abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109370927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat verklaart je anime pauze eigenlijk? Te weinig interessante series? :P
Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon. In het begin is dat niet erg, maar na jaren kijken begon ik de stereotypen te zien en realiseerde ik me dat alleen echte topseries als FMA me nog iets deden.
Veel nieuwe series vielen gewoon tegen.

En ik begon steeds meer de diepgang te missen die sommige Amerikaanse series wel gaven. Anime is soms net wat te plat, te gecentreerd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_109371138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:09 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon. In het begin is dat niet erg, maar na jaren kijken begon ik de stereotypen te zien en realiseerde ik me dat alleen echte topseries als FMA me nog iets deden.

En ik begon steeds meer de diepgang te missen die sommige Amerikaanse series wel gaven. Anime is soms net wat te plat, te gecentreerd.
na jaren pas? :+
pi_109371198
quote:

[..]

Hmm, oké. Dat kan natuurlijk.

Heb je toevallig Legend of The Galactic Heroes gezien? Ik denk dat die meer diepgang bied dan het gros van de Amerikaanse series. Sterker nog, de gewone man raad ik eigenlijk af het te kijken, puur omdat de serie heel complex is.
http://myanimelist.net/anime/820/Legend_of_the_Galactic_Heroes

Ergo Proxy schijnt ook best diep te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 23:18:03 ]
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:20:29 #94
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109371356
Persona 4 The Animation
SPOILER: aflevering 23
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey Asc :W

Je moet Steins;Gate gaan kijken, weet zeker dat je die tof gaat vinden.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:23:54 #95
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_109371518
quote:

[..]

Veel valt tegen ja, ik skip ook de slechte zooi man. Gelukkig is er altijd Gintama nog :P

Bakemonogatari vervolg? Wtf, must...not...
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:24:12 #96
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_109371534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:05 schreef Ascendancy het volgende:
Game of thrones is het beste wat er ooit is gemaakt qua series. _O_
GOed zeker...beste...mwah.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_109374147
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Another is superkremifantaweldigeindigfabulozig!

Beamend! of was dat een verkapte 'fabuleus is geen superlatief'? in dat geval: beamend.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:39 schreef mschol het volgende:

[..]

wie heeft SnS S3 gezien? ze lijken er wel een aardig einde aan te gaan breien..
hoe is S3 t.o.v. de andere 2 seizoenen? wel het kijken waard of een mwha vervolg/conclusie?
Seizoen 1 heb ik warme herinneringen aan. Die werden versterkt door de film, die door het tempo wss niet leuk is voor oningewijden. Seizoen twee was saai en de oude panties en watten die mijn lievelingskunffelijsbeer op vullen zijn interessanter. Al is het niet-opvulmateriaal best leuk, maar lastig te volgen door de overweldigende hoeveelheid wel-opvulmateriaal. Seizoen 3 verlaat het pad van fillers, maar na al die jaren van liefdesdrama's misverstanden en melodrama met tsuderes ingesproken door Kumigiya Rie ben ik bang dat ze bij J.C. Staff vergeten zijn hoe ze een actie-lightnovel kunnen adapteren voor het kleine scherm.
Je krijgt bij vlagen het idee dat er een boel van het bronmateriaal is overgeslagen of je bent gewoon vergeten wat er jaren terug verteld was en waarvan nu verondersteld wordt dat het parate kennis is. Al heeft het ook meer dan genoeg leuke gevechten en afleveringen (Terugtocht door de Regen, is mijn persoonlijke favoriet) heb je toch altijd het idee dat J.C. Staff niet erg zijn best doet een van zijn grootste melkkoeien een kolos, als Shana, waardig te euthanaseren. De hele serie schreeuwt gewoon: 't bronmateriaal is beter!
Kut 't is is echt lastig om hier een positieve draai aan te geven. Als je seizoen twee afgezien hebt dan móét je drie óók aankunnen. Al is het alleen om uitsluitsel te krijgen. Ehhh, Shakugan no Shnana III doet wel een paar atypische dingen die het het kijken waard maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
Hoi :W
Robin herinnerde mij er aan dat ik hier nooit meer langskwam :@
Alles goed hier? Ik heb net FMA:B teruggekeken. Wil nu beginnen met code geass voor de 2e keer. Of is er iets anders wat echt gezien moet worden? Amerikaanse series worden saai }:|

Kusjes,
Jullie Ascendancy :*
En mijn mond viel open. Je leeft nog!?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:05 schreef Ascendancy het volgende:
Game of thrones is het beste wat er ooit is gemaakt qua series. _O_
Amen. April is coming. Kan niet wachten.

quote:

[..]

Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon.
'De stereotypen, de grappen en de loli's'... ooh je gaat Nisemonogatari zoo haten. >:)
quote:
Nisemonogatari heeft dieptegang. Koyomi gaat diep in Karen(s mond) --met een tandenborstel.
Euuhhh... je had er bij moeten zijn...!?

quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:23 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ghostory vervolg? Wtf, must...not...
Incestory: Meer quasi-intelligente dialogen. Geflipte personages. Sexuele intimidatie. Relationele intimiteiten. En een grappig dingetje wat geen dingetje is dat Engelstaligen 'smut' noemen, en veel daarvan. Oh en een stel echte concrete antagonisten van vlees en bloed.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_109374409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Beamend! of was dat een verkapte 'fabuleus is geen superlatief'? in dat geval: beamend.

[..]

Seizoen 1 heb ik warme herinneringen aan. Die werden versterkt door de film, die door het tempo wss niet leuk is voor oningewijden. Seizoen twee was saai en de oude panties en watten die mijn lievelingskunffelijsbeer op vullen zijn interessanter. Al is het niet-opvulmateriaal best leuk, maar lastig te volgen door de overweldigende hoeveelheid wel-opvulmateriaal. Seizoen 3 verlaat het pad van fillers, maar na al die jaren van liefdesdrama's misverstanden en melodrama met tsuderes ingesproken door Kumigiya Rie ben ik bang dat ze bij J.C. Staff vergeten zijn hoe ze een actie-lightnovel kunnen adapteren voor het kleine scherm.
Je krijgt bij vlagen het idee dat er een boel van het bronmateriaal is overgeslagen of je bent gewoon vergeten wat er jaren terug verteld was en waarvan nu verondersteld wordt dat het parate kennis is. Al heeft het ook meer dan genoeg leuke gevechten en afleveringen (Terugtocht door de Regen, is mijn persoonlijke favoriet) heb je toch altijd het idee dat J.C. Staff niet erg zijn best doet een van zijn grootste melkkoeien een kolos, als Shana, waardig te euthanaseren. De hele serie schreeuwt gewoon: 't bronmateriaal is beter!
Kut 't is is echt lastig om hier een positieve draai aan te geven. Als je seizoen twee afgezien hebt dan móét je drie óók aankunnen. Al is het alleen om uitsluitsel te krijgen. Ehhh, Shakugan no Shnana III doet wel een paar atypische dingen die het het kijken waard maken.
bronmateriaal met ander materiaal gaan vergelijken is zo verschrikkelijk stom, dat werkt niet.. genoeg films die uit een boek vertaald zijn maar niet/slecht het verhaal van het boek vertellen, dit is logisch want het is een totaal ander medium

daarnaast lees ik manga's inprinciepe niet
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:43:20 #99
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109374885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:01 schreef mschol het volgende:

[..]

bronmateriaal met ander materiaal gaan vergelijken is zo verschrikkelijk stom, dat werkt niet.. genoeg films die uit een boek vertaald zijn maar niet/slecht het verhaal van het boek vertellen, dit is logisch want het is een totaal ander medium

daarnaast lees ik manga's inprinciepe niet
Met andere woorden, zou je zijn relaas ook kunnen samenvatten op de volgende manier:
quote:
tl;dr: het boek is beter.
En let wel Repelsteeltju, het is artsy smut. Of smutty art. Helaas is Animees een nederlandstalig blog, had die termen graag gekopieerd van Scamp.

Damn, ligt het aan mij of wordt Gundam AGE almaar beter en beter? De Asemu arc is nu al twintig keer beter dan de Flit arc!
^O^
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_109374966
De bron vergelijken met de uitmonding werkt misschien niet in de zin dat je er iets mee opschiet maar het is wel een voor de hand liggend iets om te ondernemen.
Alhoewel dat het punt niet is dat ik probeerde te maken. Het punt was dat de anime op zich moeilijk om te volgen is, bij vlagen, vanwege half uitgelegde dingesdingen en overgeslagen gebeurtenissen.

daarnaast is de oorspronkelijke bron een boekenserie (light novels) die ik overigens nooit gelezen heb.

'Kitscherig' dekt min of meer de lading van 'artsy', maar ik zou echt niet weten hoe je 'smut' vertaalt.
mijn woordenboek (van Dale pocketwoordenboek Engels-Nederlands) oppert: '1 vuiltje, stofje 2 roetdeeltje 3 roet, kolenstof 4 vuiligheid: talk ~ vuile taal uitslaan' voor smut en 'vuil, goor, vies' voor smutty, maar dat dekt de lading niet helemaal heb ik het gevoel of bekt op zijn minst veel minder lekker. ;)
pi_109377783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:43 schreef .Cake. het volgende:
Damn, ligt het aan mij of wordt Gundam AGE almaar beter en beter? De Asemu arc is nu al twintig keer beter dan de Flit arc!
^O^
Eens!!!
De OP is tof. Komt 4 april uit.
pi_109380366
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gewone en hentai) *O* BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan :+

Myanimelist: Chame_Wizard
pi_109380442
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gwone en hentai) *O* BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan :+

1,5 TB pas? pfff.. ;D
pi_109380470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:13 schreef mschol het volgende:

[..]

1,5 TB pas? pfff.. ;D
Juist die 1 TiB is op mijn AMD quadcore. :7
pi_109380501
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gewone en hentai) *O* BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan :+

Welkom!
Volg je ook huidige series? Zo ja, wat dan? En enige favorieten? ;)
pi_109380580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Juist die 1 TiB is op mijn AMD quadcore. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O-) maar er zit ook wat anime gerelateerde muziek op
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:42:04 #107
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109381370
quote:

Welkom! Als je je MAL in de OP wilt moet je bij de start van het volgende deel even de TS vragen om m toe te voegen ;)

quote:
12s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
'Kitscherig' dekt min of meer de lading van 'artsy', maar ik zou echt niet weten hoe je 'smut' vertaalt.
mijn woordenboek (van Dale pocketwoordenboek Engels-Nederlands) oppert: '1 vuiltje, stofje 2 roetdeeltje 3 roet, kolenstof 4 vuiligheid: talk ~ vuile taal uitslaan' voor smut en 'vuil, goor, vies' voor smutty, maar dat dekt de lading niet helemaal heb ik het gevoel of bekt op zijn minst veel minder lekker. ;)
Smut. Ik zou het in deze context vertalen met vunzigheid.
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:47:45 #108
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109386141
Mocht er trouwens nog iemand wachten op Nichibros recensie, misschien dat ik er later vandaag nog tijd voor heb. Hoop ik.
ANIMEES.
- Scamp
pi_109386312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:18 schreef mschol het volgende:

[..]

SPOILER
O-) maar er zit ook wat anime gerelateerde muziek op
Van de 1,5 TiB is bijna 1 TiB hentai(80-90% H-manga/doujins,de rest is pics/anime) :9

quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:15 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Welkom!
Volg je ook huidige series? Zo ja, wat dan? En enige favorieten? ;)
Huidige series?Heb even pauze genomen,omdat mijn JMW5-CP2(AMD quadcore desktop pc (8> )na 25 dagen nog steeds niet verder wil dan het inlogscherm(5 jaar,2 maanden en 2 dagen Kubuntu 64 bit gebruiker c_/ ).

Favorieten??Ik heb GITS:Stand Alone Complex Blue-Ray rip collection(via torrent,met 2 seizoenen en nog een paar films/OVA }) ),seizoen 1 van Mobile Suit Gundam 00(ook Blue-Ray rip :* ),Asobi_ni_iku_yo!(alle afleveringen),One Piece,Devil May Cry,Tekkaman Blade en Samurai Pizza Cats waren mijn aller 1e anime ooit,UFO Princess Valkyrie(alle afleveringen gekeken).

Kortom op mijn MAL zie je het allemaal(wat betreft mangas,overgrote deel/80% is H-manga/doujins) ~O>

[ Bericht 10% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 22-03-2012 14:25:01 ]
pi_109391416
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Van de 1,5 TiB is bijna 1 TiB hentai(80-90% H-manga/doujins,de rest is pics/anime) :9

[..]

Huidige series?Heb even pauze genomen,omdat mijn JMW5-CP2(AMD quadcore desktop pc (8> )na 25 dagen nog steeds niet verder wil dan het inlogscherm(5 jaar,2 maanden en 2 dagen Kubuntu 64 bit gebruiker c_/ ).

Favorieten??Ik heb GITS:Stand Alone Complex Blue-Ray rip collection(via torrent,met 2 seizoenen en nog een paar films/OVA }) ),seizoen 1 van Mobile Suit Gundam 00(ook Blue-Ray rip :* ),Asobi_ni_iku_yo!(alle afleveringen),One Piece,Devil May Cry,Tekkaman Blade en Samurai Pizza Cats waren mijn aller 1e anime ooit,UFO Princess Valkyrie(alle afleveringen gekeken).

Kortom op mijn MAL zie je het allemaal(wat betreft mangas,overgrote deel/80% is H-manga/doujins) ~O>

Hoeveel manga moet je wel niet hebben om zoveel ruimte te vullen ;(
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:56:30 #111
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109392705
Scamp over Mirai Nikki.

quote:
Future Diary is fuck­ing insane. It’s always been bat­shit crazy, but these latest epis­odes have taken it to a height that even Code Geass would struggle to see without bin­ocu­lars, and the likes of Neon Gen­esis Evan­gelion and Akira are star­ing just below them in fear at the sight of Yuno with a crazed grin is char­ging up behind them, determ­ined to reach the top of the pure fucked up insan­ity moun­tain.
Mirai Nikki is fucking. Epic. _O_
ANIMEES.
- Scamp
pi_109393128
Kitscherige vunzigheid. Of vunzige kitsch.

Comedy Central is trouwens *pinkt een traantje weg* DE BESTE ZENDER OOIT!
ik heb er nog geen een aflevering van gezien maar die titel alleen al:
MY ANIME GIRLFRIEND
pi_109394433
quote:

Baas _O_

Ook nog Linux-gebruiker aan de penguin te zien. :D
pi_109395597
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

MY ANIME GIRLFRIEND
:')
Extreem slecht.
pi_109395652
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

MY ANIME GIRLFRIEND
Dat moet ik zien :D
pi_109396485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Mijn verzameling groeit ook met de dag. Het gaat zo snel ;(
quote:
[..]

Kubuntu is slecht man. Arch Linux is veel beter. Kubuntu zit ook vol met bugs, vooral authenticatieproblemen met dat pakketbeheer. Daarnaast bouw je Arch linux op vanuit haast niets. Je bent dus verzekerd van een snel systeem zonder al te veel bloat.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:18:58 #118
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109397667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:56 schreef .Cake. het volgende:
Scamp over Mirai Nikki.

[..]

Mirai Nikki is fucking. Epic. _O_
Net klaar met kijken, fucking leip. _O_
pi_109397909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn verzameling groeit ook met de dag. Het gaat zo snel ;(
zo herkenbaar... ;(
moet dit jaar maar denken aan een upgrade van 4x 1TB naar 4x2TB raid 5 voor m'n anime.. ;(
quote:
[..]

Kubuntu is slecht man. Arch Linux is veel beter. Kubuntu zit ook vol met bugs, vooral authenticatieproblemen met dat pakketbeheer. Daarnaast bouw je Arch linux op vanuit haast niets. Je bent dus verzekerd van een snel systeem zonder al te veel bloat.
gewoon windows gebruiken, werkt goed en je kan tenminste af en toe een game op starten..
pi_109398412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef mschol het volgende:

[..]

zo herkenbaar... ;(
moet dit jaar maar denken aan een upgrade van 4x 1TB naar 4x2TB raid 5 voor m'n anime.. ;(
Dat gaat wel erg ver :P
quote:
[..]

gewoon windows gebruiken, werkt goed en je kan tenminste af en toe een game op starten..
:')
Ik heb liever een systeem waar ik zelf alles in de hand heb, waar ik mijn eigen kernel kan compilen, waar ik makkelijk broncode van andere programma's kan bekijken en waar ik van kan leren, een stabieler systeem. Met de verschillende Desktop Enviroments is er ook nog eens genoeg keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')