Ha, ik was al even bang dat je de drogredenen en de psychologie van de koude grond ontrouw was geworden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dat de meeste mensen het mentaal niet aankunnen om te twijfelen. Antwoorden moeten ze hebben, vragen zijn eng. Dat is waarom mensen met een complottheorie komen, het hebben en stellen van vragen bevredigt hen niet, ze moeten zelf een verhaaltje maken met alle antwoorden.
Andersom geldt dat ook en waarschijnlijkj nog wel sterker, aangezien de meeste mensen kuddedieren zijn. Het idee dat een overheid de burgers bedondert en daarbij over eigen lijken gaat is oncomfortabel, te oncomfortabel om die vraag toe te laten. "Zoiets zouden ze nooit doen" is een veel aangenamere gedachte, waarvoor dan allerlei schijnrationalisaties komen. De geschiedenis leert namelijk dat er heel veel gecomplotteerd wordt door en rond machthebbers voor persoonlijk gewin aan geld of macht en dat daarbij niet gekeken wordt op een paar honderd dooien meer of minder. Maar alles waar het gezag dan mee komt gaat er bij die mensen in als koek, of het nou waar is of niet, de reden waarom het geloofd wordt zit hem niet in de inhoud maar in wishful thinking.
Die mensen doen dan graaf alsof de complottheoretici van het padje af zijn, terwijl ze zelf de op zich nogal absurde theorie dat een man met een baard in een grot in Afghanistan die aanslagen heeft georganiseerd zomaar geloven zonder feitelijke informatie hebben die dat ondersteunt en bewezen leugens van de autoriteiten en onverklaarbare anomaliën weglachen.
De tegenstelling is dus niet tussen complottheoritici en sceptici, maar die tussen gezagstrouwe complottheoretici en opstandige complottheoretici, afhankelijk van welk perspectief hen het prettigste gevoel geeft. De andere tegenstelling is die tussen complottheoretici van een van beide soorten enerzijds en mensen die mentaal tot twijfel in staat zijn en dus vragen hebben en ook durven constateren dat die vragen onbeantwoord zijn.
Ik ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Nee, jij met je "Israël heeft USS Cole aangevallen", dat is pas BS. (zie spoiler)
quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
911 is ook opgeëist. Bin Laden heeft de namen van alle kapers opgenoemd inclusief hun biografie en hen geprezen. Verder hebben ze in 2008 een video uitgebracht waarin de kapers te zien waren en spraken over hun komende aanval op de VS.
[..]
Nee, jij met je "Israël heeft USS Cole aangevallen", dat is pas BS. (zie spoiler)
De daders zijn dood, klopt, maar ze hebben net als Samir A. een video van zichzelf gemaakt voordat ze doodgingen.
Dus als jullie het niet erg vinden, ik verwerp jullie complottheorieën wat betreft 911.Owja bin laden, was die niet "overboord gevallen"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das hab ich nicht gesagt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ?
Het zijn anderen die dat beweren.
http://blockyourid.com/~g(...)ole_prelude_Iran.htm
Not sure if trolling...quote:Ook vind ik het erg naïef dat mensen ervan uitgaan dat het onzin is dat de overheid het niet goed met je voor zou hebben. Natuurlijk is de overheid er om ons te beschermen en grondrechten te garanderen,
Ik sta er altijd wel van te kijken hoe ontzettend vaak de Joden als kwade genius worden gezien in zo'n beetje 90% van alle complotten. En die complotten komen echt niet altijd van nazi's af. Intrigerend. Hoe zit dat, want ik heb werkelijk geen idee?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:52 schreef TitusPullo het volgende:
Jezus Christus Resonancer, dat je een klap van de molen had gehad was me al duidelijk, maar dat je zonder blikken of blozen verwijst naar Nazipropaganda verbaast me wel:
http://blockyourid.com/~gbpprorg/judicial-inc/main_index.html
Het anti-semitisme "argument".quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta er altijd wel van te kijken hoe ontzettend vaak de Joden als kwade genius worden gezien in zo'n beetje 90% van alle complotten. En die complotten komen echt niet altijd van nazi's af. Intrigerend. Hoe zit dat, want ik heb werkelijk geen idee?
Omdat antisemitisme niet beperkt is tot het nazismequote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta er altijd wel van te kijken hoe ontzettend vaak de Joden als kwade genius worden gezien in zo'n beetje 90% van alle complotten. En die complotten komen echt niet altijd van nazi's af. Intrigerend. Hoe zit dat, want ik heb werkelijk geen idee?
de "Protocollen van de wijzen van Sion" waren ook al populair leesvoer voor de oorlogquote:In the first ten sections of the treatise, Luther expounds, at considerable length, upon his views concerning Jews and Judaism and how these compare against Christians and Christianity. Following this exposition, Section XI of the treatise advises Christians to carry out seven remedial actions. These are
for Jewish synagogues and schools to be burned to the ground, and the remnants buried out of sight;
for houses owned by Jews to be likewise razed, and the owners made to live in agricultural outbuildings;
for their religious writings to be taken away;
for rabbis to be forbidden to preach, and to be executed if they do;
for safe conduct on the roads to be abolished for Jews;
for usury to be prohibited, and for all silver and gold to be removed and "put aside for safekeeping"; and
for the Jewish population to be put to work as agricultural slave labor.[4]
The prevailing scholarly view[5] since the Second World War is that the treatise exercised a major and persistent influence on Germany's attitude toward its Jewish citizens in the centuries between the Reformation and the Holocaust.
Ter afleiding van het echte complot: De katholieke kerk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:03 schreef Mr.44 het volgende:
verrassend veel complottheorieën zijn ook van een christelijke grondslag
hehe, ik ben niet gek. Ik vroeg het juist om een reactie van TitusPullo uit te lokken. Wanneer joden ter sprake komen, is hij er als de kippen bij om mensen voor antisemitisch weg te zetten. Mooi is datquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het anti-semitisme "argument".
Bankiers zijn Joden. Dus kritiek op bankiers is kritiek op Joden. Dus als je kritiek hebt op bankiers ben je een anti-semiet en luistert niemand naar je.
Titus is niet joods en hij is geen felle zionistquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb hem al meerdere keren gevraagd of ie zelf Joods is, maar krijg telkens nul op rekest. Zijn felle manier van reageren maakt iig dat ik denk dat we minimaal met een felle Zionist te maken hebben.
Sorryquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
hehe, ik ben niet gek. Ik vroeg het juist om een reactie van TitusPullo uit te lokken.
Anti-semiet is tegenwoordig een geuzenaam, laat em zijn gang gaan.quote:Wanneer joden ter sprake komen, is hij er als de kippen bij om mensen voor antisemitisch weg te zetten. Mooi is dat
Ik heb hem al meerdere keren gevraagd of ie zelf Joods is, maar krijg telkens nul op rekest. Zijn felle manier van reageren maakt iig dat ik denk dat we minimaal met een felle Zionist te maken hebben.
Ja hoor, propaganda. De holocaust is geen argument meer en daar hebben de zionisten zelf voor gezorgd. Begripsinflatie heet dat.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Titus is niet joods en hij is geen felle zionist
En je kunt geen andere redenen bedenken waarom mensen anti-semitisme verafschuwen en fel reageren op jodenhaat ?
Jodenhaat? Geen sprake van in deze topicje. Titus komt echter meteen met nazi verwijzigen aanzetten. Beetje opzichtig, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Titus is niet joods en hij is geen felle zionist
En je kunt geen andere redenen bedenken waarom mensen anti-semitisme verafschuwen en fel reageren op jodenhaat ?
Hij haakte in over een linkje die gegeven werd.. Ik ben gaan kijken op die site en dat riekt daar inderdaad naar antisemitisme.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jodenhaat? Geen sprake van in deze topicje. Titus komt echter meteen met nazi verwijzigen aanzetten. Beetje opzichtig, als je het mij vraagt.
Wat propaganda ? Wat een domme verklaring voor de afkeer van mensen van jodenhaat ...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja hoor, propaganda. De holocaust is geen argument meer en daar hebben de zionisten zelf voor gezorgd. Begripsinflatie heet dat.
Het is idd triest dat de zionisten zo onverantwoordelijk misbruik hebben gemaakt van de geschiedenis om hun misdaden te rechtvaardigen en kritiek daarop te smoren.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat propaganda ? Wat een domme verklaring voor de afkeer van mensen van jodenhaat ...
Triest ook ...
"ja maar wij zijn gedecimeerd, wij hebben daar dus eeuwig recht op"quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is idd triest dat de zionisten zo onverantwoordelijk misbruik hebben gemaakt van de geschiedenis om hun misdaden te rechtvaardigen en kritiek daarop te smoren.
De Joden voldoen als groep gewoon aan het juiste profiel: een wat geheimzinnige groep outsiders met internationale verspreiding, zogenaamd rijk en machtig, en zogenaamd gevaarlijker dan hun kleine aantal doet vermoeden.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is een leuke quote van die site.. Echt wel nazi-achtigquote:The Gulags is where fifty million white Christians were sent if they opposed the Bolshevik/Communist/Jewish swindle called Communism. In 1917 Lenin lead the revolution of the peasants against the Czar, and then they raped Russia till this day.
In all the death camps of Germany only 373,804 died. Ten percent were executions, and the rests were typhus, old age, and natural causes. In Stalin's gulags close to 50,000,000 died
dat is geen excuus om jodenhaat te bagatelliseren of goed te pratenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
"ja maar wij zijn gedecimeerd, wij hebben daar dus eeuwig recht op"
Maar vind je het nu ook niet een beetje belachelijk aan het worden?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:48 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De Joden voldoen als groep gewoon aan het juiste profiel: een wat geheimzinnige groep outsiders met internationale verspreiding, zogenaamd rijk en machtig, en zogenaamd gevaarlijker dan hun kleine aantal doet vermoeden.
hehe... Dat zie je verkeerd. Dit is juist het Joodse excuus om alle kritiek jegens joden de grond in te boren.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat is geen excuus om jodenhaat te bagatelliseren of goed te praten
dat ook en dat feit is weer het excuus om jodenhaat te bagatelliseren, te rechtvaardigen of er zit jodenhaat achter verborgenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
hehe... Dat zie je verkeerd. Dit is juist het Joodse excuus om alle kritiek jegens joden de grond in te boren.
Dan snap je Titus nog steeds niet ..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is idd triest dat de zionisten zo onverantwoordelijk misbruik hebben gemaakt van de geschiedenis om hun misdaden te rechtvaardigen en kritiek daarop te smoren.
Zelfs al zou het zo zijn dat joden een te grote invloed uitoefenen op de wereldpolitiek, dan nog kan je niet anders zeggen dan: chapeau.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan snap je Titus nog steeds niet ..
Hij is niet gericht op propaganda pro-Israel, maar hij heeft een hekel aan anti-semitisme.
Ik ook... maar ik ben minder nors en cynisch dan Titus en ik zie meer de fouten van het israelisch nationalisme.
Oja wel te groot wat betreft de middenoostenkwestie....quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:12 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zelfs al zou het zo zijn dat joden een te grote invloed uitoefenen op de wereldpolitiek,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |