abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:46:16 #1
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109462074
Beste allemaal,

ik zit met een probleem.
Mijn broertje heeft via internet een aantal gratis proefpakketten bestelt zonder ook maar iets te vragen aan mij of mijn ouders, nou ja goed, het was toch gratis, dus voor deze keer zagen we het door de vingers. Deze proefpakketten zijn echter nooit geleverd, dat maakt in principe niet uit, maar het probleem is dat ik sinds enkele weken accept-giro's ontvang, dit vond ik erg vreemd, aangezien we nog nooit iets van ze hebben ontvangen, geen gratis producten maar ook geen producten die geld kosten, ik probeerde in contact te komen met de bedrijven, maar dit was op geen enkele wijze mogelijk, ik weigerde dus om te rekeningen te betalen, maar nu krijg ik twee brieven binnen van een incassobureau en die eisen dat ik binnen 7 dagen na dagtekeningen de verschuldigde bedragen (1x ¤ 76,55 en 1x ¤ 73,43) overmaak. Wat kan ik hier precies aan doen, want dit kan natuurlijk niet zomaar.

De desbetreffende bedrijven zijn
Courlux International SA, Bamboo by Courlux
Courlux International SA, Stella

Bij voorbaat dank
pi_109462167
Incassobureaus bluffen doorgaans. De bewijslast ligt aan hun zijde. Zij moeten aantonen dat de producten werkelijk zijn besteld en geleverd. Dat kunnen ze (waarschijnlijk) niet.

Zie deze topics voor een soortgelijk probleem en de afloop destijds:
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening [Deel 2]

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 14:52:00 ]
pi_109462197
Google die namen van de bedrijven eens en je hebt al wat meer duidelijkheid ->

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=52615&start=20
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_109462198
Je bent niet de enige zo te zien:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=52615

quote:
m,n vrouw en ik ook zijn ook slachtoffer van deze bende .....ze schijnen een bv in zwitserland te hebben en wij hebben ook een brief van alektum gehad ....ze heeft dat zelfde pakketje met scheermesjes besteld ...de gevolge niet teweten ...we hebben ook een brief van alektum gehad en weet me er geen raad mee....maar als ik het incasso bedrijf zo bekijkt ...zijn ze gewoon een van hun orgenisatie...want geen enkel ander incasso bedrijf wil zaken doen met ze...doen...heb inmiddels het lidmaatschap opgezegd..via dat 0900 nummer wij hebben verder ook nooit wat van ze gekregen...........MAAR ALS JE DE DADERS NIET KAN PAKKEN ..PAK DAN HUN LOOPHONDEN.....TROS RADAR ///ALS ZE EEN GEREMONEERT INCASSO BURAU ZIJN ...WILLEN ZE MET DEEZE OPLICHTERS NIET ZAKEN DOEN

GR.MARCEL....HEEFT ER IEMAND ADVIES....EN KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT TEDOEN EN HOE HET BIJ HUN IS AFGELOPEN
Geremoneert :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2012 14:55:57 ]
pi_109462230
Die trosradar reactie :`)
pi_109462391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Je bent niet de enige zo te zien:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=52615

[..]

Geremoneert :')
En orgenisatie :')
Geen wonder dat hij opgelicht is...
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:07:25 #7
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109462502
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:01 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

En orgenisatie :')
Geen wonder dat hij opgelicht is...
Wie ik?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:09:56 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_109462548
Hoe oud is je broertje? Volgens mij is een overeenkomst met een minderjarige sowieso ongeldig nl.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_109462746
Heb zo iets ooit gehad met een usenet provider, daarna ook aanmaningen van een incassobureau.
Nooit op gereageerd, en na 4 aanmaningen, via de mail :'), nooit meer wat van gehoord.

Sindsdien zorg ik er wel voor dat alle informatie die ik op geef fout is, naam en dergelijke lieg ik sowieso al over op het internet.

Maar tegenwoordig ook gewoon http://www.10minutemail.com/ als email gebruiken.
pi_109463111
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:50 schreef Boldface het volgende:
Incassobureaus bluffen doorgaans. De bewijslast ligt aan hun zijde. Zij moeten aantonen dat de producten werkelijk zijn besteld en geleverd. Dat kunnen ze (waarschijnlijk) niet.

Zie deze topics voor een soortgelijk probleem en de afloop destijds:
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening [Deel 2]
Geweldig topic!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 16:56:34 #11
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109465037
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:09 schreef Flurry het volgende:
Hoe oud is je broertje? Volgens mij is een overeenkomst met een minderjarige sowieso ongeldig nl.
13.
pi_109465439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 16:56 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

13.
Dan kan je je ouders nietigheid laten inroepen ^O^
pi_109466439
Welke nationaliteit of nationaliteiten heb je?
Aangezien je broertje aan jouw toestemming moet vragen of eventueel aan je ouders.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 22:43:29 #14
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109476389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:52 schreef klipper het volgende:
Welke nationaliteit of nationaliteiten heb je?
Aangezien je broertje aan jouw toestemming moet vragen of eventueel aan je ouders.
Nederlands, maar geboren in Afghanistan, dit heeft echter niets met afkomst te maken, maar met zijn leeftijd.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 22:44:34 #15
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109476449
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zijn daar geen voorwaarden aan verbonden? Hij is namelijk wel akkoord gegaan met de voorwaarden van hun site.
pi_109476638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:44 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Zijn daar geen voorwaarden aan verbonden? Hij is namelijk wel akkoord gegaan met de voorwaarden van hun site.
Minderjarige zijn handelingsonbekwaam en moeten toestemming hebben van hun wettelijk vertegenwoordiger. De bescherming voor de wederpartij ligt in het kunnen vertrouwen op het aanwezig zijn van die toestemming.

Knappe internetwinkel die gaat bewijzen dat het vermoede van toestemming bestaat als dat er niet is.

Allemaal wettelijk geregeld enzo.
pi_109476655
Even een biertje pakken dan zal ik de grondslag daarvan even opschrijven. Maandag tentamen enzulks.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:03:55 #18
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109477098
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:
Even een biertje pakken dan zal ik de grondslag daarvan even opschrijven. Maandag tentamen enzulks.
Haha dankjewel, was jij niet die gast uit een ander topic van mij, over fiscaal recht?
pi_109477119
dat zou heel goed kunnen
pi_109477524
Maar goed,

quote:
Artikel 234 bw 1
1Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.
3 De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.
Minderjarigen zijn handelingsbekwaam zolang ze toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordiger. Lid 3 bepaalt dat als zo'n handeling normaal word geacht voor hun leeftijd, het word verondersteld dat de toestemming is gegeven.

quote:
Artikel 32 bw 3
1Iedere natuurlijke persoon is bekwaam tot het verrichten van rechtshandelingen, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.
Lid2 : Hun rechtshandelingen (het bestellen) zijn vernietigbaar

quote:
Artikel 49 bw 3
Een vernietigbare rechtshandeling wordt vernietigd hetzij door een buitengerechtelijke verklaring, hetzij door een rechterlijke uitspraak.
Je ouders of desnoods een rechter moeten verklaren dat de rechtshandeling vernietigd word.

quote:
Artikel 53 bw 3
1De vernietiging werkt terug tot het tijdstip waarop de rechtshandeling is verricht.
2 Indien de reeds ingetreden gevolgen van een rechtshandeling bezwaarlijk ongedaan gemaakt kunnen worden, kan de rechter desgevraagd aan een vernietiging geheel of ten dele haar werking ontzeggen. Hij kan aan een partij die daardoor onbillijk wordt bevoordeeld, de verplichting opleggen tot een uitkering in geld aan de partij die benadeeld wordt.
En daarna moet alles weer bij het oude worden hersteld. :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:38:55 #21
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109478020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:16 schreef Yreal het volgende:
Maar goed,

[..]

Minderjarigen zijn handelingsbekwaam zolang ze toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordiger. Lid 3 bepaalt dat als zo'n handeling normaal word geacht voor hun leeftijd, het word verondersteld dat de toestemming is gegeven.

[..]

[..]

Je ouders of desnoods een rechter moeten verklaren dat de rechtshandeling vernietigd word.

[..]

Oke, allereerst bedankt voor je hulp. Maar wat kan ik nu concreet gaan doen? Want stel dat een rechter het om de een of andere reden toch niet vernietigbaar verklaard, dan ben ik toch nog veel meer geld kwijt dan als ik gewoon die 2 accept-giro's betaal?
pi_109478557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:38 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Oke, allereerst bedankt voor je hulp. Maar wat kan ik nu concreet gaan doen? Want stel dat een rechter het om de een of andere reden toch niet vernietigbaar verklaard, dan ben ik toch nog veel meer geld kwijt dan als ik gewoon die 2 accept-giro's betaal?
Er hoeft geen rechter aan te pas te komen. Je ouders (wettelijke vertegenwoordigers) mogen een briefje schrijven dat ze de overeenkomst vernietigen ivm met de handelingsonbekwaamheid van je broertje.
  zondag 25 maart 2012 @ 00:36:24 #23
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109479461
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 00:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er hoeft geen rechter aan te pas te komen. Je ouders (wettelijke vertegenwoordigers) mogen een briefje schrijven dat ze de overeenkomst vernietigen ivm met de handelingsonbekwaamheid van je broertje.
En wat als ze hier niet mee akkoord gaan?
pi_109479742
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 00:36 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

En wat als ze hier niet mee akkoord gaan?
hebben ze niet zoveel te willen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  zondag 25 maart 2012 @ 00:52:58 #25
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109479853
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 00:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

hebben ze niet zoveel te willen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Oke, dankjewel voor je hulp, ik ga dit nog even verder uitzoeken.
pi_109480039
Dit is hoe het wettelijk geregeld is. Ik heb nog geen kennis van procesrecht, maar heb een linkje gestuurd naar het rechten topic. Die weten wel hoe dit uitwerkt.
  zondag 25 maart 2012 @ 01:09:41 #27
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_109480181
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:03 schreef Yreal het volgende:
Dit is hoe het wettelijk geregeld is. Ik heb nog geen kennis van procesrecht, maar heb een linkje gestuurd naar het rechten topic. Die weten wel hoe dit uitwerkt.
Ooh dat is helemaal top.
pi_109481294
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Volgens mij moet je nog wat beter studeren voor je tentamen maandag, ze kunnen de rechtshandeling laten vernietigen, hij is niet nietig :P
pi_109484012
Daar oefen ik ook het hardste op ;(

De essentie kan ik zo opdreunen, maar de correcte benaming ;(
pi_109484514
Gewoon beginnen met je ouders buitenrechtelijke de overeenkomst te laten vernietigen, meestal hoor je niks meer van zulke bedrijven.

Gaan ze moeilijk doen, zien we dan wel weer verder. :P Dit soort bedrijven weet wel wanneer ze verloren hebben.
pi_109484850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:43 schreef Kapitalist. het volgende:

[..]

Nederlands, maar geboren in Afghanistan, dit heeft echter niets met afkomst te maken, maar met zijn leeftijd.
Voor Nederlandse begrippen is het vreemd dat een broer zeggenschap heeft over een broertje.
Bij diverse van mijn buitenlandse vrienden komt het echter wel voor, tenminste iedereen accepteert het daar.
Maar het ligt er ook aan uit welke regio ze oorspronkelijk komen.
pi_109486062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:16 schreef Yreal het volgende:
Maar goed,

[..]

[..]

[..]

[..]

Goed uitgelegd! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')