Die man gaat echt wel een langdurig traject in hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef sinepedraap het volgende:
Alvast een samenvatting van dit topic: Robert M. misbruikte kind van slechts 19 dagen oud!
Komt er op neer dat mensen die Robert M verdedigen zich zelf niet in het slachtoffer kunnen verplaatsen. Dood wensen is en blijft een impuls reactie maar hem na een aantal jaar terug in de samenleving laten is ook ziek en kan je gewoon echt niet doen. Keuze tussen levenslang en vrijwillig ter dood gebracht worden lijkt me een mooie middenweg. Als hij nog met zichzelf kan leven zie ik ook niet waarom hij weer veilig zou kunnen zijn.
Wat mooi gezegd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef sinepedraap het volgende:
Alvast een samenvatting van dit topic: Robert M. misbruikte kind van slechts 19 dagen oud!
Komt er op neer dat mensen die Robert M verdedigen zich zelf niet in het slachtoffer kunnen verplaatsen. Dood wensen is en blijft een impuls reactie maar hem na een aantal jaar terug in de samenleving laten is ook ziek en kan je gewoon echt niet doen. Keuze tussen levenslang en vrijwillig ter dood gebracht worden lijkt me een mooie middenweg. Als hij nog met zichzelf kan leven zie ik ook niet waarom hij weer veilig zou kunnen zijn.
Met alle gereedschappen in een heuptasje natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:26 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Handig martelen, hoe doe je dat?
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk opnieuw de fout in gegaan zijn. Blijft gewoon een groot risico en nee ik vind dat mensen zoals Robert M gewoon afgeschreven zijn voor deze samenleving. Hard maar het is toch echt zo als je kijkt naar de hoeveelheid schade die hij al heeft aangericht. Zoiets kan je gewoon niet opnieuw toelaten. Hij maakt hele families kapot hiermee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die man gaat echt wel een langdurig traject in hoor.
En het IS al een keer opnieuw toegelaten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:28 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk opnieuw de fout in gegaan zijn. Blijft gewoon een groot risico en nee ik vind dat mensen zoals Robert M gewoon afgeschreven zijn voor deze samenleving. Hard maar het is toch echt zo als je kijkt naar de hoeveelheid schade die hij al heeft aangericht. Zoiets kan je gewoon niet opnieuw toelaten. Hij maakt hele families kapot hiermee.
Ik zou kunnen zeggen: vreselijk, ongehoord, duivels of ten hemel schreiend, maar het blijft een ver van mijn bed show. Ik vind het dus oprecht erg en jammer voor die kinderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:23 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Je mag er wel wat minder nonchalant over praten trouwens. 'Jammer' voor die kinderen?
Dat valt dan weer best tegen volgens mij. Ik weet niet wat de eis nou was, maar volgens mij was het niet heel hoog.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die man gaat echt wel een langdurig traject in hoor.
Die man gaat echt wel in de gaten gehouden worden hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat valt dan weer best tegen volgens mij. Ik weet niet wat de eis nou was, maar volgens mij was het niet heel hoog.
Waarom boeit het je iets? Donder op met die gast en zorg dat het niet meer gebeurd. Besteed de tijd en aandacht liever aan de familie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:30 schreef ecktebaas123 het volgende:
De doodstraf is te mild voor M. , een marteling lijkt me iets beter.
En als jij nu eens wordt verdacht van een (ernstig) strafbaar feit? Mogen ze jou dan ook martelen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:30 schreef ecktebaas123 het volgende:
De doodstraf is te mild voor M. , een marteling lijkt me iets beter.
Als iemand zoveel kinderen verkracht wel ja.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
En als jij nu eens wordt verdacht van een (ernstig) strafbaar feit? Mogen ze jou dan ook martelen?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:33 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind de doodstraf niet genoeg voor Robert M. Gewoon een levenslange gevangenisstraf zonder zicht op vroegtijdige vrijlating ook al gedraagt hij zich nog zo goed. En monster al deze meneer verdient geen tweede kans.
Een 'verdachte' is wel even wat anders dan een zeden delinquent.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
En als jij nu eens wordt verdacht van een (ernstig) strafbaar feit? Mogen ze jou dan ook martelen?
Zou wat zijn, als we allemaal uit emotie gingen handelen. Zo werkt het in een rechsstaat nu eenmaal niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:33 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Als iemand zoveel kinderen verkracht wel ja.
Hoe kan jij er zo over praten?
Wacht maar op de dag dat jij kinderen hebt, kijk dan hoe cool je er dan over praat wanneer het met één van jou kinderen gebeurt.
Verdachtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Als ik ooit iets zou doen als wat M. heeft gedaan, dan vind ik wel dat ik een marteling of doodstraf verdien.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel leuk en creatief natuurlijk maar in de realiteit schiet je daar geen flikker mee op. Alleen maar kans dat het nog een keer gebeurd. Er moet gewoon vanaf zijn arrestatie tot zijn dood voor gezorgd worden dat het niet meer kan gebeuren met alle mogelijkheden van dien. Hij heeft al zoveel schade aangericht dat het geen ene reet meer boeit wat die doet. Hem laten lijden heeft dus ook geen zin want of hij er nou van leert of niet, hij is al lang afgeschreven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik heb geen aandeel gehad in de afspraken van de rechtstaat, grondwet etc. Ik ben toevallig hier geboren en kan rekenen op veel gezeik als ik me niet aan die opgelegde afspraken hou.
Ik stel voor dat we menselijkheid gaan definiëren op zulk een manier dat o.a. kinderverkrachters niet in de definitie passen. Het mooie hiervan is dat als iemand zich onmenselijk opstelt hij ook onmenselijk behandeld mag worden.
Of mijn persoonlijke favoriet, verklaar zo iemand vogelvrij. Zet hem buiten de wet. Hij kan dan mooi zijn eigen boontjes doppen in de wereld en als iemand toevallig hem wil gebruiken om een huis tuin en keukengalg te testen, tja dat is dan totaal en alleen zijn probleem.
Oké maar ik wed dat er op een verkrachting sws wel een jaar of 2 zit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef .unity het volgende:
[..]
Zou wat zijn, als we allemaal uit emotie gingen handelen. Zo werkt het in een rechsstaat nu eenmaal niet.
Klinkt alsof het enigste dat dan nog nut heeft is hem als een voorbeeld gebruiken. Dan heeft zijn lijden ineens een doel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:38 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel leuk en creatief natuurlijk maar in de realiteit schiet je daar geen flikker mee op. Alleen maar kans dat het nog een keer gebeurd. Er moet gewoon vanaf zijn arrestatie tot zijn dood voor gezorgd worden dat het niet meer kan gebeuren met alle mogelijkheden van dien. Hij heeft al zoveel schade aangericht dat het geen ene reet meer boeit wat die doet. Hem laten lijden heeft dus ook geen zin want of hij er nou van leert of niet, hij is al lang afgeschreven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |