Je brengt het wel heel erg geplanned, weet niet of ik specifiek dát geloof maar wat jij beschrijft is zeker wel het gevolg van de "crazies".quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voorbeeld: Utah Data Centre
Anonops #12: Spy on the Spyers
Dit is IRL Big Brother. Enorm data centrum van 2 miljard dollar, opent in 2013. Enorme supercomputer aan de andere kant van het land om codes te kraken en analyses te doen.
Een complot-theorie richting illuminatie en reptillians zou zijn dat alles totaal geheim is, een computer die bestaat uit foetus-hersenen uit abortusklinieken, data gemined word via buitenaardse brain-implants, etc.
Het complot in het echt is een echt datacentrum tbv cybercrime. Natuurlijk niet voor het bespioneren van Amerikanen want dat mag niet van de wet. Info komt binnen via servers bij internet providers en telefoonbedrijven (die zijn aangetoond, maar ze ontkennen het gewoon). Een ontwikkellaboratorium bouwt een echte supercomputer, maar op hetzelfde terrein ontwikkelen ze een geheime grotere en snellere supercomputer.
De spectaculaire complottheorieën zijn om de aandacht af te leiden en om klokkenluiders belachelijk te maken.
Geef me een natuurkundige van een daadwerkelijke universiteit (dus niet de ontslagen judy wood die na 10 jaar coma fundamentele natuurkunde niet meer begreep)quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ok, leg mij maar uit waarom dit volgens jou zo extreem simpel is. Ik vind dit een erg gewaagde uitspraak omdat er vaak, zoals iemand hier eerder al gepost heeft, zoveel om een complot heen gebouwd wordt, dat je niet meer kunt zien wat nou wel of niet waar is. Het is bijna onmogelijk om alle onzin te zien rondom een complot, eer je tot de kern bent gekomen van wat er echt van waar is, omdat er allerlei dingen verspreid kunnen worden door het internet en iedereen kan bijdragen aan meer informatie van een complot. Over dit overtuigend bewijs trouwens, er zijn natuurkundigen van universiteiten die hebben uitgelegd waarom het officiële 9/11 verhaal niet zou kloppen... dat wordt dus in tegenstelling tot wat jij zegt juist wel gedaan.
Had gekund ja, maar het ging mij meer om deze vraag, niet zo zeer om het behandelen van bepaalde complottheorieën, maar meer over waarom ze niet serieus worden genomen, ook als er serieuze aanwijzingen zijn voor feiten rondom complotten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Had dan een thread gemaakt over de vrijmetselarij.
Exacto.quote:Je vraagt waarom mensen conspiracytheories afdoen als onzin.
Ja, alleen is de grens tussen dit soort conspiracy theories en de extremere nogal vaag. Neem de farmaceutische industrie, hoewel, als je leest over hun invloed in de DSM-V er volgensmij zeker iets van de complotten waar is...quote:De reden waarom dit gebeurt is omdat goed bewezen en gefundeerde "conspiracy theories" uit dat hoekje gehaald worden en algemene & onderbouwde kennis wordt die niet meer zo bestempeld wordt. (b.v. de legitimiteit van de oorlog in Irak, of wat nu bezig is de eventueel foute geldbedragen die de pvv ontvangt).
Die vrijmetselarij was in tegenstelling tot wat jij zegt helemaal niet zo irrelevant, in die post had ik namelijk gezet dat ik die vrijmetselarij als voorbeeld gaf om aan te tonen waarom ik niet snapte dat zoveel mensen iets meteen als onzin afdoen, terwijl er overduidelijk feiten om iets heen zitten die de complottheorieën niet volledig weerleggen, maar dus ook niet bevestigen. Dat jij beweert dat dit off-topic was, daarvan weet ik niet waar je dat op baseert.quote:De reden waarom conspiracymensen niet serieus genomen worden is
omdat ze totaal off-topic gaan en aan komen zetten met irrelevant bewijs voor hun claims, b.v. hoe jij opeens de vrijmetselarij in het topic gooit.
Ja ok mijn fout, ik had ook een keer op een parodie site iets over Noam Chomsky gelezen, maar ik heb zijn werk niet gelezen ja, niet echt tijd voor ook en ik ken hem alleen van zijn taalkundige theorieën om eerlijk te zijn.quote:omdat ze niet in staat zijn een normaal argument te formuleren maar alleen cryptisch kunnen doen over dingen die ze niet begrijpen. Bijvoorbeeld zoals jij vanuit het niets "waarom komt noam chomsky opeens in me op?" Misschien eens zijn boeken lezen en leren van zijn manier van argumenten aandragen. Hij is zelf namelijk totaal niet blij met conspiracymensen die zijn theorieen misbruiken voor hun eigen agenda.
Als je mij argumenten geeft waarom het absolute onzin is dat de vrijmetselarij niet geheel een organisatie is waar je twijfels bij moet zetten, en ik zie in dat je argumenten goed gefundeerd zijn, dan wil ik dat best aannemen, als je er echter niet op ingaat kan ik ook niet op jouw argumenten ingaan, die bestaan dan namelijk niet. Ik kan niet op alles hier antwoorden, daarom antwoord ik niet, maar als mensen mij direct een vraag stellen antwoord ik natuurlijk wel, ik vraag me af waar je de bewering vandaan haalt dat ik bewust geen vragen zou beantwoorden, dat is een complottheorie, hoewel wacht nee, want bij complotten is er sprake van meerdere personen die samenzweren, maar, nee, dat is niet bewust nee. Als ik interessante posts zie wil ik daar wel op antwoorden, maar mijn kennis van bijvoorbeeld 9/11 schiet tekort om me in de discussie hier te mengen daarover, hoewel het wel een sprekend voorbeeld is voor de reden van dit topic, daarom kwam ik ermee. Als jij vindt dat je eerst veel van iets moet weten voordat je dat als voorbeeld mag geven voor zoiets, vind ik dat wel een beetje overdreven, dan kun je ook niet meer normaal discussiëren omdat je je niet in elk onderwerp van de argumenten die je aandraagt intensief kunt verdiepen, behalve als je een professional bent of als het om iets gaat waar je heel erg in geïnteresseerd bent en er tijd voor hebt natuurlijk. Ja, dat van ideeën doordrukken kan ik op zich wel begrijpen, alleen merk ik dat volgensmij niemand hier de TT goed leest. Ik heb het over complottheorieën zelf, niet over de complotdenkers.quote:omdat conspiracy mensen weigeren op argumenten in te gaan op een daadwerjelijk gefundeerde en constructieve manier, net zoals jij alles hier negeert waarmee je het eens zou zijn (waarom stel je de vraag dan uberhaupt) en continu hun eigen ideeen er doorheen blijven drukken als een vierjarig huilend kind in de albert heijn met een kindersurprise-ei
Ja, bij Xandernieuws kan ik je op zich nog wel begrijpen, maar er zijn ook mensen die zich hiermee bezighouden die echt niet zo dom zijn of informatie niet kunnen lezen.quote:omdat conspiracy mensen te lui zijn om daadwerkelijk informatie te lezen en te begrijpen en liever klakkeloos dingen copy pasten van youtube die ze niet begrijpen en zo nu en dan een appeal to authority doen naar mensen die ze niet begrijpen
Bij David Icke wel ja.quote:en voornamelijk omdat ze heel erg veel onzin uitkramen die gewoon fysisch onmogelijk is
Ja, jij ook he.quote:groetjes kusjes
Het is ook geplanned. Het is een openbaar plan uit 2003 als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je brengt het wel heel erg geplanned, weet niet of ik specifiek dát geloof maar wat jij beschrijft is zeker wel het gevolg van de "crazies".
Dat is precies het doel van conspiracy-theories: het kapotmaken van discussie over "echte" complotten.quote:Dat zie je ook in BNW. Het is niet mogelijk een normale discussie te houden over corruptie binnen de geneesmiddelen industrie (3 keer zo hoge incidentie van fraude in vergelijking met alle andere wteenschappen) omdat de discussie bijna meteen "gekaapt" wordt door bepaalde users die meteen beginnen over big pharma, nwo, mind control en fluoride / aspartaam. Gevolg is dat je niet normaal critisch kunt zijn ergens over en uiteindelijk de daadwerkelijk relevante en gefundeerde discussie niet gevoerd kan worden.
quote:Exposed: Inside the NSA’s Largest and Most Expansive Secret Domestic Spy Center in Bluffdale, Utah
A new exposé in Wired Magazine reveals details about how the National Security Agency is quietly building the largest spy center in the country in Bluffdale, Utah, as part of a secret NSA surveillance program codenamed "Stellar Wind." We speak with investigative reporter James Bamford, who says the NSA has established listening posts throughout the nation to collect and sift through billions of email messages and phone calls, whether they originate within the country or overseas. The Utah spy center will contain near-bottomless databases to store all forms of communication collected by the agency. This includes the complete contents of private emails, cell phone calls and Google searches, as well as all sorts of personal data trails — parking receipts, travel itineraries, bookstore purchases and other digital "pocket litter." "The NSA has constantly denied that they’re doing things, and then it turns out they are doing these things," Bamford says in response to NSA Director General Keith Alexander’s denial yesterday that U.S. citizens’ phone calls and emails are being intercepted. "A few years ago, President Bush said before camera that the United States is not eavesdropping on anybody without a warrant, and then it turns out that we had this exposure to all the warrantless eavesdropping in the New York Times article. And so, you have this constant denial and parsing of words." [includes rush transcript]
Steven Jonesquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Geef me een natuurkundige van een daadwerkelijke universiteit (dus niet de ontslagen judy wood die na 10 jaar coma fundamentele natuurkunde niet meer begreep)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_E._Jonesquote:Steven Earl Jones is an American physicist. For most of his career, Jones was known mainly for his work on muon-catalyzed fusion. In the fall of 2006, amid controversy surrounding his work on the collapse of the World Trade Center (Jones produced alleged evidence showing the buildings were destroyed by controlled demolition during the September 11 attacks), he was relieved of his teaching duties and placed on paid leave from Brigham Young University. He retired on October 20, 2006 with the status of Professor Emeritus.
Waarom zouden ze het risico maken door een debiel groot plan met een groot aantal mensen die allemaal uit de bank kunnen klappen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zoals jij het neerzet, klinkt het nogal ridicuul, maar ja. Ongeveer dat ja. Zij het een stukje genuanceerder dan jij het brengt.
Nou ja dan komen we op hetzelfde punt terecht. Zolang het goed beargumenteerd is, nemen mensen het over het algemeen serieus. Wanneer het onzin is niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Had gekund ja, maar het ging mij meer om deze vraag, niet zo zeer om het behandelen van bepaalde complottheorieën, maar meer over waarom ze niet serieus worden genomen, ook als er serieuze aanwijzingen zijn voor feiten rondom complotten.
[..]
Exacto.
[..]
Ja, alleen is de grens tussen dit soort conspiracy theories en de extremere nogal vaag. Neem de farmaceutische industrie, hoewel, als je leest over hun invloed in de DSM-V er volgensmij zeker iets van de complotten waar is...
[..]
Die vrijmetselarij was in tegenstelling tot wat jij zegt helemaal niet zo irrelevant, in die post had ik namelijk gezet dat ik die vrijmetselarij als voorbeeld gaf om aan te tonen waarom ik niet snapte dat zoveel mensen iets meteen als onzin afdoen, terwijl er overduidelijk feiten om iets heen zitten die de complottheorieën niet volledig weerleggen, maar dus ook niet bevestigen. Dat jij beweert dat dit off-topic was, daarvan weet ik niet waar je dat op baseert.
[..]
Ja ok mijn fout, ik had ook een keer op een parodie site iets over Noam Chomsky gelezen, maar ik heb zijn werk niet gelezen ja, niet echt tijd voor ook en ik ken hem alleen van zijn taalkundige theorieën om eerlijk te zijn.
[..]
Als je mij argumenten geeft waarom het absolute onzin is dat de vrijmetselarij niet geheel een organisatie is waar je twijfels bij moet zetten, en ik zie in dat je argumenten goed gefundeerd zijn, dan wil ik dat best aannemen, als je er echter niet op ingaat kan ik ook niet op jouw argumenten ingaan, die bestaan dan namelijk niet. Ik kan niet op alles hier antwoorden, daarom antwoord ik niet, maar als mensen mij direct een vraag stellen antwoord ik natuurlijk wel, ik vraag me af waar je de bewering vandaan haalt dat ik bewust geen vragen zou beantwoorden, dat is een complottheorie, hoewel wacht nee, want bij complotten is er sprake van meerdere personen die samenzweren, maar, nee, dat is niet bewust nee. Als ik interessante posts zie wil ik daar wel op antwoorden, maar mijn kennis van bijvoorbeeld 9/11 schiet tekort om me in de discussie hier te mengen daarover, hoewel het wel een sprekend voorbeeld is voor de reden van dit topic, daarom kwam ik ermee. Als jij vindt dat je eerst veel van iets moet weten voordat je dat als voorbeeld mag geven voor zoiets, vind ik dat wel een beetje overdreven, dan kun je ook niet meer normaal discussiëren omdat je je niet in elk onderwerp van de argumenten die je aandraagt intensief kunt verdiepen, behalve als je een professional bent of als het om iets gaat waar je heel erg in geïnteresseerd bent en er tijd voor hebt natuurlijk. Ja, dat van ideeën doordrukken kan ik op zich wel begrijpen, alleen merk ik dat volgensmij niemand hier de TT goed leest. Ik heb het over complottheorieën zelf, niet over de complotdenkers.
[..]
Ja, bij Xandernieuws kan ik je op zich nog wel begrijpen, maar er zijn ook mensen die zich hiermee bezighouden die echt niet zo dom zijn of informatie niet kunnen lezen.
[..]
Bij David Icke wel ja.
[..]
Ja, jij ook he.
Helaas geen universitaire natuurkundige. Ontslagen en aangetoond enorm foutief in zijn redeneringen. Heeft ie zelf ook toegegeven (kan link wel opnieuw zoeken als je wilt). Tegeleijkertijd blijft hij zijn onjuiste claims toch nog maken (ondanks dat hij dus toe heeft gegeven dat hij een fout in zijn berekening heeft gemaakt) en harkt hij duizenden dollars mey zijn website binnen waarvan niemand weet wat hij er mee doet. Geen legitieme universitaire natuurkundige dus.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Steven Jones
[..]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_E._Jones
Controlled oposition.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Steven Jones
[..]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_E._Jones
Ik zou niet te goed naar Judy Wood kijken, word je impotent van...quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Controlled oposition.
“The best way to control the opposition is to lead it ourselves.”
― Vladimir Ilyich Lenin
Mijn mening: Al die theorieën over nanothermite (Steven Jones), High energy laserweapons (Judy Woods), hologrammen, dingen die Richard Gage verspreid, en weet ik wat nog meer zijn er alleen maar met 1 reden: To trouble the waters. Om dat gene te verbergen dat zo obvious is, als je maar goed kijkt.
Ervaringsdeskundige?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zou niet te goed naar Judy Wood kijken, word je impotent van...
Wat zo obvious is. Dat er vliegtuigen in gebouwen zijn gevlogen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Controlled oposition.
― Vladimir Ilyich Lenin
Mijn mening: Al die theorieën over nanothermite (Steven Jones), High energy laserweapons (Judy Woods), hologrammen, dingen die Richard Gage verspreid, en weet ik wat nog meer zijn er alleen maar met 1 reden: To trouble the waters. Om dat gene te verbergen dat zo obvious is, als je maar goed kijkt.
Dat lijkt zo ja, maar je hebt het alleen maar op TV gezien. Je weet wel, die massahynose lichtbak die bij iedereen in de woonkamer en slaapkamer prijkt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:23 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wat zo obvious is. Dat er vliegtuigen in gebouwen zijn gevlogen?
Hij kreeg wel de status Emiritus Hoogleraar toen hij met pensioen ging. En overigens, laten we aannemen dat er sprake is van een complot, dan wil je als overheid niet dat zo iemand onderzoek doet naar 9/11, dus ontsla je hem. Gezien de invloed die de overheid kan hebben op educatie, vind ik dit niet geheel onwaarschijnlijk. Dit zou ook de meest logische beslissing zijn. Echter, je kunt het verschil niet zien tussen of de universiteit wil dat hij ontslagen wordt of dat de overheid wil dat hij ontslagen wordt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja dan komen we op hetzelfde punt terecht. Zolang het goed beargumenteerd is, nemen mensen het over het algemeen serieus. Wanneer het onzin is niet.
[..]
Helaas geen universitaire natuurkundige. Ontslagen en aangetoond enorm foutief in zijn redeneringen. Heeft ie zelf ook toegegeven (kan link wel opnieuw zoeken als je wilt). Tegeleijkertijd blijft hij zijn onjuiste claims toch nog maken (ondanks dat hij dus toe heeft gegeven dat hij een fout in zijn berekening heeft gemaakt) en harkt hij duizenden dollars mey zijn website binnen waarvan niemand weet wat hij er mee doet. Geen legitieme universitaire natuurkundige dus.
(had moeten weten dat naast Judy Wood ik Steven Jones had moeten noemen, ik word slordig)
quote:
Mooi citaat van Lenin, wat is je bron? Is er een officiële bron waarmee je kunt aantonen dat hij dit werkelijk gezegd heeft zoals een biografie van Lenin door een erkende historicus die niet controversiëel is?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Controlled oposition.
― Vladimir Ilyich Lenin
Ware het niet dat zijn berekeningen niet kloppen en hij dit toe heeft gegeven. Ze falen op niveau vwo-4 natuurkunde. Elke scholier die natuurkunde volgt kan zo zijn fouten aantonen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hij kreeg wel de status Emiritus Hoogleraar toen hij met pensioen ging. En overigens, laten we aannemen dat er sprake is van een complot, dan wil je als overheid niet dat zo iemand onderzoek doet naar 9/11, dus ontsla je hem. Gezien de invloed die de overheid kan hebben op educatie, vind ik dit niet geheel onwaarschijnlijk. Dit zou ook de meest logische beslissing zijn. Echter, je kunt het verschil niet zien tussen of de universiteit wil dat hij ontslagen wordt of dat de overheid wil dat hij ontslagen wordt.
Laten we aannemen dat er geen sprake is van een complot, dan zijn er drie opties: 1. Deze persoon gelooft dat daar wel sprake van is en probeert dat te onderbouwen met zijn natuurkundige kennis. De universiteit vindt dit niet goed en ontslaat hem, omdat dit niet algemeen aanvaard is. De overheid vindt het echter niet erg omdat er geen complot is.
2. Deze persoon weet dat dat niet zo is, maar doet dus toch claims en onderzoek van een complot, omdat hij daarmee geld kan binnenhalen. Een bedrieger dus.
3. Deze persoon gelooft dat daar wel sprake van is en probeert dat te onderbouwen met zijn natuurkundige kennis. De universiteit ontslaat hem omdat hij hiermee zijn onkunde in natuurkunde toont. De overheid vindt het echter niet erg omdat er geen complot is.
Overal is een markt voor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben dan wel geen man maar kan me niet voorstellen dat dit ook maar enigszins aantrekkelijk is
quote:
quote:
Ah ok, ja ik heb natuurkunde op MAVO niveau, VMBO-T niveau dus afgerond, maar heb het niet meegenomen naar de HAVO aangezien mijn interesse niet naar exacte vakken uitging, maar omdat ik al die alfa-vakken te makkelijk vind en wat uitdagendere vakken wil en ik ook door filosofie interesse heb ontwikkeld in exacte vakken wil ik misschien volgend jaar wel natuurkunde nemen op VWO niveau, wat ik nu doe. Mijn natuurkundige kennis van dit moment schiet echter te kort om dit te kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ware het niet dat zijn berekeningen niet kloppen en hij dit toe heeft gegeven. Ze falen op niveau vwo-4 natuurkunde. Elke scholier die natuurkunde volgt kan zo zijn fouten aantonen.
Ik wil het best onderbouwen en uitleggen in een thread in bnw/w&t (preferred) of pm als je oprecht geinteresseerd bent?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ah ok, ja ik heb natuurkunde op MAVO niveau, VMBO-T niveau dus afgerond, maar heb het niet meegenomen naar de HAVO aangezien mijn interesse niet naar exacte vakken uitging, maar omdat ik al die alfa-vakken te makkelijk vind en wat uitdagendere vakken wil en ik ook door filosofie interesse heb ontwikkeld in exacte vakken wil ik misschien volgend jaar wel natuurkunde nemen op VWO niveau, wat ik nu doe. Mijn natuurkundige kennis van dit moment schiet echter te kort om dit te kunnen begrijpen.
Geen idee, kan het zou gauw niet vinden. Wellicht komt het uit zijn boek "The state and Revolution". Had de quote hier vandaan:quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Mooi citaat van Lenin, wat is je bron? Is er een officiële bron waarmee je kunt aantonen dat hij dit werkelijk gezegd heeft zoals een biografie van Lenin door een erkende historicus die niet controversiëel is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |