abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:43:22 #1
70532 loveli
N
pi_109356558
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_109356626
ik verwachtte iets met sex of trouwen :')
Kwak
pi_109356658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
ik verwachtte iets met sex of trouwen :')
Ik zie sex in de TT 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:46:39 #4
70532 loveli
N
pi_109356663
Wilde niet te veel lurkers aanttrekken :')
crap in = crap out
pi_109356670
Alweer een nieuwe!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Mais = diervoeder, zorgt voor te veel omega-6 in ons vlees en te veel daarvan geeft ontstekingsreacties en vergroot de kans op diabetes. Balans is zoek in de voedselketen. En verder is het de bron van alle kwaad => high fructose corn syrup.
Ja, maar dat heeft dus niets te maken met af en toe wat verse maïs binnen een eetpatroon waar momenteel gewoonlijk géén bewerkte suikers in voorkomen. Ik eet thuis geen snoepjes, geen koekjes, geen halffabrikaten, geen kant en klare onzin en zeer kleine hoeveelheden biologisch vlees. Ik kook vers en hartstikke voedzaam en daar past sporadisch wat zoete maïs van de kolf prima tussen, vind ik.
Let me see you stripped down to the bone
pi_109356672
Ga zo even boodschappen halen, naar de Ah XL.. Om maar even ontopic te blijven ;)
pi_109356689
Ik ga vanavond Creamy Lemon Crumb Squares bakken.. Meneer wil morgen wat meenemen naar een vergadering en ik heb wel zin om wat te bakken. Maar dan moet ik het eigenlijk niet eten :+
pi_109356691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie sex in de TT 8-)
ohja :')
Kwak
pi_109356700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef minilot het volgende:
Alweer een nieuwe!

[..]

Ja, maar dat heeft dus niets te maken met af en toe wat verse maïs binnen een eetpatroon waar momenteel gewoonlijk géén bewerkte suikers in voorkomen. Ik eet thuis geen snoepjes, geen koekjes, geen halffabrikaten, geen kant en klare onzin en zeer kleine hoeveelheden biologisch vlees. Ik kook vers en hartstikke voedzaam en daar past sporadisch wat zoete maïs van de kolf prima tussen, vind ik.
O+
Kwak
pi_109356712
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef LieLie het volgende:
Ik ga vanavond Creamy Lemon Crumb Squares bakken.. Meneer wil morgen wat meenemen naar een vergadering en ik heb wel zin om wat te bakken. Maar dan moet ik het eigenlijk niet eten :+
Je bedoelt die Creamy Lemon Crumb Squares met gecondenseerde melk? Mijn billen groeien een decimeter in omtrek als ik alleen al aan die blokjes dénk! :D
pi_109356716
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef minilot het volgende:

Dat dus!

Wij krijgen geen overdosis mais :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109356720
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Je bedoelt die Creamy Lemon Crumb Squares met gecondenseerde melk? Mijn billen groeien een decimeter in omtrek als ik alleen al aan die blokjes dénk! :D
Ja, die ;)
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:49:35 #13
70532 loveli
N
pi_109356743
quote:

[..]

Nou, doe mij maar een dubbele portie.
crap in = crap out
pi_109356764
Wat leuk dat iedereen aan de rijst- en havermelk is trouwens. Ik heb het geprobeerd aan mijn collega's te slijten, maar die durven niet. >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+
-x-
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:52:03 #15
70532 loveli
N
pi_109356809
Vroeger deed ik weleens als quick fix een blik mais, blik tonijn, augurk en een kwak mayo. Nu vervang ik de mais door linzen, hoef het niet meer in m'n systeem.

Klinkt niet echt culinair verantwoord. Is het ook niet.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:53:14 #16
70532 loveli
N
pi_109356836
Volvette olijfmayo, want zonnebloemolie heeft ook te veel omega-6 :P
crap in = crap out
pi_109356846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef loveli het volgende:
Nu vervang ik de mais door linzen, hoef het niet meer in m'n systeem.
Aluhoedje. :P
pi_109356899
quote:

[..]

Ik wil het niet weten :D

Ik ga morgen een mini lemon merengue en hallon dröm maken :9 ook voor het werk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109356908
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:53 schreef loveli het volgende:
Volvette olijfmayo, want zonnebloemolie heeft ook te veel omega-6 :P
Alles met mate dan maar?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109356926
crosspost:

Af!

Ging behoorlijk snel :) anderhalve dag ongeveer. En ze is er reuzeblij mee O+

Tevens lijstje:
O: havermout
T: cappuccino, mandarijntjes
L: soep, 2 crackers met kaas, gekookt eitje, karnemelk
T: cappuccino ontbijtkoek
D: nasi van gister met een flink bord salade erbij
T: kwark met 2 kiwi's
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:56:38 #21
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_109356933
Mijn lijst van vandaag vind ik wel prima, jullie ook?

O: turkse yoghurt met blauwe bessen en een scheutje vruchtensap omdat mn mond die zurigheid nog niet trok zo vroeg ;)
L: 2 boterhammen, een vieze automaat cappuccino
S: 2 uur wielrennen met een sportreep tussendoor (een zware, want ik had honger)
T: handvol cashews
D: ? zo gaan verzinnen.
T: glas wijn
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_109356970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik wil het niet weten :D

Er zitten ook een flinke hoeveelheden bloem, roomboter en bruine suiker in. *)
Ze zijn hartstikke lekker, dat wel! Maar ik stel het zelf liever even uit tot het weer winter wordt. ;)
pi_109356981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef loveli het volgende:
Vroeger deed ik weleens als quick fix een blik mais, blik tonijn, augurk en een kwak mayo. Nu vervang ik de mais door linzen, hoef het niet meer in m'n systeem.

Klinkt niet echt culinair verantwoord. Is het ook niet.
Foodiepurist ;)

Ik eet ook weinig mais, maar meer omdat ik tot op heden nog niets lekkers heb gevonden met mais.

En ik heb pillenpraat gemist! Ik kan niet zonder de pil.... Nou ja kan wel....als ik het niet erg zou vinden om om de twee weken ongi te zijn :(
pi_109356982
Mooi MarMar! Ik ga even iets heel nuttigs doen: Jillian terwijl mijn volkoren-blauwe-bessen-muffins in de oven zitten!
Ja doei.
pi_109357007
Mar! Tof! Met dat Raponsjelange haar erbij ook... O+ Gaaf hoor!
pi_109357035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga even iets heel nuttigs doen: Jillian terwijl mijn volkoren-blauwe-bessen-muffins in de oven zitten!
Ik schop mezelf en mijn lief straks ook weer voor de buis voor Jillian. Mijn dag zeven, zijn dag drie. Zwaardere gewichtjes komen overmorgen pas binnen. }:|
pi_109357036
Erg mooi jurkje Mar. Hij sluit ook zo goed aan. O+
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 18:00:39 #28
70532 loveli
N
pi_109357052
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef An24 het volgende:
Foodiepurist ;)
Als ik (te lang) 'slecht' eet krijg ik vermoeidheidsklachten, blauwe plekken of andere ongemakken. Mother in law of all blauwe plekken vertelt me dat ik weer binnen de lijntjes moet eten.
crap in = crap out
pi_109357081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ik (te lang) 'slecht' eet krijg ik vermoeidheidsklachten, blauwe plekken of andere ongemakken. Mother in law of all blauwe plekken vertelt me dat ik weer binnen de lijntjes moet eten.
Jij ook? Ik heb dan precies dezelfde klachten :Y
pi_109357145
Mooi MarMar!
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:04:48 #31
277802 _Calimero_
pi_109357181
Mooie jurk zeg!

heee vraagje: ik wil iets eten met aubergine.gegrild of in een salade ofzo, wie heeft een lekker recept?
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 18:05:05 #32
70532 loveli
N
pi_109357192
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij ook? Ik heb dan precies dezelfde klachten :Y
Nachtschade - zere gewrichten. Gist/te veel vitamine B - blauwe plekken/vermoeidheid. Te veel suikers: ook vermoeidheid. Kan me minder veroorloven dan de gemiddelde eter, maar weet inmiddels wel ongeveer waar ik het goed op doe en waar niet op.
crap in = crap out
pi_109357224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:04 schreef _Calimero_ het volgende:
Mooie jurk zeg!

heee vraagje: ik wil iets eten met aubergine.gegrild of in een salade ofzo, wie heeft een lekker recept?
Dressing van platte peterselie, munt, knoflook, witte wijn azijn, peper, zout en goede olie. Over de nog warme gegrilde aubergine gooien. Jum!
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:06:58 #34
277802 _Calimero_
pi_109357244
Precies wat ik zocht! Kippetje erbij in de grill pan en aardappeltjes uit de oven. nu al zin in!
pi_109357254
quote:
Mooie jurk zeg!

quiche met plakjes aubergine en stukjes brie O+
pi_109357283
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Nachtschade - zere gewrichten. Gist/te veel vitamine B - blauwe plekken/vermoeidheid. Te veel suikers: ook vermoeidheid. Kan me minder veroorloven dan de gemiddelde eter, maar weet inmiddels wel ongeveer waar ik het goed op doe en waar niet op.
Ja, dat is even uitzoeken inderdaad. Bij mij is het meer dat ik het wel weet, maar soms te weinig discipline heb.
pi_109357294
quote:
Mooie jurk zeg!

Ik ben niet zo'n enorme aubergine-fan, maar ik vond laatst het recept van de voorkant van chef Ottolenghi's Plenty erg lekker:

Het is met kruiderij, een saus van Griekse yoghurt en karnemelk en knoflook, en granaatappelpitjes. Als het je lekker lijkt kan ik het wel even overtikken/fotograferen.
pi_109357304
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Precies wat ik zocht! Kippetje erbij in de grill pan en aardappeltjes uit de oven. nu al zin in!
Mag ik komen eten? O+
pi_109357314
En bij twijfel: Foodgawker! http://foodgawker.com/?s=eggplant
pi_109357334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Moet ook wel zeggen dat ik het geluk heb dat ik het geloof ik overal wel goed op doe (de pil incluis :)).
pi_109357395
Lijstje:

O: twee waldkornboterhammen met pindakaas
T: twee mandarijntjes, klein paaskoekje
L: twee waldkorn met kipfilet, blikje sinaasappelsap, bolletje ijs
T: banaan
D salade met ca 75 gram gerookte zalm, halve komkommer, halve paprika, gemengde sla, yoghurt/mayo/knoflookdressing met twee geroosterde mais( :6 )boterhammen.
T: kwarkyoghurt
pi_109357415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:09 schreef minilot het volgende:
En bij gebrek aan twijfel: Foodgawker! http://foodgawker.com/?s=eggplant
pi_109357439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:12 schreef LieLie het volgende:
D salade met ca 75 gram gerookte zalm, halve komkommer, halve paprika, gemengde sla, yoghurt/mayo/knoflookdressing met twee geroosterde mais( :6 )boterhammen.
:D

Jij mag niet, jij eet ook al een koekie en ijs! o|O
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 18:15:44 #44
70532 loveli
N
pi_109357484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Jij mag niet, jij eet ook een koekie en ijs! ~O>
Over koekjes en ijs gesproken, ik heb pas B&J browniedinges gehaald. Low fat :'(
crap in = crap out
pi_109357533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Jij mag niet, jij eet ook al een koekie en ijs! o|O

Zo eentje, echt mini! ;)

pi_109357543
Low-fat brownieroomijs kopen en dan zeuren over mijn handje verse maïskorrels?! Tsssk. ~O>
pi_109357561
Mijn tussendoortje om 4 uur was trouwens een boterham met kip en appel geworden :)
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 18:19:04 #48
70532 loveli
N
pi_109357574
B&J voor 1.69 per pot :{w
En er zat potdikkie geen room in!

[ Bericht 22% gewijzigd door loveli op 21-03-2012 18:25:11 ]
crap in = crap out
pi_109357808
Was bij de Lidl, en ik zag dat kipfilet voor op brood meer dan de helft goedkoper was dan bij de appie. Tsja. Plofkip is plofkip denk ik dan. En aangezien er bij mij redelijk wat kipfilet door heen gaat is het handig om te weten.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 18:34:08 #50
70532 loveli
N
pi_109357979
Kipfilet koken, plakjes snijden, beetje kruidenzout erbij. Is meer kipfilet dan seperatorvleesfilet en goedkoper.
/aluhoedje foodiepurist
crap in = crap out
pi_109358066
Wat loveli zegt, Mc! Gegrilde kip vind ik persoonlijk lekkerder trouwens! :@
En een snijmachine is echt de moeite waard als je er veel van eet.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij gebruikten Durex xl. Dat doosje hebben we regelmatig voor de lol in de huiskamer laten slingeren als er vrienden langskwamen om te pokeren enzo.

"Oh jee, wat genant! Onze XL condooms liggen hier nog. Ik dacht dat we die XL condooms al hadden opgeruimd. Leg die XL condooms eens weg!". :')

Overigens zijn die extra grote condooms blijkbaar vooral wat groter in de omtrek, en daardoor vaak meer comfortabel voor de man. Ligt dus niet zo zeer aan de lengte. Als ik het tenminste goed onthouden heb.
:')

En yup, gaat ook vooral om de breedte! :Y Blijven tenminste niet haken achter de eikel dat je er dan met je nagels "onder" moet zeg maar ;(
En je kunt ze goed afrollen, dat je niet met je vingers eronder dat ding afstroopt waardoor kans op een *pats* gekneusde leuter ook minder is.

Wel geinig dat de meningen zo verdeeld zijn! :D

TV-sticks zijn nu de oven in! :9~ Het wachten nog wel keer waard dacht ik :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109358124
Omnomnommultitasken!

De muffins (of meer cupcakes eigenlijk..) zien er lekker uit! Zijn nu aan 't afkoelen! Dus kan ik mooi gaan spinnen nu, na een fijne warming-up van Jillian *puf* *zweet* :o
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')