En elke ochtend een kleintje yakult of een emmer activiazooi om het allemaal vol te houden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:36 schreef luckass het volgende:
Mensen die de hele ochtend naar alle colleges gaan, daarbij de collegesheets van te voren hebben uitgeprint om aantekeningen op te kunnen maken (terwijl ze godverdomme gewoon online staan), deze vervolgens in hun mapje stoppen waarin alles netjes op vak gesorteerd is. Dan om half 1 kunnen ze even een snelle lunch doen, maar niet te lang natuurlijk want er moet nog een hoop voor het project gebeuren! En om 1 uur zitten ze weer klaar in een projectruimte om alles nog ingewikkelder te maken dan het al was, tot grote ergernis van alle groepsgenoten. Om 6 uur zijn ze nog laaang niet klaar met alle taken want die ene commissievergadering liep toch wat uit. Na thuis een maaltijdsalade te hebben genuttigd doen ze nog even een paar mailtjes de deur uit. Nog even lekker een uurtje sporten en dan liggen ze om half 11 weer in bed, om de volgende dag alles weer te herhalen.
Die mensen.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:36 schreef luckass het volgende:
Mensen die de hele ochtend naar alle colleges gaan, daarbij de collegesheets van te voren hebben uitgeprint om aantekeningen op te kunnen maken (terwijl ze godverdomme gewoon online staan), deze vervolgens in hun mapje stoppen waarin alles netjes op vak gesorteerd is. Dan om half 1 kunnen ze even een snelle lunch doen, maar niet te lang natuurlijk want er moet nog een hoop voor het project gebeuren! En om 1 uur zitten ze weer klaar in een projectruimte om alles nog ingewikkelder te maken dan het al was, tot grote ergernis van alle groepsgenoten. Om 6 uur zijn ze nog laaang niet klaar met alle taken want die ene commissievergadering liep toch wat uit. Na thuis een maaltijdsalade te hebben genuttigd doen ze nog even een paar mailtjes de deur uit. Nog even lekker een uurtje sporten en dan liggen ze om half 11 weer in bed, om de volgende dag alles weer te herhalen.
Die mensen.
Nee, vond het meer grappig hoe er tegenwoordig vaak een relatie wordt gelegd tussen studie en werk. Terwijl dat vaak extreem verschillend is. Dus eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar vond je opmerking mooi omdat je dat heel vaak hoort.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:34 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Irritante mensen kom je overal tegen, het ligt aan jezelf wat je ermee doet, bedoel ik te zeggen. Niet mee eens?
Wij drieën moeten gewoon een nieuwe projectgroep vormenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:45 schreef Cher- het volgende:
Veranderd bedankt luckass en lente_ninja. Ik zuip er nog eentje, tot horens en een fijne avond. Morgen weer vroeg op om bezig te gaan met projectbah
zit dat overactieve wijf er ook weer bij
quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:36 schreef luckass het volgende:
Die mensen.
Die mensen die door zichzelf zo een discipline aan te leren veel productiever zijn dan de rest. Dalijk door hun hoge cijfers de mooie baantjes krijgen en paupers die eerst op hun neerkeken lekker kunnen ontslaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:36 schreef luckass het volgende:
Die mensen.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Aliana het volgende:
[..]
Inderdaad, niet weten wanneer je dt moet gebruiken jemig zeg.
ok, dat ben ik met je eens. Zat me dat net nog te bedenken zelfs: hoe samenwerken in je studie er dus voor kan zorgen dat je er niet het maximale uit haalt, terwijl je in de werksfeer meer mogelijkheden hebt om daar iets tegen te doen. Ik bedoel, dan wordt diegene erop aangesproken of kun je zelfs escaleren, indien nodig, maar niets hoeft jouw prestatie in de weg te staan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Nee, vond het meer grappig hoe er tegenwoordig vaak een relatie wordt gelegd tussen studie en werk. Terwijl dat vaak extreem verschillend is. Dus eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar vond je opmerking mooi omdat je dat heel vaak hoort.
Precies zoals ik al zei ik wou dat ik zoals de mensen omschreven in de OP was.quote:
Nee hoor. Ik haal juist met minimaal inzet maximaal resultaat. Ga een universitaire beta studie in 6 jaar afronden terwijl ik tijd over heb om wel van het studentenleven te kunnen genieten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Die mensen die door zichzelf zo een discipline aan te leren veel productiever zijn dan de rest. Dalijk door hun hoge cijfers de mooie baantjes krijgen en paupers die eerst op hun neerkeken lekker kunnen ontslaan.
Die mensen
Afstuderen is geen maximaal resultaat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:11 schreef luckass het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik haal juist met minimaal inzet maximaal resultaat. Ga een universitaire beta studie in 6 jaar afronden terwijl ik tijd over heb om wel van het studentenleven te kunnen genieten.
Bedankt voor de waardering van mijn stukje proza (met TS in het bijzonder).
Ik ga de kroeg in.
Kusjes.
Nog erger, mensen die keihard horen te falen gaan dan toch gewoon met het kenbaar te hoge niveau mee.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef JApieman het volgende:
[..]
Als bij ons het gemiddelde cijfer te laag ligt passen ze gewoon even de norm aan zodat het gemiddelde omhoog gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |