abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109230411
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 22:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Waarom zijn die 6 euro administratie kosten toch zo erg? :D
Omdat je er geen bezwaar tegen kan maken en als ik de boete (ik heb er hiet ook 1 liggen) goed lees dan kan je bezwaar maken tegen het boetebedrag, deze winnen en toch die administratiekosten moeten betalen..... Maar of dat zo is weet ik niet zeker.
Terwijl als het boetedrag gewoon 6 euro omhoog gaat, je tegen het totale bedrag bezwaar kan maken en als je wint dus het hele bedrag niet hoeft te betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 maart 2012 @ 14:17:57 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_109231849
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 23:26 schreef Zelva het volgende:

[..]

Rechtvaardigsheidsgevoel weegt erg zwaar.
Spijker op de kop.

Maar het wordt vrijwel zeker optie C dus, gewoon betalen en dan achteraf terugeisen.
quote:

[..]

Omdat het gewoon een verkapte belasting is op boetes, waarvan een kantonrechter nu gezegd heeft dat het onrechtmatig is. Voor de rest, antwoord hierboven explains.
pi_109233313
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:17 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Spijker op de kop.

Maar het wordt vrijwel zeker optie C dus, gewoon betalen en dan achteraf terugeisen.

[..]

Omdat het gewoon een verkapte belasting is op boetes, waarvan een kantonrechter nu gezegd heeft dat het onrechtmatig is. Voor de rest, antwoord hierboven explains.
En wat is je mening als een hogere rechtbank of de hoge raad het uiteindelijk wél gegrond verklaard, itt de kantonrechter?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zondag 18 maart 2012 @ 15:23:55 #54
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_109234782
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:48 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En wat is je mening als een hogere rechtbank of de hoge raad het uiteindelijk wél gegrond verklaard, itt de kantonrechter?
Dan vind ik het nog steeds een achterlijke belasting op boetes, ook al verklaart één of andere hogere rechtbank het wel gegrond. Maar dan doe je er helaas weinig meer aan en zal ik me erin moeten schikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109235559
Ik heb onlangs ook een boete gehad en via een site heb ik bezwaar laten maken. Ook gaan zij alle relevante stukken opvragen enz. Gisteren de bevestiging van het om ( geloof ik, brief ligt boven) dat zij het ontvangen hebben en dat ik voorlopig niet hoef te betalen ( ¤ 126). Voor ¤ 10 koop je rust en gaat er iemand anders voor je aan de slag die er meer verstand van heeft.
pi_109239378
Optie E. Alles betalen en administratiekosten weer storneren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109241379
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:35 schreef r_one het volgende:
D
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
TS kan er de humor niet van inzien :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:43 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

ONZ is een paar deurtjes verder vriend.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_109242936
quote:

[..]

Die Mulder boetes zijn allemaal geautomatiseerd en komt weinig administratie aan te pas.

Die T(ransactie) en voor S(trafrecht) moet de OvJ werkelijk wat doen, en daar wordt die 6 euro weer niet voor berekend.

Het is gewoon de omgekeerde wereld.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 18 maart 2012 @ 21:57:53 #59
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_109253013
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:41 schreef samara het volgende:
Ik heb onlangs ook een boete gehad en via een site heb ik bezwaar laten maken. Ook gaan zij alle relevante stukken opvragen enz. Gisteren de bevestiging van het om ( geloof ik, brief ligt boven) dat zij het ontvangen hebben en dat ik voorlopig niet hoef te betalen ( ¤ 126). Voor ¤ 10 koop je rust en gaat er iemand anders voor je aan de slag die er meer verstand van heeft.
Boeteservice zeker? :') Helaas doen die niet veel meer dan je eigen geformuleerde bezwaar 1 op 1 doorsturen, en daar kosten voor rekenen. Zie bijv hier. _O-
pi_109253828
quote:
Daar 10 euro voor betalen :') :') :')

Volgende keer doe ik het voor 5 voor je

quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
:|W
  zondag 18 maart 2012 @ 22:34:03 #61
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_109255452
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:09 schreef Yreal het volgende:
Volgende keer doe ik het voor 5 voor je

[..]

:|W
Ik doe het voor 0 euro. :6
pi_109279743
Ach we zien het wel!. Ik zie zelf dat er zaken zijn die wel zijn "gewonnen".
Ik wacht het af, ga alvast sparen om die boete te betalen :') .
pi_109281423
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:39 schreef samara het volgende:
Ach we zien het wel!. Ik zie zelf dat er zaken zijn die wel zijn "gewonnen".
Ik wacht het af, ga alvast sparen om die boete te betalen :') .
joh :|W

Download gewoon een voorbeeld WOB verzoek, blader de documenten door en zie of je iets vind.
  maandag 19 maart 2012 @ 18:56:27 #64
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_109282405
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

joh :|W

Download gewoon een voorbeeld WOB verzoek, blader de documenten door en zie of je iets vind.
Mjah, kijk ik doe dit soort boetes ook per saldo kosteloos behandelen als werk. Het voordeel is dat je dan in ieder geval een jurist hebt met kennis van zaken. Bij een succesvol beroep krijg ik gewoon een proceskostenvergoeding en is de client niets kwijt.
pi_109284413
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:56 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Mjah, kijk ik doe dit soort boetes ook per saldo kosteloos behandelen als werk. Het voordeel is dat je dan in ieder geval een jurist hebt met kennis van zaken. Bij een succesvol beroep krijg ik gewoon een proceskostenvergoeding en is de client niets kwijt.
zo doe ik het ja, maar van tevoren een 10tje vragen is wel lekker cashen :N
pi_118719766
quote:
En ja heur!! Gelukt!!

Vandaag beslissing ontvangen.Hoef niet te dokken *O* *O* .

Op basis van ....blablabla ... is gebleken dan wel voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking niet in stand kan blijven.
pi_118723077
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:32 schreef BigSmurf het volgende:
Tijdje terug een boete in de bus gekregen voor buiten de vakken parkeren binnen een P-gebied, 85 euri plus 6 euri administratiekosten. Balen, want hoewel nergens anders plek i.v.m. te weinig parkeervakken om iedereen te bedienen van een fatsoenlijk plekje (gebied erachter is vergunningen) en geen hinder veroorzakend op de plek waar ik stond, heb ik deze "overtreding" inderdaad begaan. Werkverschaffing van hersenloze medemensen in de vorm van parkeerwachter zullen we het maar noemen. :')

Enfin, nu wil ik wel bezwaar aantekenen tegen de administratiekosten, want zoals men inmiddels wel weet is er een kantonrechter geweest die deze administratiekosten afgedaan heeft als onrechtmatig. Meer info, zie onderstaande links:

http://www.telegraaf.nl/a(...)oor_je_boete___.html
http://www.bigwobber.nl/wp-content/uploads/2012/02/1807_0001.pdf

Hoe nu te handelen?

A. Bezwaar aantekenen tegen boete én administratie kosten vóór betaling.
B. Bezwaar aantekenen tegen administratiekosten vóór betaling ervan, dus 85 euro overmaken en die 6 euro niet in afwachting van reactie.
C. Het volledige bedrag betalen en achteraf de administratiekosten terugeisen.

Ik heb het idee dat als ik C gebruik, ze het nooit terug gaan betalen. Maar als ik B gebruik, dan heb ik het idee dat ze moeilijk gaan doen i.v.m. niet tijdig betalen van de volledige boete. A klinkt misschien lomp omdat de kans van slagen toch 0,0 is, maar op die manier heb ik wel rechtmatig uitstel van betaling, én bezwaar tegen de administratiekosten.

Bedankt voor de hulp. :)
De rechtspraak die je aanhaalt is al achterhaald. Het Hof te Leeuwarden heeft in hoger beroep het vonnis van de kantonrechter vernietigd (LJN: BW8480) en geoordeeld dat de administratiekosten niet strijdig zijn met nationaal en internationaal recht.

Ik denk dus dat het antwoord D (geen van de hierboven gegeven antwoorden) moet zijn maar dat je gewoon alles moet betalen.
Pauperz
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:48:15 #68
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118731101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:35 schreef samara het volgende:

[..]

En ja heur!! Gelukt!!

Vandaag beslissing ontvangen.Hoef niet te dokken *O* *O* .

Op basis van ....blablabla ... is gebleken dan wel voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking niet in stand kan blijven.
*O*
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:35 schreef Mojo-Jojo het volgende:

[..]

De rechtspraak die je aanhaalt is al achterhaald. Het Hof te Leeuwarden heeft in hoger beroep het vonnis van de kantonrechter vernietigd (LJN: BW8480) en geoordeeld dat de administratiekosten niet strijdig zijn met nationaal en internationaal recht.

Ik denk dus dat het antwoord D (geen van de hierboven gegeven antwoorden) moet zijn maar dat je gewoon alles moet betalen.
Lekkere kick man, topic is van begin dit jaar. Heb de boete inmiddels allang betaald. :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 01:02:15 #69
388096 Toontje49
helpende hand
pi_118731293
Heb pasgeleden een soortgelijke boete van mijn vriend gezien. Gewoon schriftelijk bezwaar aantekenen en dan moet je sowieso de helft betalen. Dat zijn je verplichtingen. Verder gewoon informeren bij het CJIB. Maar verder krijg je volgens mij alleen administratiekosten bij te laat betalen.
That's what friends are for
pi_118731401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:02 schreef Toontje49 het volgende:
Heb pasgeleden een soortgelijke boete van mijn vriend gezien. Gewoon schriftelijk bezwaar aantekenen en dan moet je sowieso de helft betalen. Dat zijn je verplichtingen. Verder gewoon informeren bij het CJIB. Maar verder krijg je volgens mij alleen administratiekosten bij te laat betalen.
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien in 1 post :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_118731695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:02 schreef Toontje49 het volgende:
Vergeet niet naakt op tAfel te dansen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')