Ik begin pas te zeiken als Nizno onze aangifte niet goed heeft ingediend en er betaald moet worden.:Pquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:48 schreef Nizno het volgende:
de BD in de zeik nemen is NLers favo bezigheid Sjeen, daar valt niet tegen te redeneren.
Als de woning pas in april van jou was, wat heb je dan over januari, februari en maart af te trekken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:55 schreef Stansfield het volgende:
Ons huis is in april opgeleverd en toen heeft de hypotheektussenpersoon in mei de voorlopige teruggave voor mij ingedient. Toen kreeg ik dit te horen van hem:
De voorlopige teruggave is inmiddels verstuurd. De verwerkingstijd bij de belastingdienst is ongeveer 4 tot 8 weken. Het totale bedrag wat jullie vanaf mei tot december terug krijgen is ongeveer ¤ x,-. Over hoeveel maanden dit uitgesplitst gaat worden, is nog niet helemaal duidelijk. Dit hangt ervan af wanneer de belastingdienst het verzoek in behandeling neemt.
Dus dan moet ik toch nog terugkrijgen van januari t/m april? Of moet je gewoon alles weer indienen en je hele jaarlijkse rentebetalingen en je jaarlijkse teruggaves opgeven en wordt het dan allemaal voor het hele jaar verrekend?
Sorry had even moeten vermelden dat het om nieuwbouw ging en ik in april pas de sleutel kreeg. Dat maakt het natuurlijk even iets anders.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als de woning pas in april van jou was, wat heb je dan over januari, februari en maart af te trekken?
Hoe dan ook, in de aangifte vul je alles voor heel 2011 in, evenals het al ontvangen bedrag van de voorlopige teruggaaf. Wordt dan inderdaad verrekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begrijp ik het goed dat ik EUR 624,- terugkrijg, of moet ik die EUR 5.014,- betalen die bij verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen staat?![]()
Duidelijk, thx!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je krijgt terug. Je zou ¤ 5.014 moeten betalen, maar er is al ¤ 5.638 ingehouden door je werkgever.
Dat is wel het idee achter inkomstenbelasting, het is een percentage van je inkomen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef seetjai het volgende:
Ik had ook zo'n soortgelijke aangifte als Flappe-du-Pomme..
Maar 1 ding snap ik eigenlijk nog niet echt, waarom die verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen inhoud.
Het werd bij mij elk jaar steeds hoger.. richting m'n jaarinkomen.
Hoe hoger je loon hoe meer je daarvoor betaald. Zo moet ik het kijken ?
Tsja, hoe hoger je inkomen, hoe meer belasting je moet betalen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef seetjai het volgende:
Ik had ook zo'n soortgelijke aangifte als Flappe-du-Pomme..
Maar 1 ding snap ik eigenlijk nog niet echt, waarom die verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen inhoud.
Het werd bij mij elk jaar steeds hoger.. richting m'n jaarinkomen.
Hoe hoger je loon hoe meer je daarvoor betaald. Zo moet ik het kijken ?
Tsja, wat is het? Heb je dat dit jaar aan winst gemaakt? Ik zou zeggen gewoon onder overige reserves (is onderdeel van het eigen vermogen).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:59 schreef n00b13 het volgende:
Hallo!
Korte vraag over Activa en Passiva.
Ik heb een eigen bedrijf en ik heb bij activa onder Liquide middelen dus netjes aangegeven hoeveel geld ik nu heb (=hetzelfde als mijn verdienste).
Waar vul ik nu ditzelfde bedrag in bij Passiva? Ik dacht bij Eigen Vermogen, maar ik raak in de war door de beschrijving:
"Vul de boekwaarde in van het eigen vermogen dat u hebt geinvesteerd in uw onderneming."
Kan iemand me helpen?
Het belaste rentebestanddeel = waarde KEW minus betaalde premies. Als de premies de waarde overtreffen, dan is het (belaste) rentecomponent 0.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:05 schreef Bayswater het volgende:
Kew van 2003 uit box 1 die vrijvalt vanwege verkoop van de woning (gaat niet mee naar volgende woning). Totaal aan betaalde premies (inclusief arbeidsongeschiktheidverzekering) is meer dan uitbetaling (inderdaad een Delta Lloyd woekerpolis). Kan ik toch gewoon 0 opgeven voor de rente ?
Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tsja, wat is het? Heb je dat dit jaar aan winst gemaakt? Ik zou zeggen gewoon onder overige reserves (is onderdeel van het eigen vermogen).
Yep.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Dit jaar aan winst gemaakt: 1000 euro
Dit jaar aan omzet gedraaid: 2000 euro
Dit jaar begonnen met 0 euro.
Ingevuld:
Onder "Overzicht Activa", Liquide Middelen: 1000 euro.
Onder "Overzicht Passiva", Ondernemingsvermogen, Eigen Vermogen: 1000 euro.
Ik heb geen leningen, voorzieningen, schulden en dat soort dingen.
Dat lijkt me toch te kloppen?
Zoals hierboven gezegd, yep!quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Dit jaar aan winst gemaakt: 1000 euro
Dit jaar aan omzet gedraaid: 2000 euro
Dit jaar begonnen met 0 euro.
Ingevuld:
Onder "Overzicht Activa", Liquide Middelen: 1000 euro.
Onder "Overzicht Passiva", Ondernemingsvermogen, Eigen Vermogen: 1000 euro.
Ik heb geen leningen, voorzieningen, schulden en dat soort dingen.
Dat lijkt me toch te kloppen?
quote:
Bedankt!quote:
Waren jullie wel fiscaal partner? Op grond waarvan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je nu niet meer samenwoont, ben je wel nog over 2011 fiscaal partner. Maar moet je dan ook tegelijk (dwz op een en hetzelfde formulier) aangifte doen? Of hoeft dat niet? Zij wil uitstel aanvragen en ik niet. En is het genoeg als we elkaars jaaropgave weten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |