Echt he haha waar is mijn motivatie!!!quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:14 schreef Bosbeetle het volgende:i
Ik wou dat ik zo was als de mensen die jij omschrijft in je OP
Weet ikquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alsof iedereen die hard werkt aan zijn studie zo eindigt. Generaliseren gaat twee kanten op, he.
Wacht even, lees ik dit goed...quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Weet ikMaar er wordt hier gedaan alsof 'succes' / 'slagen in het leven' gelijk staat aan cum laude afstuderen en carierre maken op je werk. Terwijl een succesvol leven daar niets mee te maken heeft.
hij doet wel een beetje vreemd de laatste tijdquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wacht even, lees ik dit goed...
Ritmo die genuanceerd is; het bestaat toch nog
Ik ben altijd genuanceerd, jeweettoch.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wacht even, lees ik dit goed...
Ritmo die genuanceerd is; het bestaat toch nog
Omdat er helaas wel wát gedaan moet worden voor school/werk (met Fok als korte tussenpauzequote:
Streberquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Omdat er helaas wel wát gedaan moet worden voor school/werk (met Fok als korte tussenpauze)
Je kunt helaas niet altijd de hele dag bier drinken in de zon.
Nee, een streber is iemand die NOOIT bier drinkt in de zon, en altijd wel wat voor vindt gaan qua werk/school.quote:
Hé, ik probeer gewoon zoveel mogelijk andere wetenschappers om mij heen te hebben zodat ik de wereld kan overheersen, maar die verdomde buidelrat moet het altijd weer voor mij verpesten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:35 schreef shiftknop het volgende:
[..]
Jij bent wel een doctor dus je bent ook wel een strebertje geweest.. ofnie? :-p
En wat is hier mis mee?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:33 schreef Lente_ninja het volgende:
Tweet van een klasgenootje:
"Lekker #zonnetje vandaag! Heerlijk! Echt weer om lekker buiten aan mijn #procesverslag te werken"
Ik heb geen hoop voor de mensheid meer.
godverdomme mijn handen beginnen te jeukenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:33 schreef Lente_ninja het volgende:
"Lekker #zonnetje vandaag! Heerlijk! Echt weer om lekker buiten aan mijn #procesverslag te werken"
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:33 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je tot 3 uur ff lekker aan dat verslag werkt en daarna op terras met vrienden gaat zitten. Niet zo veel mis mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:35 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat je bij mooi weer blijkbaar als eerste denkt wat je allemaal voor schoolwerk kan doen.
Inderdaad. Ik ga nu ook tot een uurtje of 3 studeren. Dan heb je nog de hele dag om zogenaamde leuke dingen te doen. Studeren doe je toch niet veel in het weekend. Ga ik liever op vrijdag nog even langer doorquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je tot 3 uur ff lekker aan dat verslag werkt en daarna op terras met vrienden gaat zitten. Niet zo veel mis mee.
Nee, dat verslag moet gewoon af, en nu kan dat in de zon in plaats van binnen. Jankbal.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:35 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat je bij mooi weer blijkbaar als eerste denkt wat je allemaal voor schoolwerk kan doen.
Ik ga je ziel proberen te redden van de doorzononderwereld, waar vulkanen activiadrink spuwen, kalkaanslag je wasmachine vergalt en er achter elke deur een sanibroyeur staat:quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je tot 3 uur ff lekker aan dat verslag werkt en daarna op terras met vrienden gaat zitten. Niet zo veel mis mee.
Onzin. Of je nou plezier in je studie hebt of niet, het blijft toch een verplichting. Een weekend komt dan als een verademing.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:46 schreef andre347 het volgende:
Meer een klacht zijn die mensen die op woensdag al roepen: "Bijna weekend" of "Uitkijken naar het weekend" en dan is het vrijdag en op Facebook plaatsen: "WEEKEND!"
Zoek dan een leuke baan of een leuke studie en ga niet studeren omdat het maatschappelijk verplicht is. Ik studeer omdat ik het leuk vind. Als ik het niet leuk vond was ik wel gaan werken.
Bij mij is dat een beetje anders. Ik werk aan studie op de meest rare tijden en doe leuke dingen als het me uitkomt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:50 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Onzin. Of je nou plezier in je studie hebt of niet, het blijft toch een verplichting. Een weekend komt dan als een verademing.
Onzin. Het is geen verplichting.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:50 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Onzin. Of je nou plezier in je studie hebt of niet, het blijft toch een verplichting. Een weekend komt dan als een verademing.
Inderdaad. Maar die berichten op Twitter moet je ook niet serieus gaan nemen. Twitterquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond mijn studie ook erg leuk maar daarom hoef ik er toch nog niet als een bezetene mierenneuker er aan te gaan zitten werken...
Gewoon de boel zo maken dat je er een goed cijfer voor haalt en dan klaar (en dat hoeft allemaal niet zo lang te duren)
Dus de school verplicht je om vreselijk anaal over allerlei zaken te gaan doen. (ja ik zei anaalquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Feitelijk gezien niet nee, maar zo voelt het wel. Met mij 12343254235 anderen.
Nee, dat is een logisch gevolg.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de school verplicht je om vreselijk anaal over allerlei zaken te gaan doen. (ja ik zei anaal)
Helemaal niet, een logisch gevolg zou zijn dat je je opdracht maakt zonder daar moeilijk over te doen en tegelijk te genieten van het leven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nee, dat is een logisch gevolg.
Zo zou het moeten ja. Zo gaat het nooit. Behalve bij mensen beschreven in de OP.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helemaal niet, een logisch gevolg zou zijn dat je je opdracht maakt zonder daar moeilijk over te doen en tegelijk te genieten van het leven.
Hahahaha.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:33 schreef Lente_ninja het volgende:
nee juist bij de mensen in de OP gaat het niet zo, die types maken zich gewoon veels te druk, ipv gewoon te focussen op wat moet gebeuren...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:16 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zo zou het moeten ja. Zo gaat het nooit. Behalve bij mensen beschreven in de OP.
50% cultuur ja! Tenzij je in nederland 60% moet halen om te slagen op een vak?quote:
Je kunt best een combinatie van beiden : het diploma moet ook goed zijn. Als het enkel leuk is maar nutteloos voor je toekomst kun je beter de wereld rond gaan zwerven , heb je tenminste nog een leuke ervaring.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:46 schreef andre347 het volgende:
Meer een klacht zijn die mensen die op woensdag al roepen: "Bijna weekend" of "Uitkijken naar het weekend" en dan is het vrijdag en op Facebook plaatsen: "WEEKEND!"
Zoek dan een leuke baan of een leuke studie en ga niet studeren omdat het maatschappelijk verplicht is. Ik studeer omdat ik het leuk vind. Als ik het niet leuk vond was ik wel gaan werken.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:26 schreef Quisho het volgende:
Maar die rijden je later in een Mercedes of BMW voorbij, en lachen jullie uit. Wie het laatst lacht enzo.
m.a.w. de mannetjes die in een BMW of mercedes rond rijden die weten juist dat ze niet teveel moeten doen, anders hou je geen tijd over om in je BMW of mercedes te rijden.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die in het bedrijfsleven continu onder de stress leven en zijn opgebrand op hun 28ste, het zijn vaak ook nog eens de mensen die vergeten iets op te steken van hun opleiding omdat ze te druk bezig waren met het maken van verslagjes.
Ok, dat klopt inderdaad. Maar 80% van de studenten ziet hun studie toch als een soort verplichting. Vandaar ook berichten als 'weeeeeeeeeeekend' en dergelijke. En voor mij zal het ook altijd zo blijven en dat is maar goed ook. Als het geheel vrijblijvend zou zijn, zou ik niet veel meer doen als bier drinken en slapen. Dat is nou ook niet bepaald een goede levensinvulling.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee juist bij de mensen in de OP gaat het niet zo, die types maken zich gewoon veels te druk, ipv gewoon te focussen op wat moet gebeuren...
Dat zijn mensen die in het bedrijfsleven continu onder de stress leven en zijn opgebrand op hun 28ste, het zijn vaak ook nog eens de mensen die vergeten iets op te steken van hun opleiding omdat ze te druk bezig waren met het maken van verslagjes.
tja goede cijfers halen prima maar overdreven gaan doen is niet nodig. Je haalt ook wel een 8 als je gewoon een goed verslag schrijft zonder heel veel extra moeite en tijd er in te steken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:26 schreef sausagin het volgende:
[..]
Je kunt best een combinatie van beiden : het diploma moet ook goed zijn. Als het enkel leuk is maar nutteloos voor je toekomst kun je beter de wereld rond gaan zwerven , heb je tenminste nog een leuke ervaring.
Ik studeer voor mijn toekomst , een goed diploma waar ik op kan terugvallen.
TS is zo'n 'lekker feesten' figuur die over twee jaar gaat janken dat hij een studeerboete krijgt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:12 schreef Cher- het volgende:
Van die hyperactieve studenten die alles goed willen doen en alleen maar willen studeren.Wanneer je samen werkt in een project MOET het perse dan en dan af en er mag geen foutje in zitten.
Altijd vrolijk
gaan vaak om 22:00-23:00
naar bed en hebben niks meegemaakt in het leven
Uiterlijk zijn het standaard Nederlandse meisjes en jongens. Altijd dun (soms ook wel dik trouwens) en altijd maar slijmen bij iedereen, meepraten met iedereen en maar actief zijn. Later worden het van die mensen met 2 of 3 kinderen, huis, auto, baan, enz. En de kinderen worden net zo braaf.
![]()
Bijdrage van luckass:
Mensen die de hele ochtend naar alle colleges gaan, daarbij de collegesheets van te voren hebben uitgeprint om aantekeningen op te kunnen maken (terwijl ze godverdomme gewoon online staan), deze vervolgens in hun mapje stoppen waarin alles netjes op vak gesorteerd is. Dan om half 1 kunnen ze even een snelle lunch doen, maar niet te lang natuurlijk want er moet nog een hoop voor het project gebeuren! En om 1 uur zitten ze weer klaar in een projectruimte om alles nog ingewikkelder te maken dan het al was, tot grote ergernis van alle groepsgenoten. Om 6 uur zijn ze nog laaang niet klaar met alle taken want die ene commissievergadering liep toch wat uit. Na thuis een maaltijdsalade te hebben genuttigd doen ze nog even een paar mailtjes de deur uit. Nog even lekker een uurtje sporten en dan liggen ze om half 11 weer in bed, om de volgende dag alles weer te herhalen.![]()
Die mensen.
En dit:
[..]
Of TS is zon figuur die gewoon normaal zijn werk doet terwijl mensen uit de OP een 'burnout' en 'keuzestress' hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
TS is zo'n 'lekker feesten' figuur die over twee jaar gaat janken dat hij een studeerboete krijgt.
TS is zo'n 'lekker feesten' figuur die over drie jaar gaat janken dat hij geen baan kan vinden.
TS is zo'n 'lekker feesten' figuur die over vier jaar gaat janken dat men hem hier uitlacht omdat hij een uitkeringstrekker is.
Feesten
We zullen het tzt wel zienquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of TS is zon figuur die gewoon normaal zijn werk doet terwijl mensen uit de OP een 'burnout' en 'keuzestress' hebben.
Hahahahhaahahaha ik bekijk net mijn tweets en wat is deze, true storyquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:33 schreef Lente_ninja het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |