t mee?
Tuinkers toch? Of is het hetzelfde? Want tuinkers lust ik wel, op een cracker.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:45 schreef Kyara het volgende:
waterkers, dat ging je vroeger op de kleuterschool tot planten en laten groeien en zo? In een bakje op de verwarming.
haaaaaiquote:Op maandag 26 maart 2012 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
quote:Op maandag 26 maart 2012 14:47 schreef Kyara het volgende:
weet je wel hoeveel bacterieen er aan een tafelpoot zitten? Het lijkt me toch echt niet verstandig hoor, Misschien weet je het niet maar ja. Iedere moeder wil toch het beste voor zijn kind he?
sorry, kon het niet laten![]()
Wil je de details niet vertellen ivm privé of,...? Ik vind het wel interessant om te weten eigenlijk, Cas is ook middels een ks geborenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:24 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, wij zijn weer terug van ons drukke dagje! Draakje had zich voorbeeldig gedragen bij de gastouder. Ze had ook nog even aan de andere beeb (een frequente flesweigeraar) laten zien hoe je nou als klein frutje even 150ml naar binnen tankt... Dat doet ze thuis dus echt nooit, ik ben al blij als ik er 120ml in krijg, met hangen en wurgen! En samen in de box liggen was ook geen succes, aangezien Draak nogal wat ruimte nodig heeft meent ze... Dan maait ze met d'r armpjes en beentjes en crosst de hele box door, waardoor ze in 'botsing' kwam met het andere beebje.
Kortom, volgende week maandag weer 4 uurtjes!
En we zijn vanmiddag bij de osteopaat geweest, en het is een heel verhaal geworden, maar hij denkt te weten wat er aan de hand is met haar. Het heeft te maken met de ks in ieder geval, maar ik zal jullie de details besparen.
Hij kon me overigens wel geruststellen; Draakje heeft geen pijn, ook al lijkt het af en toe zo. Vrijdag weer een behandeling en dan gaan we per keer bekijken hoe ze reageert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bitterend, Draakje is 3,5 maand en die kan ook stinken als een grote! En boeren laten!! Zelfs de gastouder stond er van te kijken!
Oja ik mag ook over 6 weken. Ik mag bij een aziatisch vrouwtje trouwens. Lief meisjequote:Op maandag 26 maart 2012 17:22 schreef Soempie het volgende:
Och, dan snap ik dat je niet heel uitgebreid besproken hebt wat er allemaal gaat gebeuren.
Mattís gilde alles bij elkaar toen ik de nacontrole bij de gyn had. Ik wist niet hoe snel ik alles af moest kappen om maar zo snel mogelijk weg te kunnen.
Hier bij het CB vertelden ze me dat ik voorzichtig al met bijvoeding eens kon proberen. En ik geef borstvoeding.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier bij het cb wordt trouwens voor kindjes die de fles krijgen aangeraden om met 4 maanden langzaam met bijvoeding te beginnen. Ik zei nog: ik dacht 6 maanden? (want ik hoorde KD in m'n achterhoofd)Maar ze was heel duidelijk dat 6 maanden aangehouden wordt voor de kindjes die de borst krijgen.
We zien het tegen die tijd wel.
En toch word overal (zeker door het WHO) aangeraden om je kind de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven :yquote:Op maandag 26 maart 2012 18:49 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Hier bij het CB vertelden ze me dat ik voorzichtig al met bijvoeding eens kon proberen. En ik geef borstvoeding.
Het is overal weer anders.
Maar de site www.smikkels.nl vind ik een handige![]()
Fijn NTS dat er misschien iets aan te doen is.
Maar aan de andere kant vind ik het wel weer vreemd, want dan zouden alle "keizersnee" kindjes hier dus last van moeten hebben.
De mijne heeft weer andere kurenmaar verder geen last dus
pfff lastig PE. Midas heeft heel lang op de 120 gezeten. Hij is vorige week naar 150/5 gegaan (bij 10 weken dus). Maar het heeft ook met gewicht te maken en je zit natuurlijk ook met een maximum wat je mag geven.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:54 schreef PureEvil het volgende:
Fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is NTS, en dat je het ook hier hebt uitgelegd op het forum, erg leerzaam/interessant![]()
ff vraagje. Cristel drinkt nu ongeveer 100/120 ml per fles, ze is 3 weken oud. wanneer zou ze meer mogen/moeten? ongeveer? Ik kan het me totaal niet meer herinneren van mn jongens, wanneer dat ze meer kregen....
Het gaat op gewicht ja, maar dan had ik Anouk bij geboorte al 150 ml moeten gevenquote:Op maandag 26 maart 2012 18:54 schreef PureEvil het volgende:
Fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is NTS, en dat je het ook hier hebt uitgelegd op het forum, erg leerzaam/interessant![]()
ff vraagje. Cristel drinkt nu ongeveer 100/120 ml per fles, ze is 3 weken oud. wanneer zou ze meer mogen/moeten? ongeveer? Ik kan het me totaal niet meer herinneren van mn jongens, wanneer dat ze meer kregen....
Ach, jij hebt ook een kletsmajoor 's nachts? Hoe lang blijft ze kletsen?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:23 schreef ferrari_rood het volgende:
NTS was je naar die in E geweest? Bij mij had hij het niet over het in stuitliggen gehad.
Ean lag ook in stuit en heeft dus ook nooit tegendruk gehad. Wellicht heeft ze daarom wel een relatief groot hoofd.
@evenstar hoe groot is jouw middenrifbreuk?
@kyara het went wel ooit. Ik ben nu tijdens mijn werk niet constant met mijn gedachten bij Ean dat komt wel als de ll naar huis zijn.
En ik heb een kloon van mezelf gemaakt lijkt het. Ean is ook elke nacht wakker en kletst dan alles bij elkaar. Ze huilt niet zo moppert niet maar ik blijf er wel wakker door.
Ik had een heel vriendelijke man. Zelf was ik alleen in een niet al te beste bui, omdat ik de afspraak onzin vond, de afspraak voor mij nogal uitliep en ik daar zat met Mattís die alles bij elkaar huilde. Vervolgens ging hij me vertellen hoe de pil werkt en ik dacht alleen maar: jajajaajaja. En daarna zei hij dat ik af moest vallen. Nouja, toen was het helemaal gebeurd.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:33 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oja ik mag ook over 6 weken. Ik mag bij een aziatisch vrouwtje trouwens. Lief meisje.
Uren en ze krijgt ook geen fles want dat is het nietquote:Op maandag 26 maart 2012 19:49 schreef Susie het volgende:
[..]
Ach, jij hebt ook een kletsmajoor 's nachts? Hoe lang blijft ze kletsen?
Ik ga proberen vannacht dus niet naar haar toe te gaan... Weet niet meer van wie die tip was, maar die ga ik proberen.Ik ben "bang" dat wanneer ik haar een fles weer ga geven midden in de nacht, dat ze daar aan gaat wennen.... die bolle van mij drinkt dat waarschijnlijk ook gewoon op als ik het aanbied. Ik ga ook de late fles wat later geven, hebben we wel eens eerder gedaan, dat hielp toen niets, maar ze is weer wat ouder nu, dus wie weet!
Tenzij ze natuurlijk zelf eerder al komt voor de fles, dan is het een ander verhaal. Merk dat ze toch nog een beetje op de oude tijd leeft.
Jawel weet ik, maar ik wilde even aangeven dat de "adviezen" nogal verschillen en dat ik dat toch eigenlijk raar vond.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
En toch word overal (zeker door het WHO) aangeraden om je kind de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven :y
Mee eens hoor. Maar bij mij op het cb zegt de een dit en de ander kraakt dat vervolgens weer af! Nee, daar word ik wijs van??quote:Op maandag 26 maart 2012 20:10 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Jawel weet ik, maar ik wilde even aangeven dat de "adviezen" nogal verschillen en dat ik dat toch eigenlijk raar vond.
CB's moeten dan toch eigenlijk 1 lijn trekken
Ik hoor haar wel, haar kamer grenst aan die van ons en wij slapen al met de deur op (weet niet waarom, deden we al voordat ze er was), maar als die dicht zou zijn, dan zouden we haar nog wel horen hoor.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoef er ook in principe niet heen. En als ik de babyfoon uitzet hoor ik haar waarschijnlijk amper. Maar dat durf ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Ik dus ook ik ben al een ontzettende slecht slaapster en ik word al wakker van een vogel bij wijze van.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:13 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik hoor haar wel, haar kamer grenst aan die van ons en wij slapen al met de deur op (weet niet waarom, deden we al voordat ze er was), maar als die dicht zou zijn, dan zouden we haar nog wel horen hoor.
Ik kan er alleen gewoon zo slecht tegen
En jouw man zeker niet?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik dus ook ik ben al een ontzettende slecht slaapster en ik word al wakker van een vogel bij wijze van.
Even nieuwsgierig hoor; maar hoe zijn jullie eraan gekomen? Is dat door de zwangerschap, door het vele spugen?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Fr geen idee, maar hij stiert bij tijd en wijlen nog steeds .. Zeker met stress of bepaalde voedingsmiddelen spugen en duizelig en pijn
Jij spant de kroon hoor Bitterend! Anouk is nu 5 maanden en zit denk ik ook op 7.5 of ietjes meer....quote:Op maandag 26 maart 2012 20:32 schreef bitterend het volgende:
Ik voed ook in slaap...is onze bedtijd ritueelik vind het heerlijk in het donker op bed met mijn frummel tegen mijn borst gekruld
![]()
Jipster waarom zo uit zijn hum geweest?sprong? of ziekjes?
wat een kleintje hebben jullie! mijn bollo is 7.5 kilo's met 4 maanden
Hij wordt ook wel wakker maar wel later en slaapt weer eerder. Ik lig ook meestal eerder in bed omdat hij m,ij met zijn gepiep en gesnurk anders wakker houdt.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:23 schreef Susie het volgende:
[..]
Even nieuwsgierig hoor; maar hoe zijn jullie eraan gekomen? Is dat door de zwangerschap, door het vele spugen?
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:14 schreef Susie het volgende:
Oh en even spammen hoor!22 weken vandaag, mijn bollie
![]()
ik probeer de foto's te maken dat ze iets minder bol eruit ziet, want in het echt valt het mee!
Wat een lieffie!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ja maar voed je haar voor elk slaapje? Want dat is hier spijtig wel het geval.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:32 schreef bitterend het volgende:
Ik voed ook in slaap...is onze bedtijd ritueelik vind het heerlijk in het donker op bed met mijn frummel tegen mijn borst gekruld
![]()
Jipster waarom zo uit zijn hum geweest?sprong? of ziekjes?
wat een kleintje hebben jullie! mijn bollo is 7.5 kilo's met 4 maanden
Dat groeit echt alle kanten op, zitten ook hele lange tussen! Geen gezicht!quote:Op maandag 26 maart 2012 20:48 schreef Jipster het volgende:
Jeetje Evenstar ookvoor jou!
En susie, wel een lekker bol kopje, maar wel echt schattig! En die haartjes![]()
Ja!! Of die kraaloogjes die je gelukzalig aankijken.. Handjes een om de borst de ander aaiendquote:Op maandag 26 maart 2012 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
idem hier, lekker in slaap voeden en dan krult ie helemaal tegen me op..of hij drinkt zo intensief dat ie tegen mn buik trappelt![]()
Wat een snoesje susiequote:Op maandag 26 maart 2012 21:01 schreef Susie het volgende:
[..]
Dat groeit echt alle kanten op, zitten ook hele lange tussen! Geen gezicht!
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen, die handjes enzo... Vind het al heerlijk als ik haar uit bed pak en dan die handjes om mijn nek, genieten!
Meisje hier trekt zich al helemaal niets aan van de tijdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:39 schreef Aventura het volgende:
Zoontje trekt zich trouwens weinig aan van zomertijd![]()
De kleine stuiterbal.
Volgens mij veranderd dat advies ook om de paar jaar....8 en 5 jaar geleden was het ook om en om op de zij leggen. Ik heb het deze keer met cristel ook gedaan. (nu slaapt ze wel weer op haar rug hoor)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Kuukse, probeer maar rustig aan te doen. Straks lekker slapen als de kraam er is!
Op de zij word tegenwoordig afgeraden, al direct vanaf de geboorte op de rug. Maar adviezen zijn leuk, als ze niet slapen moeten we wat anders verzinnen. Als je het doet, dan het liefst met een opgerolde handdoek voor de buik, zodat ze niet perongeluk door kunnen rollen.
Bij Chris (4,5 jaar terug) was het 10 dagen op de zij, en daarna op de rug. Nu bij Daan helemaal op de rug.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:04 schreef PureEvil het volgende:
Volgens mij veranderd dat advies ook om de paar jaar....8 en 5 jaar geleden was het ook om en om op de zij leggen. Ik heb het deze keer met cristel ook gedaan. (nu slaapt ze wel weer op haar rug hoor)
Ja. Ik kan er om blijven jankenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker ding Tally!!
Het gaat hard he..
Tot nu toe heeft mijn baby *slik* nog geen slecht humeur of slechte zin gehad!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Gelukkig hebben dreumessen, peuters en kleuters ook hun goede momenten
Gisteren was mijn vriendin met een twee-ling op visite, bijna 1,5 jaar.... poehey, wat hoop ik dat Anouk nog wat langer niet gaat lopen zeg! Alles, maar dan ook alles moest gepakt worden. Dus ja, handenbindertje kan ik mij nu zeker iets bij voorstellen!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:57 schreef Tally het volgende:
Buiten dat ze mooi is (wat ik natuurlijk ook vind) is het een handenbinder
Kruipt en staat over tegen aan. Is ze lief en vriendelijk. Kan goed flirten
Vrolijk en gek op knuffelen/kroelen/zoenen.
En op eerste paasdag word ze 1. Ik wil er natuurlijk een groot feest van maken maar Papa houdt dat een beetje tegen
En das aan de ene kant maar goed ook. Aan de andere kant heb ik er schijt aan en doe ik vaak toch waar ik zin in heb
Met kruipen is dat ook al hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef Susie het volgende:
[..]
Gisteren was mijn vriendin met een twee-ling op visite, bijna 1,5 jaar.... poehey, wat hoop ik dat Anouk nog wat langer niet gaat lopen zeg! Alles, maar dan ook alles moest gepakt worden. Dus ja, handenbindertje kan ik mij nu zeker iets bij voorstellen!
Ons huis is gewoon redelijk kindproof, dat scheelt een hoop verbieden en gedrein. En bij ons hielp afleiden met iets wat ze wel mocht heel goed. Alleen maar 'nee' zeggen en geen alternatief bieden is voor die kleintjes vaak ingewikkeld, is mijn idee.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef Susie het volgende:
[..]
Gisteren was mijn vriendin met een twee-ling op visite, bijna 1,5 jaar.... poehey, wat hoop ik dat Anouk nog wat langer niet gaat lopen zeg! Alles, maar dan ook alles moest gepakt worden. Dus ja, handenbindertje kan ik mij nu zeker iets bij voorstellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |