abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109347173
Zucht...

Ik wist dat het zou gebeuren, maar ik hoopte op meer begrip: Mijn vriend (21) is ruim 10 jaar jonger dan ik (31), en mijn familie vindt dat dit nooit iets kan worden: ik moet mijn verstand gebruiken etc. etc.

Ik begrijp het op zich wel, maar vind het nog het ergste voor mijn vriend, die mij blijkbaar als de ideale vriendin ziet. We zijn ook gewoon goede maatjes (daar is het mee begonnen eigenlijk), en ik wil hem niet kwetsen, en wil hem ook niet kwijt.

Weet even niet wat te doen; op zich zou ik op mijn leeftijd mijn eigen zaken moeten regelen zonder dat mijn familie (m.n. moeder en broer) zich daarmee bemoeien. En het is gewoon beschamend om het als dertiger uit te 'moeten' maken met iemand. Maar in al die stress heb ik ook geen zin, ook niet wat betreft de stress die dat in de relatie met zich mee zal brengen. Dat wil ik mijn vriend ook niet aandoen eigenlijk.

Moeilijk, moeilijk....ik moest het even kwijt, maar hoop natuurlijk ook op (serieuze) reacties.
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:05 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109347212
Het belangrijkste is wat jij wilt.
Niet wat je familie wil.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:27 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347226
Jij hebt er een relatie mee, niet je familie.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:22:31 #4
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109347325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:19 schreef Id_do_her het volgende:
Jij hebt er een relatie mee, niet je familie.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Niet wat je familie wil.
!
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_109347357
Wat de rest zegt. Laat ze lekker de pleures krijgen met hun gezeur. :Y
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:23:22 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347363
Wie leidt jouw leven? Laat je familie zich lekker met hun eigen sores bezighouden en geniet van je relatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109347381
Ik zou het niet zien als een serieuze relatie, maar als het op dit moment goed voelt, waarom niet?

Dat gaat jouw ouders toch helemaal niets aan?
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_109347385
Als jij een relatie met hem wil, dan hou je een relatie met hem. Je hebt genoeg levenservaring om je eigen lijn te trekken, ook al gaat dat tegen de wens van je familie in. Issues wat in mijn ogen eerder dealbreakers zouden zijn, zijn jullie verwachtingen van de relatie. Misschien wil jij het liefst binnen 5 jaar trouwen en een gezin starten, en ziet hij dit op die termijn nog helemaal niet zitten...
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:24:43 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_109347409
Je moet doen wat je zelf wilt en geen rekening houden met je familie alhoewel ze wel gelijk hebben. Dit is leuk voor een poos maar een lang leven is het niet gegegeven. Dit zou verder niks uit moeten maken want daar kom je vanzelf achter.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_109347429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Je moet doen wat je zelf wilt en geen rekening houden met je familie alhoewel ze wel gelijk hebben. Dit is leuk voor een poos maar een lang leven is het niet gegegeven. Dit zou verder niks uit moeten maken want daar kom je vanzelf achter.
Hoezo is dit geen lang leven beschoren?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:26:32 #11
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109347465
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:22 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

[..]

!
Ik sluit me bij dit uitroepteken aan.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:28:28 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109347529
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:18 schreef BearerOfLight het volgende:
En het is gewoon beschamend om het als dertiger uit te 'moeten' maken met iemand.
Dat moet je ook helemaal niet. Gewoon even heel duidelijk zijn tegen je familie nu: het is jouw vriend, jouw keuze en elk probleem dat zij ermee hebben is hun probleem. Geef hen vooral niet de illusie dat ze er ook maar iets over te zeggen hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109347568
Lekker boeiend wat je familie ervan vindt.. Net alsof je daar last van hebt. Ze passen zich maar aan, en anders is het dag dag familie :W
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:29:52 #14
189978 controlaltdelete
pi_109347575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoezo is dit geen lang leven beschoren?
Kwestie van logisch denken. Iemand van 21 is nog behoorlijk jong en ziet het leven heel anders dan als ie een jaartje of 30/35 is en om dan met iemand te zitten die tegen de menopauze aanzit e.d totaal andere interesses op die leefttijd/ levensinstelling etc. Het zal leuk zijn voor een paar jaar hooguit.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:30:07 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_109347582
Iemand van 21 kan volwassener zijn dan iemand van 31. Ga ervoor, zie wat er van komt (maar als het fout gaat zul je de rest van je leven horen dat ze het wel hadden zien aankomen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_109347594
Zo te lezen ben je hoteldebotel verliefd he... ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:00 #17
pi_109347625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Kwestie van logisch denken. Iemand van 21 is nog behoorlijk jong en ziet het leven heel anders dan als ie een jaartje of 30/35 is en om dan met iemand te zitten die tegen de menopauze aanzit e.d totaal andere interesses op die leefttijd/ levensinstelling etc. Het zal leuk zijn voor een paar jaar hooguit.
Knap dat jij dat zo even op afstand kunt bepalen voor twee mensen die je nooit ontmoet hebt ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109347662
quote:

[..]

Lul toch niet zo dom...

Mijn vrouw is ook 12 jaar ouder dan dat ik ben, lekker boeien.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_109347678
quote:

[..]

Mwa, het kan altijd een issue worden; maar dat hoeft niet. Ze kennen elkaar al een tijd; ze zijn zich bewust van het leeftijdsverschil, ik denk dat het prima kan blijven werken, zolang je maar op 1 lijn blijft wat betreft je verwachtingen.
pi_109347680
Dank jullie voor de reacties; ik kan me dus precies in alles vinden (zit zelf ook eerlijk gezegd 'in dubio').

Ik vond hem zelf ook te jong eerst, maar het voelt goed en we voelen ons gewoon relaxed bij elkaar. Ik wil geen kinderen en hij ook niet (tenminste dat zegt hij nu), en ik wil gewoon mijn eigen leven houden. Dus geen huisje boompje beestje op korte termijn. Maarja....over 10 jaar ben ik een veertiger en is hij een jonge dertiger die ook gewoon vrouwen van in de twintig kan krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Maar anderzijds: dat kan me ook gebeuren met een man van veertig die op (veel) jongere vrouwen valt...

Pffff wist ik het maar; op zich wil ik wel 'verstandig' zijn en gewoon verder gaan als goede vrienden, maar daar kwets ik hém nu heel erg mee en dat wil ik ook niet.Geef gewoon heel veel om hem, maar van een relaxte relatie en 'genieten' is weinig sprake meer als je weet dat je familie (met wie ik én een goede band heb én die in de buurt woont) er zware problemen mee heeft en je geliefde in feite dus niet accepteert. Ook kl*te voor hém!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:34:01 #21
189978 controlaltdelete
pi_109347726
quote:
15s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Knap dat jij dat zo even op afstand kunt bepalen voor twee mensen die je nooit ontmoet hebt ^O^
Ja he, let maar op over het algemeen gaat dat gewoon zo. Het is voor die jochies leuk voor even. Niet als het andersom is, een man met een jongere chick heeft meer kans van slagen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:34:27 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347743
Zo te lezen heb je keuze al gemaakt ten gunste van je familie.
Vooral niet je eigen keuzes maken, maar alles laten afhangen van wat je moeder en broer ervan vinden.
pi_109347765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef BearerOfLight het volgende:
Dank jullie voor de reacties; ik kan me dus precies in alles vinden (zit zelf ook eerlijk gezegd 'in dubio').

Ik vond hem zelf ook te jong eerst, maar het voelt goed en we voelen ons gewoon relaxed bij elkaar. Ik wil geen kinderen en hij ook niet (tenminste dat zegt hij nu), en ik wil gewoon mijn eigen leven houden. Dus geen huisje boompje beestje op korte termijn. Maarja....over 10 jaar ben ik een veertiger en is hij een jonge dertiger die ook gewoon vrouwen van in de twintig kan krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Maar anderzijds: dat kan me ook gebeuren met een man van veertig die op (veel) jongere vrouwen valt...

Pffff wist ik het maar; op zich wil ik wel 'verstandig' zijn en gewoon verder gaan als goede vrienden, maar daar kwets ik hém nu heel erg mee en dat wil ik ook niet.Geef gewoon heel veel om hem, maar van een relaxte relatie en 'genieten' is weinig sprake meer als je weet dat je familie (met wie ik én een goede band heb én die in de buurt woont) er zware problemen mee heeft en je geliefde in feite dus niet accepteert. Ook kl*te voor hém!
Ik snap nooit zo goed hoe je nou gewoon goede vrienden kunt worden met iemand die je eigenlijk wel heel leuk vind. Bij zo'n reactie krijg ik altijd het gevoel dat je hem helemaal niet leuk vind; en dat je de relatie gewoon aan houdt om hem niet te kwetsen, maar straks gewoon de mening van je familie gaat gebruiken om het alsnog uit te maken.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:35:51 #24
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_109347770
quote:

In hoeverre heb je een goede band met je familie als ze jouw relationele keuzes niet accepteren?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:38:20 #25
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_109347820
Je hebt een goede band met je familie, zeg je? In your dreams dan zeker. Als mijn familie zo op mijn relatie zou reageren, dan konden ze en masse het dak op. Zeker als ik 31 zou zijn.

Mijn familie kon het dak al op toen ik 13 was maar da's een ander verhaal ;)
The sky is no limit
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:41:30 #26
28588 BaBy-G
mini me...
pi_109347922
Tuurlijk is het jouw leven en natuurlijk mag jij zelf bepalen met wie je een relatie aangaat, maar in dit geval vind ik ook dat je op z'n minst de argumenten van je familie moet uithoren, ervan uitgaande dat zij natuurlijk het beste voor je hebben ;) Die proberen je immers alleen maar te beschermen en te behoeden voor eventuele verkeerde beslissingen waar je de gevolgen misschien de rest van je leven met je mee moet dragen.

10 jaar verschil hoeft inprincipe geen probleem te zijn (alhoewel 21 jaar voor een man best jong is ;)), maar het kan wel extra moeilijkheden met zich meebrengen en als je verliefd bent zie je dingen vaak niet of té rooskleurig. Dan kan advies van vertrouwlijke personen die je goed kennen, soms toch erg nuttig zijn. Zij staan er immers niet midden in en hebben vaak een andere kijk op de situatie.
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_109347942
quote:
Je bent helemaal niet verliefd dus, nooit geweest ook op die jongen zeker ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_109348036
Zou je bij hem blijven als je familie er niet over zou zeiken?
Je klinkt in ieder geval niet heel erg verliefd vind ik...
pi_109348163
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:41 schreef BaBy-G het volgende:
Tuurlijk is het jouw leven en natuurlijk mag jij zelf bepalen met wie je een relatie aangaat, maar in dit geval vind ik ook dat je op z'n minst de argumenten van je familie moet uithoren, ervan uitgaande dat zij natuurlijk het beste voor je hebben ;) Die proberen je immers alleen maar te beschermen en te behoeden voor eventuele verkeerde beslissingen waar je de gevolgen misschien de rest van je leven met je mee moet dragen.

10 jaar verschil hoeft inprincipe geen probleem te zijn (alhoewel 21 jaar voor een man best jong is ;)), maar het kan wel extra moeilijkheden met zich meebrengen en als je verliefd bent zie je dingen vaak niet of té rooskleurig. Dan kan advies van vertrouwlijke personen die je goed kennen, soms toch erg nuttig zijn. Zij staan er immers niet midden in en hebben vaak een andere kijk op de situatie.
Ja, maar het is puur kansberekening wat ze doen. Wat hun zien is heel simpel; ze zien allerlei issues die er misschien helemaal niet zijn en die er ook helemaal niet hoeven te komen. En het zal best zo zijn dat die er statistisch gezien wel vaak gaan komen en dat het spaak zou lopen; maar waarom moet je iets van te voren al kapot gaan maken? Waarom mag zij het niet zelf ervaren...
pi_109348275
Ik ben wél verliefd op hem, maar op deze manier is het wel erg stressvol, ook voor hem. En ja, dat wil ik zo'n jonge jongen ook niet aandoen. Dat heeft met volwassenheid te maken. Ik begrijp de argumenten van mijn familie, en een aantal van de Fok!kers wel, dat het leeftijdsverschil idd een probleem kán worden. daar ben ik realistisch genoeg voor.

Maar de wederzijdse gevoelens zíjn er, ben echt dol op die jongen en hij op mij. En om dat zomaar weg te gooien omdat mijn familie 'zekerheid' wil voor me is ook onzin. Net zoals het onzin is om te denken dat je gevoelens zomaar even aan de kant kunt zetten 'omdat het in de toekomst weleens mis kan gaan en je gekwetst kunt worden'. Duhh...dat kan altijd, dat is het leven. Ik ben niet bang (meer) om gekwetst te worden, maar vind het wel rot dat mijn vriend nu wél gekwetst wordt, wat de uitkomst ook moge zijn: mijn familie wijst hem al af zonder hem ooit gezien en gesproken te hebben.

Verder is hij dus inderdaad verstandig voor zijn leeftijd, en ben ik ondanks hoge opleiding nog levendig en 'speels'. Zie er ook veel jonger uit (word meestal rond de 24 geschat), dus dat is het ook niet....

Tja...wellicht moet ik gewoon de 'guts' hebben om mijn eigen beslissingen te nemen. Ben zeer zeker de domste en naïefste niet, maar toch is andermans mening (en goedkeuring) erg (te?) belangrijk voor me.

maar nogmaals bedankt voor jullie serieuze en eerlijke reacties. Daar heb ik heel veel aan!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:53:17 #31
28588 BaBy-G
mini me...
pi_109348374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:48 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ja, maar het is puur kansberekening wat ze doen. Wat hun zien is heel simpel; ze zien allerlei issues die er misschien helemaal niet zijn en die er ook helemaal niet hoeven te komen. En het zal best zo zijn dat die er statistisch gezien wel vaak gaan komen en dat het spaak zou lopen; maar waarom moet je iets van te voren al kapot gaan maken? Waarom mag zij het niet zelf ervaren...
Je klinkt als een 21 jarige :') (en je moet beter leren lezen)
pi_109348430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:53 schreef BaBy-G het volgende:

[..]

Je klinkt als een 21 jarige :')
Jij klinkt als een 10 jarige die geen argumenten aandraagt maar iemand af begint te kraken wanneer iemand anders denkt.
pi_109348447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:51 schreef BearerOfLight het volgende:
Tja...wellicht moet ik gewoon de 'guts' hebben om mijn eigen beslissingen te nemen.
:Y !!!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:54:43 #34
pi_109348455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja he, let maar op over het algemeen gaat dat gewoon zo. Het is voor die jochies leuk voor even. Niet als het andersom is, een man met een jongere chick heeft meer kans van slagen.
Leuk, maar dan nog zijn er uitzonderingen. Ik vind het nogal onbeleefd om met statistieken in de hand een relatie tussen onbekenden af te schrijven, zonder te weten of de algemene regel ook voor hen opgaat.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:55:16 #35
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109348472
quote:
12s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik sluit me bij dit uitroepteken aan.
:7
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 13:56:10 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109348512
quote:
Ik ben wél verliefd op hem, maar op deze manier is het wel erg stressvol, ook voor hem. En ja, dat wil ik zo'n jonge jongen ook niet aandoen. Dat heeft met volwassenheid te maken. Ik begrijp de argumenten van mijn familie, en een aantal van de Fok!kers wel, dat het leeftijdsverschil idd een probleem kán worden. daar ben ik realistisch genoeg voor.

Maar de wederzijdse gevoelens zíjn er, ben echt dol op die jongen en hij op mij. En om dat zomaar weg te gooien omdat mijn familie 'zekerheid' wil voor me is ook onzin. Net zoals het onzin is om te denken dat je gevoelens zomaar even aan de kant kunt zetten 'omdat het in de toekomst weleens mis kan gaan en je gekwetst kunt worden'. Duhh...dat kan altijd, dat is het leven. Ik ben niet bang (meer) om gekwetst te worden, maar vind het wel rot dat mijn vriend nu wél gekwetst wordt, wat de uitkomst ook moge zijn: mijn familie wijst hem al af zonder hem ooit gezien en gesproken te hebben.

Verder is hij dus inderdaad verstandig voor zijn leeftijd, en ben ik ondanks hoge opleiding nog levendig en 'speels'. Zie er ook veel jonger uit (word meestal rond de 24 geschat), dus dat is het ook niet....

Tja...wellicht moet ik gewoon de 'guts' hebben om mijn eigen beslissingen te nemen. Ben zeer zeker de domste en naïefste niet, maar toch is andermans mening (en goedkeuring) erg (te?) belangrijk voor me.

maar nogmaals bedankt voor jullie serieuze en eerlijke reacties. Daar heb ik heel veel aan!
Dat je iemand anders z'n/haar mening belangrijk is is gezond, maar je leven daardoor laten leiden niet.
Doe wat je hart je ingeeft en ga er dan voor, welke kant dat ook is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_109348595
quote:
Op welke manier hebben ze eigenlijk gereageerd hierop? Kan het ook zijn dat jij het als een groter issue interpreteerd dan dat het voor hun eigenlijk is?
pi_109348611
Je verhaal komt me heel erg bekend voor. Gelukkig zit ik niet in dezelfde situatie, maar ook mijn familie (en vrienden) zijn het absoluut niet eens met mijn keuze voor mijn vriendin. In mijn geval speelt dit nu al bijna 2 jaar en de druk van iedereen op mij blijft maar toenemen. Ook ik hou ergens veel van mijn vriendin, maar steeds maar weer blijkt dat de situatie eigenlijk niet houdbaar is op termijn. daarbij komt er ook nog eens een tijfel van mijn kant over mijn relatie, dus de boel is HEEL complex in mijn geval maar dat terzijde.

Het moraal van mijn verhaal is dat je een bewuste keuze moet maken. Je moet zeker als een blok achter je keuze gaan staan anders kan je geen statement maken naar degene die het er niet mee eens zijn.

In jouw geval zou ik me eens goed achter mijn orgen krabben of je keuze wel de juiste is. Het leeftijdverschil hoeft geen invloed te hebben op je relatie, maar dit klopt alleen na een bepaalde leeftijd. Is je vriendje 25 en jij 35 dan kan je ervoor gaan. Maar met 21 jaar ben je nog erg onontwikkeld en kom je net uit de pubertijd zetten. Leuk, maar verwacht dan nog geen echte stabiliteit van zo`n jong persoon.

PS Ik klink als een oude lul zo. :)
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 14:00:06 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109348663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:58 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

In jouw geval zou ik me eens goed achter mijn orgen krabben of je keuze wel de juiste is. Het leeftijdverschil hoeft geen invloed te hebben op je relatie, maar dit klopt alleen na een bepaalde leeftijd. Is je vriendje 25 en jij 35 dan kan je ervoor gaan. Maar met 21 jaar ben je nog erg onontwikkeld en kom je net uit de pubertijd zetten. Leuk, maar verwacht dan nog geen echte stabiliteit van zo`n jong persoon.

PS Ik klink als een oude lul zo. :)
Persoonlijke ervaringen zijn niet relevant als het gaat als maatstaf voor hun relatie. :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:02:21 #40
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_109348733
Leeeftijd kan een probleem worden, zeg je. Maar dat kan op elke leeftijd, wat je zelf ook al aangeeft. En daarnaast kunnen er binnen een relatie nog wel meer problemen ontstaan (wel/geen kinderen, financiële zaken, werk om maar een aantal voor de hand liggende te noemen).

Als je een relatie vroegtijdig beëindigt met de gedachte, dat het ooit wel eens spaak kan lopen, dan kan je wel helemaal stoppen. Ga er maar van uit dat elke relatie zijn up en downs kent, en dat je sommige downs niet te boven zal komen. Als je die jongen leuk vindt, ga er gewoon voor, ongeacht wat je familie er van vindt. Je bent oud en misschien wel wijs genoeg om dat zelf te beslissen. En als het mis loopt? Dan ben je weer wat wijzer geworden ;)
The sky is no limit
pi_109348760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaringen zijn niet relevant als het gaat als maatstaf voor hun relatie. :)
Dit enerzijds, maar anderzijds zijn toch ook niet alle 21-jarigen hetzelfde? Zeggen dat je van iemand van 25 meer stabiliteit kunt verwachten dan van iemand van 21 is een loze uitspraak wanneer je die jongen niet kent.
pi_109348775
quote:

[..]

Ik heb geen ervaring met een partnet die een stuk jonger of ouder is dan ik ben, maar ik heb wel de persoonlijke ervaring dat mijn familie haaks op mijn keuze staat. dat is wel de toekomst voor de TS. Vandaar ook mijn bijdrage.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_109348795
Als je leeftijd buiten beschouwing laat, hoe zit het dan tussen jullie? Dat is namelijk waar het om gaat uiteindelijk. Leeftijd is (als je volwassen bent) maar een nummer en zegt weinig verder.

Wat is hetgeen waar je familie tegenop ziet in je relatie. Is het alleen de leeftijd of speelt er nog meer mee. Je zegt zelf dat ze hem nog niet ontmoet hebben, heb je misschien wel eens dingen verteld waardoor ze er zo over denken?
Probeer anders eens met zowel je vriend als je familie af te spreken dat ze elkaar eerst eens ontmoeten en leren kennen en daarna pas oordelen of jullie wel of niet bij elkaar zouden passen (al ligt de beslissing zelf natuurlijk helemaal bij jullie zelf).

Als het voor jullie zelf verder gewoon goedzit dan zou ik zeggen ga er gewoon voor. Hoe een relatie loopt kan je nooit van te voren zeggen. Met iemand van je eigen leeftijd kan het ook binnen een paar maanden over zijn.

Mijn tip is dus bekijk de relatie eens zonder het oordeel van je familie erbij te betrekken (en de spanningen die je daardoor krijg). Zit het dan goed voor jullie gevoel, nogmaals gewoon ervoor gaan.

Dat het goed kan gaan, spreek ik uit eigen ervaring. Mijn vriend is ook 8 jaar jonger en dat verschil speelt geen enkel spel in onze relatie. We zijn al ruim 3,5 jaar bij elkaar en onze omgeving heeft er ook nooit moeilijk over gedaan.
De leeftijd speelt in mijn ogen geen rol voor het wel of niet slagen van een relatie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 14:05:05 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109348839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:03 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met een partnet die een stuk jonger of ouder is dan ik ben, maar ik heb wel de persoonlijke ervaring dat mijn familie haaks op mijn keuze staat. dat is wel de toekomst voor de TS. Vandaar ook mijn bijdrage.
Je weet niet wat de toekomst is voor TS en haar keuze als ze bij haar vriend blijft.
Misschien was dit wel gewoon een schok voor de familie en moeten ze even wennen aan het idee en is alles over een half jaar ofzo koek en ei.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 14:06:03 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109348864
You go girl, heb je mooi gefikst chapeau. Verder moet je familie niet zo zeuren ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:07:22 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109348915
quote:

[..]

kwestie van muil dichthouden dus...?

elke ervaring is nuttig en relevant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:09:28 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109348983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Dit is ook complete bullshit zonder dat je TS en haar vriend persoonlijk kent.
Gewoon lekker doen, van elkaar genieten en vooral dingen met elkaar bespreekbaar houden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 14:11:03 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109349044
quote:
3s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef Re het volgende:

[..]

kwestie van muil dichthouden dus...?

elke ervaring is nuttig en relevant
Nee hoor, geen muil dichthouden maar ook niet overbrengen als een feit wat gaat gebeuren als TS dit pad blijft bewandelen.
Daarnaast is geen enkele 21 jarige hetzelfde. :)
pi_109349108
quote:
Ik ben wél verliefd op hem, maar op deze manier is het wel erg stressvol, ook voor hem. En ja, dat wil ik zo'n jonge jongen ook niet aandoen. Dat heeft met volwassenheid te maken.
Ja, het is echt een gelijkwaardige relatie :') NOT

"zo'n jonge jongen", ja ach het is zo'n knulletje met zo'n echte volwassen dame als jij _O-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:13:02 #50
28588 BaBy-G
mini me...
pi_109349118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Jij klinkt als een 10 jarige die geen argumenten aandraagt maar iemand af begint te kraken wanneer iemand anders denkt.
Doctor Phil :')

Nogmaals je moet beter leren lezen, je beredenatie raakt kant nog wal. Het zijn allemaal hypotheses die je ook net zo makkelijk andersom kan beredeneren. "Misschien helemaal niet zijn", kan net zo goed "helemaal wel zijn", "iets van te voren kapot maken" kan net zo zijn dat zij haar juist proberen redden (the cup is half empty, the cup is half full)

Verder heb ik ook nooit beweerd dat ze het zelf niet mag ervaren, ik zeg alleen dat het geen kwaad kan om ook eens de kant van vertrouwelijke mensen die het beste voor je hebben te luisteren, that's all.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 14:16:35 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109349256
Ik mis een beetje de complimentjes naar TS hosselkunsten in dit topic :)
pi_109349327
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis een beetje de complimentjes naar TS hosselkunsten in dit topic :)
Ik denk eerder de hosselkunsten van TS dr vriend :)
pi_109349412
quote:
Ik ben wél verliefd op hem, maar op deze manier is het wel erg stressvol, ook voor hem.
quote:
Als je wél verliefd bent op hem, laat je je niet beinvloeden door de mening van wie dan ook. Dan ga je er voor. Jij doet dat overduidelijk niet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 14:21:30 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109349458
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:18 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik denk eerder de hosselkunsten van TS dr vriend :)
dat ook :)
pi_109349781
quote:

[..]

ik ben anders bijna 40 en tegen de menopauze aan (of er al in), mijn vent is nu 32. we hebben 3 kinderen samen en gaan gewoon nog altijd lekker door hoor :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:35:07 #56
28588 BaBy-G
mini me...
pi_109349951
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:30 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben anders bijna 40 en tegen de menopauze aan (of er al in), mijn vent is nu 32. we hebben 3 kinderen samen en gaan gewoon nog altijd lekker door hoor :)
Wacht maar tot hij 40 wordt :')
pi_109350622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef BaBy-G het volgende:

[..]

:6
pi_109350701
Het gaat niet om 'hosselkunsten'; het was gewoon interesse & sympathie op het eerste gezicht, en ja dat werd wat men verliefdheid/liefde noemt. het klikt gewoon goed en we voelen ons prettig bij elkaar, en dat wil ik niet opgeven.

Maar ik zit blijkbaar écht bij mijn familie 'in de zak', ja.

reactie van moeder was letterlijk hysterisch, alsof ik haar had gezegd dat ik ongewenst zwanger was. Ik heb wel wat problematische ex-en gehad (van mijn eigen leeftijd), dus ik begrijp wel dat ze 'bang' zijn. Maar hoeveel mensen hebben er níet in hun leven een problematische relatie gehad? Zelfs mijn 21-jarige vriend kan erover meepraten. En nee, ik zie hem niet als een 'jochie', het is meer familie en een aantal jaloerse 'mannen' die hem zo noemen. Voel me zelf ook meer meisje dan vrouw, innerlijk en uiterlijk, en wat dat betreft passen we ook prima bij elkaar. Ik leefde weer, zogezegd. Maar de reactie van mijn familie heeft me weer (tijdelijk) lam gelegd:
Loop in de pas, bewandel de gebaande paden en trek het keurslijf van wat 'men' geoorloofd en 'normaal' vindt lekker strak aan. Speel vooral op zeker, neem geen enkel risico en bereken het leven als ware het een wiskundesom. En vergeet de statistieken en kansberekeningen niet!

Beuhhh....ik wil gewoon LEVEN. Maar durf het niet helemaal zo blijkt. Dus tijd om aan mezelf te werken. En jullie argumenten voor en tegen nog eens goed na te lezen :)

Nogmaals dank!!
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 14:56:41 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109350787
quote:
8s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef BearerOfLight het volgende:
Het gaat niet om 'hosselkunsten'; het was gewoon interesse & sympathie op het eerste gezicht, en ja dat werd wat men verliefdheid/liefde noemt. het klikt gewoon goed en we voelen ons prettig bij elkaar, en dat wil ik niet opgeven.

Sorry ik doelde daarmee op het aloude als een man een jonger iemand als partner heeft wordt het gewaardeerd en krijgt hij complimenten, als een vrouw een jongere partner heeft wordt er raar gedaan.

Maarja dat is nogal offtopic van mij.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:56:48 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109350795
Act your age en neem je eigen beslissingen. Het wordt onderhand eens tijd dat jij je eigen leven leidt, me dunkt.
pi_109350863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef BaBy-G het volgende:

[..]

Nou, dan gaat hij gewoon lekker door met zijn geweldige vrouw Simmu!! *O*
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:58:51 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109350874
dovemansoren me dunkt
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:00:17 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109350927
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Act your age en neem je eigen beslissingen. Het wordt onderhand eens tijd dat jij je eigen leven leidt, me dunkt.
Idd, geen idee of ik op mn 31ste nog naar me familie zou luisteren, maar time will tell. Aan de andere kant vind ik het ook wel heel raar van de familie meestal staan vooral ouders toch achter de beslissing van hun kind vooral als het om iets als partnerkeus gaat.

Tenzij er iets heel raars aan de hand, is er iets in de geloofssferen of heeft zijn familie misschien een slechte naam oid?
pi_109350957
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Je hebt volkomen gelijk, dat weet ik ook.... en dát is het grote probleem, niet het feit dat ik een jongere vriend heb.
Wat ik nog niet heb durven toegeven: zit hiervoor zelfs in psychotherapie, om me los te maken van (de oordelen van) mijn familie. het zijn schatten, maar ik voel me vaak beklemd en onvrij en denk bij alles 'wat zouden zij ervan zeggen'. na je 25e en dus zeker 30e is dat echt een ongezonde situatie.
pi_109350970
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry ik doelde daarmee op het aloude als een man een jonger iemand als partner heeft wordt het gewaardeerd en krijgt hij complimenten, als een vrouw een jongere partner heeft wordt er raar gedaan.

Maarja dat is nogal offtopic van mij.
nooit echt last van gehad. een enkele opmerking "alweer zo'n jong ding?" waarop ik antwoorde met *O* :Y) ^O^

heb een paar jonge dingen af moeten gaan eer ik de goede vond :P

maaruh ts; hierin zit een advies verpakt; zolang je mensen niet kwetst is er niks mis mee om gewoon je eigen plan te trekken. als je familie beweert dat je ze kwetst met een jongere vriend is het tijd voor een neiuwe familie :') probeer dan die van je vriend :s)
pi_109351098
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:

Tenzij er iets heel raars aan de hand, is er iets in de geloofssferen of heeft zijn familie misschien een slechte naam oid?
Nee helemaal niet; zijn ouders zijn gewoon 'nette mensen'. verder weten mijn ouders ook niks over mijn vriend, alleen dat ze hem 'sympathiek maar jong' vonden uitzien op een foto (op internet). De leeftijd is echt het probleem, ze vinden hem nog een kind. Hij ziet er inderdaad ook geen jaar ouder uit dan hij is, hoewel hij vrij groot is.

Tja..qua verstand vond/vind ik hem ook erg jong, maar mijn gevoel en doorgaans vrije manier van denken (doorgewinterd filosoof ;)) vinden het geen enkel probleem. Hij is echt een relaxte en geduldige verademing na mijn oudere ex-en.
pi_109351224
Zeg dat dan tegen je ouders en benadruk dan nog eens dat het jouw keuze is en dat je er om die-en-die reden gelukkig mee bent. Dan zouden ze ook gelukkig voor jou moeten zijn. Stel dat ze dan nog aangeven dat niet te zijn en blijven proberen invloed op je uit te oefenen... krijg je dan niet spontaan de neiging om ze kortzichtige zeikerds te noemen of anderszins eens keihard ruzie met ze te schoppen, om eindelijk de stevige statement te maken dat je op eigen benen staat? Het heeft iets symbolisch; de meeste pubers hebben wel zo'n knalmoment, en vanaf daar begrijpen de ouders dat ze afstand moeten nemen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Polarcat op 21-03-2012 15:15:54 ]
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:10:20 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351246
Tja dan zeg ik wat let je, en je ouders kennen hem alleen dus maar van een foto... dan ben je misschien gewoon wat vroeg met voorstellen.. gewoon lekker mee doorgaan met die vriend van je!

(er is ook weinig mis met een jaartje mee rommelen en dan pas aan je familie voorstellen hoor :D )
pi_109351335
Wat vinden zijn ouders er eigenlijk van?
pi_109351510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:12 schreef Feeeeble het volgende:
Wat vinden zijn ouders er eigenlijk van?
Die hebben er geen problemen mee en willen me graag ontmoeten. Zijn pa 'kent' me al van FB, en zijn moeder was opgetogen toen ik hem 2 boeken kado had gegeven.

Het probleem ligt dus echt bij míjn familie. Had ik maar gewoon mijn mond gehouden denk ik soms, maar ik houd gewoon van openheid en eerlijk uitkomen voor mijn keuzes.
pi_109351543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:02 schreef simmu het volgende:

[..]

nooit echt last van gehad. een enkele opmerking "alweer zo'n jong ding?" waarop ik antwoorde met *O* :Y) ^O^

LOL *O*
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:27:08 #72
189978 controlaltdelete
pi_109351789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:19 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Die hebben er geen problemen mee en willen me graag ontmoeten. Zijn pa 'kent' me al van FB, en zijn moeder was opgetogen toen ik hem 2 boeken kado had gegeven.

Het probleem ligt dus echt bij míjn familie. Had ik maar gewoon mijn mond gehouden denk ik soms, maar ik houd gewoon van openheid en eerlijk uitkomen voor mijn keuzes.
Hoe lang kennen jullie elkaar inmiddels?
pi_109351937
Je hebt wel erg snel nagedacht aan hoe het uit te maken he? Geen zin? Wat is dat nou. Klinkt niet alsof je echt van hem houd.
thats it
pi_109352138
Als mijn vrouw naar haar ouders had geluisterd was ze niet mijn vrouw geweest, maar mij ex en een lang vervlogen herinnering...

Kortom: er zijn in dezen maar twee meningen die er toe doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109352315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

:Y
Zowel mijn familie als haar familie hebben er ook totaal geen moeite mee.
En al zouden ze dat wel hebben. Het is nog steeds mijn leven. Ik bepaal hoe ik dat invul.
Zo lang het goed voelt en je het leuk hebt samen dan moet je niets aan trekken van wat anderen ervan denken.
Every living creature on earth dies alone
pi_109352413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:27 schreef controlaltdelete het volgende:

Hoe lang kennen jullie elkaar inmiddels?
Ruim 3 maanden, maar 2 weken geleden pas echt toegegeven dat we meer voelen dan vriendschap.
pi_109352575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:31 schreef Skynilla het volgende:
Je hebt wel erg snel nagedacht aan hoe het uit te maken he? Geen zin? Wat is dat nou. Klinkt niet alsof je echt van hem houd.
Ik houd juist wél van hem, en wil hem dat gedoe met mijn ouders niet aandoen. Maar ik heb niet gezegd dat ik het nu meteen ga uitmaken. Heb er al met hem over gepraat, en hij is heel begrijpend en geduldig. Heel volwassen gedrag, daar kunnen mijn exen van 30 en 33 een puntje aan zuigen!

...en mijn family members ook...
pi_109352677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:46 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Ik houd juist wél van hem, en wil hem dat gedoe met mijn ouders niet aandoen. Maar ik heb niet gezegd dat ik het nu meteen ga uitmaken. Heb er al met hem over gepraat, en hij is heel begrijpend en geduldig. Heel volwassen gedrag, daar kunnen mijn exen van 30 en 33 een puntje aan zuigen!
Ow ok. Nou als hij aangeeft dat hij ondanks het gezeik gewoon met jou wil zijn dan kan je toch best voor hem kiezen. Als je nu gaat zeggen dat je hem dit niet aan wilt doen lijkt het alsof je gewoon geen zin hebt om moeite voor elkaar te doen. Maar ik lees dat het pas sinds 2 weken duidelijk is dat jullie wat voor elkaar voelen. Succes hiermee. Hoop dat het zal werken ondanks het leeftijdsverschil.
thats it
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:31 #79
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_109352717
quote:

[..]

Sorry hoor, maar als het er op aankomt, boeiend wat jouw ouders er van vinden.. Als je zo veel van hem houdt, is dat toch waar het om gaat. Moeten ze maar aan wennen.
Pfff zou wat zijn zeg, als ik mijn ouders zou laten beslissen met wie ik een relatie wil. :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:52:44 #80
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_109352802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo te lezen ben je hoteldebotel verliefd he... ?
Dit.

Je ziet hem als een maatje en je wilt hem niet kwetsen.
What can change the nature of a man?
pi_109352804
quote:

[..]

Ach, je kan het maar beter uitmaken nu het nog niet zo ackward is.
pi_109353009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:52 schreef Scorpie het volgende:

Ach, je kan het maar beter uitmaken nu het nog niet zo ackward is.
Het is wél al awkward. Ik ga het ook niet uitmaken, maar zal wel stelling moeten nemen. Het gaat in feite ook niet eens om het leeftijdsverschil, maar om het feit dat ik me zodanig laat beïnvloeden door mijn familie. Totnutoe is geen enkele (potentiële) partner goedgekeurd, of iig niet voor lang. En daar was de leeftijd geen punt. Dus...BOL trekt best haar conclusies over haar eigen manier van denken & gedrag.

...en gaat eens offline, verder met leven :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:59:06 #83
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_109353055
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:57 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Het is wél al awkward. Ik ga het ook niet uitmaken, maar zal wel stelling moeten nemen. Het gaat in feite ook niet eens om het leeftijdsverschil, maar om het feit dat ik me zodanig laat beïnvloeden door mijn familie. Totnutoe is geen enkele (potentiële) partner goedgekeurd, of iig niet voor lang. En daar was de leeftijd geen punt. Dus...BOL trekt best haar conclusies over haar eigen manier van denken & gedrag.
Tja, als je je daar op je 31e druk om maakt, lijkt me dat iets om aan te werken..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_109353463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:57 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

...en gaat eens offline, verder met leven :P
Tsja, zie je deze jongen als de potentiele vader voor je kinderen of een leuk speelmaatje, en hang je daaraan overeenkomstig de consequenties van de strijd met je familie.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:22:52 #85
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109353996
Laat je ouders hem eens ontmoeten dan, misschien draaien ze wel bij.
Ze hebben nu een oordeel over iemand die ze nog nooit gezien hebben.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109354023
Ik heb dit ook meegemaakt toen ik 20 was (zij 29) maar dit ging toch niet helemaal soepel uiteindelijk.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 16:26:27 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109354134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:23 schreef Kroc het volgende:
Ik heb dit ook meegemaakt toen ik 20 was (zij 29) maar dit ging toch niet helemaal soepel uiteindelijk.
In welk opzicht?
pi_109354331
In het begin is het leuk en spannend. Lijkt het misschien ook gelijkwaardig, maar uiteindelijk is deze gelijkwaardigheid toch niet zoals het leek. Qua vriendengroep van haar, toekomstperspectief etc.
Misschien is het andersom veel makkelijker zoals het over het algemeen gebruikelijk is, een jonger meisje met oudere vriend.
pi_109355319
quote:
Zucht...

Ik wist dat het zou gebeuren, maar ik hoopte op meer begrip: Mijn vriend (21) is ruim 10 jaar jonger dan ik (31), en mijn familie vindt dat dit nooit iets kan worden: ik moet mijn verstand gebruiken etc. etc.

Ik begrijp het op zich wel, maar vind het nog het ergste voor mijn vriend, die mij blijkbaar als de ideale vriendin ziet. We zijn ook gewoon goede maatjes (daar is het mee begonnen eigenlijk), en ik wil hem niet kwetsen, en wil hem ook niet kwijt.

Weet even niet wat te doen; op zich zou ik op mijn leeftijd mijn eigen zaken moeten regelen zonder dat mijn familie (m.n. moeder en broer) zich daarmee bemoeien. En het is gewoon beschamend om het als dertiger uit te 'moeten' maken met iemand. Maar in al die stress heb ik ook geen zin, ook niet wat betreft de stress die dat in de relatie met zich mee zal brengen. Dat wil ik mijn vriend ook niet aandoen eigenlijk.

Moeilijk, moeilijk....ik moest het even kwijt, maar hoop natuurlijk ook op (serieuze) reacties.
En jij bent 31? :D

Volgens mij past een vriendje van 21 prima bij je :P

Jouw leven, niet dat van je familie.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109355375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef Kroc het volgende:
In het begin is het leuk en spannend. Lijkt het misschien ook gelijkwaardig, maar uiteindelijk is deze gelijkwaardigheid toch niet zoals het leek. Qua vriendengroep van haar, toekomstperspectief etc.
Misschien is het andersom veel makkelijker zoals het over het algemeen gebruikelijk is, een jonger meisje met oudere vriend.
Mensen verschillen nu eenmaal.

Enorm.

Enorm.

Maar dan ook echt ENORM.

Dan gaan roepen dat het niks wordt omwille van de leeftijd is nogal ehm... niet-blijkgevend van al te diepe gedachten, levenservaring, danwel het vermogen te leren van ervaring.
pi_109355766
awww
pi_109355981
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:20 schreef Kroc het volgende:
awww
Hmzz... verkeerde topic :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:37:50 #93
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_109356349
Je moet je eens niet zoveel aantrekken wat jouw familie denkt. Je bent 31 jaar. Zoiets bepaal je nog altijd zelf.

Owhja, en goed gehosseld ts! En vriend ook!
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:26:50 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109357767
woon je op jezelf of nog thuis?
pi_109358112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:30 schreef mvdejong het volgende:
Iemand van 21 kan volwassener zijn dan iemand van 31. Ga ervoor, zie wat er van komt (maar als het fout gaat zul je de rest van je leven horen dat ze het wel hadden zien aankomen).
in dit geval is dat ook zo, daar vriendlief zijn leven niet laat bepalen door mama. sowieso werkelijk triest dat je er nu over denkt t uit te maken, hem te kwetsen, puur om wat je ma/broer ervan zegt. sorry hoor, maar als mijn oudere vriendin dat zo sterk zou overwegen, puur en alleen door de mening van anderen.. nou, laat maar zitten dan.

TS, grow a pair.
"Pools are perfect for holding water"
pi_109358264
als ik hem was zou ik jou dumpen. zou me best gekwetst voelen als mn vriendin niet eens in staat is om voor mij, voor ons, te kiezen, puur en alleen omdat dr 'mama' dwars ligt, op dr 31 :'). sorry hoor, maar met wie heb je een relatie? je vriend, of je broer/mama?

laat me raden, geestelijk is hij de oudste, ofniet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_109358707
Je ouders invloed laten hebben op wie je als vriend kiest :')
Ik ben 18 en ik zou dat al niet van ze pikken.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:11:42 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109359422
Elkaar ontmoet via internet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109359474
Het leven kent geen zekerheden, en geeft ook geen garanties. Dat is voor een relatie heus niet anders. Jouw familie heeft je precies daar waar ze je willen hebben zitten.

Hoe diep zit jouw liefde voor deze jongen? Als je compleet achter je relatie staat, wat heeft het standpunt van jouw familie dan voor toegevoegde waarde? Zoek de bevestiging bij jezelf en bij je vriend, niet bij de goed- danwel afkeuring van je familie. Maar gezien het feit dat je een topic opent over deze perikelen, laat mij wel zien dat het voor jou een pittige aanslag is op je relatie. Ik proef en lees continu twijfels en tegenstrijdigheden, en ik vraag me oprecht af hoe diep en puur die liefde voor jouw vriend is? Die vraag hoef je niet per definitie hier te beantwoorden, als je hem maar voor jezelf beantwoordt.

Grow some balls, en dop je eigen boontjes. Daar hoor je in mijn optiek capabel genoeg voor te zijn.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:18:42 #100
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_109359683
Je kent je feiten. Je weet dat het ongezond is dat jij je zo laat beïnvloeden door je familie.
Geef daar dan dus ook niet aan toe!!! Ik vind het allereerst echt ontzettend egoïstisch van je familie, die totaal géén rekening houden met JOU. Maar jij zou wel rekening moeten houden met hun? :')
Kom zeg, je bent 10 jaar ouder dan ik, maar ik zou echt geen seconde twijfelen als mijn ouders of wie dan ook zouden gaan zeiken en zelfs hysterisch zouden worden om mijn partnerkeuze. Je bent toch verdomme oud genoeg om in te schatten of je er goed aan doet of niet met zo'n relatie?

En zelfs al zou je op je bek gaan, en gaat het uit na 2/3/4 jaar, so what? Die kans loop je net zo goed met een vent van je eigen leeftijd.
Go for it, maak er het beste van, en vertel a.u.b. je familie een keer goed de waarheid.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_109365349
quote:
3s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:26 schreef Re het volgende:
woon je op jezelf of nog thuis?
Euhh, op mezelf natuurlijk, anders was ik toch wel erg sip dacht ik zo!

Ik kan dus gewoon met hem afspreken en zo, maar ik houd gewoon van open kaart spelen tegen familie en trek me teveel van hun oordeel aan. En daar ga ik nu eens verandering in brengen. Werd hoog tijd.
pi_109365452
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:11 schreef Fir3fly het volgende:
Elkaar ontmoet via internet?
Nee, via kennissen. Er was wel meteen een klik, maar ik vond hem eerst te jong. heb dat ook gezegd, maar blijkbaar laten gevoelens zich niet tegenhouden.
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:17:46 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109365511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Ik kan dus gewoon met hem afspreken en zo, maar ik houd gewoon van open kaart spelen tegen familie en trek me teveel van hun oordeel aan. En daar ga ik nu eens verandering in brengen. Werd hoog tijd.
Het begint te dagen zie ik.
pi_109365624
Kan het niet zijn dat je jezelf verliefdheid probeert aan te praten, omdat je het lullig vindt om vriendjelief te kwetsen?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_109365685
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:17 schreef Id_do_her het volgende:

Het begint te dagen zie ik.
Het begon al eerder te dagen, maar nu is me duidelijk hoe ernstig de situatie eigenlijk is.
Gelukkig blijkt mijn vriend wederom de meest volwassen geest hier. jammer voor mijn familie dat ze hem niet willen leren kennen, het zou ze goed doen ;)
pi_109365826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:19 schreef Poephoofd_ het volgende:
Kan het niet zijn dat je jezelf verliefdheid probeert aan te praten, omdat je het lullig vindt om vriendjelief te kwetsen?
Vriendjelief kan wel wat hebben. het is kwetsender voor hem om dit nu te horen, maar hij weet dat het bij m'n familie blijkbaar met name om de leeftijd gaat. Zijn FB pagina is gecheckt en er is meteen een oordeel gevormd. Zo'n pagina op i-net zegt dan ook echt alles over een persoon he, en je weet meteen hoe iemand in elkaar zit in één blik.

Conclusie: familie is kortzichtig, en dat is het probleem (we're getting closer to the core here: dadelijk gaat FOK! nog uurloon vragen voor psychotherapie ;))
pi_109366307
Dus moet je gewoon eens flink boos worden op die zeikfamilie en ze de waarheid vertellen. Ik heb het idee dat je dat niet in je tiener/twintiger jaren hebt gedaan, maar dat is wel nodig om los te komen van die invloed die ze nu nog steeds denken te hebben over je.
pi_109366658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:33 schreef Polarcat het volgende:
Dus moet je gewoon eens flink boos worden op die zeikfamilie en ze de waarheid vertellen. Ik heb het idee dat je dat niet in je tiener/twintiger jaren hebt gedaan, maar dat is wel nodig om los te komen van die invloed die ze nu nog steeds denken te hebben over je.
Yepz...zo denken mijn psych en ik er ook over.

Ik moet dus eigenlijk weer terug naar de puberteit... Toch sneu voor iemand die zichzelf best wel een vrijdenker vindt en niet vies is van een beetje 'rebellion' he :')
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 21:43:07 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109366739
Laat die rebellie dan zien!
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:44:09 #110
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109366792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:20 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Het begon al eerder te dagen, maar nu is me duidelijk hoe ernstig de situatie eigenlijk is.
Gelukkig blijkt mijn vriend wederom de meest volwassen geest hier. jammer voor mijn familie dat ze hem niet willen leren kennen, het zou ze goed doen ;)
Het is net zo ernstig als je het zelf maakt.
pi_109366809
Jee, tien jaar jonger, dik volwassen en dat is een probleem voor je familie?

Wij liepen tegen weerstand aanvan de halve wereld omdat ik zestien was toen ik mijn toen 37 jarige vriend leerde kennen, waar ik nu inmiddels mee verloofd ben, op 19 jarige leeftijd (wat ook voor veel commentaar zorgt). We hebben ruim twee jaar gewoon maar een open relatie gehad, ook anderen "geprobeerd" zeg maar, maar uiteindelijk is onze liefde voor elkaar toch sterker. Ik wordt heel boos op mensen die zeiken over leeftijdsverschil. Je valt op een persoon, niet op getal. En ja we zitten in verschillenden levensfases, so what? We laten elkaar vrij, steunen elkaar, leren van elkaar en zijn op geen enkel vlak afhankelijk (beide stinkend rijk). Gaat prima.
Ik heb geen contact met mijn familie dus dat was makkelijk, en zijn moeder wist van het begin af aan, eerder dan hijzelf, dat ik het helemaal was voor hem en dat hij wel andere relaties kon hebben, maar dat hij toch met mij zou eindigen. Zijn vader had er wel grote moeite mee. Die had al moeite met het feit dat zijn zoon homo was. Maar ik ben helemaal geaccepteerd.
Daar hoefden we niet zoveel voor te doen. Gewoon zelf er geen punt van maken, vriendelijk blijven, de tijd gunnen om hem er aan te laten wennen dat zoonlief echt niet om hem een plezier te doen plots met een man (nou ja liefst vrouw) van zijn (vaders) keuze thuis zal komen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  donderdag 22 maart 2012 @ 03:06:31 #112
370039 Morera
more more more
pi_109375294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Niet wat je familie wil.
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:20:58 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109376491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

nou ja, je klinkt nogal als afhankelijk dus zo vreemd was mijn vraag niet. Vraag je nog wel steeds an je moeder/vader of je naar de WC mag?
pi_109378900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:33 schreef Polarcat het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte bij de OP. De eigenlijke kwestie ligt al achter je, je hebt nagelaten je eigen terrein af te pissen. De ontwikkeling dat je ouders niet meer denken te kunnen bepalen wat je moet doen en je in plaats daarvan raad gaan geven heeft kennelijk niet plaats gevonden. Zij hebben dat gevoel nog steeds en jij hebt het gevoel dat je daar nog wat mee moet doen ook.

Met een vriendengroepje van begin twintigers had ik daar ooit de theorie over dat je het beste op je 18e naar Turkije kon liften of zo om daar dan in de cel te belanden, even doorbijten maar het is wel een gezond fundament voor de relatie met je ouders voor de rest van je leven. We hadden ook zo'n uitdrukking: "Ouders... nooit aan beginnen..." Die kwam echt regelmatig terug, maar dat was een levensfase, daarna nooit meer want het losmaken zat er op.

Meestal ligt het conflict er al, ouders willen niet loslaten en dat jij je leven leidt alsof het hun herkansing is, en kinderen willen hun eigen leven leiden. Als je vergeet dat conflict uit te vechten blijft het er.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:23:21 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109379032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:44 schreef Cavalinho het volgende:
Jee, tien jaar jonger, dik volwassen en dat is een probleem voor je familie?

Wij liepen tegen weerstand aanvan de halve wereld omdat ik zestien was toen ik mijn toen 37 jarige vriend leerde kennen, waar ik nu inmiddels mee verloofd ben, op 19 jarige leeftijd (wat ook voor veel commentaar zorgt). We hebben ruim twee jaar gewoon maar een open relatie gehad, ook anderen "geprobeerd" zeg maar, maar uiteindelijk is onze liefde voor elkaar toch sterker. Ik wordt heel boos op mensen die zeiken over leeftijdsverschil. Je valt op een persoon, niet op getal. En ja we zitten in verschillenden levensfases, so what? We laten elkaar vrij, steunen elkaar, leren van elkaar en zijn op geen enkel vlak afhankelijk (beide stinkend rijk). Gaat prima.
Ik heb geen contact met mijn familie dus dat was makkelijk, en zijn moeder wist van het begin af aan, eerder dan hijzelf, dat ik het helemaal was voor hem en dat hij wel andere relaties kon hebben, maar dat hij toch met mij zou eindigen. Zijn vader had er wel grote moeite mee. Die had al moeite met het feit dat zijn zoon homo was. Maar ik ben helemaal geaccepteerd.
Daar hoefden we niet zoveel voor te doen. Gewoon zelf er geen punt van maken, vriendelijk blijven, de tijd gunnen om hem er aan te laten wennen dat zoonlief echt niet om hem een plezier te doen plots met een man (nou ja liefst vrouw) van zijn (vaders) keuze thuis zal komen.
Tja volgensmij als je als homo met iemand van 18 jaar ouder thuiskomt, en jezelf dan ook nog verloofd dan moet je wel tegen kritiek kunnen :) Wel respect trouwens dat je dat klaarblijkelijk kunt
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:50:48 #116
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_109379850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:23 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

<knipperdeknip>
Conclusie: familie is kortzichtig, en dat is het probleem (we're getting closer to the core here: dadelijk gaat FOK! nog uurloon vragen voor psychotherapie ;))
Je bent er bijna: familie is kortzichtig en jij trekt je daar wat van aan, en dat is het probleem.
The sky is no limit
pi_109379917
Heb je zulke nare exen gehad dan, dat je familie zo reageert?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_109420526
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:41 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Yepz...zo denken mijn psych en ik er ook over.

Ik moet dus eigenlijk weer terug naar de puberteit... Toch sneu voor iemand die zichzelf best wel een vrijdenker vindt en niet vies is van een beetje 'rebellion' he :')
Beter laat dan nooit tot die conclusie komen toch?
Nu ook nog de daad bij het woord voegen.
Succes
Every living creature on earth dies alone
pi_109420727
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:41 schreef BearerOfLight het volgende:
Toch sneu voor iemand die zichzelf best wel een vrijdenker vindt en niet vies is van een beetje 'rebellion' he :')
Nou, ik zou het sneuer vinden, als je die puberteit uiteindelijk nog steeds niet in gaat en je nog steeds naar de pijpen van je familie danst.
pi_109699601
quote:
Zucht...

Wat jij vindt is het belangrijkst. Als jij hiermee gelukkig bent is het prima.

Het is sowieso hypocriet. Als een man van 31 iemand date van 21 is hij geweldig, als een vrouw hetzelfde doet is het opeens verkeerd.
pi_109699915
quote:
8s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef BearerOfLight het volgende:

Maar ik zit blijkbaar écht bij mijn familie 'in de zak', ja.

reactie van moeder was letterlijk hysterisch, alsof ik haar had gezegd dat ik ongewenst zwanger was. Ik heb wel wat problematische ex-en gehad (van mijn eigen leeftijd), dus ik begrijp wel dat ze 'bang' zijn. Maar hoeveel mensen hebben er níet in hun leven een problematische relatie gehad? Zelfs mijn 21-jarige vriend kan erover meepraten. En nee, ik zie hem niet als een 'jochie', het is meer familie en een aantal jaloerse 'mannen' die hem zo noemen. Voel me zelf ook meer meisje dan vrouw, innerlijk en uiterlijk, en wat dat betreft passen we ook prima bij elkaar. Ik leefde weer, zogezegd. Maar de reactie van mijn familie heeft me weer (tijdelijk) lam gelegd:
Loop in de pas, bewandel de gebaande paden en trek het keurslijf van wat 'men' geoorloofd en 'normaal' vindt lekker strak aan. Speel vooral op zeker, neem geen enkel risico en bereken het leven als ware het een wiskundesom. En vergeet de statistieken en kansberekeningen niet!

Beuhhh....ik wil gewoon LEVEN. Maar durf het niet helemaal zo blijkt. Dus tijd om aan mezelf te werken. En jullie argumenten voor en tegen nog eens goed na te lezen :)

Nogmaals dank!!
quote:
Dear Mom,

It is with great regret and sorrow that I'm telling you that I eloped with my new boyfriend. I found real passion and he is so nice, with all his piercing and tattoos and his big motorcycle.

But is not only that mom, I'm pregnant and Ahmed said that we will be very happy in his trailer in the woods. He wants to have many more children with me and that's one of my dreams. I've learned that marijuana doesn't hurt anyone and we'll be growing it for us and his friends, who are providing us with all the cocaine and ecstasies we may want. In the meantime, we'll pray for the science to find the AIDS cure, for Ahmed to get better, he deserves it.

Don't worry Mom, I'm 15 years old now and I know how to take care of myself. Some day I'll visit for you to know your grandchildren.

Your daughter,
Judith

PS: Mom, it's not true. I'm at the neighbour's house. I just wanted to show you that there are worse things in life than the report card that's in my desk drawer… I love you!

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:15:55 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109700061
Aan de ene kant vind ik dat je moet doen wat je hart je ingeeft, maar aan de andere kant heb ik ook ontzettend veel van zulke relaties stuk zien lopen, vanwege tegengestelde levensdoelen. De man in kwestie wil feesten, experimenteren, en de vrouw in kwestie wil settelen.. Terwijl de man daar dus nog niet klaar voor is. Dat eindigt vaak met een daadwerkelijke zwangerschap die de relatie doet verbreken.
Het werkt overigens doorgaans wel beter als de vrouw in kwestie 40 is en de man in kwestie 30.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109700493
Waarom zou een man niet kunnen blijven feesten terwijl de vrouw settled en eventueel moeder wordt? Waarom is het settlen van de vrouw meteen een gevangenis creeren van de man?
DAT is waar relaties op stuk gaan, (belemmeren van partner) niet zozeer op verschillende levensstijlen op zich.

Ik ken een (homo)stel met tig jaar leeftijdsverschil, totaal andere interesses, en ander bioritme waardoor ze elkaar eigenlijk alleen maar in de middag en vroege avond treffen. Maar ze zijn al minstens 15 jaar bij elkaar en het gaat harstikke goed, zolang je maar waardeerd wat er WEL is en de ander zoals hij/zij is en samen dingen blijft doen en elkaar genoeg aandacht geeft en aan behoeftes voldoet. Eigenlijk wat je doet bij een hartsvriend(in).
Ik denk dat dat het geheim is van elke relatie of je nu van dezelfde leeftijd bent of niet.

(Maar goed, het komt wel uit de mond van iemand die net komt kijken, dus wellicht zie ik het totaal verkeerd).
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:32:16 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109700599
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:29 schreef Cavalinho het volgende:
Waarom zou een man niet kunnen blijven feesten terwijl de vrouw settled en eventueel moeder wordt? Waarom is het settlen van de vrouw meteen een gevangenis creeren van de man?
Omdat een kind opvoeden niet te combineren is met feesten, dat vereist aandacht van beide ouders.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109700804
Ik neem aan dat een kind 'snachts op bed ligt, en feesten gebeurt over het algemeen 'snachts. Daarbij hoeft de aandacht ook niet persee gelijktijdig gegeven, of wel? Vader kan met het kind naar het park, helpen met huiswerk, spelletjes doen in de tijd die hij daar wel vrij voor maakt.
Ik zit nu in een zuidelijk land waar ik toevallig onzettend veel vaders met kinderen op straat zie. Ik weet dat die vaders ook gewoon de kroeg en clubs induiken. Ik heb niet het idee dat die kinderen daar nou zou onder lijden.
Beter quality time 1 op 1 dan hakketakkende ouders die samen met kind op stap zijn, denk ik dan. Wat voegt het toe als ouders gelijktijdig bezig zijn met een kind? Meestal staan ze niet op 1 lijn en speelt het kind ze uit. Kan daar nog wel even over doorgaan, want als ik 1 ding leuk vind is kijken naar de ouder-kind dynamiek en heb daar behoorlijk wat van opgepikt.

Het enige dat belangrijk is, is dat de vader wel verantwoording op zich neemt en inzet toont en iemand die gedwongen wordt tot ouderschap doordat madam daar voor zorgt, doet dat (natuurlijk? meestal?) niet.
Dan kun je het leeftijdsverschil en bijbehorend gedrag de schuld geven, maar dat is niet de kern van het probleem.... Dat is weer dat gevangenzetten.

(Mijn inziens)
pi_109700964
net alsof moeders nooit een dagje vrijaf willen :D
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:44:42 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109701018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat een kind 'snachts op bed ligt, en feesten gebeurt over het algemeen 'snachts. Daarbij hoeft de aandacht ook niet persee gelijktijdig gegeven, of wel? Vader kan met het kind naar het park, helpen met huiswerk, spelletjes doen in de tijd die hij daar wel vrij voor maakt.
Ik zit nu in een zuidelijk land waar ik toevallig onzettend veel vaders met kinderen op straat zie. Ik weet dat die vaders ook gewoon de kroeg en clubs induiken. Ik heb niet het idee dat die kinderen daar nou zou onder lijden.
Beter quality time 1 op 1 dan hakketakkende ouders die samen met kind op stap zijn, denk ik dan. Wat voegt het toe als ouders gelijktijdig bezig zijn met een kind? Meestal staan ze niet op 1 lijn en speelt het kind ze uit. Kan daar nog wel even over doorgaan, want als ik 1 ding leuk vind is kijken naar de ouder-kind dynamiek en heb daar behoorlijk wat van opgepikt.

Het enige dat belangrijk is, is dat de vader wel verantwoording op zich neemt en inzet toont en iemand die gedwongen wordt tot ouderschap doordat madam daar voor zorgt, doet dat (natuurlijk? meestal?) niet.
Dan kun je het leeftijdsverschil en bijbehorend gedrag de schuld geven, maar dat is niet de kern van het probleem.... Dat is weer dat gevangenzetten.

(Mijn inziens)
Sorry, maar als je denkt dat een kind gewoon altijd doorslaapt en dat je op zaterdag of zondag geen verplichtingen hebt naar dat kind toe als je zelf hebt gefeest, dan kom je echt uit een ei. Niet bedoeld als belediging overigens. Er zijn mensen die het kunnen, maar dan nog doen ze dat lang niet elk weekeinde.
Een gedicht over Maanvis
pi_109701044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:38 schreef Cavalinho het volgende:

(Mijn inziens)
nou, blijkbaar heb je dan toch iets niet opgepikt. begrijp me goed; niks mis met alleenstaande ouders. het leven kan je nu eenmaal niet in een door jou gewenste mal gieten. maar er is veel onderzoek gedaan naar gezinsdynamiek. daar komt vrijwel altijd toch uit dat kinderen het beste gedeien in een evenwichtige gezinssituatie. met 2 ouders dus.

beetje minder generaliseren zou ook geen kwaad kunnen :)
pi_109701189
? Ik heb het helemaal niet over alleenstaande moeders gehad.
Ik heb het over verdelen van de taken en tijd met het kind,. dat je niet alles gelijktijdig met elkaar hoeft te doen. Kind kan best op zondag na het uitslapen met vader op stap en moeder kan ook wel eens naar het bedje gaan als kind wakker wordt in het weekeinde als vader dat door de week doet. Je kunt toch afspraken maken?
Mag een vader in jouw ogen dan niks meer behalve full time met kind bezig zijn?

Ik generaliseer niet, ik schets situaties om te tonen dat leeftijdsverschil geen hindernis hoeft te zijn.

Generaliseren is als je er van uit gaat dat elke vrouw die ouder is dan haar partner moeder wil worden terwijl de partner daar niet aan toe is en dat de jongere partner maar zou willen feesten....
Er zijn natuurlijk zat vrouwen die helemaal niet moeder willen worden en zat jonge mannen die prima de verantwoording van vader zijn op zich nemen.

We kunnen best bepaalde scenarios onder de loep nemen, maar elke situatie is anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cavalinho op 31-03-2012 01:42:56 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:10:42 #130
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_109701992
Mijn exen zijn 2 tot 9 jaar ouder. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt wat jij beschrijft, TS.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_109798939
Cavalinho, wat jij voorstelt is fundamenteel en principeel zeker haalbaar, en ik ben het ook eens met je theoretische argument dat we mensen niet zouden moeten "beperken" door te doen alsof dit soort "alternatieve" relaties absoluut onhaalbaar zijn. De mogelijkheid om te kiezen voor zo'n vorm moet er zeker zijn, en we moeten mensen die het aandurven respecteren en de kans geven. Zo ook TS.

Maar: men noemt dit soort relaties "alternatief" omdat er om de één of andere reden een bovengemiddeld spanningsveld is, in dit geval door het verschil in levensfase van de twee partners. Het is principeel dus prima te doen, maar wel met grotere offers en grotere risico's op problemen, zodat er meer energie in gestopt moet worden om het draaiende te houden. Je ziet dit al aan alle oplossingen die jij aandraagt: het zijn prima oplossingen, maar ze kosten wel extra energie en geregel. Dat weet iedereen die het heeft geprobeerd.

Natuurlijk, uit principiële gronden zeg jij dan: als je echt van elkaar houdt, heb je dat ervoor over. Mee eens. Maar uiteindelijk wil ieder mens kunnen leven, heeft ieder mens een aantal behoeftes die vervuld moeten worden, en beschikt ieder mens over een beperkte hoeveelheid tijd en energie om dat alles te regelen. Het spanningsveld in dit soort relaties maakt de kans op praktische problemen groter, en zodra die praktische problemen meer energie vereisen dan de partners nog kunnen leveren, wordt een relatie onhoudbaar. De verschillen vormen dan geen principiële belemmering, maar een praktische.

Veel mensen die waarschuwen over dit soort relaties doen dat niet uit kortzichtigheid ("alleen het standaard soort relatie werkt") maar vanuit ervaring met bovenstaande. Vaak zullen ze in hun antwoord zeggen: in principe moet het kunnen, maar in de praktijk geeft het vaak problemen. Ze kiezen deze voorzichtige bewoording omdat ze al aan zien komen, dat mensen die die ervaring nog niet hebben hun opmerking verkeerd kunnen opvatten en daardoor een enorme discussie willen beginnen over principiële concepten als "respect" en "generaliseren" etc. - terwijl het daar niet om gaat.

Iedereen die ervoor wil gaan, moedig ik aan om dat te doen. Zo ook TS. Gaat het goed, dan heb je een goede relatie. Gaat het fout, dan heb je bovenstaande ervaring opgedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Polarcat op 02-04-2012 12:10:32 ]
pi_109799216
Laat ze lekker lullen TS. Alleen jullie twee weten hoe de vork in de steel zit. En met 21 en 31 is niets mis, ik zou het ook doen als het een leuke vrouw betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')