abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109348344
als het nou zelfmoord-deathmetal is, 24 uur per dag, dan okee, maar joy division? die muziek is spiritueel juist. en prachtig mooi.
pi_109348407
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:30 schreef tong80 het volgende:
Als ik me kut voel is het heerlijk om die gemoedstoestand te bevestigen met sombere/depressieve muziek. Dan verdraag ik geen B-52's of Madness. Niks mis mee om je dan terug te trekken in je eigen wereldje. Kan juist verfrissend werken. Je moet er natuurlijk niet in blijven hangen. Want dan ga je net zoals Ian Curtis echt hangen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je ouders mogen trots zijn op een zoon die op die leeftijd al zo'n geweldige smaak heeft.

:P
Niks voor mij, dat hele depressieve, ongedacht in welke gemoedstoestand ik zit.

Wel sta ik in een depri bui makkelijker open voor diepzinnig spul als ambient, en ook voor typische eighties-muziek in de breedste zin van het woord (dat heb ik in de herfst/winter ook standaard), maar dat is niet automatisch depressieve muziek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 13:54:35 ]
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 13:54:04 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109348419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:52 schreef okiokinl het volgende:
als het nou zelfmoord-deathmetal is, 24 uur per dag, dan okee, maar joy division? die muziek is spiritueel juist. en prachtig mooi.
Zelfmoord-death metal enlighten me :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109348815
Mijn ouders waren altijd tegen black metal, maar die muziek heeft me vaak juist door slechte periodes heen gesleept.

En soms is het gewoon goed om je even echt onder te dompelen in een depressieve stemming: je even laten gaan, het ten diepste ervaren. Huilen, gedichten schrijven of wat dan ook erbij....en dan na een uurtje of zo tegen jezelf zeggen: 'zo, nu is het goed geweest'. Werkt bij mij altijd prima :)
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:21:45 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_109349468
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is een beetje een kip/ei verhaal luister je veel joy division omdat je een dip hebt of heb je een dip omdat je veel joy division luistert :P
Verkapte High Fidelity referentie :D
Robert Moog died for our synths
pi_109349591
Wtf is depressieve muziek...? ik ken wel depressieve mensen en deprimerende muziek.
anyhow... lijkt me dikke onzin.
  Trouwste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 14:35:31 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_109349962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:04 schreef BearerOfLight het volgende:
Mijn ouders waren altijd tegen black metal, maar die muziek heeft me vaak juist door slechte periodes heen gesleept.

En soms is het gewoon goed om je even echt onder te dompelen in een depressieve stemming: je even laten gaan, het ten diepste ervaren. Huilen, gedichten schrijven of wat dan ook erbij....en dan na een uurtje of zo tegen jezelf zeggen: 'zo, nu is het goed geweest'. Werkt bij mij altijd prima :)
_O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 14:38:23 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_109350086

Je voelt de intensiteit.

Eat this, Kane en Di-Rect.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_109350666
Geweldig figuur, Heer Curtis.
  Trouwste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 15:03:58 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_109351043
In die tijd had ik zo'n beetje jouw leeftijd. Door dit topic ga ik terug in de tijd. Daar word je niet vrolijk van. Het doemdenken vierde hoogtij. Krakersrellen opstandige punkers. Atoomwedloop. Depressie etc.

Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:05:16 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351082
Hoe was die crises vergeleken bij de huidige 'crises' ?
  Trouwste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 15:14:42 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_109351378
quote:
6s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe was die crises vergeleken bij de huidige 'crises' ?
Veel heftiger. De "opstandelingen" hadden geen stem. Nu heb je tegenpartijen zoals de PVV en SP. Destijds regeerde het echte eshtablishment en was er geen uitzicht tot beter. De financiele crisis was ook enorm. Denk niet dat er ooit meer werklozen waren dan destijds. De muur was nog niet gevallen, de koude oorlog was zelfs op haar hoogtepunt. Polarisatie was destijds het politice adagium, van het poldermodel had nog nooit iemand gehoord. De Tegenpartij van Koot en Bie had zoveel bijval dat ze met die typetjes stopten. Nu is de PVV de tegenpartij.

pi_109351392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:03 schreef tong80 het volgende:
In die tijd had ik zo'n beetje jouw leeftijd. Door dit topic ga ik terug in de tijd. Daar word je niet vrolijk van. Het doemdenken vierde hoogtij. Krakersrellen opstandige punkers. Atoomwedloop. Depressie etc.

Tja, wat is doemdenken he....je kunt het ook doorgeschoten realiteitszin noemen. Ontwaken uit de illusie, wakker worden op een betonnen vloer. Maar dan kun je twee dingen doen: blijven liggen en het nog erger maken (=doemdenken en -doen, 'alles is kut' mentaliteit) of opstaan en gaan kijken of je er iets aan kunt doen.

En (offtopic?) wat krakende punkers betreft: ken een aantal kraakpanden, maar erger me er altijd aan hoe verdo(e)md smerig het daar is. In plaats dat de krakenden de boel goed opknappen en verbeteren, en 'de maatschappij' (die brute en boze 'maatschappij'..;)) eens laten zien hoe het wél kan: leegstaande gebouwen onderhouden en leefbaar houden, en zo de stad een levendiger uiterlijk geven. Nu is het anti-dit en anti-dat en vooral veel zuipen en drugs gebruiken. En je dan beklagen dat men zoveel problemen over kraken maakt...
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:18:01 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351481
Welkom op Fok trouwens beareroflight :) Misschien leuk voor je : Metalheads Unite! CCLXXIII: Hier zit zaad an.

/zieltjes winnen voor het beste forum op FOK! namelijk muziek O+
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:20:01 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351532
quote:
18s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:15 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

En (offtopic?) wat krakende punkers betreft: ken een aantal kraakpanden, maar erger me er altijd aan hoe verdo(e)md smerig het daar is. In plaats dat de krakenden de boel goed opknappen en verbeteren, en 'de maatschappij' (die brute en boze 'maatschappij'..;)) eens laten zien hoe het wél kan: leegstaande gebouwen onderhouden en leefbaar houden, en zo de stad een levendiger uiterlijk geven. Nu is het anti-dit en anti-dat en vooral veel zuipen en drugs gebruiken. En je dan beklagen dat men zoveel problemen over kraken maakt...
Ik ken trouwens ook wel wat vrolijke kraakpanden, in zwolle zit/zat zo'n kunstenaars collectief in een oude school dat zag er van buiten best okay uit :) tegenwoordig is het gerenoveerd en is het een legaal kunstenaars collectief maar toch het kan wel :)
  Trouwste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 15:22:39 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_109351621
Vroeger kraakte men uit protest.

Tegenwoordig omdat ze goedkoop willen wonen.

pi_109351630
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik ken trouwens ook wel wat vrolijke kraakpanden, in zwolle zit/zat zo'n kunstenaars collectief in een oude school dat zag er van buiten best okay uit :) tegenwoordig is het gerenoveerd en is het een legaal kunstenaars collectief maar toch het kan wel :)
Kijk, zo 'moet' het (kan het ook, zóu het moeten ;)) Er is dus nog hoop, hehe

En thanx voor het welkom-heten en de muzieklink! :D
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:23:23 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:22 schreef tong80 het volgende:

Inderdaad best wel een verschil :) zie ook het hele anti-kraak gebeuren wat tegenwoordig heel populair is :)
pi_109351666
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:22 schreef tong80 het volgende:

ja, en (drugs)feesten kunnen vieren, hun rotzooi kunnen laten liggen etc.

maar gelukkig kan het ook anders (zie reactie Bosbeetle!)
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 15:31:16 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109351941
pi_109356354
Volgende keer gewoon dit aan je ouders laten horen, daarna vinden ze het vast prima dat je Joy Division luistert.

Zanger van deze band heeft een paar jaar geleden zelfmoord gepleegd.
pi_109356530
Nee, m'n vader vond het te depressief en m'n moeder vind het herrie.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:34:49 #49
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_109357996
Hoe oud zijn je ouders dan ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_109358053
45
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: