Droog persen roeleertquote:
sexen, pannenkoeken, tonic, ananashart en touwtjespringenquote:
ff spoedkeizersneetje laten doenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:25 schreef flugeltje het volgende:
Hoe stoer zou het trouwens zijn als ik ze nu allebei nog in zou halen?
Been there, done that, got the T-shirt... Nothing Happened...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
sexen, pannenkoeken, tonic, ananashart en touwtjespringen
hhmmppff.. Tja dan moet je maar doorlopen tot 43 wekenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Been there, done that, got the T-shirt... Nothing Happened...
Als je dat voor elkaar krijgt kom ik je persoonlijk 12 dozen minimagnums brengenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:25 schreef flugeltje het volgende:
Hoe stoer zou het trouwens zijn als ik ze nu allebei nog in zou halen?
I know....quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
hhmmppff.. Tja dan moet je maar doorlopen tot 43 weken
Got the stretchmarks roep ik dan altijdquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Been there, done that, got the T-shirt... Nothing Happened...
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Got the stretchmarks roep ik dan altijd
Ik had eergister ook pannekoeken...quote:
Wedden dat je binnen nuen drie weken bevalt? Zie je, t werkt!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik had eergister ook pannekoeken...
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wedden dat je binnen nuen drie weken bevalt? Zie je, t werkt!
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wedden dat je binnen nuen drie weken bevalt? Zie je, t werkt!
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die tijdstippen kloppen niet altijd even goed...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:50 schreef PureEvil het volgende:
JDude was om 20.30 nog ingelogd hier op het forum? Kan je zien he![]()
Hoop iig dat alles goed is
Alleen de aller- aller- aller- aller- allertofste uit dit topic kwam door de ballotagecommissie...quote:
Niet. Je was gewoon second best, maar ik heb gewoon geen twitterquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:56 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Alleen de aller- aller- aller- aller- allertofste uit dit topic kwam door de ballotagecommissie...
Mja, ik had weeën vanaf half 2 's nachts op 14 feb en ik had om 6 uur 's morgens op 15 feb 3 cm ontsluiting, om 9 uur had ik 4 cm ontsluiting en om 12:04u een jongetje op mijn buik na 19 min persen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:04 schreef Pvoesss het volgende:
Same hier bij de 1ste.. bijna een dag gedaan over de eerste 3,5 cm daarna naar 10cm in 20 min
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier ging alles langzaam.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Doen jullie goed. Ik had er een flinke stoot opwekkers voor nodig. Maar toen ging ik in 5,5 uur naar de 10 en de meeste tijd lag ik te slapen/doezelen dus dat was wel primaPersen ging wel vlot. 25 minuutjes.
Oh dat is wel lang jaquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:13 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hier ging alles langzaam.Na ongeveer een etmaal 3-4 cm ontsluiting, toen aan de opwekkers, 8 uur later volledige ontsluiting, 1,5 uur later baby.
Hier was het ook 21uur. Ik gun je behoorlijk wat cm's cadeauquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb iedere millimeter bewust meegemaakt. Bij mij ging op een bepaald moment ook de ruggeprik uit en de opwekkers heel hard aan... Uiteindelijk dus inleiding van 31 uur en vanaf start ontsluitingsweeen zo'n 21 uur... Anderhalf uur persen...
Ik wil dit keer ook wel een paar cm's kado
Ik geloof het wel ja... Bleek ook te kloppen. De opwekkers stonden op een bepaald moment ook echt vol open, dat degene die de opdracht kreeg voor de zekerheid nog vroeg; "zo veel?"quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hier was het ook 21uur. Ik gun je behoorlijk wat cm's cadeau![]()
Hoopten ze dat het zonder ruggenprik meer zou doen?
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb iedere millimeter bewust meegemaakt. Bij mij ging op een bepaald moment ook de ruggeprik uit en de opwekkers heel hard aan... Uiteindelijk dus inleiding van 31 uur en vanaf start ontsluitingsweeen zo'n 21 uur... Anderhalf uur persen...
Ik wil dit keer ook wel een paar cm's kado
Ja, want hoewel het lang duurde, heb ik de bevalling helemaal niet als vervelend ervaren. De eerste 3-4 centimeter waren nog wel goed te doen qua pijn, het enige probleem was dat de weeën niet sterk genoeg waren om wat sneller resultaat te krijgen. Ik was dus wel moe en wat wanhopig, maar lag nog niet te creperen. Ik ben heel tevreden over de voortvarendheid van de verloskundige die me toen de optie gaf tot een weeënopwekkers, en het ziekenhuis dat direct een ruggenprik aanbood. Daardoor is het allemaal eigenlijk heel relaxed gegaan, in mijn herinnering tenminste.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh dat is wel lang jaMaar je durft het nog een keer aan
![]()
![]()
Ik was vooral moe toen ik nog thuis was en me heel goed realiseerde dat het gewoon niet op ging schieten. Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was en aan het infuus lag, vond ik het zo spannend dat ik helemaal niet meer kon slapen!quote:Had je nog pijnstilling? Kan me zo indenken dat je wel op was en wilde slapen ergens.
whehehequote:
Zonder dat mechanisme had ik het echt helemaal niet volgehouden....quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Knetterstoned was k niet, maar gewoon niet aanwezig.
Best bijzonder hoe dat werkt
Is niet waar volgens mij. Ik had bij de tweede zwangerschap bij 41 w + 5 dagen nog geen enkele cm ontsluiting. Daarom hebben ze bij mij een veter gezet. Om ontsluiting en weeën te krijgen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:21 schreef danic het volgende:
Fluugs, die paar cm's heb je, zoals ik begrepen heb hou je dat altijd over aan een eerste bevalling. Zo'n 2 á 3 cm.
Hier in 10,5 uur van eerste wee tot geboorte. Best vlot dus. Persen wel een uur, ze moesten al dreigen met de gyn
Haha, dat laatste deden ze bij mij ook! Na een uur zeiden ze 'de baby moet nu wel eens komen, anders moet ik de pomp halen' oid. Het hielp wel.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:21 schreef danic het volgende:
Fluugs, die paar cm's heb je, zoals ik begrepen heb hou je dat altijd over aan een eerste bevalling. Zo'n 2 á 3 cm.
Hier in 10,5 uur van eerste wee tot geboorte. Best vlot dus. Persen wel een uur, ze moesten al dreigen met de gyn
Nee kan ik me voorstellen. Lijkt me echt hel zo'n lange bevalling!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zonder dat mechanisme had ik het echt helemaal niet volgehouden....
Sorry.quote:
Ik hoop het ook, maar het zal vast wel! Ik hoop vooral dat het dit keer gewoon zonder kunstgrepen gaat. Heel soms voel ik nog wel eens een steekje van 'ik heb het niet helemaal zelf gedaan'.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik was letterlijk afwezig. Ik viel in slaap na de ruggenprik![]()
Fluug, ik gun je een fijnere ervaring deze keer.
Cantare, wat fijn dat je er zo relaxed op terug kijkt. Toch hoop ik voor je dat het deze keer iets vlotter gaat hoor.
Nou, voor mij maakt het niet uit. Wel sneu voor fluugs.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Sorry.Met deze informatie valt de teleurstelling mee en ben je voorbereid.
Dat is weer het andere uiterste, ja... heftig!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:25 schreef danic het volgende:
Cantare, bij mij was het juist andersom, ik was zo suf van de pethidine dat ik van voor niet wist dat ik van achter nog leefde. Persenhoe moest dat?
Daarbij had ik op de yoga anders leren ademhalen dan dat ik van de verloskundige moest/mocht, dus ik lag daar half te hyperventileren.
Dat in bed liggen vond ik ook niet zo'n probleem, maar het gevoel van dat ding.quote:Die katheter vond ik juist wel prima, laat mij maar in mijn bed liggen!
Volgens mij wist Fluugs dat al wel.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:25 schreef danic het volgende:
[..]
Nou, voor mij maakt het niet uit. Wel sneu voor fluugs.
waarom geen Pethadine en wel ruggeprik? Ik was heel blij met de Pethadine, zo kon ik de nacht doorkomen.. was anders niet gelukt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga ook deze keer weer Pethedine weigeren... Ik wil het echt niet hebben. Vorige keer heb ik ook bewezen op mezelf al stoned te kunnen worden, dus ik vind 't wel prima zo. Ik wil het ook weer zonder ruggeprik proberen in eerste instantie. Maar daar ben ik iets minder principieel over, als het te lang duurt en ik trek het niet meer zal ik die wel vragen...
Ow, maar dat geeft niet hoor... Iedere bevalling is weer anders, het is juist goed te weten dat dingen ook gewoon weer heel lang kunnen duren... Dat zorgt ervoor dat je toch realistischer de ervaring weer instapt...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:25 schreef danic het volgende:
[..]
Nou, voor mij maakt het niet uit. Wel sneu voor fluugs.
Bij mij stelden ze het juist zelf voor. Ik had er nooit over nagedacht, ook niet nodig gehad bij de 1e. Bij 2e wilde de ontsluiting ondanks veter en weeën niet doorzetten. Ze wilden me met die pethadine een rustigere nacht geven zodat ik ze de volgende ochten actief konden gaan inleiden via infuus. Uiteindelijk - gelukkig - niet nodig geweest. Ben 's nachts nog bevallen binnen half uurtje. Er stond niets klaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook...
Maar ik mocht niet
Omdat je kindje suf kan worden van Pethadine, dat wil ik liever niet... Bovendien heb ik in het bevallingstopic van meerdere dames gelezen dat ze van de kaart raakten en blijf ik zelf liever wat helderder, de natuurlijke stonedheid daargelaten dan...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
waarom geen Pethadine en wel ruggeprik? Ik was heel blij met de Pethadine, zo kon ik de nacht doorkomen.. was anders niet gelukt.
Okay. Zo heb ik het niet meegemaakt trouwens. Zowel niet een suf kindje en van de kaart raken. Heb alles heel bewust meegemaakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Omdat je kindje suf kan worden van Pethadine, dat wil ik liever niet... Bovendien heb ik in het bevallingstopic van meerdere dames gelezen dat ze van de kaart raakten en blijf ik zelf liever wat helderder, de natuurlijke stonedheid daargelaten dan...
Nou ik mocht t niet vanwege de hartslag van Floris. Bij de ctg die ze voor toediening doen bleek zn hartslag steeds weg te vallen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij mij stelden ze het juist zelf voor. Ik had er nooit over nagedacht, ook niet nodig gehad bij de 1e. Bij 2e wilde de ontsluiting ondanks veter en weeën niet doorzetten. Ze wilden me met die pethadine een rustigere nacht geven zodat ik ze de volgende ochten actief konden gaan inleiden via infuus. Uiteindelijk - gelukkig - niet nodig geweest. Ben 's nachts nog bevallen binnen half uurtje. Er stond niets klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |