Dat gezicht was voornamelijk vanwege de zon. Toen ze even later andersom zat keek ze er een stuk ontspannener bij.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:11 schreef NotTheSame het volgende:
Hihi Summerbreeze, het is ook wel aan d'r gezicht te zien dat het citroen is!
Take_a_picture, woow wat goed van je kleine grote meid!
Beessie_Jen, wat lekker dat het zo goed gaat met Liene!
Vandaag voor het eerst met Draakje naar een racewedstrijd geweest. Bij het starten van de auto schrok ze eventjes, maar vrij snel daarna kwam er een lach op d'r gezichtje! Ze heeft de hele dag om zich heen zitten kijken, kreeg volop aandacht van m'n conculega's maar om 15.00uur ging het lichtje toch uit... Toen heeft ze nog heerlijk geslapen in de draagdoek
!
Morgen voor het eerst naar de gastouder... Mannn ik loop nou al te stressen! Wat moet allemaal mee, wat moet er nog gelabeld worden, ik moet nog een dagprogramma schrijven etc...
Ben ik erg?
Mja, euhmmm, 9 maanden op en 9 maanden af toch? Dus mag het nog op hormonen enzo schuivenquote:Op zondag 25 maart 2012 20:37 schreef bitterend het volgende:
TAP??? Tankgirl toch? lol ik zit al te kijken.....
De citroen was dus ook niet echt mijn keuze, maarja, mevrouw haalde het gewoon uit mijn mond en ik kreeg het niet zonder slag of stoot uit haar knuistje.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:42 schreef danic het volgende:
Tankgirl, wat goed!! Ze wordt groot, je kleine meis![]()
En Summerbreeze, wow citroen, dappere keuze. Gek eigenlijk, ik zou er nooit opgekomen zijn.
Nou, met het mooie weer en een dagje vrij had ik 5 heerlijke dagen met Eva. Dussss foto's!!
[ afbeelding ]
donderdag op de kinderboederij, ze vond et fantastisch! Dus zaterdag maar weer gegaan.
[ afbeelding ]
vanmiddag in de tuin bij opa en oma. Zonnehoedje is voor volwassenen, maar ik had een leuke in de kast liggen (gekregen als kraamcadeautje) maar missie past em al niet meerDus die gaat met de kaartjes er nog aan in de bewaarkist voor nummero dos.
edit: mignonne, mocht je meelezen: die broek is echt fantastisch, Eva heeft hem heel vaak aan![]()
En toch, trekt jouw meisje vaak dezelfde gezichtjes als de mijnequote:Op zondag 25 maart 2012 20:42 schreef danic het volgende:
Tankgirl, wat goed!! Ze wordt groot, je kleine meis![]()
En Summerbreeze, wow citroen, dappere keuze. Gek eigenlijk, ik zou er nooit opgekomen zijn.
Nou, met het mooie weer en een dagje vrij had ik 5 heerlijke dagen met Eva. Dussss foto's!!
[ afbeelding ]
donderdag op de kinderboederij, ze vond et fantastisch! Dus zaterdag maar weer gegaan.
[ afbeelding ]
vanmiddag in de tuin bij opa en oma. Zonnehoedje is voor volwassenen, maar ik had een leuke in de kast liggen (gekregen als kraamcadeautje) maar missie past em al niet meerDus die gaat met de kaartjes er nog aan in de bewaarkist voor nummero dos.
edit: mignonne, mocht je meelezen: die broek is echt fantastisch, Eva heeft hem heel vaak aan![]()
En nu toch serieus dan; welk boek is dat? Ik zit er redelijk doorheen op het moment met dat slapen van Anouk. Vannacht ook weer iets van 6 keer eruit, bij de 6de keer zat ik met tranen in mijn ogen op het toilet... Snap er gewoon niets van! Overdag totaal geen problemen.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:23 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik kan hem zo duursturenIdd. DML, raar hé! Hij slaapt perfect! Nu ook al sinds 9:00 uur!
Kuuksquote:Op maandag 26 maart 2012 02:10 schreef Kuukske het volgende:
Zo, ik val lekker ff binnen.
Ik weet nog niet hoe actief ik ga zijn in dit topic, maar ik denk hier ook weer veel te kunnen oppikken.
Ik meld hierbij voor de OP:
*** 24 maart 2012: 'Billie' Zoon van JDude en Kuukske ***. Nu weer slapen
.
Dat sc-tje lag te babbelen in plaats van huilen was voor ons het teken om er niet meer heen te gaan 's nachts. Het heeft twee nachten geduurd (zij lag te babbelen, wij lagen onszelf in bed te verbijten en elkaar steeds maar te zeggen dat we haar niet hoefden te gaan halen) en sindsdien sliep ze door. Misschien eens het proberen waard? Zodra het babbelen overgaat in jammeren/huilen moet je natuurlijk wel op zijn minst even gaan kijken,quote:Op maandag 26 maart 2012 07:08 schreef Susie het volgende:
We hebben die papfles ook al een week niet gegeven, dat maakte helaas niets uit. Ik had hetzelfde ergens gelezen idd. Ik denk dat ik die idd maar weer ga stoppen, of 's morgens? Bij het consternatie bureau geven ze ook van die lekker adviezen wat dat betreft, de een gaf aan met die fles te beginnen, de ander vroeg zich vorige week af waarom, want dat zou alleen maar zijn om aan een lepeltje te wennen![]()
Lijkt mij geen rare vraag hoor, maar ze ligt dus te babbelen (en gillen, want dat klinkt natuurlijk zo leuk)
En nu ligt ze weer te pitten...ik duik er niet meer in, dan word ik straks zo verrot wakker. Lief heeft niets gehoord vannacht: "is dit de eerste keer dat ze wakker wordt?" Vroeg hij om 6 uur
Ze heeft ook doorgeslapen hoor, maar nu denk ik al iets van 3 weken ofzo dat dit aan de gang is... Nee, geen huilen, gewoon babbelen (en gillen dusquote:Op maandag 26 maart 2012 09:07 schreef Kyara het volgende:
Susie, slaapt Anouk al vanaf het begin niet door of zijn het fases? En gaat ze dan 's nachts echt huilen?
Kast opruimen, Goed ideequote:Op maandag 26 maart 2012 09:16 schreef Susie het volgende:
En ik moet echt weer wat nieuwe kleertjes kopen en haar kast uitmesten, we moeten echt met veel spul al naar 68!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en qua kleren, ..in de lengte past ie al in 80ik hoop dat dat de kleinvallende kleertjes zijn.. maar ik ben wel echt heel benieuwd hoe lang t joch is momenteel
![]()
Dat komt omdat z'n t-shirts vorige week nog maatje 74 waren en broeken 68, maar voor t-shirts zit 80 aan te komen. Maatje 74 voor broeken wordt nu z'n standaard maat.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:36 schreef Kyara het volgende:
oh dan ben je al wel laat met opruimen Cleany!
In ben inmiddels ook wat meer 62 spul aan het verzamelen want dat gaat ook niet lang meer duren. Sommige broekjes en shirtjes worden nu echt wel te kort.
quote:Op maandag 26 maart 2012 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Zit hier met Elin en ze lijkt op een mol, 2 ontstoken oogjes waardoor ze door 2 spleetjes gluurt![]()
Vanavond heb ik een sollicitatie (niets bijzonders, telefoniste bij U nivévoor de avonduurtjes tot aan de zomervakantie, daarna ga ik weer aan t 'gewone'werk ) maar nu moet ik voor het eerst zonder baby
Arme Elin! BeterschapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en qua kleren, ..in de lengte past ie al in 80ik hoop dat dat de kleinvallende kleertjes zijn.. maar ik ben wel echt heel benieuwd hoe lang t joch is momenteel
!
En succes met je sollicitatie! Ik duim voor je!
En iedereen gaat toch anders om met het verlaten van je kindje. Niks is belachelijk of vreemd.
Ik zou het aan de ene kant ook liever niet doen, maar ik weet dat er brood op de plank moet komen en ik vind het toch belangrijk dat Draakje ook met andere kindjes in contact komt. Ze gaat straks ook maar 1 dag per week naar de gastouder, want de rest van de dagen werk ik thuis.
quote:Op maandag 26 maart 2012 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kind naar het KDV is wel het beste dat je kan doen. Een vriend van me zei dat z'n moeder (die al 40 jaar lerares is) vertelde dat wanneer je dat niet doet een kind later gedragsproblemen kan krijgen (ze schijnen heel moeilijk vriendjes te kunnen maken).
Een andere vriend (die ook vader is) vertelde me dat hij op bezoek was bij familie met kleine baby dat thuis blijft. Hij vroeg of hij hem even mocht vast houden. Vervolgens begon hij meteen te janken. Dat zou eenkennigheid kunnen zijn natuurlijk, maar ik weet dat zijn kind en mijn kind (ze schelen 2 weken) dat allebei (nog) niet hebben. Dat kind is ongeveer van de zelfde leeftijd.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik neem wel iets aan van een vrouw die 40 jaar ervaring heeft als lerares.
Ben het hier idd ook niet helemaal mee eens. Ik heb niet op een kdv gezeten en ben toch zo sociaal als maar kan. Wel vindt ik dat Cas er veel van kan leren, hij ziet wat andere kindjes doen. Het kindje van een kennis is bijvoorbeeld helemaal niet bezig met contact maken met andere kindjes, zelfs niet met Cas wanneer je ze samen zou zetten. Hij is thuis bij zijn moeder en ziet geen kindjes van rond de 8 maanden.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:49 schreef cleany het volgende:
[..]
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?
Je kind naar het KDV is wel het beste dat je kan doen. Een vriend van me zei dat z'n moeder (die al 40 jaar lerares is) vertelde dat wanneer je dat niet doet een kind later gedragsproblemen kan krijgen (ze schijnen heel moeilijk vriendjes te kunnen maken).
Een andere vriend (die ook vader is) vertelde me dat hij op bezoek was bij familie met kleine baby dat thuis blijft. Hij vroeg of hij hem even mocht vast houden. Vervolgens begon hij meteen te janken. Dat zou eenkennigheid kunnen zijn natuurlijk, maar ik weet dat zijn kind en mijn kind (ze schelen 2 weken) dat allebei (nog) niet hebben. Dat kind is ongeveer van de zelfde leeftijd.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik neem wel iets aan van een vrouw die 40 jaar ervaring heeft als lerares.
Ik heb al een diploma (W.O. Communicatiewetenschappen) en tijdens mijn verlof heb ik nog een thuisstudie opgepikt uit vervelingquote:Op maandag 26 maart 2012 09:54 schreef TimeJumper het volgende:
Goh Kleurdoos ik dacht dat je een studentje was![]()
NTS pff dat lijkt me schrikken, nooit geweten dat baby's dat soms doen, hun adem zo inhouden. Ik zou er zelf haast in blijven van schrik denk ik.
Kuukske en JDude!Gefeliciteerd!!!
SB die citroende vraag is natuurlijk wat deed jij met een stuk citroen in jouw mond
![]()
![]()
Hier slaapt Rayen helaas nog steeds niet door, 3x per nacht komt hij nog, en gisternacht nog wat vaker omdat hij van die grote scheten moest laten![]()
De nacht dat hij doorslaapt ga ik een feestje geven![]()
![]()
![]()
Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoorquote:Op maandag 26 maart 2012 09:56 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ben het hier idd ook niet helemaal mee eens. Ik heb niet op een kdv gezeten en ben toch zo sociaal als maar kan. Wel vindt ik dat Cas er veel van kan leren, hij ziet wat andere kindjes doen. Het kindje van een kennis is bijvoorbeeld helemaal niet bezig met contact maken met andere kindjes, zelfs niet met Cas wanneer je ze samen zou zetten. Hij is thuis bij zijn moeder en ziet geen kindjes van rond de 8 maanden.
Daaromquote:Op maandag 26 maart 2012 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoor
Hahaha dus jij beweert dat TBS klinieken met naar KDV gaande kinderen te maken heeft?quote:Op maandag 26 maart 2012 09:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Mijn kind blijft bij mijn vriend en gaat dus niet naar het KDV
En verder is je verhaal maar onzin, ze gaan ook gewoon naar de basisschool waar ze omgangsvormen leren.
Elin zit op het dagverblijf vanaf haar tweede en ik ken weinig kinderen die zo sociaal zijn als zij is.
Ik denk dat het per kind verschilt wat beter is maar gedragsproblemen? Vroeger waren er geen KDV's en ik geloof dat de TBSklinieken momenteel voller zitten dan vroeger
en er gelijk contactgestoord van maken is ook weer wat overdreven he ;-)quote:Ze zijn misschien wat eerder met contact maken, maar ik ken niemand die contactgestoord is omdat ie niet op een KDV heeft gezeten hoor
1 persoon, tsja daar zou ik geen feiten aan verbinden inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:17 schreef cleany het volgende:
[..]
Hahaha dus jij beweert dat TBS klinieken met naar KDV gaande kinderen te maken heeft?
gedragsproblemen is een vrij breed begrip, maar zoals ik al zei...het is niet mijn mening. Ik ga op de beleving van een zeer ervaren persoon af.
Ik ben wel van mening dat je je kind niet vroeg genoeg met andere kinderen in aanraking kan laten komen.
En mijn verhaal afdoen als onzin is puur jouw zelfverdedigingsmechanisme, dus die uitspraak laat ik maar voor wat het is.
[..]
en er gelijk contactgestoord van maken is ook weer wat overdreven he ;-)
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dus niet, maargoed.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:49 schreef cleany het volgende:
[..]
Dat is toch niet gek dat je het daar moeilijk mee hebt?
Ik ben het hier wel mee eens. Puck geniet ook echt van de kindjes, het speelgoed en hij leert er een hoop.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef octopussy het volgende:
Och, ik denk zelf dat veel kinderen zeker wel gebaat zijn bij een dergelijk omgeving als een KDV. Misschien niet als klein baby'tje, maar wel als dreumes of peuter. Hannah leert er echt ontzettend veel en heeft het erg naar haar zin. Maar het hangt ook wel van het karakter van het kind af.
Eerlijk gezegd zou ik denk ik het liefst wachten tot kind 1 jaar is, maar dat zit er hier gewoon niet in.
Eens.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef octopussy het volgende:
Och, ik denk zelf dat veel kinderen zeker wel gebaat zijn bij een dergelijk omgeving als een KDV. Misschien niet als klein baby'tje, maar wel als dreumes of peuter. Hannah leert er echt ontzettend veel en heeft het erg naar haar zin. Maar het hangt ook wel van het karakter van het kind af.
Eerlijk gezegd zou ik denk ik het liefst wachten tot kind 1 jaar is, maar dat zit er hier gewoon niet in.
Nou inderdaad! Nu hebben we bijna niet eens de keuze meer om thuis te blijven. Ik zou graag met gemak een jaar thuisblijven, nu los ik dat op door overdag bij de kinderen te zijn, 's avonds en zaterdags te werken, zondag te studeren.. een flinke werkweek zo, maar ik heb het er echt 100% voor over.. ze zijn maar 1x klein. Cliché maar o zo waar.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:49 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er tegenwoordig bijna geen keuze meer is. Iedereen gaat er vanuit dat je als moeder gewoon weer gaat werken.
Als ik thuis eens opper dat ik best wat langer thuis zou willen blijven word ik door moeder en schoonmoeder heel raar aangekeken. Die verklaren me bijna voor gek. Beetje jammer want volgens mij was het toch juist dat vrouwen een KEUZE hebben om te werken. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant. De hele economie is ook gericht op 1,5 verdieners.
Ik wil zelfs liever niet dat jan en alleman Cas op gaat tillen/op schoot neemt. Opa, oma, tante en oom prima. Even knuffelen en dan lekker spelen.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:47 schreef Kleurdoos het volgende:
dat 'vervolgens begon hij meteen te janken' vind ik zo'n belachelijke uitspraak.
Ik word er ook niet blij van als een onbekende me optilt hoor
Nou precies. Dit ook dus. En bij veel te veel kdv's schort het daar aan.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:02 schreef Soempie het volgende:
De uitkomsten van het onderzoek onderstrepen het belang van pedagogische
kwaliteit, hier vanuit het perspectief van de jongere kinderen in de Nederlandse kinderopvang.
Ook in deze context van relatief bescheiden kinderopvanggebruik (gemiddeld twee dagen
per week) blijkt de pedagogische kwaliteit dus van belang voor de vroegkinderlijke ontwikkeling.
Deze pedagogische kwaliteit staat onder druk, zoals recente peilingen in eigen land hebben laten zien. Monitoring en ook verbetering van de pedagogische kwaliteit, waar nodig, zijn daarom
van evident belang.
Uit datzelfde stuk, jaar 2011.
Toen Rayen nog in mijn buik zat dacht ik dat ik het niet zo moeilijk te vinden om hem naar een KDV te brengen.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Nu hebben we bijna niet eens de keuze meer om thuis te blijven. Ik zou graag met gemak een jaar thuisblijven, nu los ik dat op door overdag bij de kinderen te zijn, 's avonds en zaterdags te werken, zondag te studeren.. een flinke werkweek zo, maar ik heb het er echt 100% voor over.. ze zijn maar 1x klein. Cliché maar o zo waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |