abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109537928
En waarom skeptici continu moeten roepen dat aliens een vergezochte verklaring is voor bepaalde zaken is mij een raadsel. Het enige wat buitenaards bezoek in de weg staat is het doorbreken van de lichtsnelheid. Volgens onze huidige kennis is het vrijwel onmogelijk om sneller te gaan dan het licht. Het kan wel in theorie, maar hoe we dat moeten doen in de praktijk weten we nog niet.

Gelukkig is in de geschiedenis van de mens en de wetenschap nog nooit gebleken dat we het bij het verkeerde eind hadden. Erg slim dus om verklaringen van geloofwaardige getuigen niet al te serieus te nemen en weg te redeneren met algemene theorieën en verklaringen. Nee want zelfs met nog eens 10.000 jaar of zelfs 1.000.000 jaar technologische vooruitgang, zal het niet mogelijk zijn sneller te reizen dan het licht.

We zijn nog maar een jonge soort, zeker als het op technologie aankomt, maar we kunnen al wel duizenden jaren in de toekomst kijken en met zekerheid zeggen wat wel en niet kan. Nee want de afgelopen paar honderd jaar is het nog nooit gebleken dat we er naast zaten.

Het is gewoon menselijke arrogantie en angst die de zeer reële mogelijkheid van buitenaards bezoek afdoet als ridicuul. Er zijn zo ongelofelijk veel verklaringen van geloofwaardige getuigen, radartapes en overheidsdocumenten, dat iedereen die te skeptisch blijft en het onderwerp als ridicuul blijft behandelen, zichzelf gewoon voor de gek houdt. Maar dat jezelf voor de gek houden, is ook heel makkelijk als je wetenschap tot religie hebt verheven en je kan je natuurlijk heel makkelijk verschuilen achter de wetenschap zonder zelf na te denken.

Of wil jij zeggen dat Sherlock Holmes honderden getuigen uit hoge posities in het leger, overheid en veiligheidsdiensten niet serieus zou nemen? Zou Sherlock Holmes vrijgegeven documenten door de Freedom of Information Act niet serieus nemen? Als hij een beetje een detective is, is het niet zo moeilijk om al een redelijk duidelijk beeld te krijgen van de puzzel wanneer je al meerdere losse puzzelstukjes hebt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 26 maart 2012 @ 18:53:39 #152
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109538955
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je hebt hopelijk door dat het zelfde voor jou geldt toch? Welk bewijs heb jij dat de objecten in de schilderijen waarin geen engeltjes te zien zijn, zijn ontsproten uit de fantasie van de schilder?

Jij lijkt te zeggen dat omdat 1 schilderij engeltjes laat zien in een vortex, dat de andere schilderijen ook op een soortgelijke manier zijn gemaakt. Waarom?

Nogmaals, wat is dit hier:

[ afbeelding ]

Jij geeft een compleet logische verklaring voor 1 van de makkelijker uit te leggen schilderijen en doet alsof die verklaring geldt voor alle schilderijen.
Goh laat ik me hier toch maar eens in mengen.

http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_eng.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door Daniel1976 op 26-03-2012 19:25:01 ]
pi_109544452
Ik geloof niet dat het zo zeer angst en arrogantie is. Het gaat ook om aannemelijkheid. Kritisch vermogen heeft de wetenschap grote diensten bewezen.
Natuurlijk weet ik dat men vroeger dacht dat de aarde plat was en dat de werkelijkheid toch anders was, maar openstaan voor zaken die je als buitengewoon ervaart is iets anders dan kritiekloos van alles aannemen.
De afstand tussen de sterren overbruggen is ook voor een technologisch heel vergevorderd ras erg moeilijk, ook vanwege het energieprobleem. Als je ontdekt hoe je de lichtsnelheid moet doorbreken, dan heb je daar belachelijk veel energie voor nodig. Misschien wel meer dan er in het hele zonnestelsel aanwezig is.
Daarnaast verloopt technologische ontwikkeling niet linear. Beschavingen komen op en gaan weer ten onder. Hetzelfde geldt voor technologie. De ouderdom van een fictief ras is dus niet per sé een maatstaf voor hun beschavingsniveau of de technische stand van zaken.

Aan de andere kant zijn er wel mensen die gekke dingen kennelijk hebben meegemaakt, ja..
  maandag 26 maart 2012 @ 20:53:03 #154
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109544839
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik geloof niet dat het zo zeer angst en arrogantie is. Het gaat ook om aannemelijkheid. Kritisch vermogen heeft de wetenschap grote diensten bewezen.
Natuurlijk weet ik dat men vroeger dacht dat de aarde plat was en dat de werkelijkheid toch anders was, maar openstaan voor zaken die je als buitengewoon ervaart is iets anders dan kritiekloos van alles aannemen.
De afstand tussen de sterren overbruggen is ook voor een technologisch heel vergevorderd ras erg moeilijk, ook vanwege het energieprobleem. Als je ontdekt hoe je de lichtsnelheid moet doorbreken, dan heb je daar belachelijk veel energie voor nodig. Misschien wel meer dan er in het hele zonnestelsel aanwezig is.
Daarnaast verloopt technologische ontwikkeling niet linear. Beschavingen komen op en gaan weer ten onder. Hetzelfde geldt voor technologie. De ouderdom van een fictief ras is dus niet per sé een maatstaf voor hun beschavingsniveau of de technische stand van zaken.

Aan de andere kant zijn er wel mensen die gekke dingen kennelijk hebben meegemaakt, ja..
dat weet je natuurlijk niet :P
in onze manier van denken wel ja, mischien is er een beschaving die een compleet andere manier van reizen heeft gevonden..

of mischien ook niet :7 punt is dat je zoiets niet als vanzelfsprekend moet aannemen
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 26 maart 2012 @ 20:53:08 #155
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109544843
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ben jij lid van zo'n ras? (om zo maar te zeggen).
Ik bedoel, je hebt geen idee van hoe zo'n ras leeft, wie weet is het voor hun net zoiets als voor ons het ademen is. Gewoon heel simpel.

En als mensen zoals wij naar andere dimensies kunnen gaan, in energie, waarom andere rassen dan niet, als ist mss op andere manier?
  maandag 26 maart 2012 @ 20:53:52 #156
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109544879
@Enneacanthus_Obesus

Klopt helemaal, maar dat is dan nog de helft van het verhaal.
Stel het is allemaal waar en aliens hebben de technologie om hier te komen.
Waar gaan ze zich dan vervolgens mee bezig houden? Met het maken van graancirkels, af en toe neer storten (ookal verdomde knullig als je er miljoenen KM op hebt zitten) en contact leggen met een select groepje wereldleiders. (Alsof aliens zich iets zouden aantrekken van onze aardse machtsstructuren).
  maandag 26 maart 2012 @ 20:56:51 #157
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109545041
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:53 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ik bedoel, je hebt geen idee van hoe zo'n ras leeft, wie weet is het voor hun net zoiets als voor ons het ademen is. Gewoon heel simpel.

En als mensen zoals wij naar andere dimensies kunnen gaan, in energie, waarom andere rassen dan niet, als ist mss op andere manier?
Ja heel logisch allemaal. Dan zouden ze niet eens een spaceship nodig hebben om hier te komen.
Vanwaar dan die ufo sightings?
pi_109545086
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:53 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

ehmm.. Wat heeft de levensstijl van zo'n ras ermee te maken? En wat is voor hun zoals ademen voor ons is? En wat is heel simpel?

En naar welke dimensies kunnen wij gaan? En wat bedoel je daar precies mee? En wat bedoel je met 'in energie'? En wat voor andere manier, bv?

Sorry, ik wil echt niet rot doen, maar ik begrijp er helemaal niets van...
  maandag 26 maart 2012 @ 21:00:41 #159
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545255
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:56 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja heel logisch allemaal. Dan zouden ze niet eens een spaceship nodig hebben om hier te komen.
Vanwaar dan die ufo sightings?
Zeg ik dat wat ik zeg logisch is?

Oh ja, met jou ga ik niet in discussie, ik weet het weer :*
  maandag 26 maart 2012 @ 21:03:51 #160
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545400
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ehmm.. Wat heeft de levensstijl van zo'n ras ermee te maken? En wat is voor hun zoals ademen voor ons is? En wat is heel simpel?

En naar welke dimensies kunnen wij gaan? En wat bedoel je daar precies mee? En wat bedoel je met 'in energie'? En wat voor andere manier, bv?

Sorry, ik wil echt niet rot doen, maar ik begrijp er helemaal niets van...
Ik bedoel alleen maar te zeggen, wij mensen gaan uit van wat wij weten op dit moment, en het kan zo heel anders zijn dan we denken, toch?
Net zoals dat we ooit dachten dat de aarde plat was..

Andere dimensies, uittreden, dus met energie/lichtlichaam naar elders gaan, wie weet kunnen zij dat ook?
pi_109545449
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:53 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat weet je natuurlijk niet :P
in onze manier van denken wel ja, mischien is er een beschaving die een compleet andere manier van reizen heeft gevonden..

of mischien ook niet :7 punt is dat je zoiets niet als vanzelfsprekend moet aannemen
Dan zouden ze een manier hebben gevonden om astronomische afstanden af te leggen zonder dat het veel energie kost, of ze moeten een formidabele energiebron hebben gevonden. Of beide natuurlijk. :P
  maandag 26 maart 2012 @ 21:05:34 #162
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109545476
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:03 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ik bedoel alleen maar te zeggen, wij mensen gaan uit van wat wij weten op dit moment, en het kan zo heel anders zijn dan we denken, toch?

Andere dimensies, uittreden, dus met energie/lichtlichaam naar elders gaan, wie weet kunnen zij dat ook?
:?
  maandag 26 maart 2012 @ 21:06:11 #163
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109545502
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan zouden ze een manier hebben gevonden om astronomische afstanden af te leggen zonder dat het veel energie kost, of ze moeten een formidabele energiebron hebben gevonden. Of beide natuurlijk. :P
precies, we weten het gewoon niet :)
  maandag 26 maart 2012 @ 21:06:21 #164
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545510
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat wij denken dat het niet mogelijk is??

Erg kort door de bocht naar mijn idee :)
  maandag 26 maart 2012 @ 21:06:59 #165
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545557
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

:?
Hallooooo! Je zit in TRU hoor! :P
  maandag 26 maart 2012 @ 21:07:51 #166
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109545600
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:06 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Hallooooo! Je zit in TRU hoor! :P
ja, maarik snap niet wat je daarmee bedoelt, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord :o
pi_109545603
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:03 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dat laatst zou mss. best kunnen :P

Je gaat natuurlijk uit van wat je weet op dit moment. Dus kun je er idd. naast zitten. Aan de andere kant moet je wel beseffen dat zij in hetzelfde heelal als wij leven en dus ook te maken hebben met dezelfde fysieke beperkingen.
  maandag 26 maart 2012 @ 21:10:22 #168
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109545743
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je gaat natuurlijk uit van wat je weet op dit moment. Dus kun je er idd. naast zitten. Aan de andere kant moet je wel beseffen dat zij in hetzelfde heelal als wij leven en dus ook te maken hebben met dezelfde fysieke beperkingen.
nou maak je weer dezelfde fout, dat weet je dus niet, of andere beschavingen dezelfde beperkingen hebben ;)
wellicht bestaat er een manier om om die beperkingen heen te werken, mischienook niet, maar dat moet je gewoon niet klakkeloos aannemen
  maandag 26 maart 2012 @ 21:10:36 #169
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545757
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zelfde heelal maar wellicht een andere dimensie waar andere wetten gelden?

Zonder de beperkingen die wij hebben?

Stel je dat eens voor..
pi_109545843
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:10 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nou maak je weer dezelfde fout, dat weet je dus niet, of andere beschavingen dezelfde beperkingen hebben ;)
wellicht bestaat er een manier om om die beperkingen heen te werken, mischienook niet, maar dat moet je gewoon niet klakkeloos aannemen
Ja maar als zij die beperkingen kunnen ontwijken, dan hebben ze er wel mee te maken maar ze gaan er op een slimme manier mee om..
  maandag 26 maart 2012 @ 21:12:20 #171
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545853
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:07 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja, maarik snap niet wat je daarmee bedoelt, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord :o
Sorry meneer, ben even niet wakker genoeg (vanmorgen om 5 uur op!) om het uit te kunnen leggen.
Maar lees je eens in op dit subforum, gebruik je zoek-knopje en wie weet ;)
  maandag 26 maart 2012 @ 21:13:40 #172
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109545938
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja maar als zij die beperkingen kunnen ontwijken, dan hebben ze er wel mee te maken maar ze gaan er op een slimme manier mee om..
Wie weet hebben ze die beperkingen dus juist niet!?
pi_109546390
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:10 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Zelfde heelal maar wellicht een andere dimensie waar andere wetten gelden?

Zonder de beperkingen die wij hebben?

Stel je dat eens voor..
Een andere dimensie.. hmm.. Daar zijn verschillende voorstellingen van te maken, afhankelijk van wat je met 'andere dimensie' bedoelt.
Een paralel universum, waar idd. andere wetten gelden? Gaat het om een multidimensionaal universum, waar ons heelal met zijn drie ruimtelijke dimensies deel van uitmaakt? ( Zodat een dergelijk wezen van daar hier voor ons onverklaarbare dingen kan doen, net zoals de bol in Platland in Edwin Abott's Flatland.)

Wat is jouw voorstelling daar dan van? :P
  maandag 26 maart 2012 @ 21:21:36 #174
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_109546453
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:53 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Goh laat ik me hier toch maar eens in mengen.

http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_eng.htm

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Voor dat schilderij is dit de directe link: http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_5_eng.htm
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 26 maart 2012 @ 21:28:00 #175
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109546879
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:21 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Voor dat schilderij is dit de directe link: http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_5_eng.htm
Het leuke is, meer van de schilderijen die de ufo gemeenschap als ufo bewijs poneert worden daar ook behandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')