abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2012 @ 23:40:45 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_109339823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:32 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd. Al zegt hij het op een iets duidelijkere en realistischere manier dan waarop zo'n Sap :r of Cohen :') het zegt.

Die durven niet letterlijk te zeggen dat de Islam als cultuur gewoon verwerpelijke aspecten heeft, wat natuurlijk gewoon een feit is. Alleen Wilders leeft in de waan dat je dat oplost door gewoon alle moslims van je af te moeten schoppen, en Brinkman ziet in dat je juist de goede Moslims naar je toe moet halen, serieus moet nemen en moet 'belonen' om samen de extremisten aan te pakken. Zonder dat je zegt: "ja we hebben respect voor alles binnen de Islam, dat jullie verkrachte vrouwen willen stenigen, dat moeten wij respecteren want dat is jullie cultuur". Zoals Cohen etc. dat indirect brachten/brengen.
:Y

Ik ben heel erg benieuwd of het Hero gaat lukken iets op te zetten *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 23:47:51 #77
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_109340155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:32 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd. Al zegt hij het op een iets duidelijkere en realistischere manier dan waarop zo'n Sap :r of Cohen :') het zegt.

Die durven niet letterlijk te zeggen dat de Islam als cultuur gewoon verwerpelijke aspecten heeft, wat natuurlijk gewoon een feit is. Alleen Wilders leeft in de waan dat je dat oplost door gewoon alle moslims van je af te moeten schoppen, en Brinkman ziet in dat je juist de goede Moslims naar je toe moet halen, serieus moet nemen en moet 'belonen' om samen de extremisten aan te pakken. Zonder dat je zegt: "ja we hebben respect voor alles binnen de Islam, dat jullie verkrachte vrouwen willen stenigen, dat moeten wij respecteren want dat is jullie cultuur". Zoals Cohen etc. dat indirect brachten/brengen.
Ik weet niet of je die cultuur Islamitisch moet noemen. Net zoals dat je de westerse cultuur niet christelijk noemt.
Binnen de vele Arabische/Persische culturen, die hevig beïnvloed zijn door de Islam zitten inderdaad perverse aspecten hier en daar, en die mogen gewoon aangepakt worden.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_109340779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

:Y, plus hulde dat hij zich aan de fractie discipline heeft gehouden.

hummmm ik verdenk hem ervan dat hij zelf dat emailtje vorige week heeft gelekt om de zaak aan te kaarten en als ouverture de fractie te verlaten of eruit gegooid te worden
  woensdag 21 maart 2012 @ 00:00:25 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109340809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummmm ik verdenk hem ervan dat hij zelf dat emailtje vorige week heeft gelekt om de zaak aan te kaarten en als ouverture de fractie te verlaten of eruit gegooid te worden
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109342048
quote:
15s.gif Op woensdag 21 maart 2012 00:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

trollen en bashen moet je in sc doen
hier zit je de boel te verkloten....
ik verzoek de moderators op te letten
pi_109343659
quote:
'Wilders wilde dat ik mijn zetel zou opgeven, dat weiger ik natuurlijk'

Doorslaggevend bij zijn besluit was het gebrek aan transparantie binnen de PVV en de manier waarop de fractie groepen mensen wegzet. De directe aanleiding voor zijn vertrek was zijn uitgelekte e-mail waarin hij zijn beklag doet over het zogenoemde 'Polenmeldpunt' van de PVV. Toen Brinkman deze e-mail gisterochtend tijdens de fractievergadering aan de orde wilde stellen, kreeg hij nul op het rekest. "Dit is voor mij onacceptabel omdat het de fractievoorzitter opnieuw de kans geeft om ballonnetjes op te gooien en bommetjes neer te leggen."

Volgens Brinkman legt Wilders het begrip populisme verkeerd uit. "Voor mij is dat de taal van het volk spreken en daar binnen de politiek naar handelen en dus niet over de rug van de coalitie middels ondoordachte plannetjes een paar zeteltjes winst scoren."

Het Polenmeldpunt was niet het enige waarmee Brinkman in zijn maag zat. "Ik weet dat de PVV gefinancierd wordt vanuit lobbykantoren in het buitenland. Dat wil ik niet. Ik wil niet gefinancierd worden op een manier waarbij ik het sterke vermoeden heb dat mensen invloed uitoefenen op de PVV."

Brinkman stelt het kabinet te blijven steunen. Ook zal hij over het algemeen de PVV-lijn volgen, al kondigde hij aan niet meer in te stemmen met 'dierenwelzijn-onzin'. Of Brinkman een éénmansfractie blijft of zich bij een andere partij aansluit, wilde hij niet zeggen. Wel droomt hij er van om "zijn ideeën te laten uitkomen in een politieke, volwassen partij".
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-ik-natuurlijk.dhtml

Half eruit gegooid dus.
pi_109343698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Best mogelijk. Voor wat ik er van begrepen heb, was het een mail van Brinkman aan Wilders en niet aan anderen. Eén van die 2 heeft de mail dus gelekt. En aangezien Wilders nou niet echt voordeel had bij de woorden van Brinkman, blijft er voor mij maar 1 verdachte over.

Maar, so what?
pi_109343793
quote:
Het is dan wel handig dat je de eerste alinea ook quote :P

quote:
"Geert Wilders heeft diverse malen geprobeerd om mij uit de fractie en uit de Kamer te zetten. Hij wilde dat ik mijn zetel opgaf." Dat stelde Kamerlid Hero Brinkman gisteren in een interview met Trouw. Enkele uren eerder maakte de parlementariër op een persconferentie bekend de PVV-fractie te verlaten en voorlopig door te gaan als Groep-Brinkman. "Ik weigerde natuurlijk, ik sta mijn zelfverdiende zetel niet af."
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:59:35 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_109344378
Ben nu wel benieuwd naar de volgende opiniepeilingen :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:10:24 #85
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_109344772
Wat zou het betekenen als Brinkman de PPV-NH fractie achter zich krijgt? Want de zetels voor de eerste kamer worden bepaald aan de hand van de provincies toch?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 maart 2012 @ 12:11:35 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109344805
quote:
19s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:10 schreef Toekito het volgende:
Wat zou het betekenen als Brinkman de PPV-NH fractie achter zich krijgt? Want de zetels voor de eerste kamer worden bepaald aan de hand van de provincies toch?
Heeft geen invloed op de EK.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:15:57 #87
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_109344950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:11 schreef borisz het volgende:

[..]

Heeft geen invloed op de EK.
Oh oké
Sporten voor Sophia
pi_109344963
quote Brinkman:
quote:
"Geert Wilders heeft diverse malen geprobeerd om mij uit de fractie en uit de Kamer te zetten. Hij wilde dat ik mijn zetel opgaf."
En toch zat hij bij P&W gisteren bijna weer een liefdesverklaring aan zijn Geert te zenden.
Hij liegt dus best wel goed.
Misschien wilt hij ev fans en dissidente PVV'ers niet al te veel op stang te jagen door zich tegen Wilders af te zetten ?
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:18:57 #89
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_109345056
Ik vertrouw die gozer voor geen meter trouwens, ligt dat aan mij?
Sporten voor Sophia
pi_109345697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het is dan wel handig dat je de eerste alinea ook quote :P

[..]

Excuus, zit via de telefoon.
pi_109345816
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Excuus, zit via de telefoon.
No worries

BTW: Brinkman: lobbykantoren VS steunen PVV
pi_109346284
quote:
19s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:18 schreef Toekito het volgende:
Nee hoor, het is duidelijk dat hij voor zichzelf is begonnen en krokodillentranen huilt om de partij die hij meteen al onder de gordel aan het aanvallen is. Daar zit geen greintje integriteit in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109346383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, het is duidelijk dat hij voor zichzelf is begonnen en krokodillentranen huilt om de partij die hij meteen al onder de gordel aan het aanvallen is. Daar zit geen greintje integriteit in.
Het meest tekenende vind ik nog het feit dat hij de PVV aan de ene kant tot de veters toe afbrandt en aan de andere kant onvoorwaardelijk blijft steunen (dmv zijn steun aan het kabinet en zijn uitspraak de blanco cheque van Rutte te gaan tekenen).
pi_109346498
quote:
Ja, wat mij betreft wel.

Brinkman heeft intrinsiek moeite met gewetensbezwaar. Dat is vrij uniek, voor een politicus. Dus hulde.
pi_109346563
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het meest tekenende vind ik nog het feit dat hij de PVV aan de ene kant tot de veters toe afbrandt en aan de andere kant onvoorwaardelijk blijft steunen (dmv zijn steun aan het kabinet en zijn uitspraak de blanco cheque van Rutte te gaan tekenen).
Hij vind de idealen goed maar de partijstructuur kut is volgens mij een beetje waar het op neer komt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:04:23 #96
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_109346775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hij vind de idealen goed maar de partijstructuur kut is volgens mij een beetje waar het op neer komt.
maar is dat nieuw sinds 2006? Nee, dus in de basis had hij bijvoorbeeld in 2008 al kunnen vertrekken. Maar nu hij persona non grata is is dit voor hem het hoogst haalbare. Alleen zijn de kiezers niet debiel dus houdt het bij een val van het kabinet toch op voor hem.
Sporten voor Sophia
pi_109348185
Haha, de weglachpremier!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:50:53 #98
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109348266
quote:
19s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:04 schreef Toekito het volgende:

[..]

maar is dat nieuw sinds 2006? Nee, dus in de basis had hij bijvoorbeeld in 2008 al kunnen vertrekken. Maar nu hij persona non grata is is dit voor hem het hoogst haalbare. Alleen zijn de kiezers niet debiel dus houdt het bij een val van het kabinet toch op voor hem.
Ik vind het niet raar om eerst intern te proberen om de partij te veranderen, ipv er meteen uit te stappen. Pas als dat na veel proberen niet lukt, kan je besluiten om uit de fractie te treden.
pi_109348309
quote:
Ik ook niet. Volgens mij is dit een tactiek van Wilders en Brinkman om een andere groep kiezers aan te spreken; de hoger opgeleide VVD'ers die op zich wel op de PVV willen stemmen maar een hekel hebben aan die idioterie van Wilders. Brinkman wordt nu door Wilders als alternatief neergezet met als doel om de Groep Brinkman kiezers van de VVD weg te lokken. Na de volgende verkiezingen zal de partij van Brinkman zich weer bij de PVV aansluiten.

Yeah, I called it.
pi_109348465
Hero Brinkman moet hoogopgeleide VVD'ers trekken? Hebben we het over dezelfde Hero Brinkman?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')