Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon. In het begin is dat niet erg, maar na jaren kijken begon ik de stereotypen te zien en realiseerde ik me dat alleen echte topseries als FMA me nog iets deden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat verklaart je anime pauze eigenlijk? Te weinig interessante series?
na jaren pas?quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon. In het begin is dat niet erg, maar na jaren kijken begon ik de stereotypen te zien en realiseerde ik me dat alleen echte topseries als FMA me nog iets deden.
Veel nieuwe series vielen gewoon tegen.
En ik begon steeds meer de diepgang te missen die sommige Amerikaanse series wel gaven. Anime is soms net wat te plat, te gecentreerd.
Hmm, oké. Dat kan natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon. In het begin is dat niet erg, maar na jaren kijken begon ik de stereotypen te zien en realiseerde ik me dat alleen echte topseries als FMA me nog iets deden.
En ik begon steeds meer de diepgang te missen die sommige Amerikaanse series wel gaven. Anime is soms net wat te plat, te gecentreerd.
SPOILER: aflevering 23Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey Asc![]()
Je moet Steins;Gate gaan kijken, weet zeker dat je die tof gaat vinden.ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
Veel valt tegen ja, ik skip ook de slechte zooi man. Gelukkig is er altijd Gintama nogquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
GOed zeker...beste...mwah.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:05 schreef Ascendancy het volgende:
Game of thrones is het beste wat er ooit is gemaakt qua series.
Beamend! of was dat een verkapte 'fabuleus is geen superlatief'? in dat geval: beamend.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:27 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Another is superkremifantaweldigeindigfabulozig!
Seizoen 1 heb ik warme herinneringen aan. Die werden versterkt door de film, die door het tempo wss niet leuk is voor oningewijden. Seizoen twee was saai en de oude panties en watten die mijn lievelingskunffelijsbeer op vullen zijn interessanter. Al is het niet-opvulmateriaal best leuk, maar lastig te volgen door de overweldigende hoeveelheid wel-opvulmateriaal. Seizoen 3 verlaat het pad van fillers, maar na al die jaren van liefdesdrama's misverstanden en melodrama met tsuderes ingesproken door Kumigiya Rie ben ik bang dat ze bij J.C. Staff vergeten zijn hoe ze een actie-lightnovel kunnen adapteren voor het kleine scherm.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:39 schreef mschol het volgende:
[..]
wie heeft SnS S3 gezien? ze lijken er wel een aardig einde aan te gaan breien..
hoe is S3 t.o.v. de andere 2 seizoenen? wel het kijken waard of een mwha vervolg/conclusie?
En mijn mond viel open. Je leeft nog!?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
Hoi![]()
Robin herinnerde mij er aan dat ik hier nooit meer langskwam![]()
Alles goed hier? Ik heb net FMA:B teruggekeken. Wil nu beginnen met code geass voor de 2e keer. Of is er iets anders wat echt gezien moet worden? Amerikaanse series worden saai![]()
Kusjes,
Jullie Ascendancy
Amen. April is coming. Kan niet wachten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:05 schreef Ascendancy het volgende:
Game of thrones is het beste wat er ooit is gemaakt qua series.
'De stereotypen, de grappen en de loli's'... ooh je gaat Nisemonogatari zoo haten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Was het een beetje zat. De stereotypes, de grappen, de loli's. Het blijft draaien om hetzelfde patroon.
Nisemonogatari heeft dieptegang. Koyomi gaat diep in Karen(s mond) --met een tandenborstel.quote:En ik begon steeds meer de diepgang te missen die sommige Amerikaanse series wel gaven. Anime is soms net wat te plat, te gecentreerd.
Incestory: Meer quasi-intelligente dialogen. Geflipte personages. Sexuele intimidatie. Relationele intimiteiten. En een grappig dingetje wat geen dingetje is dat Engelstaligen 'smut' noemen, en veel daarvan. Oh en een stel echte concrete antagonisten van vlees en bloed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ghostory vervolg? Wtf, must...not...
bronmateriaal met ander materiaal gaan vergelijken is zo verschrikkelijk stom, dat werkt niet.. genoeg films die uit een boek vertaald zijn maar niet/slecht het verhaal van het boek vertellen, dit is logisch want het is een totaal ander mediumquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Beamend! of was dat een verkapte 'fabuleus is geen superlatief'? in dat geval: beamend.
[..]
Seizoen 1 heb ik warme herinneringen aan. Die werden versterkt door de film, die door het tempo wss niet leuk is voor oningewijden. Seizoen twee was saai en de oude panties en watten die mijn lievelingskunffelijsbeer op vullen zijn interessanter. Al is het niet-opvulmateriaal best leuk, maar lastig te volgen door de overweldigende hoeveelheid wel-opvulmateriaal. Seizoen 3 verlaat het pad van fillers, maar na al die jaren van liefdesdrama's misverstanden en melodrama met tsuderes ingesproken door Kumigiya Rie ben ik bang dat ze bij J.C. Staff vergeten zijn hoe ze een actie-lightnovel kunnen adapteren voor het kleine scherm.
Je krijgt bij vlagen het idee dat er een boel van het bronmateriaal is overgeslagen of je bent gewoon vergeten wat er jaren terug verteld was en waarvan nu verondersteld wordt dat het parate kennis is. Al heeft het ook meer dan genoeg leuke gevechten en afleveringen (Terugtocht door de Regen, is mijn persoonlijke favoriet) heb je toch altijd het idee dat J.C. Staff niet erg zijn best doet een van zijn grootste melkkoeien een kolos, als Shana, waardig te euthanaseren. De hele serie schreeuwt gewoon: 't bronmateriaal is beter!
Kut 't is is echt lastig om hier een positieve draai aan te geven. Als je seizoen twee afgezien hebt dan móét je drie óók aankunnen. Al is het alleen om uitsluitsel te krijgen. Ehhh, Shakugan no Shnana III doet wel een paar atypische dingen die het het kijken waard maken.
Met andere woorden, zou je zijn relaas ook kunnen samenvatten op de volgende manier:quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:01 schreef mschol het volgende:
[..]
bronmateriaal met ander materiaal gaan vergelijken is zo verschrikkelijk stom, dat werkt niet.. genoeg films die uit een boek vertaald zijn maar niet/slecht het verhaal van het boek vertellen, dit is logisch want het is een totaal ander medium
daarnaast lees ik manga's inprinciepe niet
En let wel Repelsteeltju, het is artsy smut. Of smutty art. Helaas is Animees een nederlandstalig blog, had die termen graag gekopieerd van Scamp.quote:tl;dr: het boek is beter.
Eens!!!quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:43 schreef .Cake. het volgende:
Damn, ligt het aan mij of wordt Gundam AGE almaar beter en beter? De Asemu arc is nu al twintig keer beter dan de Flit arc!
![]()
1,5 TB pas? pfff.. ;Dquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gwone en hentai)BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan
![]()
Myanimelist: Chame_Wizard
Welkom!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gewone en hentai)BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan
![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Juist die 1 TiB is op mijn AMD quadcore.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar er zit ook wat anime gerelateerde muziek op
Welkom! Als je je MAL in de OP wilt moet je bij de start van het volgende deel even de TS vragen om m toe te voegenquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als nieuwe member met 1,5 TiB HDD(2,1 van 1024 GiB en 1 van 500 GiB) aan manga/anime(gewone en hentai)BPN is al 20 jaar(sinds Januari 1992)liefhebber van Japan
![]()
Smut. Ik zou het in deze context vertalen met vunzigheid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
'Kitscherig' dekt min of meer de lading van 'artsy', maar ik zou echt niet weten hoe je 'smut' vertaalt.
mijn woordenboek (van Dale pocketwoordenboek Engels-Nederlands) oppert: '1 vuiltje, stofje 2 roetdeeltje 3 roet, kolenstof 4 vuiligheid: talk ~ vuile taal uitslaan' voor smut en 'vuil, goor, vies' voor smutty, maar dat dekt de lading niet helemaal heb ik het gevoel of bekt op zijn minst veel minder lekker.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]Van de 1,5 TiB is bijna 1 TiB hentai(80-90% H-manga/doujins,de rest is pics/anime)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar er zit ook wat anime gerelateerde muziek op
Huidige series?Heb even pauze genomen,omdat mijn JMW5-CP2(AMD quadcore desktop pcquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:15 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Welkom!
Volg je ook huidige series? Zo ja, wat dan? En enige favorieten?)na 25 dagen nog steeds niet verder wil dan het inlogscherm(5 jaar,2 maanden en 2 dagen Kubuntu 64 bit gebruiker
).
Favorieten??Ik heb GITS:Stand Alone Complex Blue-Ray rip collection(via torrent,met 2 seizoenen en nog een paar films/OVA),seizoen 1 van Mobile Suit Gundam 00(ook Blue-Ray rip
),Asobi_ni_iku_yo!(alle afleveringen),One Piece,Devil May Cry,Tekkaman Blade en Samurai Pizza Cats waren mijn aller 1e anime ooit,UFO Princess Valkyrie(alle afleveringen gekeken).
Kortom op mijn MAL zie je het allemaal(wat betreft mangas,overgrote deel/80% is H-manga/doujins)
[ Bericht 10% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 22-03-2012 14:25:01 ]
Hoeveel manga moet je wel niet hebben om zoveel ruimte te vullenquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Van de 1,5 TiB is bijna 1 TiB hentai(80-90% H-manga/doujins,de rest is pics/anime)
[..]
Huidige series?Heb even pauze genomen,omdat mijn JMW5-CP2(AMD quadcore desktop pc)na 25 dagen nog steeds niet verder wil dan het inlogscherm(5 jaar,2 maanden en 2 dagen Kubuntu 64 bit gebruiker
).
Favorieten??Ik heb GITS:Stand Alone Complex Blue-Ray rip collection(via torrent,met 2 seizoenen en nog een paar films/OVA),seizoen 1 van Mobile Suit Gundam 00(ook Blue-Ray rip
),Asobi_ni_iku_yo!(alle afleveringen),One Piece,Devil May Cry,Tekkaman Blade en Samurai Pizza Cats waren mijn aller 1e anime ooit,UFO Princess Valkyrie(alle afleveringen gekeken).
Kortom op mijn MAL zie je het allemaal(wat betreft mangas,overgrote deel/80% is H-manga/doujins)
Mirai Nikki is fucking. Epic.quote:Future Diary is fucking insane. It’s always been batshit crazy, but these latest episodes have taken it to a height that even Code Geass would struggle to see without binoculars, and the likes of Neon Genesis Evangelion and Akira are staring just below them in fear at the sight of Yuno with a crazed grin is charging up behind them, determined to reach the top of the pure fucked up insanity mountain.
Baasquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kitscherige vunzigheid. Of vunzige kitsch.
Comedy Central is trouwens *pinkt een traantje weg* DE BESTE ZENDER OOIT!
ik heb er nog geen een aflevering van gezien maar die titel alleen al:
MY ANIME GIRLFRIEND
Dat moet ik zienquote:Op donderdag 22 maart 2012 17:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kitscherige vunzigheid. Of vunzige kitsch.
Comedy Central is trouwens *pinkt een traantje weg* DE BESTE ZENDER OOIT!
ik heb er nog geen een aflevering van gezien maar die titel alleen al:
MY ANIME GIRLFRIEND
Mijn verzameling groeit ook met de dag. Het gaat zo snelquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Van de 1,5 TiB is bijna 1 TiB hentai(80-90% H-manga/doujins,de rest is pics/anime)
Kubuntu is slecht man. Arch Linux is veel beter. Kubuntu zit ook vol met bugs, vooral authenticatieproblemen met dat pakketbeheer. Daarnaast bouw je Arch linux op vanuit haast niets. Je bent dus verzekerd van een snel systeem zonder al te veel bloat.quote:[..]
Huidige series?Heb even pauze genomen,omdat mijn JMW5-CP2(AMD quadcore desktop pc)na 25 dagen nog steeds niet verder wil dan het inlogscherm(5 jaar,2 maanden en 2 dagen Kubuntu 64 bit gebruiker
).
Net klaar met kijken, fucking leip.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:56 schreef .Cake. het volgende:
Scamp over Mirai Nikki.
[..]
Mirai Nikki is fucking. Epic.
zo herkenbaar...quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn verzameling groeit ook met de dag. Het gaat zo snel
gewoon windows gebruiken, werkt goed en je kan tenminste af en toe een game op starten..quote:[..]
Kubuntu is slecht man. Arch Linux is veel beter. Kubuntu zit ook vol met bugs, vooral authenticatieproblemen met dat pakketbeheer. Daarnaast bouw je Arch linux op vanuit haast niets. Je bent dus verzekerd van een snel systeem zonder al te veel bloat.
Dat gaat wel erg verquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
zo herkenbaar...
moet dit jaar maar denken aan een upgrade van 4x 1TB naar 4x2TB raid 5 voor m'n anime..
quote:[..]
gewoon windows gebruiken, werkt goed en je kan tenminste af en toe een game op starten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |