abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 20:09:44 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109286369
111121_50937_Forum-banner-Next-Best-Band.jpg

Plug It In: Dudettes - Dance All Day

Wat ooit begon als een stage-project op de School voor de Kunsten in Groningen is nu: Dudettes. De dames van deze pop/rockformatie zijn de laatste weken niet meer weg te slaan uit de Nederlandse poppodia. En veroveren nu ook het internet met hun single: Dance All Day.
De single ‘Dance All Day’ ging al eerder in premiere tijdens Eurosonic/Noorderslag 2012, de videoclip volgde een tijdje later maar wel in stijl: op Internationale Vrouwendag. “We willen laten zien dat het niet uit maakt of je nu man of vrouw bent”, vertelt Zjoly Onrust.

De videoclip, die overigens werd geproduceerd door Made In June uit Amsterdam, is minstens even kleurrijk als de muziek van Dudettes zelf. De ruimte waarin de clip zich afspeelt is in het begin donker maar fleurt naarmate de clip vordert steeds meer op. Zo staan de dames, bespat met verschillende kleuren verf, aan het einde van de clip in een ruimte vol gekleurde ballen te spelen.

‘Dance All Day’ is zo’n nummer dat je even het gevoel geeft dat je de hele wereld aankunt. Met lente op komst en deze track in onze oren komen we allemaal uit de winterdepressies. En gaan we weer dansend het leven door!

Dudettes zijn deze maand nog te zien in Den Haag, Nijmegen, Groningen, Leeuwarden en Den Burg. Tickets zijn te krijgen via hun website.

Waar staat Dudettes voor?
Wij staan voor ieders recht, geniet van het leven en laat je leven niet bepalen door bepaalde ideaalbeelden.

Hoe is Dudettes ontstaan?
Uit de hand gelopen stage project.

Wat weet nog niemand over jullie?
Dat Zjoly altijd de restjes van Ingrid en Cynthia hun bord af eet ? ;)

Hoe zijn jullie op de bandnaam gekomen?
Opgezocht in het woordenboek, Dudettes: (slang) The female equivalent of dude (in the sense of tourist).

Hoe is jullie muziek het beste te omschrijven?
Pop/Rock

Waarin onderscheidt Dudettes zich van andere bands?
Wij zijn drie in het leven staande vrouwen, met ieder een geheel eigen karakter. Dit maakt Dudettes. Stukje eigenwijs, gedreven, ambitieus en individueel goed in ons kunnen.

Vertel eens over één van jullie hoogtepunten?
Samenwerking met Triggerfinger mede mogelijk gemaakt door de Bedroom Jam.

Wie zijn jullie inspiratiebronnen?
Alles is een inspiratie, real life, andere upcoming bands, gevestigde bands, geen specifieke namen.

Wat is jullie favoriete gespreksonderwerp?
Muziek

Naar welke artiesten luisteren jullie zelf?
Uh Huh Her, Muse, Naked and Famous, Adele, Amy Winehouse, Jamie Woon.

Hoe schrijven jullie nummers?
Gitariste en Leadzangeres leggen de basis, daarna komt de rest er bij (Bass, Drum, evt CoWriter). Dit proces verschilt per song.

Welk nummer van een andere artiest hadden jullie willen schrijven?
Geen.

Waar gaan de teksten van Dudettes over?
Liefde, uit het leven gegrepen verhalen. Vragen die in het hoofd van de zangeres afspelen waarom de wereld/mensen zo functioneren, zoals ze zijn.

Wat is de grootste blunder die jullie hebben gemaakt tijdens een optreden?
Door het publiek te laten merken dat het optreden een dag eerder leuker was.

Wat is jullie eerste muziekherinnering?
Ingrid werd als kind dood gegooit met muziek van Elvis Presley, haar vader is een groot fan.

Wat zouden jullie doen als je geen muzikant was geweest?
Een andere vleugel van muziek aan het werk, evenementen organisatie, vormgeving, muziekdocent, kroegbaas?

Wat is de grootste uitdaging die jullie als band tegen zijn gekomen?
Eigen sound weten te creëren en bij je eigen standpunt proberen te blijven.

Wat zouden jullie als band graag willen bereiken?
Ons brood er mee te kunnen verdienen.

Waarmee vind je dat andere artiesten de mist ingaan en zouden jullie dus absoluut niet doen?
Iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes, die we respecteren. Wij zien alles als een leerproces. Hierbij hoef je dus niet perse de mist in te gaan, je leert van de “fouten die je maakt”.

Met welke artiest/band zouden jullie nog wel eens samen willen werken en wat voor nummer zou dat worden?
TriggerFinger, sexy ruige rocksong of het over een hele andere boeg te gooien en David Guetta lijkt ons ook te gek, voor een toffe Dancetrack.

Welke andere Next Best Band band zouden jullie graag nog even uit willen lichten en waarom?
The Secret Rendevouz. Te gekke soul met vleugjes electronica.

Kunnen jullie nog wat leuke videofacts vertellen over de clip?
Zjoly en Cynthia moesten een aantal shots doen op flinke pumps, dit ging niet van hun luie dakje. Maar we hebben hier heel erg om gelachen. O ja, en Ingrid haar tijdelijke-clip-drumstel waarvan de floortom van balans moest blijven door een zandzak!

120319_163650_Dudettes.JPG

Beluister en bekijk hier meer audio-tracks en video’s van Dudettes op Next Best Band. Next Best Band schotelt je vandaag dé beste bands van morgen voor. Dat doen ze op www.nextbestband.nl, festivals, radio en tv.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 10:07:05 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109304922
:X ik dacht bij het begin dat het gezongen werd door een kerel :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 10:10:11 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109305001
Het liedje is in ieder geval niet helemaal mijn ding :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:07:04 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_109308415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:10 schreef senesta het volgende:
Het liedje is in ieder geval niet helemaal mijn ding :@
Ik werd geprikkeld dus ik klikte, bedankt he _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:30:33 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_109327721
Mwah, redelijk. Hoop niet dat dit hun beste nummer is, maar heeft wel potentie.
Qua damesbandjes uit Groningen ga ik voorlopig voor Rococo.
pi_109336267
Ik lees steeds 'Bestand' :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 01:50:52 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109342658
die wordt effe lekker ondergeyoghurt met verf.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 21 maart 2012 @ 03:51:01 #8
285558 EchteZwareVanNelle
Roken is schadelijk
pi_109343087
Niet mijn ding.
"Een eigen sound creëren", krijg juist het gevoel dat ik dit al duizenden keren eerder heb gehoord tevens is dat ook zo'n standaard antwoord, waar uiteindelijk toch helemaal niks van klopt. You're just one of a thousand.
Misschien hebben ze een beetje teveel naar hun "inspiratie" geluisterd, want zo klinkt het ook.
Ebony Day O+
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 11:38:54 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109343487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 01:50 schreef Maanvis het volgende:
die wordt effe lekker ondergeyoghurt met verf.
hey maanvis over jouw opmerking laatst daarvoor is er nu een appart 'verzameltopic' [NEXTBESTBAND] Het verzamel topic
pi_109346865
Muziek spreekt mij wel aan. Ik ben wel benieuwd naar hun live optreden. 30 maart treden ze op in Leeuwarden (http://www.facebook.com/events/283851551663744/ http://www.leeuwardenstud(...)ert-de-blender/#main).
pi_109347619
Niet erg bijzonder 13 in een dozijn nummer.

quote:
dit ging niet van hun luie dakje
:X
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_109347954
Waarom moeten vrouwenbands in de naam van hun band zo vaak benadrukken dat zij vrouwen zijn? Dit zie je bij bands met alleen mannen vrijwel nooit.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 13:43:26 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109347996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:42 schreef netflanders het volgende:
Waarom moeten vrouwenbands in de naam van hun band zo vaak benadrukken dat zij vrouwen zijn? Dit zie je bij bands met alleen mannen vrijwel nooit.
Manowar !
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:03:45 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_109348785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:42 schreef netflanders het volgende:
Waarom moeten vrouwenbands in de naam van hun band zo vaak benadrukken dat zij vrouwen zijn?
Dat heet traditie. In de jaren 60 begon dat al, misschien nog wel eerder, met heel veel -ettes en -elles.
pi_109349604
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:39 schreef Oerbeer het volgende:
Ik lees steeds 'Bestand' :')
Ah, ik ben niet de enige dus!
Ja doei.
pi_109350885
Tijdje terug wat over gelezen maar nu hoor ik 't voor 't eerst. Vind het echt een leuke sound, mag van mij nog wel iets rauwer maar soit. Keep up zeh good work
ijs_beer fan!
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:10:53 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109353536
Het nummer in de OP zuigt aars, maar ik heb ook even de andere tracks geluisterd en die klinken toch wel aardig. Het is nog steeds niet echt mijn muziek, maar het liedje in de OP vind ik wel een erg slecht voorbeeld en lijkt niet echt op de andere nummers. Dat is echt zo'n verschrikkelijke mainstream single die je dan op Q-music terug zult horen.

De zangeres heeft een mooie stem en de muziek is wel goed, maar de teksten laten nog te wensen over vind ik. Beetje te simpel, maar ik ben dan ook heel anders gewend. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')