abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109356961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef El_Liberaliste het volgende:
De mensen die complottheoriën propageren zijn vaak rare types die op voorhand al niet betrouwbaar of stabiel overkomen, dat ten eerste.
Nee dat is vooropgezet, door de chemtrails worden stoffen verspreid waardoor ze verwarrend overkomen en dus zo door de illuminatie onschadelijk gemaakt
pi_109356966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zo'n schijtfilm verdient ook geen aandacht :W
Heb ze altijd met veel plezier kunnen kijken. Heb jij ze allemaal gezien dan?
pi_109356979
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:57 schreef strontboer het volgende:

[..]

Heb ze altijd met veel plezier kunnen kijken. Heb jij ze allemaal gezien dan?
Ja maar niet af, omdat ik ze zo slecht vond en zo vol bullshit vond dat ik het niet aankon om ze af te kijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:58:13 #34
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_109356980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

En het Pentagon (midden in de hoofdstad van de VS, een aanval op het hoofdkwartier van de machtigste strijdkrachten van de wereld, maar geen enkele beelden, zelfs geen onscherpe foto van een beveiligingscamera oid).
Dus die schade aan het Pentagon is op magische wijze ontstaan? Oh nee, het zal wel weer een cruise raket zijn *gaap*. Vertel dat aan de mensen die in dat vliegtuig zaten.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:59:06 #35
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109357008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Dus die schade aan het Pentagon is op magische wijze ontstaan? Oh nee, het zal wel weer een cruise raket zijn *gaap*. Vertel dat aan de mensen die in dat vliegtuig zaten.
Welk vliegtuig? Dat was een hologram. Die mensen hebben nooit bestaan!
november.
pi_109357013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja maar niet af, omdat ik ze zo slecht vond en zo vol bullshit vond dat ik het niet aankon om ze af te kijken.
Tja, het ligt er waarschijnlijk maar net aan vanuit welk standpunt je naar die films kijkt.
pi_109357026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

En het Pentagon (midden in de hoofdstad van de VS, een aanval op het hoofdkwartier van de machtigste strijdkrachten van de wereld, maar geen enkele beelden, zelfs geen onscherpe foto van een beveiligingscamera oid).
Dat JIJ geen beelden hebt gezien hoef niet te betekenen dat ze er niet zijn. Beveiligingsbeelden worden praktisch nooit zomaar openbaar gemaakt.

Waar is het vliegtuig dan gebleven? Waar zijn de inzittende van het verdwenen vliegtuig dan heengegaan? Als het is neergeschoten, waarom heeft niemand dat dan gezien? Als ene vliegtuig ergens neerkomt of neerstort zijn er altijd ooggetuigen.
Wat is er dan tegen het pentagong gegaan? Een raket? Waar kwam die vandaan? Een auto met explosieven? Heb je daar dan wel beelden van gezien?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:00:05 #38
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109357034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk dat er absoluut geen beelden van zijn. Zo vreemd is het toch niet om dat te denken?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:00:33 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109357049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef einzweipolizei het volgende:

[..]

Welk vliegtuig? Dat was een hologram. Die mensen hebben nooit bestaan!
Jaaaaaaa, de hologram complottheorie... Hoeveel kilo wiet moet je wel niet hebben gerookt om bij zoiets te komen :') Blijft toch elke keer wel weer grappig om die onzin voorbij te zien komen :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:01:07 #40
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109357063
Overigens verneuken we het topic door specifiek in te gaan op 9/11...
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:01:29 #41
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109357079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:00 schreef YazooW het volgende:

[..]

Jaaaaaaa, de hologram complottheorie... Hoeveel kilo wiet moet je wel niet hebben gerookt om bij zoiets te komen :') Blijft toch elke keer wel weer grappig om die onzin voorbij te zien komen :)
Maar maar het komt door HAARP!
Als dat niet aan stond, zou mijn theorie veel logischer klinken!!
november.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:03:11 #42
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_109357133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk dat er absoluut geen beelden van zijn. Zo vreemd is het toch niet om dat te denken?
Als ik Amerika was zou ik ook geen beelden op internet willen hebben waar te zien is hoe mijn machtigste militaire centrum met succes wordt aangevallen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:03:47 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109357149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat JIJ geen beelden hebt gezien hoef niet te betekenen dat ze er niet zijn. Beveiligingsbeelden worden praktisch nooit zomaar openbaar gemaakt.

Waar is het vliegtuig dan gebleven? Waar zijn de inzittende van het verdwenen vliegtuig dan heengegaan?
"Zomaar" zeg je. Alsof er geen enkele aanleiding zou zijn om die beelden vrij te geven. Zoals ik eerder al zei, als er onnodig geheimzinnig wordt gedaan dan leidt dat tot conspiracy theories. En nogmaals, ik weet niet wat er is gebeurd. Het lijkt mij inderdaad aannemelijk dat er een vliegtuig ingevlogen is, maar dat er geen beelden zijn klopt wmb gewoon niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109357155
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:03 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Als ik Amerika was zou ik ook geen beelden op internet willen hebben waar te zien is hoe mijn machtigste militaire centrum met succes wordt aangevallen.
Dit dus en het boeit de regering geen ruk of er halve malloten rondlopen die idiote dingen beweren en het officiele verhaal neit geloven.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:04:42 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109357178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat dat niet zo is dan? Er zijn genoeg bewijzen dat dat waar is hoor.
Nee. Er zijn genoeg dingen die aangeven dat het officiele verhaal niet klopt.. maar wat er dan wel klopt..?
pi_109357182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

"Zomaar" zeg je. Alsof er geen enkele aanleiding zou zijn om die beelden vrij te geven. Zoals ik eerder al zei, als er onnodig geheimzinnig wordt gedaan dan leidt dat tot conspiracy theories. En nogmaals, ik weet niet wat er is gebeurd. Het lijkt mij inderdaad aannemelijk dat er een vliegtuig ingevlogen is, maar dat er geen beelden zijn klopt wmb gewoon niet.
Ja nou en... Dan zijn er toch conspiracy theorien.. Denk je dat de regering van de VS dat ook maar ene ruk boeit....
pi_109357203
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee. Er zijn genoeg dingen die aangeven dat het officiele verhaal niet klopt.. maar wat er dan wel klopt..?
Nee, er zijn aanwijzingen, die verkeerd zijn geinterpreteerd of nog niet goed zijn verklaard, waar onwetende mensen hun eigen verhaal aan vast knopen om zo interessant te kunnen doen tegenover vrienden.

Chemtrails iemand... om maar een voorbeeld te noemen van zoiets....
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:05:42 #48
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109357209
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja nou en... Dan zijn er toch conspiracy theorien.. Denk je dat de regering van de VS dat ook maar ene ruk boeit....
Ik geef gewoon antwoord op de vraag in de TT edit OP. Waarom reageer je zo agressief?
pi_109357266
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:01 schreef YazooW het volgende:
Overigens verneuken we het topic door specifiek in te gaan op 9/11...
Er is nog geen Youtube filmpje gepost
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:08:01 #50
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109357276
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Er is nog geen Youtube filmpje gepost
pi_109357327
quote:
Oeh een echte Alex Jones nog wel, goede bijdrage
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:11:18 #52
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_109357359
Ik zal uitleggen waarom ik het niet snap. Om als voorbeeld te nemen, de vrijmetselarij.

Om te weten wat het doel is van een bepaalde groep richt je je meestal tot de belangrijkste personen. Zo moet je voor het christendom bij de ideeën van Jezus zijn en maken de kerkvaders, de hoogste christenen, duidelijk wat de uitgangspunten zijn van hun stroming. Bij de vrijmetselarij zijn Albert Pike en Manley P. Hall twee hooggeachte vrijmetselaars. Volgens een loge die ik eens bezocht, vertegenwoordigt geen enkele vrijmetselaar de vrijmetselarij als gehele organisatie, maar er zijn toch gemeenschappelijke uitgangspunten en ik vraag me af waarom men er dan vanuit gaat dat hooggeachte vrijmetselaars liegen als ze zelf spreken over de vrijmetselarij die dit voorstaat.

Zo schrijft albert Pike:

“Lucifer, the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable, blinds feeble, sensual, or selfish souls? Doubt it not!”

Wat hier echter uit blijkt is dat, hoewel Lucifer dus uitgangspunt is, dat deze als positief wordt gezien, terwijl dat in de Bijbel niet zo is. In de Bijbel staat:

“O morgenster, zoon van de dageraad, hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld. Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel, boven Gods sterren plaats ik mijn troon … Ik stijg op tot boven de wolken, ik evenaar de Allerhoogste. Nee! Je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put.” (Jesaja 14:12-15)

Duidelijk is dat de visie van de vrijmetselarij en het christendom op Lucifer tegenstrijdig zijn. Als buitenstaander zoals mij echter, maakt dat niet uit, het is maar welke visie je logisch vindt en aanhangen wilt. Ik zie in beide visies wel iets eerlijk gezegd.

Een zo objectief mogelijke documentaire over de vrijmetselarij:

Zie 2:40, er wordt in deze documentaire, uitgezonden door Nederland 2 duidelijk genoemd, de Nieuwe Wereld Orde. Dit is dus geen gekke complotdenker, maar gewoon iets officiëels wat uitgezonden wordt. Nu komen we bij dit punt aan: Hoe moet je de nieuwe wereldorde interpreteren? We kunnen er dus niet vanuit gaan dat dit daadwerkelijk een complot is, maar deze term wordt wel vaak gebruikt bij complotten.

Aangezien ik de God van de Bijbel barbaars vind, als we er al vanuit gaan dat die bestaat, geloof ik dan ook dat deze organisaties eerder het goede voorstaan dan het slechte, als ze Lucifer aanhangen. Lucifer had dan ook oorspronkelijk geen negatieve betekenis, die heeft de kerk er wel aan gegeven. Ik ben geen satanist of luciferiaan, maar inzake de Bijbel kan ik wel zeggen dat ik veel keuzes van God onbegrijpelijk, wreed en onrechtvaardig vind, behalve als het rechtvaardig is om kleine baby's en kinderen te doden.

De vraag blijft echter, is er een complot? Dit blijft moeilijk vanwege de geheimhouding van de vrijmetselarij, maar ja, dan is de vraag weer, is dat vanwege de kerk en dergelijke, of gebeuren er echt dingen die niet pluis zijn? Het blijft vaag en het is al misgegaan bij de P2-loge, ook kom je zelfs op een open dag niet echt duidelijk dingen te weten van de vrijmetselarij. Individuele vrijmetselaars kunnen ook vaak niet echt veel kwijt over de organisatie.

Het hoeft geen complot te zijn, maar ik vind de complottheorieën niet per definitie zo irrationeel, het is wel logisch om een verband te zien tussen de vrijmetselarij en de stad Washington bijvoorbeeld. Dat verbond is er ook daadwerkelijk ben ik eens achter gekomen, zo zouden vrijmetselaars bijgedragen hebben aan de bouw van de stad en bij de opening droeg George Washington vrijmetselaarskleding.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_109357363
Omdat de mensen die ze uitdragen bespottelijk claims maken, zie mijn sig

En vervolgens als blijkt dat ze poep praten zich verschuilen achter "jij bent toch een schaap" of "de waarheid wordt onderdrukt net zoals met bij galileo probeerde".

Mensen die daadwerkelijk goede aanwijzingen voor een echt complot hebben, worden serieus genomen, complot wordt opgelost en het bestaat niet meer in de fringe.

Vragen waarm complottheoriën nooit serieus genomen worden is ongeveer hetzelfde als vragen waarom magie nog nooit wetenschappelijk bewezen is. Het is geen complottheorie meer na bewijs.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_109357410
Waarom ze bespot worden? Omdat als je met tegenargumenten komt waarom de complottheorie ongeloofwaardig is, de complotdenkers je wegzetten als een sukkel die er ingetrapt is. Zoals sommige gelovigen seculieren afdoen als sukkels die in de val van Satan getrapt zijn. Heel begrijpelijk, er zijn dan ook veel parallellen tussen traditionele religie en complottisme.

En wat rest een intelligent mens dan nog, als argumenten niet werken, om het bespottelijke te bespotten en gewoon lol te hebben?
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:15:54 #55
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109357491
Vrijmetselaars... zijn dat Polen die vrij zijn om in Nederland te mogen metselen?

Maar even serieus, stel je hele theorie zou waar zijn, wat dan? Wat wil je ermee bereiken? Moeten wij ons nu zorgen gaan maken of iets?
pi_109357514
Er zijn zo veel complottheorieën dat er statistisch gezien haast wel een paar tussen moeten zitten die (redelijk) waar zijn.

Ik las deze week nog een grappige: Hero Brinkman, hiervoor werkzaam bij de politie, is undercover gegaan bij de PVV, om te infiltreren. En nu stapt hij op.
pi_109357580
een complottheorie wordt niet uit principe bespot.

zodra er iemand is die twijfelachtige informatie vindt over een onderwerp, bijvoorbeeld over 9/11, dan wordt dat meestal serieus genomen.

het probleem is dat het niet hierbij blijft. dit eerste argument wordt onderuit gehaald, waarna de "gelovigen" niet zeggen, "oh, oke, foutje", maar gelijk doorgaan naar een volgende argument. haal je dat onderuit, dan is er weer een nieuw argument.

bij 9/11 gaan de verhalen van "er was geen vliegtuig, het was een raket", via "het was wel een vliegtuig, de kapers waren omgekocht", naar "kerosine in een vliegtuig brand niet zo heet dat staal smelt", en dan weer naar "er is bewijs dat toren 1 controlled demolition was", naar "er is bewijs dat toren 9 controlled demolition was, en de rest niet", etc.

bovendien wordt bij veel van de complottheorieën misleidende informatie gegeven. zo was het aantal short-selling aandelen in vliegtuigmaatschapijen 4 keer hoger dan normaal vlak voor 9/11, maar vergeten de alu-hoedjes erbij te vermelden dat het per dag zo erg verschilt dat het van 10x minder dan normaal tot 10 keer meer dan normaal gaat over een week tijd.

of er worden 10 foto's laten zien met bewijs dat er "op geen enkele foto vliegtuigwrakstukken zijn te zien", terwijl als je op internet zoekt zo 100 andere fotos tegenkomt die het wel hebben.

kortom, conspiracy-theorieën houden zich niet aan een theorie, maar veranderen hun verhaaltje zodra één punt onderuit gehaald wordt, ze geven misleidende informatie, en ze gaan maar door.

hebben ze een verhaal van 100 punten waarom 9/11 niet klopt, en jij haalt er 98 onderuit, dan zullen ze doorgaan met die andere 2 punten, en 98 nieuwe verzinnen. deze nieuwe punten zijn ergens anders op het internet vaak ook alweer onderuit gehaald, maar dat vergeten ze even.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:20:03 #58
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_109357596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:15 schreef YazooW het volgende:
Vrijmetselaars... zijn dat Polen die vrij zijn om in Nederland te mogen metselen?

Maar even serieus, stel je hele theorie zou waar zijn, wat dan? Wat wil je ermee bereiken? Moeten wij ons nu zorgen gaan maken of iets?
Nee dat niet, maar mijn punt is dat ik er meer in zie en dat ik niet snap waarom dit niet serieus wordt genomen. Er zijn niet alleen maar complotdenkers die boeken schrijven over de invloed van vrijmetselaars, maar ook ex-vrijmetselaars die NIET negatief staan tegenover de vrijmetselarij, zoals Christopher Knight en Robert Lomas met hun 'Sleutel van Hiram' boeken. Ook zijn er vrijmetselaars zelf die bijvoorbeeld zeggen dat het klopt dat er een toename was van mensen in vrijmetselaarsloges vóór de Franse Revolutie. Logische verklaring daarvoor is dat het in het geheim makkelijker is om een dergelijke revolutie voor te bereiden, helemaal niet zo vreemd dus.

We moeten ons geen zorgen maken, maar, wel een beetje, we moeten dit in de gaten houden, zorgen dat de democratie en vrijheid van religie gewaarborgd worden en erop letten dat organisaties als de vrijmetselarij wel blijven bestaan, maar niet teveel invloed krijgen, vanwege die geheimhouding, omdat geheimhouding zelf een gevaar is. Ik vind echter de vrije filosofie zeer positief aan de vrijmetselarij.

Overigens is bij zoiets als Rênnes-le-Chateau ook overduidelijk dat er niet slechts sprake is van theorieën of complotten, er lijken daar daadwerkelijk vreemde dingen aan de hand te zijn, je gaat niet voor de lol demonische afbeeldingen plaatsen op muren en beelden van demonen en duivels neerzetten als priester.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:29:01 #59
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109357819
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar mijn punt is dat ik er meer in zie en dat ik niet snap waarom dit niet serieus wordt genomen. Er zijn niet alleen maar complotdenkers die boeken schrijven over de invloed van vrijmetselaars, maar ook ex-vrijmetselaars die NIET negatief staan tegenover de vrijmetselarij, zoals Christopher Knight en Robert Lomas met hun 'Sleutel van Hiram' boeken. Ook zijn er vrijmetselaars zelf die bijvoorbeeld zeggen dat het klopt dat er een toename was van mensen in vrijmetselaarsloges vóór de Franse Revolutie. Logische verklaring daarvoor is dat het in het geheim makkelijker is om een dergelijke revolutie voor te bereiden, helemaal niet zo vreemd dus.

We moeten ons geen zorgen maken, maar, wel een beetje, we moeten dit in de gaten houden, zorgen dat de democratie en vrijheid van religie gewaarborgd worden en erop letten dat organisaties als de vrijmetselarij wel blijven bestaan, maar niet teveel invloed krijgen, vanwege die geheimhouding, omdat geheimhouding zelf een gevaar is. Ik vind echter de vrije filosofie zeer positief aan de vrijmetselarij.

Overigens is bij zoiets als Rênnes-le-Chateau ook overduidelijk dat er niet slechts sprake is van theorieën of complotten, er lijken daar daadwerkelijk vreemde dingen aan de hand te zijn, je gaat niet voor de lol demonische afbeeldingen plaatsen op muren en beelden van demonen en duivels neerzetten als priester.
De reden waarom het niet serieus wordt genomen is dat het gebracht wordt door mensen die over het algemeen niet helemaal 100% in hun hoofd zijn. De post van Asphias enkele posts hierboven beschrijft het heel mooi.

Feiten worden verdraaid.
Zaken worden aangedikt.
Men doet alsof ze zelf de beste zijn en de rest een stel schapen.
Etc etc etc.

Van de duizenden complottheorieën zullen er overigens vast een paar bij zitten die waar blijken te zijn, maar als het elke keer weer op zo'n idiote manier gebracht wordt zal het nooit de massa bereiken.
pi_109357971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk te geloven dat er geen enkele foto is van het vliegtuig dat het Pentagon heeft geraakt.

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de Joden, de vrijmetselaars of de reptilians het hebben gedaan.

Ik denk dat regeringen vaak ook onnodig te geheimzinnig doen over bepaalde zaken, wat conspiracy theories in de hand werkt.
Dat jij iets moeilijk kan geloven is toch echt alleen jouw probleem. Maar als je het zo goed weet mag jij proberen om een vliegtuig dat met 600 km/uur vliegt scherp op de foto te krijgen. Ik zal je matsen.... probeer het maar eerst eens met een normale camera met normale sluitingstijd.....als je dat na 10 duizend pogingen is gelukt dan mag je het daarna ook nog eens proberen met een bewakingscameria die een keer per 4 seconde een foto maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')