abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109372388
Ik ben 20, van buitenlandse/islamitische afkomst, en heb al bijna 3! Jaar een Nederlandse vriend.

Thuis is het sowieso altijd kut geweest. Mijn zus en broer en ik negeren elkaar volkomen. Als we elkaar buiten tegenkomen groeten we niet. Ik heb het in het verleden geprobeerd te veranderen maar mijn zus vooral is echt een heks. Verder was ik altijd het zwarte schaap van de familie. Mishandeling was normaal, zowel psychisch als fysiek. Vooral mijn moeder heeft mij vaak genoeg uitgescholden, gewenst dat God mij terug zou nemen, ik was een hoer en blabla. Nu moet je je hierbij voorstellen dat ik een 10jarig kind was dat bijvoorbeeld buiten haar nieuwe kleding vies had gemaakt. Totaal uit proportie dus. Van de mishandelingen herinner ik me een paar als de dag van gisteren, ook al was ik pas 4 jaar. Ben vaak zat met een blauw oog naar school gegaan.

Anyway, tegenwoordig ben ik zoveel mogelijk van huis. Ik studeer en werk bijna 30 uur zodat ik niet thuis hoef te zijn. Uit huis gaan kan niet want 'cultuur'.

Mijn vriend dus. Nederlands en het licht in mijn leven. Bijna 3 jaar nu en mijn moeder is erachter gekomen. Hoe weet ik niet, zal wel het typische geroddel zijn. Ze kwam mijn kamer in om me uit te schelden, in haar tirade noemde ze zijn naam en daarom weet ik dat ze het weet. Ze riep dat ik moest wachten tot papa terug was en dat ze me dan ging vermoorden. Hiermee maakte ze zagende bewegingen met haar hand langs mijn nek. Ik heb haar weggeduwt en ben naar school gegaan.

Mijn vader zit dus in het buitenland. Zondag komt hij terug en ik ben doodsbenauwd. Ergens hoop ik dat hij een normaal gesprek met me aan wilt gaan, zodat ik hem kan vertellen dat ik van mijn vriend hou en mijn toekoms met hem zie. Maar ik vrees het ergste.

Mijn vriend heb ik nooit verteld van de thuissituatie en dat wil ik ook niet. Ik schaam me ervoor en ook wil ik niet dat hij mijn ouders raar zou aankijken. Het blijven mijn ouders.

Maar nu weet ik niet meer war ik moet doen. Waar moet ik heen als het uit de hand loopt? Hoe neem ik al mijn spullen mee als ik wegloop?

Pff nou ja, toch fijn om van me af te schrijven zo.
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:43:58 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109372448
TS, ik zou een ander onderkomen zoeken, schijt aan familie en cultuur, ga bij je vriend logeren en regel wat voor jezelf.

[ Bericht 64% gewijzigd door Daniel1976 op 22-03-2012 07:45:41 ]
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:45:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109372519
Zeg tegen je ouders dat het racisten zijn, dat ze hun familie en cultuur te schande maken. Nederlanders zijn ook mensen.

De aanval is de beste verdediging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109372547
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
Vertel je vriend alles, tegen hem moet je eerlijk zijn. :)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_109372555
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:43 schreef leeell het volgende:
TS, ik zou een ander onderkomen zoeken, schijt aan familie en cultuur, ga bij je vriend logeren en regel wat voor jezelf.
Dit dus over je spullen aan welke kant van het huis woon aan de voorkant? Pak een touw en een mand stop je spulletjes erin laten zakken uit het raam in de auto gooien en weg gaan ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Daniel1976 op 22-03-2012 07:46:02 ]
pi_109372561
Hoezo weet je vriend er na drie jaar niks van? :{
Maar godverdomme, wat klote.
Edit: Wat moet je met spullen? Zoek je belangrijke papieren/spullen bij elkaar, stop ze in een tas en ga naar je vriend toe. Blegh.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_109372584
Blijf van m'n lijf huis?
Of is dat ook al weg bezuinigd..
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:47:21 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109372599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
onderschat niet dat religeuze gekken niet voor rede vatbaar zijn, beter gewoon volledig breken met ze.
pi_109372635
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zeg tegen je ouders dat het racisten zijn, dat ze hun familie en cultuur te schande maken. Nederlanders zijn ook mensen.

De aanval is de beste verdediging.
Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.

Het dringt ook niet tot ze door als ik zeg dat ik schijt heb daaraan. Het is MIJN leven, ik moet zelf zorgen voor mijn geluk.
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_109372657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dit.
quote:
En dit.

En 'cultuur' is echt geen geldige reden om zo door te gaan met je leven. Kun je niet terecht bij je vriend?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 23:48:59 ]
pi_109372702
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.

Het dringt ook niet tot ze door als ik zeg dat ik schijt heb daaraan. Het is MIJN leven, ik moet zelf zorgen voor mijn geluk.
Beter ga je weg gewoon omdat jou ouders het toch niet in gaan zien tenzij je overgaat tot grof geweld O-)

Maar dat wil je niet O+
pi_109372733
Ik heb hier laatst een film over gezien. Liep niet zo goed af. ;(
pi_109372744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
En 'cultuur' is echt geen geldige reden om zo door te gaan met je leven. Kun je niet terecht bij je vriend?
Oh jawel hoor.. :') Was het maar zo simpel.
LEAVE KB ALONE.
pi_109372752
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Edit: Wat moet je met spullen? Zoek je belangrijke papieren/spullen bij elkaar, stop ze in een tas en ga naar je vriend toe. Blegh.
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.

Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
pi_109372776
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.

Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
Ik denk dat je eerst eens met je vriend moet gaan praten :)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_109372812
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Dat eerste? Was het maar zo.. Ik moest een beetje lachen bij het idee. Ik moet al letterlijk blij zijn als mijn vader MIJ niets aandoet, laat staan als ik meteen mijn vried meeneem.
pi_109372830
quote:

[..]

Had het ook hoor niemand die het zag of wou zien ;(
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:52:34 #18
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109372834
punt is vaak met kinderen van gezinnen als de jouwe dat ze geheel geïndoctrineerd zijn met het feit dat jullie cultuur "belangrijk" is en dat je familie alles is en zeker als vrouw ben je minderwaardig en moet je luisteren, zelfs als jullie weg willen, kunnen jullie vaak nog steeds niet willen breken met de oude gewoontes, erg jammer dat je het niet inziet, vertel je vriend het en ga weg daar.
pi_109372896
quote:

[..]

Mensen, allemaal egoisten, zien wat ze zien willen en willen geen problemen groter maken. Zo gaat dat.

En nee, beetje. Ik zit in een soortgelijke situatie. En nee het is niet raar tegenover je vriend, je hebt hetwaarschijnlijk niet verteld uit schaamte... uiteindelijk gaat het om dat je het uberhaupt hebt verteld aan hem.. hij kan je hierbij ontzettend mee steunen enz
LEAVE KB ALONE.
pi_109372920
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:52 schreef leeell het volgende:
punt is vaak met kinderen van gezinnen als de jouwe dat ze geheel geïndoctrineerd zijn met het feit dat jullie cultuur "belangrijk" is en dat je familie alles is en zeker als vrouw ben je minderwaardig en moet je luisteren, zelfs als jullie weg willen, kunnen jullie vaak nog steeds niet willen breken met de oude gewoontes, erg jammer dat je het niet inziet, vertel je vriend het en ga weg daar.
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.
pi_109372954
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Oh jawel hoor.. :') Was het maar zo simpel.
Op een gegeven moment houdt het op hoor. Ze zal sowieso moeten kiezen voor haarzelf of voor haar familie, voor haarzelf en haar vriend of voor haar familie.

Het is zeker niet simpel. Maar door zo te blijven aanmodderen (mishandelingen, uitgescholden worden; kortom de hele mikmak) kom je ook nergens.
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:56:11 #22
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109372967
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:55 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
pi_109372972
Welk land als ik vragen mag?
pi_109372994
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:

[..]

wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
nee, familie eer bla dit dat je kent het wel
LEAVE KB ALONE.
pi_109373000
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:

[..]

Of je hebt totaal geen inlevingsvermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')