Robert M. is een man die kinderen heeft misbruikt. Dat is natuurlijk best wel vervelend. Alhoewel Robert er vast van heeft kunnen genieten, zijn de kinderen in dit verhaal toch een beetje de dupe geworden van Robert's seksuele driften. Hier waren meerdere mensen het mee eens, en daarom staat onze 'kindervriend' nu voor de rechter die zal gaan beoordelen welke consequenties meneer M. zal moeten ondervinden naar aanleiding van zijn handelen.
Nu zijn er al verschillende mensen die roepen dat Robert M. de doodstraf moet krijgen, dat hij gecastreerd moet worden of dat hij gemarteld moet worden.
Dat vind ik toch wel wonderlijk. Zit er notabele een professional te broeden op de straf die deze vriendelijke vriend moet krijgen, loopt half Nederland al op de zaken vooruit. Dat vind ik vreemd. We leven hier toch in een rechtsstaat waarin we met elkaar hebben afgesproken dat iedereen een eerlijk proces krijgt, wat diegene ook gedaan heeft? We hebben ook met elkaar afgesproken dat we de doodstraf niet meer opleggen. Het recht op leven is verankerd in onze grondwet, maar boze huismoeders en PVV'ers willen in hun woede opeens bloed zien. Heel jammer, want juist omdat we zulke mooie rechtsregels hebben is dit een mooi en beschaafd land. Laten we dat vooral zo houden, en laat de veroordeling van Robert M. maar fijn over aan de rechters die er verstand van hebben.
Klacht: PVV'ers, verontruste huismoeders, niet-rationele mensen, en mensen die voor de doodstraf en marteling zijn.
Groetjes!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.