abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109270318
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109270396
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wormen? Wut??
loveli stelde het voor :@ En op zich valt het gebakken best mee ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:05:02 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109270403
*negeert OP :P*

Lijstje :9

T: banaan
O: yoghurt met muesli en honing
T: twee bth pindakaas
T: twee bth kaas
T: appel
D: als ik op tijd naar huis kan vandaag knolselderij van ML, anders een groenteprutje met o.a. spinazie
Niet meer actief op Fok!
pi_109270414
Ik heb er 4 op en nu stop ik ermee. :')
pi_109270447
Ohai! ik heb een lijstje zonder wormen :P maar wel met andere eiwitten :9

Lijstjes update
O: dubbele vk bth kaas/sla
T: 1 vk bth met weinig hagelslag
L: 300 ml broccolisoep met stukjes, 300 gr salade (waarin tonijn, ei, sla, komkommer, alfalfa, paprika, sla)
T: 150 ml yoghurt
B: 2x20 minuten fietsen
D: noodles met tofu/paksoi/pinda's/rode peper
S: bodyshape of uurtje fitness
T: warme appel

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 19-03-2012 13:13:17 ]
pi_109270451
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:51 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wat betekent "niet- selectie" ? Ivm streefgewicht?
Andere team heeft gewonnen gister, dus krijgt meer voorrang bij trainingen en krijgt beschikking over de boot. Wij moeten er zelf een boot regelen (=duur) voor belangrijke wedstrijden. En met huidig gewicht van ons team zouden we niet mogen starten op officiele wedstrijden. Al ben ik wel al behoorlijk in de goede richting aan het gaan. Ik ben sinds november 4,5 kg afgevallen. Had 6 moeten zijn. Maar bijna niemand in mijn team had zijn target nog gehaald. Maar die laatste 1,5 gaat nog echt wel lukken. Het is gewoon crap, je traint zoveel mogelijk, maar door omstandigheden (ijs, storm etc) had ons team nog nooit een echte wedstrijd gevaren. En op de wedstrijd kom je erachter dat je nog niet alles tot in de puntjes beheerst en daar verlies je dan je wedstrijd op..
pi_109270527
Nou al paaseieren? :D

O: yoghurt met muesli, banaan
L: boterham pindakaas, boterham kipfilet/rauwkost, whey proteine shake
T: appel, handje cashews
D: volkorenwrap met zuivelspread/rauwkost/gerookte forel, tomaatbasilicumsoep, salade :Y) :Y)
S: 60 min xco les, 30 min crossfit work out
T: whey proteinse shake, optimel aardbeienkwark,

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 19-03-2012 13:17:58 ]
pi_109270559
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:04 schreef V1z0R het volgende:

[..]

loveli stelde het voor :@ En op zich valt het gebakken best mee ^O^
bah. Ik heb in Zimbabwe gebakken wormen gegeten, en vond het niet lekker.
pi_109270581
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:06 schreef Perruche het volgende:
Ohai! ik heb een lijstje zonder wormen :P maar wel met andere eiwitten :9

Lijstjes update
O: dubbele vk bth kaas/sla
T: 1 vk bth met weinig hagelslag
L: 300 ml broccolisoep met echte broccoli, 300 gr salade (waarin tonijn, ei, sla, komkommer, alfalfa, paprika, sla)
T: 150 ml yoghurt
B: 2x20 minuten fietsen
D: noodles met tofu/paksoi/pinda's/rode peper
S: bodyshape of uurtje fitness
T: warme appel
wat zou broccolisoep van niet echte broccoli zijn?

verder mooi lijstje!

Vik, ik vind die van jou ook mooi, geloof ik. Misschienw at aan de weinige kant?
pi_109270622
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

verder mooi lijstje!

Vik, ik vind die van jou ook mooi, geloof ik. Misschienw at aan de weinige kant?
Bedrijfskantine dus je weet het nooit :P maar ik bedoel er zaten ook "stronkjes" in!
  maandag 19 maart 2012 @ 13:14:40 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109270658
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

verder mooi lijstje!

Ja, ik doe er miss nog een bth pindakaas bij :).

En *O* complimentjes voor m'n lijstje! *O*.

Ook *O* voor het loos alarm van kwak (al heb ik geen idee waarvoor) en :* voor prob. Niet emotionele impulsieve beslissingen nemen :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_109270772
:W ik weet weer waarom ik geen leidinggevende wil zijn en liever advies geef.

Maarrrr wel geregeld al die workshizzle *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109270779
Hm, mijn lijstje is maar 1800 kcals :o. Nou ja, prima, hopelijk kan ik me hieraan houden dan. Even balansen na gisteren :')
pi_109270944
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 4 boterhammen smeerkaas, ham
L: salade van sla, tomaat en paprika. 200 gram kwark met eetlepel honing. 1 boterham met ham.
T appel
S: 45 minuten hardlopen
D: broccolischotel met kip, aardappel etc. 300 gram kwark na.
T: appel of banaan.

Is niet al teveel qua kcal, maar de laatste tijd blijf ik op gewicht ipv dat ik lichter word. Dus moet iets gaan veranderen.
pi_109271139
Je kan ook een andere eetwijze proberen als dit niet werkt. Lowcarb of intermittent fasting bijvoorbeeld.
pi_109271239
Mijn lunch was een broodje kroket. :9
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:31 schreef ElDinosaur het volgende:
Je kan ook een andere eetwijze proberen als dit niet werkt. Lowcarb of intermittent fasting bijvoorbeeld.
Whehe, jouw sig... _O-
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109271522
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:31 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik zit nu op 50% KH. Ik vind het lastig om dat veel lager te krijgen, aangezien ik normaal ontbijt en lunch met brood.. heb wel andere dingen geprobeerd, maar dat is lastig vol te houden als je niet thuis bent..
pi_109271536
Wat een fijne dag O+ Vandaag niet wezen sporten, omdat ik nog steeds spierpijn voelde. Wordt morgenochtend dus. Wel even in het zonnetje naar de stad gefietst om wat langs te brengen, daar in het zonnetje wat gedronken, nu net een hele mooi thesis gevonden voor m'n Ethnic Experience essay, en ik heb thee. *O*
pi_109271625
Ik merk echt dat als ik geen carbs eet ik zo vel sneller honger heb.

Als lunch had ik bonen/groente/worst prut. Redelijk wat, vooral flink veel bonen, en 80 gram spinazie daarnaast. Nog geen half uur later had ik weer honger.

Nu heb ik een bak yoghurt met muesli gegeten, maar ik moet nog heel lang tot m'n avondeten....

Iemand tips?
pi_109271654
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef Jagärtrut het volgende:

Als lunch had ik bonen/groente/worst prut. Redelijk wat, vooral flink veel bonen, en 80 gram spinazie daarnaast. Nog geen half uur later had ik weer honger.

Nu heb ik een bak yoghurt met muesli gegeten, maar ik moet nog heel lang tot m'n avondeten....

Iemand tips?
Nootjes?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109271681
Bij mij vullen noten voor geen meter, eet zo een halve zak leeg. Maar Jagar, in bonen zitten toch redelijk wat carbs dacht ik?
pi_109271768
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef Jagärtrut het volgende:

Iemand tips?
Ik weet niet wat voor yoghurt je nu hebt, maar als je low carb doet kun je best volle eten? Dat vult wat beter. En daar dan walnoten in doen?
pi_109271774
Tuin-, sperzie- of snijbonen zit niet zoveel KH's in, bruine-, kidney-, witte- en zwarte bonen wel :)
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:44 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik zit nu op 50% KH. Ik vind het lastig om dat veel lager te krijgen, aangezien ik normaal ontbijt en lunch met brood.. heb wel andere dingen geprobeerd, maar dat is lastig vol te houden als je niet thuis bent..
Dat verdeel je nu wel over de gehele dag, als je dat in het fruit ook meerekent zitten er KH's bij elke maaltijd. Als je de KH's van je D nou eens bij je L drukt en dan je D KH-loos doet?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109271811
Mijn lijstje:
O: koffie verkeerd, havermout, melk, appel
T: 2 boterhammen brandnetelkaas
L: zak pompoensoep, 2 boterhammen pindakaas
D: ik heb nog wortel/pompoensoep staan thuis, dus ik denk dat ik die maar op eet. Met wat smaakmakers (creme fraiche en chili ofzo) er doorheen, want ik was nog niet echt onder de indruk toen ik gister mijn eerste bord ervan at. Misschien ook nog wat broccoli erbij.
S: 3,5 km roeien, krachttraining
T: bak kwark

Je moet nootjes ook heel rustig eten, anders eet je idd zo de halve zak leeg. :)

Bonuspunten hier: heb zojuist een gebakje aan mijn collega gegeven. Het ding zag er niet bijzonder lekker uit en de reacties van de collega's waren ook niet bepaald lovend. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109271833
quote:
Aaahw O+. Ik deed hardop 'aaahw' O+.

En panties zijn een draaamaaah. Ik heb maat 44-46 van die dingen en dat vind ik niet eerlijk :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')