abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109432513

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank

januari 2012 19 januari 2012
februari 2012 21 februari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
augustus 2012 21 augustus 2012
september 2012 20 september 2012
oktober 2012 21 oktober 2012
november 2012 21 november 2012
december 2012 20 december 2012 

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_109432738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:52 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij bent 2,5 uur bezig geweest omdat je er expres langer of hebt gedaan.
:')
pi_109432794
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen is het weer prijs!
Ja is dat zo?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_109432820
Beter van niet.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_109432939
Hoorde dat ze in Nieuwegein al een week aan het verzuipen zijn, wordt leuk morgen *O*
pi_109432962
Bluh.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:29:02 #7
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_109433002
Wat is er morgen dan?
Ik bezorg alleen op zaterdag :)
pi_109433051
Gesolliciteerd bij een van de sorteercentra. Hopelijk met succes. nachtwerk _O_
pi_109433077
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:29 schreef JamFlava het volgende:
Wat is er morgen dan?
Ik bezorg alleen op zaterdag :)
HAH zeker en weer een stukje extra
vandaag 14 tassen in 3,5uur
2 wijken zijn dit.
pi_109433347
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:27 schreef Mirgeam het volgende:
Hoorde dat ze in Nieuwegein al een week aan het verzuipen zijn, wordt leuk morgen *O*
want?
pi_109433538
Want blijkbaar staan er nog zat containers post die al eerder mee hadden moeten gaan, en zullen ze toch proberen alles voor de zondag weg te krijgen

We zien wel, zaterdag is toch al de ergste dag van de week hier

edit: handig zo'n verlopen advertentie

[ Bericht 24% gewijzigd door Mirgeam op 23-03-2012 16:45:44 (stomme advertentie :\) ]
pi_109433601
Dan maar hopen dat er naast dat flutfoldertje (letterlijk en figuurlijk; aanbiedingen van niks) van de C1000 geen extra HAH is. Laatste weken is het elke keer raak met de superslechte VSP sortering en het irritante kleine/grote HAH gebeuren dat niet goed samengaat zoals vorige week met de Gamma boekjes.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:14:04 #13
242989 JamFlava
pi_109434600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:46 schreef Deezertje het volgende:
Dan maar hopen dat er naast dat flutfoldertje (letterlijk en figuurlijk; aanbiedingen van niks) van de C1000 geen extra HAH is. Laatste weken is het elke keer raak met de superslechte VSP sortering en het irritante kleine/grote HAH gebeuren dat niet goed samengaat zoals vorige week met de Gamma boekjes.
En hier hadden we vorige week naast de c1000 folder (en gamma folder) nog een tweede c1000 folder van de plaatselijke c1000.
pi_109434800
De planning voor morgen is hier maar 88% dus er kan nog best wel wat bij.
IIg geen Schoonenberg HAH want dat was er vorige week al, hopelijk alleen C1000.
pi_109434854
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:44 schreef Mirgeam het volgende:
Want blijkbaar staan er nog zat containers post die al eerder mee hadden moeten gaan, en zullen ze toch proberen alles voor de zondag weg te krijgen

We zien wel, zaterdag is toch al de ergste dag van de week hier

edit: handig zo'n verlopen advertentie
[ afbeelding ]

Dat is dus vooral een probleem voor alles wat direct bevoorraad wordt uit dat CVL, alles wat uit andere sorteercentra wordt bevoorraad zal daar waarschijnlijk weinig van werken.
pi_109435147
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:27 schreef Mirgeam het volgende:
Het schijnt in Den Bosch en omgeving ook goed mis te zijn? Ze proberen nu bij ons postbezorgers te werven om maandag daar te helpen de achterstand weg te werken :')
pi_109435237
Vandaag was een daldag....uhmm.....Thebe erbij en het is bijna als hah :|
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:35:18 #18
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109435256
Ook een rotdag zeker om te bezorgen met die warmte of niet? :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_109435639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ook een rotdag zeker om te bezorgen met die warmte of niet? :{
20 graden, valt toch wel mee..?
pi_109436103
c1000 heeft morgen twee folders. De gewone een een "paas-editie" die toch wel een formaatje groter is :P
pi_109436358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Heerlijk, deze temperatuur...word ik helemaal blij van.
2 wijken weggebracht en niet gemerkt, dat het dal was...meer post dan andere daldagen!
pi_109436565
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:08 schreef ellenatmars het volgende:
c1000 heeft morgen twee folders. De gewone een een "paas-editie" die toch wel een formaatje groter is :P
Waar ik woon is die als sinds gisteren bezorgd? (Ik woon in Renkum, Boerengehucht vlakbij arnhem. Eerst me hele leven in Amsterdam gewoond, als ik uit huis ga, ga ik weer terug! K' blijf voor geen goud hier. :P )
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_109461717
Goed weggekomen vandaag. Bij diverse wijken die vanuit de HSM kwamen zat het niet vol met gele, maar met groene kaarten. Met andere woorden: die zaten dus alles behalve op volgorde. Gelukkig hadden de wijken die ik moest voorbereiden daar geen last van 8-)

Verder best weinig post, dus liep lekker weg in het zonnetje :)
pi_109463476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:28 schreef HetBrabandertje het volgende:
Goed weggekomen vandaag. Bij diverse wijken die vanuit de HSM kwamen zat het niet vol met gele, maar met groene kaarten. Met andere woorden: die zaten dus alles behalve op volgorde. Gelukkig hadden de wijken die ik moest voorbereiden daar geen last van 8-)

Verder best weinig post, dus liep lekker weg in het zonnetje :)
Ja hier ook, alleen had ik een sorteerder die vandaag haar eerste dag had en die had mijn laatste 4 straten volledig door elkaar gezet dus dat was niet fijn ;)
pi_109465625
weinig??? :'( wij hadden hier een bijna-HAH mailing van de GGD. Had verdorie weer 9 blauwe bakken. }:| Ik was helaas pas om half 4 klaar... Maar het had slechter gekund, collega was nog aan het lopen. Gok dat die ongeveer nu pas klaar is.

Maar inderdaad wel heerlijk weer om in te lopen :D
pi_109465738
Hier had ik bijna HAH van Eneco.

4 zakken en 2 zakken HAHvandaag. Viel mee verder. En een tas die gelabeld was voor mijn postwijk, maar waar mijn straat (waar ik woon) in zat. Die hoort niet op dit depot. :P tc was aan het vloeken toen ik hem belde.
pi_109465920
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:25 schreef Herfstblad het volgende:
Hier had ik bijna HAH van Eneco.

4 zakken en 2 zakken HAHvandaag. Viel mee verder. En een tas die gelabeld was voor mijn postwijk, maar waar mijn straat (waar ik woon) in zat. Die hoort niet op dit depot. :P tc was aan het vloeken toen ik hem belde.
Lekker laten vloeken...had ie zijn handen maar uit z'n broekzakken moeten halen.
pi_109466070
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:32 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Lekker laten vloeken...had ie zijn handen maar uit z'n broekzakken moeten halen.
Nou ja,niet tegen mij hoor. ;) Mij bedankte hij voor het belletje.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 maart 2012 @ 17:51:08 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109466392
er was genoeg vandaag + redelijk zware HAH, dus we konden ons lol wel op :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109466529
Qua post viel het wel mee, maar iemand anders had mijn wijk gezet.
Twee straten door elkaar.. :') man man .. lekker op straat nog eens de bundels sorteren.

Verder had deze persoon alle bundels verkeerd achter elkaar gezet.
Normaal gesproken ben ik binnen 2 uur klaar, maar door dat geintje werd het 2 uur en 20 minuten.

HAH was zo'n klein mini foldertje, dus dat viel reuze mee.
pi_109468371
Mijn vaste sorteerder is weg... En ik mis hem behoorlijk! Ik heb nu al drie zaterdagen achter elkaar iemand die in het wilde weg bundels maakt van alles door elkaar. Ze zijn allemaal even dik, die bundels, dat wel, maar ik heb een stukje straat X, dan straat Y, dan nog een stukje X, of drie straten in een bundel, of een straat is verdeeld over drie bundels...
Eerste keer heb ik boos naar de teamcoach gebeld, tweede keer een heel verhaal op het bezorgrapportje geschreven, maar evengoed was het vandaag weer bingo.

Was gesloopt toen ik thuiskwam...
pi_109470308
De sorteerder werkt dan zoals het hoort kaatjedezoveelste.
pi_109471958
Mijn ervaring met die bezorgrapportjes is, dat er over het algemeen weinig mee gedaan wordt.
Er werd bij ons al een schifting gemaakt door de pb+...welke rapportjes gaan naar de tc en welke worden
verwijdert.

Wij hebben al een jaar geen bezorgrapportjes meer en moeten nu alles via de mail doorgeven aan de tc.
En als ik erg hellig ben over structureel verkeerd gezette post, bel ik hem op.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:49:08 #34
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_109472244
Op zaterdag heb ik altijd gekloot met gezette post. Niks helpt daar tegen. Dus maar steeds zelf bundels uit mekaar trekken omdat die grapjas gewoon alles achter mekaar gooit. En goed op letten dat er geen huisnummers +straten verkeerd liggen.

Iemand enig idee waarom ik al 3 weken achter mekaar makro heb op zaterdag?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 maart 2012 @ 20:51:16 #35
Maffe Fries
pi_109472314
Pasen denk ik :P
pi_109472628
Hier doen ze volgens mij ook niet veel met die rapportjes. En als ze er wel wat mee doen, lezen ze verkeerd. Ik kreeg pas een mail van de nieuwe tc dat ik de post voor de nummers 35 - 21 gewoon retour afzender kon sturen, omdat die bussen dicht zitten (volgens hem dan).
Ik heb alleen nooit aangegeven dat ik daar geen post kan bezorgen (21 wel trouwens), maar ik heb meestal wel te weinig HAH voor die nummers. Dus hij heeft het omgedraaid, denk ik :P. Was ook op een woensdag dat hij me mailde.
pi_109477738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:03 schreef Troeta het volgende:
De sorteerder werkt dan zoals het hoort kaatjedezoveelste.
Dat is niet hoe het hoort, hoor! Officieel moet je de post per vakje afbundelen, en dat is dan ook hoe de meeste nieuwelingen het doen, die niet weten welke vakjes bij elkaar een rondje vormen. Maar je hebt er ook die gaan in het wilde weg vakken bij elkaar douwen, weliswaar in de juiste loopvolgorde, maar dan niet stukken die bij elkaar horen. Dan heb je bijv. een bundel die bestaat uit het tweede deel van je eerste rondje, plus het eerste deel van rondje 2. Dus dan kom je er oftewel halverwege je rondje achter dat de rest nog in je tas zit, of je bent alweer terug bij je fiets met de halve bundel nog op je arm.

Maar aan dat soort zaken erger ik mij al niet meer. We hebben nu figuren rondlopen binnen die het verschil niet weten tussen even/oneven, hoog/laag vs laag/hoog, die niet weten wat subnummers zijn, en die de attentiekaarten gewoon tussen de post zetten. Zo traag als dikke stroop en te dom om voor de duvel te dansen, maar wel 6x op een dag koffie- of rookpauze. :N Promoveer ze dan meteen tot TC })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_109478045
o, wij hoeven niet per vakje af te bundelen, maar wel bundels van 10 cm geloof ik.
Ik doe wel wat meer cm, maar let ook niet meer op hoeken of straten.
is hartstikke irritant om mee te lopen idd en dan ook geen piramideschikken.
pi_109478397
Pyramidesortering...direct weer invoeren!
pi_109482302
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:39 schreef Troeta het volgende:
o, wij hoeven niet per vakje af te bundelen, maar wel bundels van 10 cm geloof ik.
Ik doe wel wat meer cm, maar let ook niet meer op hoeken of straten.
is hartstikke irritant om mee te lopen idd en dan ook geen piramideschikken.
Bundels van 5cm moeten het zijn. Zeker op piekdagen vind ik dat behoorlijk onhandig, dan zou je soms per vakje wel al 5 bundels moeten maken. Zelf vind ik dat ook helemaal niet fijn met lopen, zulke dunne bundels dat je na 2 of 3 huizen alweer een volgende bundel moet pakken, aan de andere kant, er zijn ook collega's die rustig bundels maken van 20 cm, dat is wel vrij waardeloos.
pi_109482309
Ik wol post
Nieuw is niet altijd beter.
pi_109483123
Wat ik altijd doe met het splitten van een vak is 2 bundels maken en vervolgens die 2 bundels aan elkaar stieken, zodat de postbezorger ziet dat er iets aan de hand is met die bundels :)
pi_109483670
vakken opdelen in aparte bundels? Dat vind ik echt te ver gaan hoor,haha
Ik heb liever grote bundels, gewoon 1 straat in een bundel.
pi_109483878
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:24 schreef Troeta het volgende:
vakken opdelen in aparte bundels? Dat vind ik echt te ver gaan hoor,haha
Ik heb liever grote bundels, gewoon 1 straat in een bundel.
Tja, maar als de bundel te groot is om op je fiets vast te houden dan schiet het natuurlijk ook niet op? :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 maart 2012 @ 10:34:30 #45
Maffe Fries
pi_109483935
Het liefst deel ik vakjes ook niet op in meerdere bundels, maar de bundels moeten ook niet te dik worden. Het is dan handiger om met twee bundels te lopen dan één grote die halverwege op de grond kan vallen. Door de helft even te elastieken hou je er meer stevigheid in.
pi_109484561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dat is niet hoe het hoort, hoor! Officieel moet je de post per vakje afbundelen, en dat is dan ook hoe de meeste nieuwelingen het doen, die niet weten welke vakjes bij elkaar een rondje vormen.
Dat is zoals ik het geleerd heb.. optivo?
Per vakje een bundel en ik weet bij god niet hoe een wijk loopt,
aangezien ik die postcode nooit loop.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:20:54 #47
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_109484955
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is zoals ik het geleerd heb.. optivo?
Per vakje een bundel en ik weet bij god niet hoe een wijk loopt,
aangezien ik die postcode nooit loop.
Da's inderdaad Optivo. En als je een wijk moet voorbereiden die je niet kent, is dat wel de beste methode (op piekdagen, althans). Sommige voorbereiders gaan uit van wat hun logisch lijkt, dus die bundelen het bijv. af per straat, maar je hebt hier ook wijken die je in een soort klaverblad loopt.

Nadeel van het per vakje afbundelen is dat je op daldagen soms bundeltjes hebt met twee brieven, die helemaal verkreukelen of inscheuren door het elastiek.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_109485858
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:07 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
Mijn vaste sorteerder is weg... En ik mis hem behoorlijk! Ik heb nu al drie zaterdagen achter elkaar iemand die in het wilde weg bundels maakt van alles door elkaar. Ze zijn allemaal even dik, die bundels, dat wel, maar ik heb een stukje straat X, dan straat Y, dan nog een stukje X, of drie straten in een bundel, of een straat is verdeeld over drie bundels...
Eerste keer heb ik boos naar de teamcoach gebeld, tweede keer een heel verhaal op het bezorgrapportje geschreven, maar evengoed was het vandaag weer bingo.

Was gesloopt toen ik thuiskwam...
als een goede weg is merk je dat meteen,dit gaat helaas wel de toekomst worden,straks vanuit cvl wat zal dat brengen,zeker omdat je daar een helemaal een habbekrats verdiend,dan heb je niet al te gestimuleerde medecollega's.
pi_109486041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:58 schreef Herfstblad het volgende:
Hier doen ze volgens mij ook niet veel met die rapportjes. En als ze er wel wat mee doen, lezen ze verkeerd. Ik kreeg pas een mail van de nieuwe tc dat ik de post voor de nummers 35 - 21 gewoon retour afzender kon sturen, omdat die bussen dicht zitten (volgens hem dan).
Ik heb alleen nooit aangegeven dat ik daar geen post kan bezorgen (21 wel trouwens), maar ik heb meestal wel te weinig HAH voor die nummers. Dus hij heeft het omgedraaid, denk ik :P. Was ook op een woensdag dat hij me mailde.
ik spreek weleens mensen die denken als ze extra tijd erin zetten,dit ook bijgeschreven krijgen,
men doet niks met dit.
pi_109486093
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's inderdaad Optivo. En als je een wijk moet voorbereiden die je niet kent, is dat wel de beste methode (op piekdagen, althans). Sommige voorbereiders gaan uit van wat hun logisch lijkt, dus die bundelen het bijv. af per straat, maar je hebt hier ook wijken die je in een soort klaverblad loopt.

Nadeel van het per vakje afbundelen is dat je op daldagen soms bundeltjes hebt met twee brieven, die helemaal verkreukelen of inscheuren door het elastiek.
Gelukkig zet ik alleen op piekdagen :P
pi_109486100
hadden meer mensen de makro gisteren?
bedrijfsmatig heb ik deze dan voor de 2e keer niet ontvangen.
pi_109488458
Gisteren was er inderdaad een Makro-mailing dus als je hem niet gehad hebt zou ik daar wel achteraan gaan (wellicht in eerste instantie bij Makro, het kan immers ook zo zijn dat daar opeens iets fout zit in de administratie)
pi_109488938
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:01 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik spreek weleens mensen die denken als ze extra tijd erin zetten,dit ook bijgeschreven krijgen,
men doet niks met dit.
Dat zal wel per vestiging verschillen. Bij ons krijgen postbezorgers gewoon hun gewerkte tijden tegenwoordig, tenzij het wel heel extreem is met de tijd die ze doorgeven.
pi_109489016
Mja ik moet en het bezorgrapport invullen en doormailen wat voor uren ik gemaakt heb.
Ben benieuwd, want voor bepaalde wijken staat standaard te weinig tijd.
Bijvoorbeeld een uur, maar met naar de wijk fietsen ben ik al 15 minuten kwijt.
pi_109489185
He shit, 5 mei is een zaterdag dit jaar -O-
pi_109489299
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:01 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

men doet niks met dit.
Dat moeten ze wel doen. Heb ik ook een hoop gezeik mee gehad. Via de vakbond laten lopen en uiteindelijk krijg ik nu gewoon weer uitbetaald met de uren die ik zelf opschrijf.
pi_109491469
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan bundelt mijn voorbereider per vakje, want dit heb ik op daldagen heel vaak.
Ik vind bundels van 5 - 10 cm toch wel het fijnste. Maar ik heb geregeld bundels van 15 centimeter (en dan 4 daarvan in 1 straat :P). Dat vind ik ook niet echt fijn lopen.
pi_109501634
Blijkbaar was nieuwegein niet het enige sorteercentrum met een achterstand. We stonden met 2 man te weinig in de VOS en het ging eigenlijk nog niet eens zo slecht, komt de sluitrit binnen met 2 volle rode en 5 volle blauwe bakken om nog te Vossen, ook nog eens 4,5 container bakken die wel op wijk lagen. Direct een half uur uitloop. De bakken zakelijke post zaten ook nog eens tot de nok toe gevuld met allemaal dun spul. Het allerergste was dat de HSM-post ook nog eens helemaal nergens op leek. Bij sommige wijken was 25% van de post gewoon reject. Pas om 1 uur klaar met mijn eigen dienst (normaal 11 uur). Vervolgens nog bol.com-pakjes rijden een een kleine wijk lopen. Langste niet-kerst dag ooit.
pi_109501749
Officieel mogen bundels op dagen zonder HAH maximaal 10 cm zijn en op dagen met HAH maximaal 5 cm. Gelukkig ken ik de wijken die ik voorbereid bijna altijd (sowieso als ik op zaterdag mijn eigen dienst draai), dus zadel ik niemand op met verkeerde bundels. Bij flats maak ik de bundels altijd wel een stuk dikker op HAH-dagen, omdat je dan toch het HAH apart van de post ingooit.
pi_109501980
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:40 schreef TokenW het volgende:
Vervolgens nog bol.com-pakjes rijden
Doe jij dat op de fiets en haal je die tijden die er voor staan ?
Ik red die tijden nooit op de fiets. :N
pi_109502051
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:40 schreef TokenW het volgende:
Blijkbaar was nieuwegein niet het enige sorteercentrum met een achterstand. We stonden met 2 man te weinig in de VOS en het ging eigenlijk nog niet eens zo slecht, komt de sluitrit binnen met 2 volle rode en 5 volle blauwe bakken om nog te Vossen, ook nog eens 4,5 container bakken die wel op wijk lagen. Direct een half uur uitloop. De bakken zakelijke post zaten ook nog eens tot de nok toe gevuld met allemaal dun spul. Het allerergste was dat de HSM-post ook nog eens helemaal nergens op leek. Bij sommige wijken was 25% van de post gewoon reject. Pas om 1 uur klaar met mijn eigen dienst (normaal 11 uur). Vervolgens nog bol.com-pakjes rijden een een kleine wijk lopen. Langste niet-kerst dag ooit.
Ook in regio Den Bosch was het een puinhoop blijkbaar donderdag/vrijdag, zodat er gister behoorlijk wat containers gelost moeten worden. Er stonden zelfs 2 vrachtwagens te lossen :D

Tevens hadden we rode bakken voor Zaltbommel/Bergeijk etc..terwijl wij NO-Brabant zijn :P
pi_109504367
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Doe jij dat op de fiets en haal je die tijden die er voor staan ?
Ik red die tijden nooit op de fiets. :N
Je moet er toch 20 in het uur doen? Dan redt ik het alleen als het gebied naast kantoor ligt zowel met de fiets als de scooter als het genoeg pakjes zijn en ik ze in 1 keer mee kan krijgen. Als ik een groter gebied heb dan maakt het niet uit of het met de scooter is of met de fiets, dan gaat het niet lukken. Zaterdag had ik met de scooter voor 2 DVG's (5 postcodegebieden) 32 stuks en 3 depots voor de depotchecks en was ik 2:10 bezig.
pi_109505053
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:39 schreef TokenW het volgende:

[..]

Je moet er toch 20 in het uur doen? Dan redt ik het alleen als het gebied naast kantoor ligt zowel met de fiets als de scooter als het genoeg pakjes zijn en ik ze in 1 keer mee kan krijgen. Als ik een groter gebied heb dan maakt het niet uit of het met de scooter is of met de fiets, dan gaat het niet lukken. Zaterdag had ik met de scooter voor 2 DVG's (5 postcodegebieden) 32 stuks en 3 depots voor de depotchecks en was ik 2:10 bezig.
Ja zoiets hoorde ik ook ja, ben wel benieuwd waar ze dat op gebaseerd hebben.

Ik krijg voor drie postcodegebieden mee en dan ben ik ruim 2 uur bezig op de fiets, het waren maar 15 pakjes. Alleen ligt het zo ontzettend ver uit elkaar allemaal..
Het verst gelegen postcodegebied is alleen al 15 minuten fietsen,
dus dat red ik nooit in een uur.
pi_109505833
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:36 schreef Jesse_ het volgende:
He shit, 5 mei is een zaterdag dit jaar -O-
Vrij of....is er niet een regel, 1 keer in de 5 jaar vrij op Bevrijdingsdag?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 maart 2012 @ 21:06:44 #65
Maffe Fries
pi_109506046
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:03 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Vrij of....is er niet een regel, 1 keer in de 5 jaar vrij op Bevrijdingsdag?
pas 2015 weer officieel vrij
pi_109506926
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja zoiets hoorde ik ook ja, ben wel benieuwd waar ze dat op gebaseerd hebben.

Ik krijg voor drie postcodegebieden mee en dan ben ik ruim 2 uur bezig op de fiets, het waren maar 15 pakjes. Alleen ligt het zo ontzettend ver uit elkaar allemaal..
Het verst gelegen postcodegebied is alleen al 15 minuten fietsen,
dus dat red ik nooit in een uur.
Met zo weinig pakjes en zo'n grote af-en aanlooptijd is het ook onmogelijk, tenzij je alles echt per toeval vlak bij elkaar hebt.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:20:47 #67
341900 Atmosphere82
pi_109506985
Ik vond het nogal vervelend dat er onze regio nu al dikke huis-aan-huis was met artikelen voor Pasen. Ik had een hele tas aan huis-aan-huis, dat is me nog nooit gebeurt voor mijn wijk! :{
  zondag 25 maart 2012 @ 21:21:32 #68
341900 Atmosphere82
pi_109507044
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Oké, ik vond het gisteren wel drukkend warm. Drie uur in de hitte lopen... :N
pi_109507100
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:19 schreef TokenW het volgende:

[..]

Met zo weinig pakjes en zo'n grote af-en aanlooptijd is het ook onmogelijk, tenzij je alles echt per toeval vlak bij elkaar hebt.
Helaas gebeurt dat zelden.
pi_109507400
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Hmm, korte broek + shirt en wat drank mee. ik zeg vaker doen! ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 21:27:33 #71
341900 Atmosphere82
pi_109507520
Hmmm ja, de korte broek van PostNL kon ik niet vinden, en ik had helaas te weinig water bij...

Oh ja, hebben jullie ook allemaal de nieuwe brief m.b.t. het kledingbeleid gehad?
Wij als zaterdagpostbodes krijgen maar liefst één nieuwe jas! :')
pi_109508145
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hmmm ja, de korte broek van PostNL kon ik niet vinden, en ik had helaas te weinig water bij...

Oh ja, hebben jullie ook allemaal de nieuwe brief m.b.t. het kledingbeleid gehad?
Wij als zaterdagpostbodes krijgen maar liefst één nieuwe jas! :')
Tja, ik loop in mijn eigen kleren dus heb iets meer keuze natuurlijk :P

Jep, ook gehad maargoed zie hierboven het zal me echt niet boeien hehe.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:36:06 #73
341900 Atmosphere82
pi_109508229
Nee, werknemer, leidinggevende of management, het boeit niemand meer! _O-
pi_109508318
Dit al warm? Heb er dagen bij gehad dat ik met temperaturen van 30 tot 35 graden in de brandende zon liep :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 maart 2012 @ 21:46:54 #75
Maffe Fries
pi_109508909
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

bij ons was het toch wel een stukkie minder warm. Had het op een gegeven moment toch wel een tikje koud toen ik met een poloshirt met lange mouwen op een eilandje fietste. De zon was namelijk achter de wolken verdwenen.
pi_109509358
quote:
16s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vond het nogal vervelend dat er onze regio nu al dikke huis-aan-huis was met artikelen voor Pasen. Ik had een hele tas aan huis-aan-huis, dat is me nog nooit gebeurt voor mijn wijk! :{
1 tas huis aan huis is toch best weinig?
Overigens, als je het nu al warm vond, dan zou ik in de zomermaanden maar vrij nemen :P
In week 14 hebben we hier trouwens op de donderdag 3 soorten huis aan huis. Lekker dan, aangezien er op de donderdag altijd echt schandalig veel post is.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:58:47 #77
341900 Atmosphere82
pi_109509687
Rottig!
pi_109513370
Zullen ze blij mee zijn bij jullie ;).
Ik vind 1 tas weinig trouwens. Standaard 2 of meer hier :P

En ik heb de brief over het kledingbeleid ook gehad, ja.
pi_109519550
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:54 schreef Herfstblad het volgende:
Zullen ze blij mee zijn bij jullie ;).
Ik vind 1 tas weinig trouwens. Standaard 2 of meer hier :P

En ik heb de brief over het kledingbeleid ook gehad, ja.
Ja inderdaad ik heb ook nooit minder dan 2 tassen HaH.
pi_109525782
nou, georoute en het autobedrijf.. Mijn nieuwe wijk is wel te doen eigenlijk, paar dingetjes zou ik nog graag veranderd zien maar daarover heb ik contact met de pbz van door de week. Wel een vrij grote wijk, zonder HAH (met 1 keer naar depot terugfietsen) 2:20 over gedaan, veel groter dan de wijken die ik eerst had. Maar dat maakt op zich niet uit.

Ik moet echt een ander shirt, mijn polo ziet er niet uit meer. Maar goed, dat zal er vast niet meer in zitten :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 12:54:52 #81
Maffe Fries
pi_109526494
er is toch nog wel wat TNT-spul te krijgen?

Je budget wordt immers pas op 1 juli op 0 gezet :P
pi_109526552
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
er is toch nog wel wat TNT-spul te krijgen?

Je budget wordt immers pas op 1 juli op 0 gezet :P
ik heb geen punten, aangezien je die pas na 3 jaar krijgt, volgens mij? Nou ja..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 12:59:06 #83
Maffe Fries
pi_109526655
handig :')

ik ga iig nog even een regenpak en een shirt bestellen. Het over glad en nat asfalt schuren was niet zo goed voor het regenpak :P
pi_109527036
Wat is de bestellink?
Dan bestel ik nog even wat van die vingerhandschoenen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 13:13:26 #85
Maffe Fries
pi_109527087
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Wat is de bestellink?
Dan bestel ik nog even wat van die vingerhandschoenen :P
https://www.workwearweb.nl/login.aspx
pi_109527255
Waarom sluit die website zichzelf als ik inlog :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 13:19:47 #87
Maffe Fries
pi_109527289
geen idee, maar je moet die pop-up hebben iig
pi_109527329
Browser issue :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 13:23:08 #89
Maffe Fries
pi_109527379
in FF werkt die site iig niet lekker. In IE wel
pi_109527423
Ik kan geen vingerhandschoenen bestellen ;(
  maandag 26 maart 2012 @ 14:17:13 #91
341900 Atmosphere82
pi_109529247
Volgens mij is alles bewust onklaar gemaakt om te voorkomen dat de POSTBODES ook nog kleding zullen bestellen! Die hebben nu immers officieus dezelfde status als een jood in WO2 gekregen, namelijk: niets meer geven en wegdoen maar! :')

De postbodes kunnen met hun nieuwe punten ook alleen nog maar een nieuwe jas krijgen... :N

Voor de rest hebben ze niets nodig hoor! |:(
pi_109529334
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:17 schreef Atmosphere82 het volgende:
Volgens mij is alles bewust onklaar gemaakt om te voorkomen dat de POSTBODES ook nog kleding zullen bestellen! Die hebben nu immers officieus dezelfde status als een jood in WO2 gekregen, namelijk: niets meer geven en wegdoen maar! :')

_O- :')
  maandag 26 maart 2012 @ 14:25:24 #93
341900 Atmosphere82
pi_109529519
;)
pi_109533244
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:56 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb geen punten, aangezien je die pas na 3 jaar krijgt, volgens mij? Nou ja..
Ligt er op jouw vestiging niets meer?
pi_109536859
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:15 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Ligt er op jouw vestiging niets meer?
nee volgens mij hebben we geen opslag van dat soort dingen. Wel 250 kapotte bureaustoelen!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 17:47:24 #96
Maffe Fries
pi_109536905
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

nee volgens mij hebben we geen opslag van dat soort dingen. Wel 250 kapotte bureaustoelen!
Dus toch een opslag van dingen ;)
quote:
13s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:24 schreef Jesse_ het volgende:
Ik kan geen vingerhandschoenen bestellen ;(
Hoeveel paar wilde je er hebben?
pi_109537067
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

misschien vingert ie heel veel, dan kan je er niet genoeg hebben natuurlijk!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 17:54:13 #98
Maffe Fries
pi_109537122
De handpalm mag dus niet te ruw worden? :D
pi_109537495
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

Zoveel als ik bestellen kon voor 394 punten :P
pi_109537561
Het lijkt erop dat het nu écht begint te ontsporen bij ons. Van de afgelopen 4 dagen waar ik op gewerkt heb zijn er 3 keer wijken op het verkeerde depot terecht gekomen waardoor ze dus een dag vertraging opliepen, zaterdag weer 2 wijken blijven staan die er nu nog staan, sfeer onderling onder de postbezorgers begint grimmig te worden en het is niet duidelijk wie er nu eigenlijk de verantwoording over de postbezorgers heeft. :')
pi_109540618
waarom wordt de sfeer onder de postbezorgers onderling zo grimmig?
pi_109540849
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:35 schreef sbientje het volgende:
Sommige liggen elkaar gewoon niet, ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik die niet elke dag hoef te spreken :') . En dat zou niet zo'n probleem zijn als alles op rolletjes liep maar als er vanalles mis gaat zoals nu krijg je ook weer eerder irritaties en conflictjes.

Ik vrees dat het gaat eindigen in het vertrek van één of meer uitstekende postbezorgers en dat de klapjosti's blijven....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 19:40:05 #103
Maffe Fries
pi_109540890
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:07 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Zoveel als ik bestellen kon voor 394 punten :P
wil best een paar voor je bestellen, maar zoveel niet :P
pi_109540982
quote:
Het heeft iig al minstens 1 keer geleid tot een scheldpartij tussen 2 bezorgers. En wat er allemaal achter de rug om gezegd wordt over elkaar, dat is niet mis.
pi_109541461
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wil best een paar voor je bestellen, maar zoveel niet :P
Waarom kan jij ze wel bestellen :o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 19:52:35 #106
Maffe Fries
pi_109541560
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Waarom kan jij ze wel bestellen :o
zit niet bij het autobedrijf :P
pi_109541765
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zit niet bij het autobedrijf :P
Ja verdorie, ik krijg ook koude handen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 19:57:16 #108
Maffe Fries
pi_109541819
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:56 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ja verdorie, ik krijg ook koude handen.
de airco heeft ook andere standen dan vrieskist
pi_109541931
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik moet ook gewoon rondjes lopen :s)
  maandag 26 maart 2012 @ 19:59:23 #110
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_109541936
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Airco in de auto's van het autobedrijf??? _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 20:03:19 #111
Maffe Fries
pi_109542127
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Airco in de auto's van het autobedrijf??? _O-
Ik heb regelmatig postwagens gereden waar airco in zat
  maandag 26 maart 2012 @ 20:04:50 #112
110987 ErwinRommel
pi_109542208
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig postwagens gereden waar airco in zat
Luxe dan. Ik heb er nog nooit eentje gezien. Ook geen elektrieke ramen, dus gewoon handmatig raampje open doen. Leuk dat je 400x in en uit mag stappen.
pi_109542225
Uit protest bestel ik eind mei wel 23 TNT polo's.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 20:07:48 #114
Maffe Fries
pi_109542358
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Luxe dan. Ik heb er nog nooit eentje gezien. Ook geen elektrieke ramen, dus gewoon handmatig raampje open doen. Leuk dat je 400x in en uit mag stappen.
elektrische ramen zijn bij ons zo ongeveer de standaard. Ideaal. Reed afgelopen zaterdag in een Citroën Berlingo. Is helaas wel een tijdelijke auto.
pi_109542429
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

elektrische ramen zijn bij ons zo ongeveer de standaard. Ideaal. Reed afgelopen zaterdag in een Citroën Berlingo. Is helaas wel een tijdelijke auto.
Wij hebben maar een paar auto's met elektrische ramen. Maar het nadeel van die auto's is is dat je geen plek hebt voor HAH op de middenconsole.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 20:10:31 #116
Maffe Fries
pi_109542509
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:09 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wij hebben maar een paar auto's met elektrische ramen. Maar het nadeel van die auto's is is dat je geen plek hebt voor HAH op de middenconsole.
True. Daarom plak ik de reclame voor me tegen het raam aan. Niet ideaal, maar dat is ook prima te doen. Bij de andere auto's is het iets makkelijker.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:11:02 #117
110987 ErwinRommel
pi_109542533
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Renault Kangoo's bij ons.
Rijden prima, maar wel echt héél basic, dus komt zonder niks.
pi_109542804
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wel een aux ingang in de radio gelukkig :s)
  maandag 26 maart 2012 @ 20:18:18 #119
110987 ErwinRommel
pi_109542937
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:16 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wel een aux ingang in de radio gelukkig :s)
Ik luister héél ouderwets gewoon Radio 2 :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 20:25:16 #120
Maffe Fries
pi_109543301
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

zijn ook prima auto's. Mijn team heeft er geen meer nu. Er zijn de laatste maanden namelijk wat auto's met pensioen gestuurd.

Ik zit nu nog wel over autodiensten te praten, maar ik ga niet mee naar het autobedrijf, dus het kan best zijn dat ik mijn laatste autodienst al gedraaid heb.
  maandag 26 maart 2012 @ 20:28:10 #121
110987 ErwinRommel
pi_109543431
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zijn ook prima auto's. Mijn team heeft er geen meer nu. Er zijn de laatste maanden namelijk wat auto's met pensioen gestuurd.

Ik zit nu nog wel over autodiensten te praten, maar ik ga niet mee naar het autobedrijf, dus het kan best zijn dat ik mijn laatste autodienst al gedraaid heb.
Ahh, duidelijk.
Jammer, autobedrijf is best leuk. behalve dat er op je uren beknibbeld gaat worden :(
  maandag 26 maart 2012 @ 20:30:26 #122
110987 ErwinRommel
pi_109543537
En ik moet nog steeds een grote grijns van m'n tronie afhalen zodra ik bij een steunount, depot kom.
Onze opdracht, brengen, en gelijk je ABS is. Befehl is dus: Tassen post dumpen, op 1 grote hoop en zeggen "succes" :')
Gelukkig zit ik zo niet in elkaar, en verspil 10 minuten extra tijd om het toch enigzins netjes te doen.
pi_109545834
Verschilt bij ons....zijn er 'genoeg' pbz bij het depot, dan halen we met z'n allen de tassen van de rolcontainers en zetten deze in ons 'hok'.
Is er 1 pbz, dan helpt de chauffeur vaak wel ff mee met de tassen.
Soms til je je een breuk aan die tassen...laatst een tas gewogen, was 22 kilo...max is volgens mij 20 kilo.
Een aantal vrouwelijke collega's klagen al over pijnlijke schouder, nek en rug.
Belooft nog wat!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 maart 2012 @ 21:16:29 #124
Maffe Fries
pi_109546111
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ahh, duidelijk.
Jammer, autobedrijf is best leuk. behalve dat er op je uren beknibbeld gaat worden :(
autoroutes zijn idd wel leuk, maar ik denk dat ik voorlopig meer uren kan maken als ik blijf sorteren en bezorgen.
pi_109547789
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

autoroutes zijn idd wel leuk, maar ik denk dat ik voorlopig meer uren kan maken als ik blijf sorteren en bezorgen.
Dat denk ik ook
pi_109548046
Bij mijn depot zijn er 3 mensen die de zakken op postcode zetten (2 anderen en ik), maar vaak helpen anderen ook wel even mee als ze er zijn. Het autobedrijf gooit het in de hoek en soms kun je nog nauwelijks het depot in doordat de zakken de ingang blokkeren :').
pi_109549616
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:47 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mijn depot zijn er 3 mensen die de zakken op postcode zetten (2 anderen en ik), maar vaak helpen anderen ook wel even mee als ze er zijn. Het autobedrijf gooit het in de hoek en soms kun je nog nauwelijks het depot in doordat de zakken de ingang blokkeren :').
Mja dat had ik met rolcontainers, maar ik hoef nu voorlopig meer naar een depot.
pi_109550827
Het scheelt dat ik een steunpunt heb....En ze alles in 1 hok hoeven te dumpen, genummerd worden mijn tassen tegenwoordig maar zelden..
pi_109553135
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wij hadden eerst een geheel wagenpark met elektrische ramen. Fiat's busjes, Mercedes klepper, ford busje en de volkswagen busjes. Allemaal met elec. ramen. Die ford had zelfs airco. Nu heeft het autobedrijf al die volkswagen busjes weggedaan en staan er 4 kangoo's zonder elec. ramen. Hun probleem, vond het maar pokkeauto's. Zeker dat grotere Renault busje.
pi_109556683
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:47 schreef Herfstblad het volgende:
Hebben jullie ook een depothouder/verantwoordelijker?
pi_109557838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

:D :') _O-
Naam maakt het ook helemaal waar.
PostNL en prepaid bellen.

Overigens, wie belt er nou nog prepaid? Bestaat deze klant nog wel?
quote:
Het bedrijf omschrijft de typische klant voor mobiel bellen via PostNL als iemand die 'gewoon bereikbaar' wil zijn. "De klant voert korte gesprekken, koopt het liefst in de winkel en wil een standaard mobieltje of instap smartphone."
pi_109558219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:10 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

[..]

60plussers misschien? Of ondertussen 70plussers, gok ik :)
pi_109558436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:31 schreef sbientje het volgende:

[..]

Klopt. Mijn oma heeft een prepaid.
Maar dan vraag ik mij direct af hoe PostNL deze 60 plussers gelooft te werven. Ze zijn namelijk niet de makkelijkste partij die graag overstapt ook al kun je het niet in directe zin overstappen noemen, koopt men toch gauw dezelfde prepaid in dezelfde winkel.

Ik moet nog zien of het een succes wordt... ik betwijfel het.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:17:29 #136
341900 Atmosphere82
pi_109560994
quote:
Nou ja, dat per seconde betalen is zo gek nog niet. Zeker als je ziet dat bijna alle grote telefoonmaatschappijen (zoals b.v. T-Mobile) alle gesprekken maar op minuten afronden in hun voordeel. :r

Oh nee, wacht PostNL biedt prepaid, ik had het over abonnementen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:24:56 #137
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_109561185
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 07:01 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Wij wel ja.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:27:19 #138
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_109561258
quote:
Postbezorgers die altijd klagen ook al is de post 1 minuut te laat. Dat irriteert de rest.
pi_109561468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:27 schreef maikel112 het volgende:

[..]

Postbezorgers die altijd klagen ook al is de post 1 minuut te laat. Dat irriteert de rest.
Vind je het gek dat ze klagen? Die baan is het lichtpuntje van hun dag en als dat ook nog eens niet meewerkt, dan is het leven helemaal kut. PostNL neemt ze aan...
pi_109562020
Gaan ze die telefoons ook uitdelen aan personeel om dat servicecenter van hun te kunnen bellen?
Kan iemand hier trouwens inloggen in dat mijnpostnl.nl ? Krijg altijd een page not found error als ik ergens wat met personeelszaken te maken heeft aanklik.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:00:37 #141
342418 VKV
Plausibel
pi_109562180
quote:

[..]

En ik haha.
pi_109565192
nog meer mensen vandaag het OR productie jaarverslag 2011 gehad? Het lijkt wel een necrologie! volgens mij was de kleureninkt op, ofzo :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 maart 2012 @ 14:10:44 #143
Maffe Fries
pi_109566288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:36 schreef sbientje het volgende:
nog meer mensen vandaag het OR productie jaarverslag 2011 gehad? Het lijkt wel een necrologie! volgens mij was de kleureninkt op, ofzo :')
Geen idee, maar de OR is gewoon een wassen neus. De directie heeft de OR gewoon in zijn zak zitten en buit dit behoorlijk uit.
pi_109566422
Je leest net iets te vaak: "de directie heeft het advies van de OR niet opgevolgd"
pi_109567614
ik zie nu ook in het voorwoord dat die zwarte kaft met een reden is :') trieste boel haha
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:08:43 #146
242989 JamFlava
pi_109568448
quote:
En dan ook nog eens zonde van het papier..
De laatste tijd sturen ze allerlei meuk waar ik niets mee doe :')
pi_109568456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:10 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

[..]

Ik bel nog steeds prepaid.
pi_109568581
quote:
Ja, ze schatten het personeel wel weer hoog in. "Performance behaviour is een (Engelse) term.......".
Netjes dat ze er even bijzetten dat het Engels is :P
pi_109569332
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:55 schreef EdNoolk het volgende:
Misschien handig voor in de OP?

[ afbeelding ]
pi_109569455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:30 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

ik zou zeggen fiets ff naar het feedback topic en geef het daar aan..
pi_109572820
quote:

[..]

Jep. Die ruimt in de ochtend de zakken op met nog iemand voor de grote wijken. Ik doe dit in de middag voor de kleine wijken.

Rustig dagje. 3 zakken post, 2 zakken HAH. :)

Volgende week donderdag hebben we hier gesealde HAH van 130 gram. Bleh :P
pi_109574152
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:00 schreef VKV het volgende:

[..]

En ik haha.
Ik ook, hoor.
Voor mij hoeft een abonnement niet.
pi_109574212
Lekker, net pas klaar. Mijn post was naar het verkeerde depot gestuurd, en niet zomaar het verkeerde depot, maar dat op de Amersfoortse berg..

Goed kunnen aanpoten dus.. Leuk voor mn conditie ;)
pi_109574239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Selestha het volgende:
Lekker, net pas klaar. Mijn post was naar het verkeerde depot gestuurd, en niet zomaar het verkeerde depot, maar dat op de Amersfoortse berg..

Goed kunnen aanpoten dus.. Leuk voor mn conditie ;)
De kaartjes zaten verkeerd? :')
pi_109574303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

De kaartjes zaten verkeerd? :')
Nee, ik had gevraagd of het later afgeleverd kon worden omdat ik naar de dokter moest. Maar het is vervolgens naar depot 18 gestuurd terwijl ik altijd depot 17 heb ;en het zou dus meegaan met een kar voor depot 18 die dan nog even langs mijn depot zou gaan. Wat dus niet gebeurd is ;)

En een deel van mijn post lag nog op 17 trouwens :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Selestha op 27-03-2012 17:50:04 ]
pi_109574649
quote:
Ja, trieste cover....en de rest.
pi_109574682
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:57 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Jep. Die ruimt in de ochtend de zakken op met nog iemand voor de grote wijken. Ik doe dit in de middag voor de kleine wijken.

Rustig dagje. 3 zakken post, 2 zakken HAH. :)

Volgende week donderdag hebben we hier gesealde HAH van 130 gram. Bleh :P
Wat vangt ie daarvoor??
pi_109574963
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:54 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Wat vangt ie daarvoor??
Ik heb geen idee. :P ik krijg voor het zakken neerzetten per week 45 min. in elk geval.

Selestha, de Amersfoortse berg, is dat die berg bij het ziekenhuis? (Begin van Amersfoort :P)
pi_109575482
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. :P ik krijg voor het zakken neerzetten per week 45 min. in elk geval.

Selestha, de Amersfoortse berg, is dat die berg bij het ziekenhuis? (Begin van Amersfoort :P)
Yep, die berg ;)
pi_109575936
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik ben ook depothouder en vang een kwartier per werkdag.

Maar dat houdt ook in, dat ik naast het op volgorde zetten van de tassen ook de voorraden bij moet houden, depot binnen en buiten netjes houden, herstelpost indien nodig afwikkelen, rouwpost dat tussen de herstelpost zit, bezorgen en wijken die zijn blijven staan, doorgeven aan de tc.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:42:44 #161
Bijdehand mannetje
pi_109576386
quote:

[..]

Mensen onder de 18 (?) die nog geen contract mogen afsluiten.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:43:43 #162
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_109576428
Ach tegenwoordig gaan die abo's behoorlijk wat kosten en niet iedereen gaat voor een internetbundel. Ik vind het een prima zet, hooguit kan je de vraag stellen of je wel genoeg mensen gaat trekken naar je shops.
pi_109576552
Tarief per minuut voor bellen is wel redelijk goedkoop met 20 cent, maar dat is ook het sms-tarief dus dat is dan wel gelijk weer duur. Maar ik val dan ook niet in de doelgroep..
pi_109576758
quote:
Er is dan ook weinig om vrolijk over te doen. :')
pi_109579901
Nou de ellende genaamd het autobedrijf slaat (wederom) toe... Vandaag ontbraken er drie van mijn vijf tassen met HAH... Ik heb dus een halve gare wijk gelopen...
pi_109580542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:03 schreef Aardappel2610 het volgende:
Nou de ellende genaamd het autobedrijf slaat (wederom) toe... Vandaag ontbraken er drie van mijn vijf tassen met HAH... Ik heb dus een halve gare wijk gelopen...
Don't shoot the messenger ;)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:54:42 #167
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109582471
quote:

[..]

Yup
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:22:26 #168
Bijdehand mannetje
pi_109584069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:43 schreef Drassss het volgende:
Ach tegenwoordig gaan die abo's behoorlijk wat kosten en niet iedereen gaat voor een internetbundel. Ik vind het een prima zet, hooguit kan je de vraag stellen of je wel genoeg mensen gaat trekken naar je shops.
Ik heb de tarieven bekeken, en vond het tamelijk duur. Ook is het omslachtig: je moet eerst beltegoed kopen, en dan met beltegoed weer bundels voor EUR 7,50. Maar, zo'n bundel is maar een maand houdbaar. Maw: Niet aantrekkelijk voor mensen die weinig bellen, en da's juist de doelgroep voor prepaid, lijkt mij.

Als je alleen maar wilt bellen en sms-en is het goedkoper om zelf een los simlockvrij toestel te kopen (heb je al vanaf 2 a 3 tientjes), en dan een sim-only abonnement.
pi_109584539
Wie gaan er 13 mei naar attractiepark Walibi?
pi_109585792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:03 schreef Aardappel2610 het volgende:
Tochniet erg als je HAH mist
pi_109590117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:30 schreef PBZ64 het volgende:
:')
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:05:27 #172
Bijdehand mannetje
pi_109590700
quote:
Nee bedankt, ik heb pleinvrees.
pi_109591433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:53 schreef Troeta het volgende:

[..]

Tochniet erg als je HAH mist
Op zich niet, maar vaak duikt de andere helft dan de dag erna op waardoor je twéé dagen met HAH loopt te sjouwen :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_109596298
quote:
Nope ;)
pi_109596691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:20 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Op zich niet, maar vaak duikt de andere helft dan de dag erna op waardoor je twéé dagen met HAH loopt te sjouwen :P
Dit dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee bedankt, ik heb pleinvrees.
Dat zou wat zijn zeg. Een postbezorger met pleinvrees. Ik heb een lichte sociale fobie, dat is al lastig. :')
pi_109597252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:08 schreef JamFlava het volgende:

[..]

En dan ook nog eens zonde van het papier..
De laatste tijd sturen ze allerlei meuk waar ik niets mee doe :')
Ja echt veel zooi idd, je krijgt zo 4 dingen van postNL per maand :')
pi_109597555
Wat een geklaag allemaal :P Geniet van het weertje en van het relax bezorgen van de post zou ik zeggen. Goed voor je hart :)
pi_109599304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 08:58 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Dit dus.

[..]

Dat zou wat zijn zeg. Een postbezorger met pleinvrees. Ik heb een lichte sociale fobie, dat is al lastig. :')
Het is gelukkig maar in lichte mate. Zolang het niet te druk is op straat kan ik er prima tegen, maar zodra er een bepaalde massaliteit optreedt (winkelstraten op zaterdag) raak ik enorm gestresst.

Mijn vorige vaste wijk was een winkelcentrum, waar je met zo'n karretje tussen het winkelend publiek doormoest. Ik liep daar altijd als een idioot te rennen om er zo snel mogelijk weer uit te zijn, maar dat valt niet mee met al dat volk wat in de weg loopt voor je voeten en staat te keuvelen en het verdomd om aan de kant te gaan. :(

Mijn voorstelling van de hel is een eeuwigdurende Woonsdag bij Ikea. ;)
pi_109600137
quote:
Nee,
ik heb gezien wie er optreden.
pi_109600171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Mijn voorstelling van de hel is een eeuwigdurende Woonsdag bij Ikea. ;)
_O-
De mijne zou identiek zijn aan die van jou,
maar dan met heel veel rennende kinderen erin. :@
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:15:44 #181
202348 Susi
Temple of Love
pi_109602596
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:26 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja echt veel zooi idd, je krijgt zo 4 dingen van postNL per maand :')
Heb ik liever dat ze m'n salarisstrook per post blijven sturen.
pi_109604077
quote:
Dat handtekeningen plaatsen voor anderen is meer standaard procedure geworden bij pakketservice.

Bij een tante van mij hadden ze ook een pakket met ansichkaarten buiten in de tuin ergens in een houthok gezet zonder briefje zelfs, alleen waren ze op vakantie. Pakket heeft een week buiten gelegen, klantenservice gebeld. Kregen ze ook nog een boze pakketchauffeur langs die ene triest verhaal ophing dat zn vergoeding nu omlaag ging. Vond mn tante het verhaal ook nog zielig :') Zo gaan die klachten wel omlaag ja.

Verder kun je beter niet beginnen dat je bij PostNL werkt op een verjaardag. Krijg je weer 10 klaagverhalen.
pi_109607568
quote:
Die reacties :') Wat een zeurvolk zijn Nederlanders ook..
pi_109610011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:41 schreef Drassss het volgende:
Wat een geklaag allemaal :P Geniet van het weertje en van het relax bezorgen van de post zou ik zeggen. Goed voor je hart :)
Korte broekenweer....wie heeft 'm al aan?
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:48:05 #186
110987 ErwinRommel
pi_109610516
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Optimist :D
het is nog koud man!!!
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:50:04 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_109610606
Zaterdag word het gewoon weer 8 graden.... Koud.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:51:57 #188
110987 ErwinRommel
pi_109610685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:50 schreef V__L_N het volgende:
brrrrr.
Hoe heter hoe beter. dan werk ik op m'n best :)
pi_109611752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:50 schreef V__L_N het volgende:
Beter. Van mij mag het altijd 10 graden zijn.
pi_109612121
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Geen korte broek, wel een tanktopje vandaag ;)
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:34:01 #191
110987 ErwinRommel
pi_109612283
En weer ¤460 armer ;(
Gaat hard deze week.
Eerst de BD, ¤515 naheffing, CJIB bekeuring á ¤76 }:|

M'n zuur berdiende centen/grijpstuivers verdampen letterlijk!
pi_109612845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
En weer ¤460 armer ;(
Gaat hard deze week.

Eehm, da's figuurlijk.
pi_109612915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
En weer ¤460 armer ;(
Gaat hard deze week.

Pffffttt daar moet ik nou helemaal niet aan denken....
ik ben al blij dat mijn vriend "genoeg" verdiend....
Deze maand doen we boodschappen, voor 12,50 per week, meer heb ik niet meer over :(
pi_109613536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Eehm, da's figuurlijk.
Nee, hij heeft geld als water O-)
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:03:47 #195
110987 ErwinRommel
pi_109613628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Eehm, da's figuurlijk.
Dat bedoelde ik te zeggen :')
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:05:08 #196
110987 ErwinRommel
pi_109613707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Deze maand doen we boodschappen, voor 12,50 per week, meer heb ik niet meer over :(
Ohh, dat doe je knap dan. ¤12,50, om daar de week mee rond te komen, moet je me toch eens uitleggen :)
pi_109614967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ohh, dat doe je knap dan. ¤12,50, om daar de week mee rond te komen, moet je me toch eens uitleggen :)
Ja mij ook! Met zn tweeën nog wel, ik ben in mn eentje toch minimaal 30 euro kwijt..
pi_109615002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oefening baart kunst....en we zijn maar met zn 2en...en de vriezer ligt gelukkig nog vol(mijn vriend heeft van een vriend die in een groothandel werkt, allerlei soorten vlees gehad en dat scheelt veel)
Maar aardappels 5 kg, daar doen we 2 weken mee, veel water drinken....uhmm....euroshopper/aldi/lidl
pi_109615087
Maar met vlees, zouden we ongeveer ook zoiets kwijt kunnen zijn....
Maar het gaat wel lukken, alleen baal ik er ontzettend van :(,
ik word alleen gek van al die rekeningen, met name het eigen risico wat ik al in termijnen betaal....
Maar ik ga straks boodschappen doen, ik laat wel weten wat het kost, en hoe lang we er mee doen
pi_109615212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:33 schreef gridjuh het volgende:
Maar met vlees, zouden we ongeveer ook zoiets kwijt kunnen zijn....
Maar het gaat wel lukken, alleen baal ik er ontzettend van :(,
ik word alleen gek van al die rekeningen, met name het eigen risico wat ik al in termijnen betaal....
Maar ik ga straks boodschappen doen, ik laat wel weten wat het kost, en hoe lang we er mee doen
Ja ik ben inderdaad geld kwijt aan vers vlees (inimini vriezer) en de kat kost ook wekelijks wel wat geld natuurlijk ;)
pi_109615366
Nou wij hebben ook bij de voedselbank gezeten, nou je kreeg als je geluk had 1x in de maand, 2 verschillende soorten vlees....over de groente maar te zwijgen :| spruiten zo zwart als wat, waar je als je alle zwart/bruine blaadjes van af had en een klein groen spruitje overhield....tja....
Maar wij hebben bijvoorbeeld smac, is niet extreem duur, die doen we door de macaroni ipv gehakt of kip, je kan het altijd op voorraad hebben, staat niet in de pad.

Maar waar ik post bezorg, krijg ik als de tijd er voor is, appels/peren/walnoten.
Er is zelfs 1 adres waar ik iedere dag appels en peren zelf mag plukken :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:46:12 #202
110987 ErwinRommel
pi_109615593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:39 schreef gridjuh het volgende:
Nou wij hebben ook bij de voedselbank gezeten, nou je kreeg als je geluk had 1x in de maand, 2 verschillende soorten vlees....over de groente maar te zwijgen :| spruiten zo zwart als wat, waar je als je alle zwart/bruine blaadjes van af had en een klein groen spruitje overhield....tja....
Maar wij hebben bijvoorbeeld smac, is niet extreem duur, die doen we door de macaroni ipv gehakt of kip, je kan het altijd op voorraad hebben, staat niet in de pad.

Maar waar ik post bezorg, krijg ik als de tijd er voor is, appels/peren/walnoten.
Er is zelfs 1 adres waar ik iedere dag appels en peren zelf mag plukken :)
Oprecht respect gridjuh!!
Dat meen ik.
Al doende leert men dus creatief zijn. Neem aan dat je niet rookt? Anders had je daar ook nog kosten aan.
pi_109618079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Optimist :D
het is nog koud man!!!
Koud?? Nee, joh...heerlijk weer!
Trouwens, ik heb 'm ook nog niet aan, hoor....wel de korte mouwen polo.
pi_109618847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oprecht respect gridjuh!!
Dat meen ik.
Al doende leert men dus creatief zijn. Neem aan dat je niet rookt? Anders had je daar ook nog kosten aan.
Roken doen we inderdaad niet, kachel bijna niet aan(in de winter dan) scheelt weer kosten...
En het is gelukt, voor 11,90 boodschappen, zelfs gehakt erbij gedaan, tis wel niet veel maar we eten gewoon 2 dagen soep, ook wel lekker, en straks ook al ben ik ooit misschien geen postbode meer, mag altijd peren en appels komen plukken :)
Ik ben tegenwoordig gelukkig met kleine dingen, daarnet ook, stonden mensen voor ons met een klein jochie, die heeft onze boodschappen op de band gelegd :)
pi_109625311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:12 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Roken doen we inderdaad niet, kachel bijna niet aan(in de winter dan) scheelt weer kosten...
En het is gelukt, voor 11,90 boodschappen, zelfs gehakt erbij gedaan, tis wel niet veel maar we eten gewoon 2 dagen soep, ook wel lekker, en straks ook al ben ik ooit misschien geen postbode meer, mag altijd peren en appels komen plukken :)
Ik ben tegenwoordig gelukkig met kleine dingen, daarnet ook, stonden mensen voor ons met een klein jochie, die heeft onze boodschappen op de band gelegd :)
Idd respect...knap hoor!
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:30:59 #206
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109635309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Petje af! Het woord hongerwinter is blijkbaar nog steeds de harde realiteit voor sommige mensen.
Ik ben vroeger postbezorger geweest en ik begrijp dat jullie nu onder het minimumloon betaald worden. Een aanvulling voor je contracturen, maar extra gewerkte uren geldt een salaris dat tot 7% onder het minimumloon ligt. Heb ik dat juist?

Wel lief dat je appels en peren mag plukken en zo toch fruit kan eten :)

[ Bericht 8% gewijzigd door schaal_9 op 28-03-2012 23:36:32 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109640700
Zeker petje af gridjuh! Dat komt wel goed met jullie!!

Wij hebben ook veel postbezorgers rondlopen die zo krap leven en dan zit de vestigingsmanager bij ze in hun pauze en zit ie maar te wauwelen over zijn horloge van 2000 euro :r
het is een kromme wereld.
pi_109645869
Ja op het werk weet niemand het....en ik werk in een dorp met een steunpunt dus ik zie bijna nooit iemand....(gelukkig dan een beetje....contact is ook eigenlijk wel fijn :( )
pi_109654173
Fijn dat ik vandaag volgens het rooster 3 grote ochtendkanten mag zetten voor 10.00 uur 8)7
pi_109658308
Hadden jullie vandaag ook dat hele verkapte Gamma reclamefoldertje?

Hier hadden we het wel tenminste. Het was een dun velletje waar een verhaaltje opstond met eronder: gemeentelijke afvalverwerking. Toen ik het snel scande zag ik iets staan over het storten van vuil en de controle hierop.

Ik ging er dus van uit dat dit van de gemeente was en het overal bezorgd diende te worden. Bijna aan het eind van mijn wijk scande ik het foldertje nogmaals en toen zag ik het woord Gamma er op staan. Argh, morgen zullen er wel weer klachten komen van mensen met Ja / nee en nee / nee stickers. Klote Gamma.
pi_109658409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:29 schreef Weaut het volgende:

Hier hadden we het wel tenminste. Het was een dun velletje waar een verhaaltje opstond met eronder: gemeentelijke afvalverwerking. Toen ik het snel scande zag ik iets staan over het storten van vuil en de controle hierop.

Ik ging er dus van uit dat dit van de gemeente was en het overal bezorgd diende te worden. Bijna aan het eind van mijn wijk scande ik het foldertje nogmaals en toen zag ik het woord Gamma er op staan. Argh, morgen zullen er wel weer klachten komen van mensen met Ja / nee en nee / nee stickers. Klote Gamma.
Staat er tegenwoordig niet meer op het briefje dat bij de HAH zit wat voor verspreiding het is?
pi_109658487
Ja, er lag een klein bundeltje helemaal onderop mijn eerste bezorgtas waarop een blaadje met Gamma erop zat. Maar toen was ik al bijna klaar ;).
pi_109658520
quote:

Ja hier ook idd maar er stond ''gamma'' op en het was hetzelfde aantal als mijn normale HaH dus ik wist dat het reclame was. Was trouwens wel handig want het paste in mijn binnenzak, scheelde een hoop graafwerk :)
pi_109658534
Stom foldertje, ik dacht ook dat het van de gemeente was.
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:37:36 #215
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_109658637
Ah, dat verklaart meteen de sms die ik kreeg. :+ (Bezorger, regio Alkmaar :W)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_109659581
Ik dacht ook dat het van de gemeente was. Inderdaad: Klote Gamma! Heb het bij een aantal stickeradressen ook bezorgd. :(

En ik werd al vrij vroeg gebeld dat op het VBG nog een bundeltje lag die ze vergeten waren. De sorteerder had vandaag sowieso veel fouten gemaakt. Alle bundels lagen in 1 zak ook niet op volgorde enzo. :(
pi_109659842
quote:

Dacht ik ook, maar heb toch maar even de tc gebeld...bleek het idd om een Gamma flutfolder te gaan.
Geen overheidsverspreiding, dus!
pi_109660073
Ik had em gelezen, scheelde collega's een hoop werk :P

5.45 tot 16.00 gewerkt, rotdag
Wel mensen naar het CVL schoppen, geen nieuwe mensen regelen :N
pi_109660569
quote:
6s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:15 schreef Mirgeam het volgende:

5.45 tot 16.00 gewerkt, rotdag
Wel mensen naar het CVL schoppen, geen nieuwe mensen regelen :N
Ja dat ervaar ik ook :{
maar goed wij sluiten in juni,
dus ik heb niet het idee dat dit echt prioriteit heeft.
pi_109660575
Ik dacht dus ook in eerste instantie al dat het overheidsreclame was.. ook nog op een donderdag dus ja. Toch maar even goed bekeken en opengemaakt, toen ik Gamma op de achterkant zag staan.

Kutgamma altijd. Net zoals met die zogenaamde pakketbriefjes toen, dat was ook feest. Kreeg je boze mensen achter je aan omdat ze wél thuis waren hoor! Was dus ook reclame :'(

En van de zomer krijg je de 'vakantiekaarten' weer..
pi_109660601
Mijn vriend werkt bij de praxis, heb maar ff foto's gestuurd...
Ze vonden het niet zo netjes, ik ook niet en mn ouders ook niet, dus niemand niet
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:15:06 #222
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_109662188
Werk al een maandje niet meer bij de post, maar krijg nog steeds mails binnen van de PB+. Kan het afmelden maar dan mis ik dit soort dingen.

Deze kreeg ik vanochtend op de mail

Gevolgd door:

quote:
Vals alarm.Wederom een bericht van hogerhand ontvangen.
Eerder verstuurd mailtje overheidsverspreiding gamma is gewoon HAH.
Normaal bestellen dus. excusses van onze kant.
Zelfs de niet zo snuggere PB+ is er dus ingetrapt :')!!!
pi_109663247
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Het heeft iig al minstens 1 keer geleid tot een scheldpartij tussen 2 bezorgers. En wat er allemaal achter de rug om gezegd wordt over elkaar, dat is niet mis.
jammer dat dat plaatsvindt,in mijn area en omgeving is er een heel goed contact onderling.
de saamhorigheid is juist belangrijk,des te minder hoeft een Tc en pb+ op te treden.
pi_109663293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:15 schreef JochemP het volgende:
Werk al een maandje niet meer bij de post, maar krijg nog steeds mails binnen van de PB+. Kan het afmelden maar dan mis ik dit soort dingen.

Deze kreeg ik vanochtend op de mail

[ afbeelding ]

Gevolgd door:

[..]

Zelfs de niet zo snuggere PB+ is er dus ingetrapt :')!!!
vond het maar lastige dingen de meesten zaten met z n 2 en 3en aan elkaar geplakt.
zeker met het volume van vandaag
pi_109663342
quote:
leuk als goed gebaar naar de mensen bij Postnl zou iedereen een moeten krijgen met wat tegoed.
pi_109663384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:34 schreef Troeta het volgende:
Zeker petje af gridjuh! Dat komt wel goed met jullie!!

Wij hebben ook veel postbezorgers rondlopen die zo krap leven en dan zit de vestigingsmanager bij ze in hun pauze en zit ie maar te wauwelen over zijn horloge van 2000 euro :r
het is een kromme wereld.
die vm kan hem deze eerdaags bij het pandjeshuis afgeven,als ie op straat komt te staan.
pi_109663519
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef gridjuh het volgende:
Ja op het werk weet niemand het....en ik werk in een dorp met een steunpunt dus ik zie bijna nooit iemand....(gelukkig dan een beetje....contact is ook eigenlijk wel fijn :( )
ik vind dat je wel 2 kerstpakketten verdiend
verder knap dat je hier de ervaring deelt.
pi_109663569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:49 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die vm kan hem deze eerdaags bij het pandjeshuis afgeven,als ie op straat komt te staan.
De VM ers zorgen goed voor zichzelf...de onze is weer een stapje hoger gegaan.
En anders hebben ze hun kruiwagentjes wel.
pi_109663698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik vind dat je wel 2 kerstpakketten verdiend
verder knap dat je hier de ervaring deelt.
Helaas lust ik geen snert en mijn vriend ook niet :| Maar ik heb nog wel die pot met snoepjes :)
pi_109663719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Helaas lust ik geen snert en mijn vriend ook niet :| Maar ik heb nog wel die pot met snoepjes :)
ja deze heb ik nog dichtzitten
pi_109663764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja deze heb ik nog dichtzitten
Ja inleveren, nee hoor geintje :)
pi_109664096
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef gridjuh het volgende:
dat vind ik echt een minpunt van die depots, als post bezorgen je enige werk is is het behoorlijk eenzaam.
Als je dan ook nog eens een wijk hebt waar niemand een gezellig praatje doet helemaal.
pi_109664227
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef Troeta het volgende:

[..]

dat vind ik echt een minpunt van die depots, als post bezorgen je enige werk is is het behoorlijk eenzaam.
Als je dan ook nog eens een wijk hebt waar niemand een gezellig praatje doet helemaal.
Maar dat weet je toch als je als PBZ'er gaat werken? Je wordt niet geworven met advertenties over gezelligheid in het team toch?

Ik vind het zelf juist een voordeel dat ik veel alleen kan doen, ben niet zo collegiaal ;)
pi_109664381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar dat weet je toch als je als PBZ'er gaat werken? Je wordt niet geworven met advertenties over gezelligheid in het team toch?

Ik vind het zelf juist een voordeel dat ik veel alleen kan doen, ben niet zo collegiaal ;)
Nou het is wel fijn als er niemand is, en de mensen in het dorp maken vaak een praatje, en hebben het liefst allemaal dat ik ff een bakkie kom doen, maar het is ook weleens fijn om eens met een collega te kunnen praten
pi_109664430
Sommige collega's maken een praatje, anderen zeggen niets. Ik vind het alleen werken ook niet heel vervelend eigenlijk. Ben ook niet zo collegiaal.
pi_109664542
Bij sommige zeg ik alleen hoi en doei, met anderen maak ik een uitgebreider praatje.
Vooral als je binnen zit, maar het buiten alleen werken vind ik echt heerlijk.
Muziekje op en gaan.
pi_109664886

Maar hier doe ik het ook wel voor
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:33:08 #238
189430 Anonymousz
pi_109664910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:21 schreef Herfstblad het volgende:
Sommige collega's maken een praatje, anderen zeggen niets. Ik vind het alleen werken ook niet heel vervelend eigenlijk. Ben ook niet zo collegiaal.
same here
pi_109668027
Veel mensen op Twitter ( :') ) die vandaag een Gamma ding hebben gekregen terwijl ze een sticker op de deur hadden.. :X
pi_109668278
Gamma heeft bereikt wat ze voor ogen hadden.
pi_109668633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nou het is wel fijn als er niemand is, en de mensen in het dorp maken vaak een praatje, en hebben het liefst allemaal dat ik ff een bakkie kom doen, maar het is ook weleens fijn om eens met een collega te kunnen praten
Ik vind het ook wel eens leuk met mijn collega te praten (wij zijn met zijn 2-n ).
En af en toe een praatje te maken met mensen hier is ook wel eens leuk.
pi_109668729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gamma heeft bereikt wat ze voor ogen hadden.
Moet verboden zijn, die misleidende reklame van de Gamma.
pi_109668998
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:56 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Moet verboden zijn, die misleidende reklame van de Gamma.
:Y
pi_109669188
Hier ook het Gamma-foldertje, we hadden op het depot al uitgevonden dat het dus geen overheidsverspreiding was, maar ik vond hem behoorlijk misleidend.
Niet erg netjes, om het maar voorzichtig uit te drukken.
pi_109669394
Ik vraag me af of het eigenlijk wel zo mag....
Het is hartstikke misleidend
pi_109670820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar zou jij zo 5 of 10 jaar lang willen werken?
Ik weet niet hoe oud jij bent en een grote vriendengroep hebt bijv., maar voor moeders die de hele dagmet de kinderen zitten en 4 uur per dag dan alleen maar brieven en reclame moet bezorgen kan het erg saai zijn. Of een oudere die lekker bezig wil zijn.

Natuurlijk is het wel even te doen om zo te werken, maar ik zou het zo niet lang volhouden.
pi_109683635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:28 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar zou jij zo 5 of 10 jaar lang willen werken?
Ik weet niet hoe oud jij bent en een grote vriendengroep hebt bijv., maar voor moeders die de hele dagmet de kinderen zitten en 4 uur per dag dan alleen maar brieven en reclame moet bezorgen kan het erg saai zijn. Of een oudere die lekker bezig wil zijn.

Natuurlijk is het wel even te doen om zo te werken, maar ik zou het zo niet lang volhouden.
Ik zou zo serieus de rest van mijn leven kunnen werken, ik ben 24 en heb een redelijk groot sociaal netwerk maar ben sowieso niet zo'n ''mensen'' mens, ik heb genoeg dagen waarop ik de dag voornamelijk alleen doorbreng maar dat vind ik prima. Ik kom natuurlijk wel eens buurtbewoners tegen, en daar klets ik dan even mee, en da's mij wel genoeg.

Ik heb zo vaak gezeik gehad met collega's wanneer we in teamverband werkten en de hele dag op n kantoor zaten,(ben zelfs een keer ontslagen omdat ik mijn mening te duidelijk gaf in discussies) dat ik voorgoed genezen ben van zulke beroepen.
pi_109690445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:13 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb zo vaak gezeik gehad met collega's wanneer we in teamverband werkten en de hele dag op n kantoor zaten,(ben zelfs een keer ontslagen omdat ik mijn mening te duidelijk gaf in discussies) dat ik voorgoed genezen ben van zulke beroepen.
M'n collega vond je outfit wel opmerkelijk :+
pi_109694821
quote:
Ja wtf ik zat ook al naar die brief te kijken..

20% en 10% korting op 1 artikel. Daarvoor extra scherpe controle's voor de gemeente? Ik kon het niet geloven.
pi_109695121
Een folder van 'de gemeente' waarin uitgebreid over de Gamma gesproken wordt? Ik kon het niet geloven.
pi_109696016
Ik hoorde net op de radio, dat de gemeente een klacht heeft ingediend over de misleidende folder van de Gamma.

Trouwens, had veel blauwe enveloppen bij de post vandaag.
pi_109696076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:19 schreef PBZ64 het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat de gemeente een klacht heeft ingediend over de misleidende folder van de Gamma.

Trouwens, had veel blauwe enveloppen bij de post vandaag.
BTW voor bedrijven...ieder kwartaal...
pi_109698375
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:29 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

M'n collega vond je outfit wel opmerkelijk :+
Oh dat zal best :) Maar zo ben ik ook aangenomen hoor ;)

Als ze geen uniform geven, tsja, dan draag ik mn eigen kleding wel :+

En precies om dit soort gesprekjes wil ik dus niet de hele met collega's in een hok werken ;)
pi_109698612
Ik lees dat de Gamma weer bezig is geweest? :')

Echt veel sympathie wek je zo volgens mij niet bij het publiek.
pi_109698766
Nou ze hebben bereikt wat ze willen....media-aandacht....dus gaan toch mensen naar de winkel, want je maakt ook de brief open omdat je denkt dat het van de gemeente is
pi_109699024
Hahaha ja, die Gamma van gisteren :') Ik had ook al iets van "HUH? Gamma?!" want ik zag dat briefje dus wel, maar ik zag op die foldertjes ook alleen maar "Gemeente" staan :') Sjongejonge. Ben 'm toen maar gaan lezen en zag 't toen toch wel. Dus niets extra's bezorgd :P
Maar wel slimme marketing van de Gamma hoor, haha.

Laatste weekje met aangetekenden was het hier! Of is dat landelijk? Had er gelijk nog twee gerechtelijke bij zitten, heerlijk. Not.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:48:33 #259
342418 VKV
Plausibel
pi_109699195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:46 schreef ellenatmars het volgende:
Laatste weekje met aangetekenden was het hier! Of is dat landelijk? Had er gelijk nog twee gerechtelijke bij zitten, heerlijk. Not.
Hier sinds twee weken alleen nog gerechtelijke brieven, de rest zit bij pakketpost
pi_109704269
Morgen veel HAH?
pi_109704314
3x HAH hierzo: C1000, AH Paasfolder en ik denk dan ook de gewone AH folder.
pi_109708125
Morgen vrij...yess!
pi_109708207
Hier in elk geval C1000. :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:17:20 #265
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_109716309
Voor morgen staan er hier 6 folders op de lijst. Dacht dat dat niet mocht?

En wat betreft de gamma: http://www.rtl.nl/%28/act(...)ar-gamma_reclame.xml
Loesje
pi_109718959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:17 schreef V__L_N het volgende:
Voor morgen staan er hier 6 folders op de lijst. Dacht dat dat niet mocht?
Mits het gewicht onder de 250 gram per afgifteadres blijft... ;)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  zaterdag 31 maart 2012 @ 01:25:48 #267
279054 WARE_HEIDEN
pi_109720722
Morgen maar even vrij vragen voor de zomer, beetje laat :') volgens mij wil ik ook nog eens de dag dat de meesten vrij hebben. Werk alleen zaterdag.
pi_109722062
Gamma heeft vaker van die belachelijke HAH, zo'n vakantiekaartje bijvoorbeeld.
pi_109723333
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gamma heeft vaker van die belachelijke HAH, zo'n vakantiekaartje bijvoorbeeld.
En dat kerstkaartje, afgelopen jaar :D In een blanco envelop!
pi_109724129
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 07:46 schreef ellenatmars het volgende:

[..]

En dat kerstkaartje, afgelopen jaar :D In een blanco envelop!
Gamma heeft haar doel bereikt...veel ophef en mond op mond reklame.
Is toch de beste reklame, die je als bedrijf wensen kunt.
Moet toegeven....is wel over nagedacht.
pi_109725165
En dan heb je nog altijd van die slimme collega's die dus de reclame van de Gamma overal door de bus gooien omdat ze denken dat het gemeentelijk is. Op zich logisch aangezien de afspraak is dat op donderdag vooral gemeentelijke mailingen worden gedaan, maar met een beetje verstand kun je bedenken dat die van de Gamma daar niet onder viel.
pi_109725326
Ik snap sowieso niet dat mensen zich hierin kunnen vergissen, want de gemeente stuurt altijd post met de naam van de gemeente erin. Dus ''Gemeente Amersfoort'' en niet ''De gemeente''..
pi_109725378
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:08 schreef Selestha het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich hierin kunnen vergissen, want de gemeente stuurt altijd post met de naam van de gemeente erin. Dus ''Gemeente Amersfoort'' en niet ''De gemeente''..
Dat verweer gebruikt de Gamma ook... Helaas zijn er altijd mensen die het niet snappen...
pi_109725420
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:50 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Gamma heeft haar doel bereikt...veel ophef en mond op mond reklame.

Het is mond TOT mond reclame, mond op mond gebruik je om iemand te reanimeren ;)
pi_109725568
Overigens, zelfs al spreekt Gamma slechts van "de gemeente", dan nog vraag ik me af of het niet strafbaar is om je voor iemand anders uit te geven. Ik mag ook niet bij iemand aanbellen en zeggen dat ik van de politie ben, en me vervolgens verweren door te zeggen dat ik het algemeen heb gehouden door niet te vermelden van welke politie precies (bereden politie, milieupolitie, spoorwegpolitie, verkeerspolitie, etc).
pi_109726089
Ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat die folder niet van de gemeente kon zijn. :P Volgende keer dus eerst even de folder lezen.

Hopelijk is het niet al teveel hier vandaag. :)
pi_109729862
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:08 schreef Selestha het volgende:
Ik wel dus en vele collega's met mij.
Het was nl erg verwarrend.
Toch maar de tc gebeld en ja hoor, ik was de zoveelste die belde.
Heeft dus niets met mijn haarkleur te maken....lol.

Even daarna kwam er een sms van PostNL, dat het geen overheidsverspreiding betrof.
pi_109730028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is mond TOT mond reclame, mond op mond gebruik je om iemand te reanimeren ;)
Thanks voor de correctie....
pi_109730160
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat die folder niet van de gemeente kon zijn. :P Volgende keer dus eerst even de folder lezen.

Hopelijk is het niet al teveel hier vandaag. :)
Het punt was dat de folder dubbelgevouwen en dichtgeplakt zat. Aan de zichtbare zijde kon je bij oppervlakkige beschouwing niet zie dat het hier een Gamma-reclame betrof. Pas als je het hele verhaal ging lezen en in de tekst het woord "Gamma" en "aantrekkelijke aanbiedingen" zag staan werd het duidelijk. Maar het is niet mijn gewoonte om alle post en folders eerst van a tot z te lezen voordat ik ze in de bus gooi. ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 maart 2012 @ 15:01:19 #280
Maffe Fries
pi_109730837
Meer folders dan post vandaag. Had vier folders ...
pi_109731135
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Meer folders dan post vandaag. Had vier folders ...
Hier drie.

Maar wel vier hertjes midden op de weg O+
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:05:05 #282
189430 Anonymousz
pi_109732420
11: 00 klaar
weer weinig post op zaterdag

*O*
pi_109733123
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het punt was dat de folder dubbelgevouwen en dichtgeplakt zat. Aan de zichtbare zijde kon je bij oppervlakkige beschouwing niet zie dat het hier een Gamma-reclame betrof. Pas als je het hele verhaal ging lezen en in de tekst het woord "Gamma" en "aantrekkelijke aanbiedingen" zag staan werd het duidelijk. Maar het is niet mijn gewoonte om alle post en folders eerst van a tot z te lezen voordat ik ze in de bus gooi. ;)
Nee, is ook mijn gewoonte niet. :P

3 folders hier en 4 zakken. Valt mee.
pi_109733322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik mag ook niet bij iemand aanbellen en zeggen dat ik van de politie ben, en me vervolgens verweren door te zeggen dat ik het algemeen heb gehouden door niet te vermelden van welke politie precies (bereden politie, milieupolitie, spoorwegpolitie, verkeerspolitie, etc).
De caviapolitie.
pi_109733355
Ik had maar 2 HAH, allebei van de AH, maar degene die vorige week mijn wijk had gezet, deed dat vandaag weer. Lekker met harde wind (hier waaide het stevig) je bundels gaan sorteren :r
pi_109733734
Weinig te sorteren, maar wel bijna ieder huis langs, omdat het waterschap wat had rondgestuurd.. Gelukkig geen extra tassen voor nodig gehad.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:23:14 #287
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_109734261
Vijf folders vandaag. Stomme paas. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_109734706
Zó, net ruim 5 uur post lopen achter de rug. Met drie folders erbij toch een beetje té veel van het goede eigenlijk. En dan ook nog van die irritante rukwinden.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:49:17 #289
110987 ErwinRommel
pi_109734901
van de wind geen last gehad :)
Wel moe van het ongeveer 300 keer in en uitstappen.
2 maal HAH beide van de AH.
Voor mij geen weekend, zo weer werken in/aan mijn eigen toko :)
  maandag 2 april 2012 @ 15:25:29 #290
110987 ErwinRommel
pi_109806142
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. 1 grote puinzooi :')
pi_109806231
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoezo? Veel HaH?
pi_109806295
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
O really?
Ik moet maar geen plannen maken voor morgen en donderdag.
pi_109807262
Zie steeds meer advertenties van PostNL voor het werven van postbezorgers.
Onbegrijpelijk dat er zoveel miljoenen geld naar die campagnes toegaat terwijl als ze die hele campagne niet hadden opgezet de huidige medewerkers gewoon konden blijven werken.
Straks krijg je dus echt alleen maar 16-jarige pubers die de post gaan bezorgen en dit maar een paar weken volhouden (en die waarschijnlijk ook nog super slecht bezorgen). Maar ja, dat wil PostNL zo graag; goedkope medewerkers.

Helaas is de PB+ bij ons nu echt weg (na 25 jaar trouwe dienst!) en die wordt niet vervangen. Voortaan sorteert dus iemand anders mijn wijk en gaat de TC (die overigens op een andere vestiging zit, 20km verderop!) de planning verzorgen... Als er één ding is wat ie absoluut niet kan dan is het plannen! Dus ben zeer benieuwd...

Nee nee, ik zie de toekomst van PostNL niet rooskleurig in, althans voor de Nederlanders die de post ontvangen. De top zal wel weer een paar bonussen krijgen als het postbezorgersaantal is bereikt! Dat er steeds meer post verdwijnt of totaal verkeerd wordt bezorgd maakt ze blijkbaar niks uit.

Over een paar maanden stop ik zelf ook. Contract loopt af en ga echt niet dezelfde wijken en zelfde uren voor 3 euro per uur minder werken (+ geen fietsvergoeding meer etc.). Tja, en dat ze hier niemand kunnen vinden die mijn wijken wilt lopen is dan maar hun probleem :) Heb 't toch flink wat jaartjes met plezier gedaan maar tegenwoordig wordt 't elke week minder. Lijk wel een folderbezorger ipv postbezorger de laatste weken!
pi_109807411
Morgen mijn eerste werkdag :)
Zal spannend worden, dat hele gebouw is een grote bouwval, geen flauw idee waar ik moet zijn, de meeste deuren zijn dichtgetimmerd etc.
pi_109808756
Donderdag weer extra hah. 3 folders in plastic verpakt. Ben benieuwd.
pi_109809695
Kwaliteit gaat straks nog harder achteruit als de CVL start en we moeten bezorgen uit 3 bundels!
Bah, de lol gaat er wel af op deze manier.

Dat bezorgen uit 3 bundels...ik zie er nog steeds de logica niet van in.
Waarom niet op dezelfde manier sorteren in de CVL als nu?
Gewoon één (dikke) bundel met 24 uurs en 48 uurs samengevoegd.

Ik ben heus niet tegen innoveren, maar het moet wel een verbetering zijn waar iedereen zich in kan vinden en die werkbaar is.
pi_109809740
Hebben we hier ook Blobje. Helaas :(.

En we worden af en toe inderdaad meer folder- dan postbezorgers. Ben het met je eens overigens dat het alleen maar slechter kan/gaat worden, Deezertje.
Al moet ik zeggen dat ik mijn huidige bezorger beter vind dan zijn voorganger. Die maakte redelijk vaak een fout.
pi_109809925
Ik wil niet uit drie bundels gaan bezorgen. :')
pi_109811490
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wil niet uit drie bundels gaan bezorgen. :')
Ik ook niet.
pi_109811522
De tc's hebben ook nog niet over deze manier van werken gepraat :')
Dus ik ben wel benieuwd.
pi_109813229
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De tc's hebben ook nog niet over deze manier van werken gepraat :')
Dus ik ben wel benieuwd.
Wij hebben hier vorige week bericht van gekregen...bij ons gaat het in als de vestiging sluit en de CVL start.
In november 2012.

Ik neem aan, dat er nog wel een informatieavond aan gewijdt gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')