quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:26 schreef Spooky4u het volgende:
Heb ooit een oude telefoon opgepoetst met autopoets. Commadant volgens mij. Ding staat nog steeds te glimmen.
Owh, en google zegt dat bijvoorbeeld biotex af te raden is, want dit zou het dof maken.
De bedoeling is dat ze ook echt gaan glimmen zoals ze vroeger ongetwijfeld gedaan hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:28 schreef blomke het volgende:
Zie twee bovenstaande postst. Commandant kan je gebruiken, neem dat de fijnste korrel. Wat ik met oude radiokasten deed, was (na schoonmaken) inwrijven met paraffine olie. Glimmen!!
Oh ja joh ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn oma demonteerde ze elke lente en gooide ze in een bak met warm water+groene zeep. Poetsen kan met autopoets.
Is dat niet heel agressief ? Voor een "zacht" materiaal als bakeliet ?quote:
Probeer het eens uit op 1 van de deurkrukken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[..]
De bedoeling is dat ze ook echt gaan glimmen zoals ze vroeger ongetwijfeld gedaan hebben.
Met commandant kan ik dan wel mooi tegelijk de kleine krasjes min of meer weg "polijsten", we hebben hier nog een potje commandant in de schuur staan maar hoe kun je zien hoe groot de korrel is ?
[..]
Oh ja joh ?Is het nou werkelijk zo simpel ?
Helpt dat ook met krukken die al jaaaaaaaren niet gereinigd zijn ?
[..]
Is dat niet heel agressief ? Voor een "zacht" materiaal als bakeliet ?
Dat kan je aan het nummer op de pot zien. 3 is grof, 5 is fijn, 7 is was.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Met commandant kan ik dan wel mooi tegelijk de kleine krasjes min of meer weg "polijsten", we hebben hier nog een potje commandant in de schuur staan maar hoe kun je zien hoe groot de korrel is ?
Google zegt Commandant 4.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[..]
De bedoeling is dat ze ook echt gaan glimmen zoals ze vroeger ongetwijfeld gedaan hebben.
Ik denk het wel, of wellicht beginnen met een minder sterke oplossing en kijken of het werkt. Trial-and-error.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
En dan gewoon de verhoudingen die achter op de verpakking staan aanhouden ?
Staat eropquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
En na 100 dagen geef ik dit topic even een rotschop![]()
Met "groene zeep" bedoelt men zoiets ?
[ afbeelding ]
Wil namelijk straks even wat in huis halen maar heb geen flauw idee wat precies groene zeep is...
Groene zeepquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Staat eropen vraag het je moeder of oma of tante.
Je kunt beginnen met degene, die té veel is beschadigd om terug te plaatsen.
Had je zelf ook al bedacht, of je vriendin.
Het is één van de eerste kunststoffen, en inderdaad, behoorlijk corrosiebestendig. Dat het zelfs tegen afbijt is bestand....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:03 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik heb een oude bakelieten klok, die ooit geverfd was, met succes met afbijt behandeld. Geen centje pijn, dat spul kan best wat hebben.
De klok kwam uit een monument waar antikraak huurders in hadden gezeten. De klok hing in de oude kamer van de directiesecretaresse en zij dachten dat het wel grappig was om hem goud te schilderen...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is één van de eerste kunststoffen, en inderdaad, behoorlijk corrosiebestendig. Dat het zelfs tegen afbijt is bestand....
P.S. welke zot schildert er nou een bakelieten klok?
We zijn begonnen met een kruk die idd. teveel beschadigd was en daar hebben we het één en ander op uitgeprobeerd. Maar groene zeep is idd. een vrij onschuldig schoonmaakmiddel, teveel ervan gebruiken is eigenlijk niet mogelijkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Staat eropen vraag het je moeder of oma of tante.
Je kunt beginnen met degene, die té veel is beschadigd om terug te plaatsen.
Had je zelf ook al bedacht, of je vriendin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |