Ik irriteer me vooral aan de drempels. Kom er zo 10 achter elkaar tegen op de kortste woon-werk routes. Dan rij ik nog liever om, beter voor de schokdempers en het humeurquote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef CherryLips het volgende:
Rijden in Leidsche Rijn
Dat in combinatie met een navigatiesysteem dat op het laatste moment zegt 'nu afslaan', ben ik echt drie keer verkeerd gereden. En toen zat ik ineens zowat op de busbaan. Volgens mij had iemand hier daar eerder over geklaagd, bij het Leidsche Rijn College. Ik moest naar links, maar die doorgang was zo smal dat ik echt dacht dat het een fietspad was. En toen allemaal eenrichtingsverkeer waardoor ik alleen maar verder van m'n bestemming wegreed op een gegeven moment.
Ik had beesten achterin (moest naar de dierenarts) dus ik ging echt met een slakkengangetje over die drempels heen. Mensen achter me blijquote:Op maandag 26 maart 2012 15:09 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik irriteer me vooral aan de drempels. Kom er zo 10 achter elkaar tegen op de kortste woon-werk routes. Dan rij ik nog liever om, beter voor de schokdempers en het humeur
Autorijden in Utrecht is sowieso een ramp.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef CherryLips het volgende:
Rijden in Leidsche Rijn
Dat in combinatie met een navigatiesysteem dat op het laatste moment zegt 'nu afslaan', ben ik echt drie keer verkeerd gereden. En toen zat ik ineens zowat op de busbaan. Volgens mij had iemand hier daar eerder over geklaagd, bij het Leidsche Rijn College. Ik moest naar links, maar die doorgang was zo smal dat ik echt dacht dat het een fietspad was. En toen allemaal eenrichtingsverkeer waardoor ik alleen maar verder van m'n bestemming wegreed op een gegeven moment.
Overvecht viel vorige week mee, het stond alleen muurvastquote:Op maandag 26 maart 2012 15:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Autorijden in Utrecht is sowieso een ramp.
Blij dat ik tegenwoordig alleen nog maar een fiets heb alhoewel dat ook niet ideaal is, voel je je ook regelmatig vogelvrij.
Wat wordt dat een gedrocht zeg.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:39 schreef okiokinl het volgende:
van de week waren ze wel aan het werk aan de moskee, zag ik.
"beschermd stadsaanzicht"quote:Op maandag 26 maart 2012 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat wordt dat een gedrocht zeg.
Moet je eens proberen een dakkapelletje te plaatsen.
Ik ja wat een kutplek is dat, al helemaal in het donker; enig verschil is dat ik (nou ja wij, ik reed niet) daadwerkelijk op de busbaan belandde en dat daar ook net toevallig politie reed... (Geen boete, ik denk dat ze het wel vaker tegenkwamen...)quote:Op maandag 26 maart 2012 14:53 schreef CherryLips het volgende:
Rijden in Leidsche Rijn
Dankzij jouw post is mij dat niet overkomenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ja wat een kutplek is dat, al helemaal in het donker; enig verschil is dat ik (nou ja wij, ik reed niet) daadwerkelijk op de busbaan belandde en dat daar ook net toevallig politie reed... (Geen boete, ik denk dat ze het wel vaker tegenkwamen...)
Er staat ook alleen een verboden-toegangbord en er staat Busbaan op de weg volgens mij. Je moet goed vooruit kijken.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:57 schreef Goddelijker het volgende:
Haha, hoeveel mensen daar wel niet de busbaan (perongeluk) nemen...
Ik woon er om de hoek en zie ze regelmatig
tja van mij hoeft het ook niet.. maar ik erger me er niet meer an dan aan het gemiddelde glazen kantoorgedrocht.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat wordt dat een gedrocht zeg.
Moet je eens proberen een dakkapelletje te plaatsen.
Ik heb vandaag tijdens het hardlopen wat research voor je gedaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef Reilain het volgende:
Mooi zeg die laatste foto... is dat nog lang?
Enne... ff vraagje..
Weet iemand een 'babyschommel' in Utrecht west?
Zo eentje waar mijn dreumes niet afdonderd? Ze is nogal van de thrillrides..
bronquote:Aan ruim veertig jaar Utrechtse automarkt op het veemarktterrein in Voordorp is dinsdagmorgen een einde gekomen. De markt vindt vanaf volgende week in Beverwijk plaats, al zijn veel handelaren daar niet blij mee. Een aantal van hen is van plan uit te wijken naar het Duitse Emsbüren.
Begin jaren '90 werd de automarkt al eens tijdelijk gesloten. Dit vanwege de overlast, veroorzaakt door de grote aantallen Oost-Europese handelaren die soms al in het weekend neerstreken in de naburige wijken Tuindorp-Oost en Voordorp. Na vier maanden sluiting en de invoering van nieuwe strenge regels ging de markt weer open en was de overlast verleden tijd.
In 2004 werd het veemarktterrein voor het eerst genoemd als mogelijk locatie voor woningbouw. De markt zou verplaatst worden naar Leidsche Rijn maar daar bleek geen geschikte locatie, al dan niet in combinatie met de Utrechtse Bazaar, te vinden. De afgelopen jaren hebben handelaren en andere belanghebbenden vergeefs strijd gevoerd om op het veemarktterrein te blijven. Ook een laatste kort geding tegen de gemeente Utrecht leverde maandag niet het gewenste resultaat op. Een alternatieve plek in het Gelderse Bemmel, die op veel steun kon rekenen, bleek eerder al niet haalbaar.
Ook de veehandel in de veemarkthallen is al verleden tijd. De uitbraak van besmettelijke dierziektes en de opkomst van de handel via internet waren daar debet aan. In 2007 stopte de verkoop van runderen en schapen en vorig jaar mei kwam er een eind aan vijf eeuwen georganiseerde veehandel in Utrecht toen ook de paardenmarkt werd opgedoekt.
De gemeente gaat binnenkort beginnen met de sloop van de veemarkthallen en het bouwrijp maken van het terrein. De eerste bouwkavels zijn al in de verkoop.
De 2012 versie:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:26 schreef Nielsch het volgende:
Definitieve einde van de Veemarkthallen. Het is toch een stukje Utrechtse geschiedenis, al ben ik er zelf nooit geweest. Toen ik in mijn studententijd nog in een budget hotel werkte kwamen er op maandagavond vaak Oost-Europeanen die dan dinsdagochtend heel vroeg naar de Automarkt gingen.
[..]
bron
Referentie naar de automarkt zit natuurlijk ook in dit liedje:
Hee, er was ook al een 2010 jumpversie:quote:
Tnxsss wat tof! Bankaplein it isquote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb vandaag tijdens het hardlopen wat research voor je gedaan.
Park Oog en Al: nee
Speeltuintje Keulsekade: nee
Majellapark: nee
Molenpark: nee (achter het Molenpark is nog een kinderboerderij met speeltoestellen, maar dat terrein was al afgesloten. Ik heb dus niet alle speeltoestellen kunnen zien).
Bankaplein: jaaaaa!
Bankaplein is sowieso wel een leuke speeltuin. Er staat een hek omheen en er is toezicht door vrijwilligers. Ik denk niet dat er hangjongeren vertoeven. Elke doordeweekse dag van 11 tot 18 geopend. De tijden van het weekend heb ik niet onthouden.
Je betaalt ¤2 borg voor een speciaal brilletje.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:10 schreef Specularium het volgende:
Is het brilletje ook gratis? Of kun je die voor het schappelijke bedrag van 10 euro kopen?
Stom zeg..quote:Op maandag 26 maart 2012 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ze hadden gedacht een bom duiten voor hun huidige moskeegebouw te krijgen, was nog geen koper maar ach ja, en natuurlijk moesten er nog wat giften komen, vage toezeggingen zijn ook toezeggingen, niet tegenin gaan, zo werkt dat in die cultuur.
Congratz!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef TMan het volgende:
Yay contract getekend; vanaf maandag woon ik niet alleen in Utrecht maar werk ik er ook
Waar?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:00 schreef TMan het volgende:
Yay contract getekend; vanaf maandag woon ik niet alleen in Utrecht maar werk ik er ook
quote:Honderden schoonmakers hebben zich vanmiddag verzameld op Utrecht Centraal. Ze willen de stationshal bezetten. De schoonmakers proberen al bijna drie maanden om meer loon en een betere cao te krijgen, maar nog zonder resultaat. Op het station is veel politie aanwezig.
De schoonmakers bezetten een maand geleden nog een nacht lang een gebouw op de Uithof. Ook op het station zijn ze van plan om een nachtje te blijven. De bezetting op de Uithof was aangekondigd. Agenten probeerden toen tevergeefs de schoonmakers tegen te houden. FNV Bondgenoten heeft de demonstratie van vandaag tot het laatste moment geheim proberen te houden.
WACHTDAGEN
Het grootste struikelblok bij de cao-onderhandelingen zijn de zogeheten wachtdagen. Bij ziekte krijgen de werknemers nu de eerste twee dagen niet betaald en daar zijn ze niet blij mee. De werkgevers willen deze regeling zo houden.
De onderhandelingen tussen de werkgevers en de vakbonden zijn vrijwel vastgelopen. Morgen is er nog een laatste onderhandeling en met de demonstratie van vandaag willen de schoonmakers de druk verhogen.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)e-op-utrecht-cs.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |