Dit dus over je spullen aan welke kant van het huis woon aan de voorkant? Pak een touw en een mand stop je spulletjes erin laten zakken uit het raam in de auto gooien en weg gaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:43 schreef leeell het volgende:
TS, ik zou een ander onderkomen zoeken, schijt aan familie en cultuur, ga bij je vriend logeren en regel wat voor jezelf.
onderschat niet dat religeuze gekken niet voor rede vatbaar zijn, beter gewoon volledig breken met ze.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
Vertel je vriend alles, tegen hem moet je eerlijk zijn.
Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zeg tegen je ouders dat het racisten zijn, dat ze hun familie en cultuur te schande maken. Nederlanders zijn ook mensen.
De aanval is de beste verdediging.
Dit.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoezo weet je vriend er na drie jaar niks van?![]()
En dit.quote:Maar godverdomme, wat klote.
Beter ga je weg gewoon omdat jou ouders het toch niet in gaan zien tenzij je overgaat tot grof geweldquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.
Het dringt ook niet tot ze door als ik zeg dat ik schijt heb daaraan. Het is MIJN leven, ik moet zelf zorgen voor mijn geluk.
Oh jawel hoor..quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
En 'cultuur' is echt geen geldige reden om zo door te gaan met je leven. Kun je niet terecht bij je vriend?
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoezo weet je vriend er na drie jaar niks van?![]()
Maar godverdomme, wat klote.
Edit: Wat moet je met spullen? Zoek je belangrijke papieren/spullen bij elkaar, stop ze in een tas en ga naar je vriend toe. Blegh.
Ik denk dat je eerst eens met je vriend moet gaan pratenquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.
Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
Dat eerste? Was het maar zo.. Ik moest een beetje lachen bij het idee. Ik moet al letterlijk blij zijn als mijn vader MIJ niets aandoet, laat staan als ik meteen mijn vried meeneem.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
Vertel je vriend alles, tegen hem moet je eerlijk zijn.
Had het ook hoor niemand die het zag of wou zienquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.
Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
Mensen, allemaal egoisten, zien wat ze zien willen en willen geen problemen groter maken. Zo gaat dat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:52 schreef leeell het volgende:
punt is vaak met kinderen van gezinnen als de jouwe dat ze geheel geïndoctrineerd zijn met het feit dat jullie cultuur "belangrijk" is en dat je familie alles is en zeker als vrouw ben je minderwaardig en moet je luisteren, zelfs als jullie weg willen, kunnen jullie vaak nog steeds niet willen breken met de oude gewoontes, erg jammer dat je het niet inziet, vertel je vriend het en ga weg daar.
Op een gegeven moment houdt het op hoor. Ze zal sowieso moeten kiezen voor haarzelf of voor haar familie, voor haarzelf en haar vriend of voor haar familie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oh jawel hoor..Was het maar zo simpel.
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:55 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.
nee, familie eer bla dit dat je kent het welquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
Of je hebt totaal geen inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |