Ik hoop voor je dat het positief is! Probeer alleen niet te enthousiast te worden als ze details vragen. Mij werd aan het einde van het gesprek zelfs gevraagd of ik nog vakanties had staan maar desondanks werd ik 's avonds teruggebeld dat ze mij niet zouden aannemen. Het is dan vooral rot omdat je het gevoel hebt dat je het zou worden...quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:20 schreef YebCar het volgende:
vandaag een gesprek gehad en vrij positief gevoel aan overgehouden.
Denk dat het wederzijds was. Ik kreeg op het einde van het gesprek de vraag of ik ergens anders nog sollicitaties had lopen en wanneer ik eventueel kon beginnen? Dat lijkt mij toch details voor een soepel lopend gesprek
maar goed volgende week hoor ik meer
Was dat niet Coevorden?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Jij hebt toch iets van een juridische studie Renesite?
Gemeente Emmen afd. schuldhulp zocht laatst mensen (wel al 5 weken terug ofzo)
Ooo spannend!! Ik duim voor je!quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben redelijk ver in een procedure en moet nu eens na gaan denken over een salariseis. Wat is een aannemelijk startsalaris volgens jullie? Beknopt gezegd: Ik heb WO gedaan, ben een starter en ga rechtstreeks onder de directeur de marketing opzetten omdat ze nu nog niets hebben.
Lol je moest eens weten wat mijn lijstje is van 6 maanden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:55 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is nog niet eens alles, in 3 maanden tijd.
Wat bieden ze?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben redelijk ver in een procedure en moet nu eens na gaan denken over een salariseis. Wat is een aannemelijk startsalaris volgens jullie? Beknopt gezegd: Ik heb WO gedaan, ben een starter en ga rechtstreeks onder de directeur de marketing opzetten omdat ze nu nog niets hebben.
Maar ik ben nog niet 100% werkloos. Zeg maar 50%, draai nu halve weken... Vergt echt veel tijd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:57 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Lol je moest eens weten wat mijn lijstje is.
Ik ga dat ook meenemen maandag als ik naar de sociale dienst gaat. Ze kunnen echt niet zeggen dat ik geen werk gezocht heb.
Alleen maar de brieven per mail, nog niet alles... Er zit een tussen waar ik bij 2 andere (wervingsbureaus) simpelweg de naam kon aanpassen en een functie waarbij ik met een brief naar twee vestigingen kon sturen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn dat alleen sollicitatiebrieven in dat plaatje, of ook via mail, telefonisch en via uitzend- of werving & selectiebureau's?
Waarbij ik toch eerder in zou zetten op 2300 euro dan op 3000quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:17 schreef Renesite het volgende:
Ja, geen idee. Voor een HBO'er uit mijn vakgebied zit je rond de 1800-2000... maar een WO starterssalaris ligt al snel 500 - 1000 hoger!
Inderdaad. Begrijp nooit echt waar die hoge verwachtingen vandaan komen met betrekking tot een startsalaris.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:20 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Waarbij ik toch eerder in zou zetten op 2300 euro dan op 3000Dat is IMO echt geen realistisch startsalaris, zeker niet in marketing/communicatie. Daar heeft een WO-opleiding vrij weinig toegevoegde waarde.
Ik ken iemand die enigszins onrealistische verwachtingen had van een startsalaris, het schijnt dat de zus van de vriendin van haar neef (o.i.d.) ook zoveel verdient. You got the point. De uitzonderingen creëeren de verwachting.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad. Begrijp nooit echt waar die hoge verwachtingen vandaan komen met betrekking tot een startsalaris.
Ik ben net gepromoveerd en zit iets boven dat bedrag (bruto dus) ... maar ik loop dan weer in tijd dat ik verdiend heb heel erg achter.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:30 schreef Devv het volgende:
Ik vind ¤2000,- zelfs veel voor een starter van begin 20 die nog maar net kan lopen (ongeacht opleidingsniveau). Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar meer dan ¤2800,- vragen bij je eerste aanstelling is iets teveel van het goede.
Je gaat als man toch niet schrobben? Dat is bij uitstek wat voor vrouwen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag moet ik de keuze maken tussen de 2 mogelijkheden. Nadeel is dat ik nog geen uurloon weet van het schoonmaakwerk, ze zouden mij bellen maar ze hebben me gister ineens een uitnodiging gestuurd voor een 2e gesprek volgende weeknu weet ik nog niks.
Jij leeft nog in de jaren 80.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:41 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Je gaat als man toch niet schrobben? Dat is bij uitstek wat voor vrouwen.
Mag ik dan jouw sorteerbaan?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij mij op 't werk lopen ook een paar mannelijke schoonmakers rond.
Afijn, bijna nieuwe werkweek & nieuwe kansen ... ! Voor mezelf verwacht ik wat belangrijke ontwikkelingen wat betreft een lopende sollicitatie naar een voltijd baan hier in de buurt. Mijn huidige tijdelijk baantje als veredelde postsorteerder zal over een maand eindigenToegegeven: 't betaalt bijzonder goed maar is ronduit bagger
jij hebt ook overal gewerktquote:Op zondag 25 maart 2012 20:54 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Mag ik dan jouw sorteerbaan?![]()
Heb het ook 1,5 jaar gedaanen moet zeggen het betaalde best goed ja.
Tja 5 jaar geleden kon het ook makkelijker.quote:
hoe ouder je wordt hoe moeilijker om een baan te vindenquote:Op zondag 25 maart 2012 20:58 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Tja 5 jaar geleden kon het ook makkelijker.
Ik had werk nodig... nou ff naar uitzendbureau en kon: sorteren, stratenmaken, vuilnisman en ga zo maar door.
Klopt dat merk ik nu al pffff. Had vanmiddag weer even rond gebeld bij Horeca zaken. En kreeg te horen dat ze op dit moment niemand zoeken of dat ik net te oud ben.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:01 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
hoe ouder je wordt hoe moeilijker om een baan te vinden
Dus als jij ervaring hebt in een branche waar geen werk in is kan je lekker thuis blijven zitten op kosten van een ander?quote:Op maandag 26 maart 2012 01:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen vroeg op voor mijn verplichte babbel met de Sociale Dienst, daarna maar eens wat uitzendbureau's afbellen.
Ik begrijp de gedachtengang van de Sociale Dienst niet. Die willen straks dat ik overal op solliciteer, hoe kut de baan ook is en hoe ver het ook buiten mijn vakgebied ligt. Maar juist in deze zware economische tijden maak je toch helemaal geen kans meer om ergens buiten je vakgebied aan de bak te komen? Werkgevers hebben het uitzoeken, dus waarom zouden ze iemand aannemen die de ballen verstand heeft van het vak?
Oh bah, dat is wel heel lulligquote:Op maandag 26 maart 2012 11:40 schreef taxibabe het volgende:
Pfff.. zaterdag gesolliciteerd op een functie die vrijdag op internet was verschenen.
Krijg ik vandaag een mailtje, bedankt voor uw sollicitatie. We hebben vrijdag gesprekken gevoerd met kandidaten, we verwachten dat we er met een kandidaat uitkomen.
Zet de vacature dan niet online als je al gesprekken hebt gepland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |