abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109616085
Hier ook HBO/WO functies.

Moet daar wel bij vertellen dat de sollicitatieprocedure waar ik nu inzit mijn eerste echte serieuze functie is. Er zijn 4 rondes, en ik heb de 3e achter de rug (resultaat nog onbekend).

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:02:20 ]
pi_109616178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:58 schreef Jores het volgende:
Ik ben pas net begonnen met solliciteren en ben nog nergens uitgenodigd. Ik solliciteer naar hbo-functies.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:00 schreef Blue_note het volgende:
Hier ook HBO/WO functies.
Ah ok ja dat maakt denk ik al een groot verschil ja.

Ze nemen toch liever HBO/WO mensen aan, en je hebt gewoon veel meer kans op de arbeidsmarkt.

En daarom wil ik weer naar school toe, maar dan moet ik wel eerst werk zien te vinden zodat ik ook op mezelf kan gaan en mijn kosten kan betalen.

En zodoende weer naar school kan en alles weer een beetje kan opbouwen..
pi_109616333
quote:
Maar dan moet ik wel eerst werk zien te vinden zodat ik ook op mezelf kan gaan en mijn kosten kan betalen.

En zodoende weer naar school kan en alles weer een beetje kan opbouwen..
Deeltijd studie? Kan wellicht helpen als je dit aangeeft bij je sollicitatie. Bedrijven zien dat je in jezelf wilt investeren etc.
pi_109616644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Deeltijd studie? Kan wellicht helpen als je dit aangeeft bij je sollicitatie. Bedrijven zien dat je in jezelf wilt investeren etc.
Ja ik heb daar al een hele tijd over zitten denken, en ik wil dat ook dolgraag maar...

Mijn hoogst genoten opleiding is een MBO2 niveau. Dus ik moet eerst een MBO3 opleiding moeten doen zodat ik MBO4 kan doen. Want heb al bij heel veel scholen geinformeerd of ik misschien een toelatingstoets kan doen om meteen MBO4 te kunnen doen. Maar krijg steeds te horen dat ze dat niet meer mogen of niet meer doen.

Ik kan wel een 21+ toets gaan doen voot het HBO, maar ben gewoon bang dat dat echt een te grote stap is. En dus ben ik al een hele tijd aan het kijken of ik dan toch maar een BBL traject gaat volgen via het MBO.
Maar dat is ook niet meer zo makkelijk als een paar jaar geleden. Ik wilde in eerste instantie iets in de ICT gaan doen, maar daar kom ik helemaal niet aan de bak met een BBL opleiding. Ze willen liever een laatste jaars MBO4 of een HBO leerling naar eigen zegge.
En ik zie het gewoon echt totaal niet meer zitten om met pubers in de klas te gaan zitten snap je. Ik ben al 25 en word dit jaar 26, en dat vind ik toch wel echt een te groot verschil worden nu.

En daarbij gaat het gewoon niet meer. Ik moet gewoon voor het geld en om rond te komen toch echt een baan van 20 uur minimaal, en dat gaat toch niet echt lekker samen als je nog fulltime naar school gaat.

Dus ja het is op dit moment echt heel moeilijk om een BBL werkplek te bemachtigen. En zeker in de ICT is het hebben van kennis en papieren echt belangrijk om enigszins een baan te kunnen krijgen.
pi_109616791
Baan zoeken in de horeca, zaterdag en zondag heel de dag en 2 avonden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109616792
Nou ik heb nu koerierswerk maar het valt me vies tegen zeg... enorm lange dagen en zwaar werk. Tuurlijk komt het ook wel omdat ik nieuw ben en de wijken niet ken, maar toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109616879
@ FerryNL: Dat is inderdaad een (erg) vervelende situatie waar je in zit.

Opwerken binnen bedrijven is geen optie? Natuurlijk zul je dan eerst een plaats moeten vinden, maar ik kan me een traject zoals stage - laag binnen de organisatie beginnen - opwerken wel voorstellen.

Heb je de stap d.m.v een toelatingstest wel al proberen te maken?
Een goede vriend van me zit qua opleiding in dezelfde situatie waarin jij zit. Hij heeft echter het geluk gehad zich binnen een bedrijf tot vestigingsmanager te kunnen opwerken. Echter ook hij zou graag papieren hebben, en heeft dit weten te behalen d.m.v die toelatingstest.

Als je een opleiding kiest die goed bij je past (en daarnaast 'goed te doen is') zou je het wellicht kunnen proberen ?! En wat DiegoArmandoMaradona zegt: 20 uur werken naast een studie is te doen. Heb dit zelf ook gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:23:46 ]
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:23:10 #258
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109616882
quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou ik heb nu koerierswerk maar het valt me vies tegen zeg... enorm lange dagen en zwaar werk. Tuurlijk komt het ook wel omdat ik nieuw ben en de wijken niet ken, maar toch.
Hah herkenbaar; ik had eerst ook een 'romantisch' beeld van koerierswerk maar de praktijk pakte iets anders uit. Toch 5 maanden volgehouden :')

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hmm, dat zou weleens tegen kunnen vallen. Zo'n beeld had ik ook van koerierswerk voordat ik in 2007 circa 5 maanden werkzaam was bij DHL, maar weet nu wel beter :') . Gemiddeld 12 uur per dag doorbeulen en aan de lopende band zeikende klanten wiens levering ik puur door overmacht niet kon leveren. DHL, De HeL :')
pi_109616924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:23 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hah herkenbaar; ik had eerst ook een 'romantisch' beeld van koerierswerk maar de praktijk pakte iets anders uit. Toch 5 maanden volgehouden :')

[..]

In een ver veleden ook koerier geweest naast mijn studie. Maar ook ik vond het zwaar tegenvallen.
pi_109617151
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Baan zoeken in de horeca, zaterdag en zondag heel de dag en 2 avonden
Ja ik ben ook weer zoeken naar een horeca baan, en heb toevallig vrijdag en gesprek. Dus hopelijk kan ik daar aan de slag en dan per september gewoon weer naar school.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:23 schreef Blue_note het volgende:
@ FerryNL: Dat is inderdaad een (erg) vervelende situatie waar je in zit.

Opwerken binnen bedrijven is geen optie? Natuurlijk zul je dan eerst een plaats moeten vinden, maar ik kan me een traject zoals stage - laag binnen de organisatie beginnen - opwerken wel voorstellen.

Heb je de stap d.m.v een toelatingstest wel al proberen te maken?
Een goede vriend van me zit qua opleiding in dezelfde situatie waarin jij zit. Hij heeft echter het geluk gehad zich binnen een bedrijf tot vestigingsmanager te kunnen opwerken. Echter ook hij zou graag papieren hebben, en heeft dit weten te behalen d.m.v die toelatingstest.

Als je een opleiding kiest die goed bij je past (en daarnaast 'goed te doen is') zou je het wellicht kunnen proberen ?! En wat DiegoArmandoMaradona zegt: 20 uur werken naast een studie is te doen. Heb dit zelf ook gedaan.
Als ik 5 dagen naar school gaat dan krijg ik ook stageperiodes ja, en dan bestaat er een kans dat ik misschien daar zou kunnen werken.

Welke toelatingstraject heeft die vriend van je gedaan dan? En was dat op MBO of HBO? Op welke school was dat dan zover je dat misschien nog weet haha?
pi_109617218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef FerryNL het volgende:

Welke toelatingstraject heeft die vriend van je gedaan dan? En was dat op MBO of HBO? Op welke school was dat dan zover je dat misschien nog weet haha?
Als ik het me goed herinner was dit een 21+ toets. Sowieso voor een HBO opleiding.
pi_109617414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner was dit een 21+ toets. Sowieso voor een HBO opleiding.
Ah ok. Ja ik zit er ook nog steeds aan te denken hoor om zo'n 21+ traject te gaan doen. Want je hebt gewoon zoveel meer kans op de arbeidsmarkt als je een HBO diploma hebt.
Maar ja ik ben gewoon bang dat het voor mij te moeilijk gaat worden, want het is 7 jaar geleden dat ik voor het laatst naar school ben gegaan.
En als ik naar het HBO wil dan moet ik wel echt 200% weten welke richting ik op wil. Want het is niet de bedoeling dat ik dan weer tussendoor stop, want dat kost ook weer geld natuurlijk.

Misschien een brutale vraag hoor. Maar zou je het eens willen vragen aan die vriend voor welke opleiding hij dat deed. En of die het moeilijk vond om zo'n 21+ toets te maken.
Misschien kan hij toch een beetje zijn ervaring delen met mij snap je.
pi_109617461
Lol net een reactie terug gehad van een sollicitatie:

Bedankt voor uw sollicitatie op de vacature van administratief medewerker. Helaas komt u niet in aanmerking voor deze vacature aangezien u hier te zwaar voor bent.

Dit terwijl ik 80 kg weeg :)
pi_109617519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:38 schreef CoolStoryBro het volgende:
Lol net een reactie terug gehad van een sollicitatie:

Bedankt voor uw sollicitatie op de vacature van administratief medewerker. Helaas komt u niet in aanmerking voor deze vacature aangezien u hier te zwaar voor bent.

Dit terwijl ik 80 kg weeg :)
Soms krijg je echt te achterlijke reacties terug zeg. :') :')
pi_109617847
@Ferry het voordeel van BBL is juist dat je maar één dag in de week naar school hoeft, dus heel veel heb je niet met de pubers te maken. Daarbij is 25/26 echt niet zo heel oud, hoor! Op BBL zitten (itt tot op BOL) aardig wat leerlingen die ouder zijn dan 16/17/18. :)

Gezien je situatie lijkt BBL niveau 3 (of als het kan, niveau 4) mij een goede keuze. Je studeert en werkt tegelijk. Is er naast de ICT niet iets anders waar je interesse in hebt? Bijv. techniek (er is een groot tekort aan mbo'ers die een technische opleiding hebben gevolgd).
pi_109617851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:37 schreef FerryNL het volgende:

Misschien een brutale vraag hoor. Maar zou je het eens willen vragen aan die vriend voor welke opleiding hij dat deed. En of die het moeilijk vond om zo'n 21+ toets te maken.
Misschien kan hij toch een beetje zijn ervaring delen met mij snap je.
Dat hoef ik niet te vragen, dat weet ik ;).

Hij deed commerciële economie. Hij heeft die 21+ toets 2 keer moeten maken, de eerste keer was een onderdeel niet voldoende (welk onderdeel weet ik niet, maar is ook niet relevant).

Hij heeft door zijn werkervaring enkele credits vrijstelling gekregen. Hij vond het wel écht pittig om dit naast een fulltime baan te doen. Het niveau was te doen maar wel 4 jaar afzien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:48:49 ]
pi_109618559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Jores het volgende:
@Ferry het voordeel van BBL is juist dat je maar één dag in de week naar school hoeft, dus heel veel heb je niet met de pubers te maken. Daarbij is 25/26 echt niet zo heel oud, hoor! Op BBL zitten (itt tot op BOL) aardig wat leerlingen die ouder zijn dan 16/17/18. :)

Gezien je situatie lijkt BBL niveau 3 (of als het kan, niveau 4) mij een goede keuze. Je studeert en werkt tegelijk. Is er naast de ICT niet iets anders waar je interesse in hebt? Bijv. techniek (er is een groot tekort aan mbo'ers die een technische opleiding hebben gevolgd).
Daarom wil ik juist dolgraag BBL gaan doen, maar helaas kom ik echt nergens aan de bak binnen de ICT. En hoe gek het ook klinkt ik heb eigenlijk nooit iets met techniek gehad. :@

Wat ik nog meer leuk zou vinden qua opleidingen zijn: Commerciële opleidingen (omdat het mij heel leuk lijkt om te verkopen en met mensen bezig te zijn. Ik heb altijd al in de Horeca gewerkt en daar vond ik mensencontact ook altijd erg leuk.) Advies of mensen helpen opleidingen (ik vind het ook leuk om advies aan mensen te geven over bepaalde dingen, maar zou het bijvoorbeeld ook leuk vinden om mensen te helpen aan werk of iets in die richting.)
Maar ja ik weet dus niet echt welke MBO opleidingen daar op aansluiten. :@
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet te vragen, dat weet ik ;).

Hij deed commerciële economie. Hij heeft die 21+ toets 2 keer moeten maken, de eerste keer was een onderdeel niet voldoende (welk onderdeel weet ik niet, maar is ook niet relevant).

Hij heeft door zijn werkervaring enkele credits vrijstelling gekregen. Hij vond het wel écht pittig om dit naast een fulltime baan te doen. Het niveau was te doen maar wel 4 jaar afzien.
Ah die opleiding doet mijn broertje ook. Het zou op zich ook wel iets voor mij kunnen zijn aangezien het mij ook leuk lijkt om te verkopen. Maar zoals de meeste studenten zeggen zou ik ook leuk vinden om een management rol te vervullen of leiding te gaan geven.
pi_109619055
Ik wil geen spelbreker zijn maar soms denk ik dat je gewoon je eigen keuze's moet beperken. Soms lijkt het alsof je alles kan worden wat je maar wilt. Ergens is dit misschien waar, maar soms is het voor je gemoedstoestand misschien maar beter om je bij je huidige situatie neer te leggen en keuze's te maken tussen de wegen die voor jouw redelijkerwijs te belopen zijn.

Als dat betekent dat je geen HBO kan gaan doen, dan maar geen HBO. Echt niet iedereen heeft HBO. Misschien betekent het dat je niet in de ICT gaat werken maar er zijn nog zat andere opties open. Ik hoor best vaak van mensen dat ze uiteindelijk ergens terecht komen waar ze het best wel naar hun zin hebben maar waar ze van te voren nooit aan gedacht hadden of voor geleerd hadden.

Ook binnen banen buiten je huidige interesse gebied kan je misschien best een leuke tijd hebben en het helemaal niet zo slecht hebben.

Oja, als je de verkoopkant op wilt. Wellicht kan je als verkoopmedewerker bij een grote keten werken (kleding winkel, warenhuizen, bouwmarkten) vaak zijn daar wel interne opleidingen beschikbaar om door te groeien naar leidinggevende of anders.
pi_109620460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef jobbb het volgende:

Oja, als je de verkoopkant op wilt. Wellicht kan je als verkoopmedewerker bij een grote keten werken (kleding winkel, warenhuizen, bouwmarkten) vaak zijn daar wel interne opleidingen beschikbaar om door te groeien naar leidinggevende of anders.
Dit. Als het je om het verkopen gaat dan heb je echt geen HBO nodig. Veel shopmanagers hebben ook 'alleen' een MBO diploma. Beginnen als verkoper bij een bij voorkeur groot retail bedrijf (Telecom / Mediamarkt / Apple / Paradigit, etc) waar je interesses liggen en je zo opwerken is geen onmogelijke stap.
Bij voorkeur groot vanwege de doorgroeimogelijkheden. Deze zijn uiteraard veel beperkter bij de computerwinkel op de hoek.
pi_109622488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef jobbb het volgende:
Ik wil geen spelbreker zijn maar soms denk ik dat je gewoon je eigen keuze's moet beperken. Soms lijkt het alsof je alles kan worden wat je maar wilt. Ergens is dit misschien waar, maar soms is het voor je gemoedstoestand misschien maar beter om je bij je huidige situatie neer te leggen en keuze's te maken tussen de wegen die voor jouw redelijkerwijs te belopen zijn.

Als dat betekent dat je geen HBO kan gaan doen, dan maar geen HBO. Echt niet iedereen heeft HBO. Misschien betekent het dat je niet in de ICT gaat werken maar er zijn nog zat andere opties open. Ik hoor best vaak van mensen dat ze uiteindelijk ergens terecht komen waar ze het best wel naar hun zin hebben maar waar ze van te voren nooit aan gedacht hadden of voor geleerd hadden.

Ook binnen banen buiten je huidige interesse gebied kan je misschien best een leuke tijd hebben en het helemaal niet zo slecht hebben.

Ha jobbb ben je er ook weer! _O-

Daarom zit ik ook te bedenken om gewoon eerst toch maar een MBO opleiding te gaan volgen. Niet iedereen kan inderdaad meteen HBO gaan doen omdat het niveau gewoon te hoog is.

Kijk ik vind verkopen wel leuk maar het is ook weer niet wat ik echt heel graag wil doen. Ik zou het gewoon echt leuk vinden om mensen te helpen. En dan heb ik het niet over de zorg omdat dat toch weer anders is. Maar ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld als intercedent te werken om mensen te helpen aan een baan of ik zou een adviseur willen worden van bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Dat je bijvoorbeeld op kantoor klanten helpt of aan huis een contract opstelt voor ze. Als de ICT niet lukt dan wil ik wel echt iets richting adviseur gaan doen.
pi_109623118
Maar ook binnen een baan als intercedent is er niet heel veel ruimte voor advies. Het ligt aan het bedrijf en de functie details maar op advies geven ligt niet echt de nadruk.
Dit is inderdaad wel vaak een HBO/WO startersfunctie.

Om even iets geks te zeggen: Ook bij bijvoorbeeld een baan als telefoonverkoper komt een vrij groot stuk advies geven kijken....

En dit is voor de korte termijn realistischer.
pi_109624250
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Blue_note het volgende:
Maar ook binnen een baan als intercedent is er niet heel veel ruimte voor advies. Het ligt aan het bedrijf en de functie details maar op advies geven ligt niet echt de nadruk.
Dit is inderdaad wel vaak een HBO/WO startersfunctie.

Om even iets geks te zeggen: Ook bij bijvoorbeeld een baan als telefoonverkoper komt een vrij groot stuk advies geven kijken....

En dit is voor de korte termijn realistischer.
Ik zei het misschien een beetje onduidelijk, maar ik zit gewoon nog te bedenken wat ik leuk vind.
Dat is dus dan advies geven aan mensen maar ook mensen helpen. Daarom zei ik ook intercedent omdat je daar toch ook advies geeft in de vorm van wat je beste zou kunnen aanraden voor die persoon snap je?
En als verzekeringsadviseur lijkt het mij leuker omdat je dan ook bij mensen thuis kan komen, en ze dan probeert een zo goed mogelijk pakket aan te bieden. Natuurlijk komt er meer bij kijken maar ik noem gewoon even wat voorbeelden.

Ik heb al wat opleidingen gevonden die mij op zich wel interessant lijken.

Commercieel Medewerker Bank- en Verzekeringswezen (niveau 4)
Je kunt als professionele kracht in verschillende beroepen terechtkomen: van hypotheekadviseur tot assurantieadviseur. Om in deze beroepen te werken heb je een diploma nodig.

Mocht ik bij een uitzendbureau willen werken dan moet ik volgens mij wel eerst HBO doen, want zie nergens een MBO opleiding waarmee je daarmee kan doorstromen naar het HBO. Op het HBO heb je dan de opleiding HRM en daar kan je echt aan de slag bij uitzendbureaus en andere personeels-bureaus.

Kijk het is best wel rot aangezien ik in eerste instantie gewoon echt voor de ICT heb gekozen. Omdat computers nog steeds een grote interesse hebben bij mij.
pi_109635878
Ik mag me hier wederom melden. Contract loopt af per half juli en wordt niet verlengt.
Was net 2 maanden bezig en er blijkt dat er te weinig werk is. In tegenstelling tot eerdere berichten. :(
pi_109644233
Nou ik zou mij eigenlijk pas naar een half jaar weer melden, maar die 7 uurtjes die ik nu in een dierenwinkel werk legt ook geen zoden aan de dijk. Maandag een sollicitatatie als zorghulp in een flexgroep. Kan ik "als het goed is" mijn huidge baan behouden.

Hopelijk wordt dit iets. Zelf ook 4 sollicitaties geschreven voor een bbl opleiding. Nu maar duimen.
pi_109645132
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')