Dus het zou niets uitmaken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hey, een Godwin. We merken dat over een paar jaar wel. Als Mein Kampf in het publieke domein komt.
Geen idee. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Maar d'r zullen heus wel wat figuren zijn die ineens helemaal om gaan.quote:
Zie dikgedrukte. Waarom laten we religies dan wel de vrije loop gaan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Maar d'r zullen heus wel wat figuren zijn die ineens helemaal om gaan.
De geschriften van Breivik zijn ook niet verboden.
De geschriften van de PVV eveneens niet. Waar raakte Breivik ook al weer geinspireerd door?quote:De geschriften van Breivik zijn ook niet verboden.
Hoeveel mensen moeten radicaliseren? Één op de tien, één op de miljoen? Als één persoon zegt dat hij is gaan moorden omdat er teksten in een Pinkeltje boek stonden die hij intepreteerde als verplichting tot moord moeten die boeken dan verboden of aangepast worden? Waar leg je de grens?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie dikgedrukte. Waarom laten we religies dan wel de vrije loop gaan?
Wil jij dat de overheid de boekjes van een partij gaat censureren?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
De geschriften van de PVV eveneens niet. Waar raakte Breivik ook al weer geinspireerd door?
Nee, de nutcakes blijven nutcakes (ergo diegene die zich door dat gedachtegoed aangesproken voelen).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als men Mein Kampf vrij zou geven (vrij verkrijgbaar in alle openbare winkels) en men Nazischolen zonder specifieke richtlijnen voor extremisme op zou mogen richten, dan zou het aantal neo-nazi's of de extremisme ervan nagenoeg gelijk blijven?
Met andere woorden, volgens jou zou het dus geen verschil maken?
Ik heb het over teksten van boekjes, niet over boekjes an sich.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil jij dat de overheid de boekjes van een partij gaat censureren?
Dus Mein Kampf mag de vrije verkoop in gaan en men mag overal Nazischolen oprichten?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de nutcakes blijven nutcakes (ergo diegene die zich door dat gedachtegoed aangesproken voelen).
Dat is een goede vraag, waar is de grens bij het Nazisme gelegd?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeveel mensen moeten radicaliseren? Één op de tien, één op de miljoen? Als één persoon zegt dat hij is gaan moorden omdat er teksten in een Pinkeltje boek stonden die hij intepreteerde als verplichting tot moord moeten die boeken dan verboden of aangepast worden? Waar leg je de grens?
Er is nu wel teveel bewegingsvrijheid voor religieuze mafketels, waar die vrijheid voor andere extremisten niet is toegestaan. En terecht, dus dat moet gecorrigeerd worden mi.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de nutcakes blijven nutcakes (ergo diegene die zich door dat gedachtegoed aangesproken voelen).
De overheid heeft de rechten op dat boek. Persoonlijke eigendommen van Hitler werden na de oorlog in beslag genomen. Als bezitter van de rechten staat het je vrij om het boek uit te geven of niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het over teksten van boekjes, niet over boekjes an sich.
Wat doet de overheid ook alweer met Mein Kampf? Waarom is dat boek niet overal vrij verkrijgbaar?
Oh, dus de overheid geeft zichzelf de rechten op Mein Kampf, maar niet die op de boeken van religies.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De overheid heeft de rechten op dat boek. Persoonlijke eigendommen van Hitler werden na de oorlog in beslag genomen. Als bezitter van de rechten staat het je vrij om het boek uit te geven of niet.
Boeken komen in het publieke domein zeventig jaar na de dood van de auteur. Mein Kampf dus in 2015. Dan kan de overheid dus niks meer doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, dus de overheid geeft zichzelf de rechten op Mein Kampf, maar niet die op de boeken van religies.
Beetje rare consequentie.
Wat wil je dan? Dat zijn geen auto mogen rijden. Niet mogen bidden in de Moskee? Geen verse aardappels met jus en gepofte eend naar binnen mogen werken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er is nu wel teveel bewegingsvrijheid voor religieuze mafketels, waar die vrijheid voor andere extremisten niet is toegestaan. En terecht, dus dat moet gecorrigeerd worden mi.
Waarom zou je geen nazischool mogen oprichten? Als je daar een draagvlak voor weet te genereren en je zorgt dat de lessen in orde zijn, inclusief geschiedenis en maatschappijleer, is er niks tegen te doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
Verder lijkt het mij evident dat men niet zomaar een Nazischool mag oprichten. Maar men mag wel - na vergunnig - een school van religie X, Y, Z oprichten waar men extremisme mag spuien. Ook een rare consequentie.
Denk je dat de maatschappelijke opinie dat toe zou laten?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je geen nazischool mogen oprichten? Als je daar een draagvlak voor weet te genereren en je zorgt dat de lessen in orde zijn, inclusief geschiedenis en maatschappijleer, is er niks tegen te doen.
Dan snap jij het niet helemaal als je dat echt denkt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar Les Pay Bas en La Belgique zijn 2 handen op 1 mollige buik. Dat weet jij ook.²
Dan kan ik zeker. Nu niet Nazischolen nog. Zie andere post.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Boeken komen in het publieke domein zeventig jaar na de dood van de auteur. Mein Kampf dus in 2015. Dan kan de overheid dus niks meer doen.
Als je bovenstaande leest, kun je dan begrijpen waarom de meeste religieuze boeken in het publieke domein zitten?
De Taliban kregen dat toch aardig voor elkaar om dat alles te verbieden en een compleet volk hun wil op te leggen, en zonder interventie zou dat nu nog steeds zo zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft men ook in Rusland gedaan, zonder enig effect. Nogmaals, je kan boeken verbieden, teksten verbieden, meningen verbieden - het helpt geen drol want alles speelt af in het koppie en daar kan geen wet tegenop boksen.
Ik zie het ook niet snel gebeuren. Maar da's iets anders dan verboden. In jouw voorbeeld zou de inspectie waarschijnlijk ingrijpen omdat de de maatschappijleer en geschiedenisles niet aan de eisen voldoet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Denk je dat de maatschappelijke opinie dat toe zou laten?
Ik zie het al voor me: een Nazi-school verrijzend in Amsterdam-West, waar de inferioriteit van het Joodse ras en de overige niet-Ariers uitvoerend behandeld wordt en waar de ideeen van Hiter juichend ontvangen worden.
D'r zit wel een verschil in algemene kennis tussen een analfabete opiumteler in Kandahar en iemand die gewoon naar school is geweest en internet en tv heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Taliban kregen dat toch aardig voor elkaar om dat alles te verbieden en een compleet volk hun wil op te leggen, en zonder interventie zou dat nu nog steeds zo zijn.
Waarom zou de inspectie ingrijpen dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet snel gebeuren. Maar da's iets anders dan verboden. In jouw voorbeeld zou de inspectie waarschijnlijk ingrijpen omdat de de maatschappijleer en geschiedenisles niet aan de eisen voldoet.
Ik denk dat jij en ik helemaal niet met zekerheid kunnen stellen dat er in NK geen verzet was of is, er komt van daaruit helemaal niks aan nieuws naar buiten, alleen datgene wat zij zelf willen. Maar goed, genoeg offtopic weer.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r zit wel een verschil in algemene kennis tussen een analfabete opiumteler in Kandahar en iemand die gewoon naar school is geweest en internet en tv heeft.
Een beter voorbeeld zou trouwens Noord Korea zijn, daar is niet eens verzet. Dat was er in Afghanistan wel.
Moet je vragen aan mensen die over achterlijke culturen kletsen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:47 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom mag bij ideologie X de inferioriteit van anderen niet benadrukt worden, maar bij religie X, Y, Z de inferioriteit van anderen wel?
Onder het mom van godsdienstvrijheid en 'ies koeltoer" mogen bijv. bepaalde extremistische moslims allerlei haatpreken en staatsondermijnende praktijken uitvoeren, terwijl dat voor andersoortige (niet-religieuze) idioten veel meer aan banden is gelegd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat zijn geen auto mogen rijden. Niet mogen bidden in de Moskee? Geen verse aardappels met jus en gepofte eend naar binnen mogen werken?²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |