abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73510804
Vervolg van Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening

Lindorff kwam met een rekening van een bestelling gedaan in 2001/2002 waarvan ik niets weet.

De specificatie van Lindorff
Brief Lindorff d.d. 19/8
Brief Lindorff d.d. 31/8
Brief Lindorff d.d. 2/10

Komend weekend zal ik een briefje doen uitgaan waarin ik toch reageer op de "nieuwe" bewijzen die Lindorff aandraagt. (een incassotraject/brief in 2004/2005)
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_73510894
zoals ik in het vorige topic al zei, zou ik geen brief sturen, maar gewoon afwachten. (tvp dus)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  Boks-Chick vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:33:58 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73510907
bizar verhaal. Ben benieuwd hoe het afloopt.
lolwut
pi_73510948
Weer even volgen
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:48:09 #5
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73511077
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:32 schreef FrankRicard het volgende:
zoals ik in het vorige topic al zei, zou ik geen brief sturen, maar gewoon afwachten. (tvp dus)
Nou ja, aangezien Lindorff hun brief blijkbaar als een 'nieuw bewijs' ziet en daarmee wellicht denk gedaan te hebben waar TS om vraagt is het misschien wel goed hier toch even op in te gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:56:54 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_73511195
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou ja, aangezien Lindorff hun brief blijkbaar als een 'nieuw bewijs' ziet en daarmee wellicht denk gedaan te hebben waar TS om vraagt is het misschien wel goed hier toch even op in te gaan.
Dus weer de vorige brief opsturen, dat er in de ogen van TS geen bewijs geleverd is dat hij de goederen besteld en/of ontvangen heeft en dat hij zonder bewijs alle volgende post in het ronde archief gaat opslaan en een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoed ziet.
Dum de dum
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:09:48 #7
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73511408
Even het volgende. Ik zou niets doen en voor laten komen. Zij trekken aan het kortste eind want juridisch is de incasso verjaard. Men mag vijf jaar een bedrag claimen vanaf de dag tekening van een brief. In dit geval is het zes jaar geleden en is dus verjaard. Zij worden hierop terug gefloten.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:16:18 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73511523
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:09 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Even het volgende. Ik zou niets doen en voor laten komen. Zij trekken aan het kortste eind want juridisch is de incasso verjaard. Men mag vijf jaar een bedrag claimen vanaf de dag tekening van een brief. In dit geval is het zes jaar geleden en is dus verjaard. Zij worden hierop terug gefloten.
Denk je dat ze dit echt gaan laten voorkomen dan? Ze zien toch zelf ook wel in dat ze niet zo sterk staan, en dat TS dit ook weet? Waarschijnlijk kun je het met die brief die aan het eind van het vorige topic stond gewoon afhandelen. Als het voor moet komen kost het TS ook weer moeite en tijd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73511567
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:09 schreef Hoofdrubbel het volgende:
De verjaringstermijn is volgens mij vanaf de laatste brief die is verzonden vanaf het incassobureau naar de klant. Welke dan ook nog moet zijn ontvangen door de klant.

Dus zonder handtekening van ontvangst kunnen ze niet bewijzen dat ik die brief heb ontvangen.

Daarbij komt ook dat als ik kan bewijzen (dmv een uittreksel) dat ik niet woonachtig was op het adres waar het incassobureau de brief heen heeft gestuurd hun brief niet geld als in nieuwe post om de verjaringstermijn op te schuiven.

Zeg ik dit nou goed?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:19:34 #10
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73511579
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Denk je dat ze dit echt gaan laten voorkomen dan? Ze zien toch zelf ook wel in dat ze niet zo sterk staan, en dat TS dit ook weet? Waarschijnlijk kun je het met die brief die aan het eind van het vorige topic stond gewoon afhandelen. Als het voor moet komen kost het TS ook weer moeite en tijd.
Dat wordt dan weer gecompenseerd door de rechtbank en moet de incassoburo ervoor opdraaien plus eventueel een vergoeding van de geleden schade. Maar dat is weer afhangelijk hoe een rechter erover denkt. Maar de medewerkers van die incasso buro zijn niet echt op de hoogte van de regels maar een meester die de zaak in behandeling heeft zal dit toch wel weten. Anders is die meester ook een sufferd als dit niet weet.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:26:37 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_73511752
Wellicht begrijp ik het niet..

Er is Sisi/Pepsi/7up besteld van 6,35. Er zijn ook 3 convectorkachels besteld van 6,35. Dan is er nog een convectorkachel van 34,99. En 1 van 4,54. Dan is er nog een "02-07-2001 t/m 10-02-2003" besteld van 2,37 (wat dat ook moge wezen).

De besteller van deze goederen zit er in ieder geval warmpjes bij met 5 kachels van diverse bedragen. Maar eerlijk gezegd lijkt deze specificatie me volstrekte onzin, met wat samengeraapte bedragen met verzonnen omschrijvingen erbij ofzo. Convectorkachels van 6,35 en 2,37... Die mogen ze mij wel een stel leveren. En dan nog de "02-07-2001 t/m 10-02-2003" en de Pepsi/Sisi/7-up.. Ik kan met alle mogelijke zoektermen niets vinden wat op frisdrank lijkt bij Wehkamp. En wat is een "02-07-2001 t/m 10-02-2003"?

Met andere woorden, van heel die specificatie klopt helemaal niets..
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:28:11 #12
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73511775
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:18 schreef m3nster het volgende:

[..]

De verjaringstermijn is volgens mij vanaf de laatste brief die is verzonden vanaf het incassobureau naar de klant. Welke dan ook nog moet zijn ontvangen door de klant.

Dus zonder handtekening van ontvangst kunnen ze niet bewijzen dat ik die brief heb ontvangen.

Daarbij komt ook dat als ik kan bewijzen (dmv een uittreksel) dat ik niet woonachtig was op het adres waar het incassobureau de brief heen heeft gestuurd hun brief niet geld als in nieuwe post om de verjaringstermijn op te schuiven.

Zeg ik dit nou goed?
Eerst het volgende. Als op die datum een brief is gestuurd en u woonde niet op dat adres (bewijzen kan u want dat geeft u zelf al aan.) is die brief in die piriode niet aan u gericht maar aan de vorige bewoners. Als die met de noordenzon zijn vertrokken is het de taak van die buro om die persoon te traceren en hebben daarvoor vijf jaar de tijd. Maar dan moet die brief wel zijn aangetekend en met een dagvaarding bevel om op de rechtbank te verschijnen. Kennelijk is die persoon ontvindbaar en proberen ze nu op de huidige bewoner te verhalen wat juridisch helemaal niet kan. Nee verjaring termijn opschuiven mag niet. Ik denk dat het volgende is gebeurd. Zij hebben een schuld opgekocht bij een bedrijf en zitten nu met die openstaande post. Die proberen zij alsnog te incasseren maar sturen naar de bewoner van het adres in de hoop dat deze het betaald en voor hun is de zaak gesloten. Maar gelukkig bestaan in Nederland nog oplettende burgers die zich niet beet laten nemen. Over het algemeen zit u goed.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:32:56 #13
27699 Ravage
thinking about you
pi_73511867
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:26 schreef qltel het volgende:
Wellicht begrijp ik het niet..

Er is Sisi/Pepsi/7up besteld van 6,35. Er zijn ook 3 convectorkachels besteld van 6,35. Dan is er nog een convectorkachel van 34,99. En 1 van 4,54. Dan is er nog een "02-07-2001 t/m 10-02-2003" besteld van 2,37 (wat dat ook moge wezen).
Waarschijnlijk gaat het hier om betaling in termijnen (gebeurt wel vaker bij Wehkamp), en staan er nog een paar termijnen open. Neemt niet weg dat dit inderdaad een erg vage specificatie is.
i'm not living, i'm just killing time
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:34:57 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73511904
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Dat wordt dan weer gecompenseerd door de rechtbank en moet de incassoburo ervoor opdraaien plus eventueel een vergoeding van de geleden schade. Maar dat is weer afhangelijk hoe een rechter erover denkt.
Dat, en je moet wel eerst zelf die tijd er in stoppen, ik kan me voorstellen dat TS het graag afgehandeld wil hebben zonder al dat gedoe, ook al wordt dit misschien/waarschijnlijk gecompenseerd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:38:32 #15
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73511983
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat, en je moet wel eerst zelf die tijd er in stoppen, ik kan me voorstellen dat TS het graag afgehandeld wil hebben zonder al dat gedoe, ook al wordt dit misschien/waarschijnlijk gecompenseerd.
Misschien bind die buro al in als ze inzien dat dit een kansloze zaak is.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:39:32 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73512002
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:38 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Misschien bind die buro al in als ze inzien dat dit een kansloze zaak is.
Precies, en daarom is het waarschijnlijk juist handig om nog een brief te sturen waarin je laat zien dat je het recht aan je kant hebt, en belangrijker: dit ook weet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73512004
tvp, ben erg nieuwsgierig naar de afloop
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:39:53 #18
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73512013
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:28 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

[...]u[...]
Op Fok! wonen geen u's, maar alleen maar je's en jij's.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_73512029
tvp
Whatever...
pi_73512077
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:39 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Op Fok! wonen geen u's, maar alleen maar je's en jij's.
Ik vind het juist verfrissend dat er eindelijk een keer iemand op Fok is die wel netjes en beleefd zijn posts schrijft... Kunnen wij nog wat van leren
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:47:17 #21
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_73512160
Ben benieuwd naar 't vervolg.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:47:39 #22
72002 M-unit
Ajax Amsterdam
pi_73512166
ook ik blijf je volgen
pi_73512207
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:32 schreef FrankRicard het volgende:
zoals ik in het vorige topic al zei, ik zou een brief sturen en nooit afwachten

In de vorige 3 brieven van Lindorff staat ook dat "als er binnen 3 dagen niet betaald wordt er een gerechtelijke procedure gestart wordt". Die is er toch ook nog niet? :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:51:14 #24
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73512228
Ik wens u in ieder geval sucses toe in uw zaak die toch in uw voordeel wordt beslecht.
pi_73512343
Ik zou geen nieuwe brief schrijven. Als je het toch wilt (zonde van je tijd), benadruk dan dat hun nieuwe brief wederom geen bewijzen bevat. En dat je alleen reageert omdat ze met een nieuwe bewering op de proppen komen. Een bewering die je - andermaal - in twijfel trekt omdat het je niets zegt.

Verder deel ik de opvattingen van de mensen boven me: juridisch sta je heel sterk, aangezien Lindorff geen overtuigende bewijzen heeft, behalve een vage, niet ondertekende leveringsbon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')