Bij speeltuin De Kleine Dom hebben ze er (geloof ik) een, al is dat meer binnenstad dan west. Ik maak ook wel eens gebruik van die in 't Tolsteegplantsoen, maar dat is dan weer zuid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef Reilain het volgende:
Mooi zeg die laatste foto... is dat nog lang?
Enne... ff vraagje..
Weet iemand een 'babyschommel' in Utrecht west?
Zo eentje waar mijn dreumes niet afdonderd? Ze is nogal van de thrillrides..
Zo'n nestschommel hebben ze ook in de speeltuin bij het Wilhelminapark. Erg leuk inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef Ireth het volgende:
In het Julianapark hebben ze sinds kort ook schommels met van die babyzitjes... en bij de kinderboerderij in Overvecht hebben ze zo'n schommel met zo'n soort nest.. waar je ook in kan liggen.
Welke wijk woon je dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef Reilain het volgende:
Hmmmmmm helaas beide niet 'ff snel heen te fietsen'
Maar tnxs voor het meedenken!
Hier is het juist weer de sport om met zoveel mogelijk mensen in dat nest te komen liggen. Dat vinden jongens en meisjes uit groep 8 dan weer spannend denk ik.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:33 schreef Specularium het volgende:
Gister had ik dat ook al met 'klapmuts'.
Ik had nog nooit van die dingen gehoord.
Maar ik dacht dan ook dat de bedoeling van een schommel was dat je eraf kon springen of flikkeren.
Bij de ARM in de buurt in Zuid Hoograven zit ook een grote speeltuin met baby-schommels.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef Reilain het volgende:
Hmmmmmm helaas beide niet 'ff snel heen te fietsen'
Maar tnxs voor het meedenken!
Ben helemaal niet negatief over de flat zelf. Ziet er best gaaf uit om eerlijk te zijn. Maar als ik vervolgens kijk naar de appartementen die te koop staan, hoe ze ingedeeld zijn en wat je er voor betaald (zonder parkeerplaats) dan word ik er niet echt enthousiast van.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef TMan het volgende:
Waarom is iedereen nou zo negatief over die flat die ze gaan bouwen hier? Ik vind 't wel een mooi ding. Plus, dat ze begonnen zijn met bouwen wil normaal gesproken zeggen dat er al 70% ofzo verkocht is, die ontwikkelaars zijn ook niet gek.
Vind het ook wel goed dat ze nog proberen iets aan faciliteiten in zo'n woonwijk te krijgen door her direct in de flat te integreren, daar is volgens mij zeker wel behoefte aan. Als iedereen alleen maar woonruimte neerplempt wordt het ook een dooie boel.
Mocht dit project van de grond komen heeft die buurt nog best potentie ook.
Maar granted, het zijn kleine appartementen en ze zijn duur. Als ik alleen was zou ik het nog best het overwegen waard vinden.
Ik ben echt benieuwd naar de architect van die oude kantoortoren. Die kwam 's avonds thuis en zei tegen zijn vrouw "Schat, ik heb nou toch een pareltje van een gebouw ontworpen. Moet je kijken!"quote:
Als je op de website zelf met prijzen gaat kijken en wat nog beschikbaar is dan heb ik eerder het idee dat 30% verkocht is ipv 70%. Er is nog steeds heel erg veel beschikbaar. Marketing is ook raar, want de hoogste prijs die ik zag is 245.000 en dat is iets heel anders dan de 3 ton max waar ze het over hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef TMan het volgende:
Waarom is iedereen nou zo negatief over die flat die ze gaan bouwen hier? Ik vind 't wel een mooi ding. Plus, dat ze begonnen zijn met bouwen wil normaal gesproken zeggen dat er al 70% ofzo verkocht is, die ontwikkelaars zijn ook niet gek.
Vind het ook wel goed dat ze nog proberen iets aan faciliteiten in zo'n woonwijk te krijgen door her direct in de flat te integreren, daar is volgens mij zeker wel behoefte aan. Als iedereen alleen maar woonruimte neerplempt wordt het ook een dooie boel.
Het gebouw is niet lelijk. De woningen zijn belachelijk op verschillende fronten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef TMan het volgende:
Waarom ze altijd van die waardeloze onoverzichtelijke websites in elkaar draaien is me ook een raadsel.quote:Mocht dit project van de grond komen heeft die buurt nog best potentie ook.
lol.. in die tijd, was het een futuristisch gebouw....quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:37 schreef kwib het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar de architect van die oude kantoortoren. Die kwam 's avonds thuis en zei tegen zijn vrouw "Schat, ik heb nou toch een pareltje van een gebouw ontworpen. Moet je kijken!"
Mooi, maar dat is niet in utrechtquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:04 schreef Blik het volgende:
Dit project is wel echt mooi, direct aan de Vecht op een rustige locatie (geen grote weg die direct langs het huis loopt).
http://www.vechthaven.nl/
Nieuw welgelegen.. Tussen Transwijk, kanaleneiland en Oog ingepropt...quote:
Soms vat ik gewoon echt niet hoe dom sommige mensen kunnen zijnquote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:26 schreef Doedezemaar het volgende:
http://drimble.nl/112/utr(...)oor-woningbrand.html
Idioot ging binnen bbqen, zijn woning is uitgebrand, de andere woningen zijn pikzwart.
hmmm nee aan die kant van Utrecht kom ik eigenlijk nooit... kan je dus niet helpen...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:33 schreef Reilain het volgende:
[..]
Nieuw welgelegen.. Tussen Transwijk, kanaleneiland en Oog ingepropt...
Dus hoopte op een leuke schommel in die wijken of in Lombok...
quote:Eksters zijn gemeente Utrecht te snel af
De gemeente heeft zaterdag met grote spoed enkele bomen laten kappen op een net aangekocht stuk grond bij het kantoor van Post NL bij de Kruisvaart. Spoed was geboden omdat gekapt moest worden voordat vogels er nesten in zouden bouwen. In één boom bleek al een nest van vermoedelijk een paar eksters te zitten; die boom blijft nog enkele maanden staan. Welke gevolgen dat heeft, is nog niet bekend.
Wethouder Everhardt maakte vrijdag bekend dat de gemeente overeenstemming heeft bereikt met grondbezitter DPC over de aankoop van het laatste stuk grond dat nodig is voor de aanleg van de Verlengde van Zijstweg. Die weg is nodig als ontsluiting voor het nieuwe tijdelijk busstation aan de westkant van Utrecht Centraal.
De aanleg van de weg, de busbuffer en bijbehorende brug over de Kruisvaart moeten begin 2013 gereed zijn zodat het tijdelijk busstation via deze weg en de Mineurslaan ontsloten kan worden.
Op de plek van de toekomstige busbuffer laat de gemeente ook onderzoeken of er nog onontplofte bommen liggen. Die zouden daar terecht kunnen zijn gekomen tijdens bombardementen op het Centraal Station door de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog. Vooronderzoek heeft uitgewezen dat er een nog niet nader te duiden object in de grond is gevonden.
Het onderzoek start op 2 april ter hoogte van woonboot nr 100 aan de overkant van de Kruisvaart. De werkzaamheden duren circa twee weken en volgens de gemeente is er geen overlast van te verwachten en zijn er geen risico’s voor de omgeving. Mocht er iets gevonden worden, wordt direct de Explosieven Opruimingsdienst ingeschakeld en worden bewoners geïnformeerd.
Zometeen weer voor tientallen miljoenen aan vertraging omdat er een vogel in een boom zit. Typisch Utrecht.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:30 schreef Nielsch het volgende:
Geen idee of het gevolgen heeft want ze wilden er toch pas vanaf begin 2013 wat mee gaan doen, maar desalniettemin krijgt dit bericht:
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Welke buurt?quote:Op maandag 26 maart 2012 08:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Vrijdagnacht is de auto van de buurjongen gestolen, afgelopen nacht zijn van 2 auto's ruiten ingegooid/geslagen. Kan dat kutvolk ff uit mijn buurt verdwijnen?
Meest overgewaardeerde stukje Utrecht imo, op dat witte pand na zijn al die gebouwen lelijk, en helemaal niet zo oud.quote:Op maandag 26 maart 2012 07:07 schreef Q. het volgende:
Ik wilde het net posten, van zoiets word ik nou vrolijk.Toch jammer dat het zometeen bijna allemaal plat gaat. Het laatste stukje oud stationsgebied.
Het is het enige in de buurt wat nog een beetje historie uitstraalt. Als ze daar zometeen zo'n mooie betonnen muur a la HC gaan neerzetten ga jij ook nostalgisch worden. Probleem is niet dat het zo mooi is maar dat het alternatief met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 500x zo erg wordt. Dood, levenloos en gesloten.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Meest overgewaardeerde stukje Utrecht imo, op dat witte pand na zijn al die gebouwen lelijk, en helemaal niet zo oud.
Dat is voorbarig. Ik vind het oude HC inderdaad echt niet mooi, maar van de nieuwbouwplannen word ik best wel enthousiast. Als ze de lelijke panden op de Sijp slopen en het huidige witte monument gebruiken als een soort entreegebouw dan kan het nog best wel erg fraai worden.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is het enige in de buurt wat nog een beetje historie uitstraalt. Als ze daar zometeen zo'n mooie betonnen muur a la HC gaan neerzetten ga jij ook nostalgisch worden. Probleem is niet dat het zo mooi is maar dat het alternatief met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 500x zo erg wordt. Dood, levenloos en gesloten.
De rest van de bebouwing in het stationsgebied is geen reden voor optimisme.![]()
Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar dat neemt niet weg dat het een mooi burgerinitiatief is.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Meest overgewaardeerde stukje Utrecht imo, op dat witte pand na zijn al die gebouwen lelijk, en helemaal niet zo oud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |