1 | [spoiler=Boek 1,2&3]Ned gaat dood :([/spoiler] |
SPOILER: Boek 1,2&3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voorstel om wél gebruik te blijven maken van spoiler tags omdat niet iedereen even ver gevorderd is in de boekenreeks.
Bovendien zit er nogal een verschil tussen het bespreken van de casting voor seizoen 2 en de conclusie van het laatste boek A Dance With Dragons.
Geef tevens in de spoiler aan welke boeken het omvat.
Dus:
[ code verwijderd ]Maar gaat dat dan beter werken? Krijg je dan niet hetzelfde gedoe: veel discussie over het al dan niet gebruiken van spoilers?SPOILER: Boek 1,2&3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou denken dat het grootste deel van de enthousiaste lezers inmiddels wel alle boeken (of in ieder geval tm deel 4) heeft gelezen. Het topic lijkt me wat gemakkelijker werken als je vrijuit kunt praten over wat er gaat komen... Zelfs in de seriereeks, waar alle boeken achter spoilers moeten, worden regelmatig spoilers "vergeten".
Maar misschien dat een grens wel handig is, bijvoorbeeld dat alleen het laatste boek (A Dance with Dragons) achter spoilers moet?[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
True, maar daar gaat het over de boeken, niet de serie. En in [USA] Game of Thrones #18 April is coming is er weer veel irritatie over tv kijkers die de serie willen bespreken in het licht van de boeken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:47 schreef Mike het volgende:
Voor boeken hebben we dit forum he: Theater, Taal & Kunst
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: wat ik in een promo gezien hebOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Nog geen Reeds gezien... maar wel Osha die met Bran over zijn dromen praat. Gaat zij de Reeds vervangen? Maar wat gebeurt er dan met Rickon??
• Waar zijn Edmure en de rest van Catelyns familie? Willen de makers van de serie niet teveel personages tegelijk introduceren, of schrappen ze er sowieso een aantal omdat er al zoveel characters zijn? Heb de familie Tully nooit heel boeiend gevonden, dus die mogen van mij wel weg blijven. Maar de Reeds vind ik niet echt vervangbaar, dus hopelijk zien we die nog ergens terug down the line...
• Ben benieuwd wat ze met de langzamere verhalen gaan doen. Dany en Jaime beleven bar weinig in boek 2 (afgezien van Dany in het spookhuis), dus wellicht dat ze daar wat sneller doorheen gaan skippen of misschien zelfs avonturen bij gaan verzinnen om ze iets te doen te geven. Jaime sneller (of tijdelijk) laten ontsnappen bijvoorbeeld...[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
quote:Op donderdag 5 april 2012 18:19 schreef Asskimo het volgende:
Nou ik vind het anders wel handig dat dit topic bestaat (tenzij er straks nix op gepost wordt natuurlijk)
Uit de serietopic:
[..]Shadowbabies zijn schaduwen van Stannis, gebaard door Mel. Wat ze precies zijn weet ik niet, maar ze kunnen in ieder geval dood en verderf zaaien. En ze zijn gelinkt aan Stannis zelf, want die houdt herinneringen over aan de acties van zijn shadowbabies. Maar volgens mij hebben die babies maar een korte levensduur, want ze doen maar één ding en dan zie je ze nooit meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
SPOILER: Boek2&3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baal er meer van dat we die vette drakenschedel van seizoen 1 niet meer te zien krijgen als Tyrion en Shae daar elkaar niet meer ontmoeten, was echt een fantastische prop. Las laatst een mooie theorie op Winter-is-Coming dat de hele Tully's geschrapt kunnen worden als Robb toch met Jeyne trouwt maar zij later sterft en Robb dan alsnog besluit met een Frey-meisje te trouwen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:14 schreef Zhenar het volgende:
• Shae zit meteen aan het begin van seizoen 2 in het kasteel in King's Landing, terwijl ze in het boek eerst nog heel lang in een hoerenhuis verstopt zit... Ben benieuwd of dat betekent dat de verhaallijn met Alayaya (die voor het hoertje van Tyrion wordt aangezien en daarom gevangen gehouden wordt) geschrapt wordt. Ik dacht in eerste instantie dat Ros dat verhaal op zich zou nemen, maar Tyrion heeft nu helemaal geen reden meer om die hoerenkeet te bezoeken met Alayaya (of Ros) als 'cover', dus die link kan niet meer gelegd worden. Ben benieuwd hoe Cersei dan Tyrion probeert te chanteren, als ze dat uberhaupt gaat doen.
Maar dat is dan een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 6 april 2012 05:01 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ik baal er meer van dat we die vette drakenschedel van seizoen 1 niet meer te zien krijgen als Tyrion en Shae daar elkaar niet meer ontmoeten, was echt een fantastische prop. Las laatst een mooie theorie op Winter-is-Coming dat de hele Tully's geschrapt kunnen worden als Robb toch met Jeyne trouwt maar zij later sterft en Robb dan alsnog besluit met een Frey-meisje te trouwen.
Zou het ook niet leuk vinden als ze de hele verhaallijn met de Tully's omgooien, maar wie weet lossen ze het op een goede manier opquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:41 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Maar dat is dan een heel ander verhaalDat vind ik stom
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in de serie.
(Voor de zekerheid maar even in een spoiler gezet, you never know)
quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:47 schreef Gwywen het volgende:
De schrijvers (Weiss en Benioff) hebben in elk geval al een paar keer aangegeven dat ze zich verheugen opIk denk dat iedereen die de boeken heeft gelezen wel kan vermoeden waar dit over gaat. Ben ook wel benieuwd hoe dit verfilmd gaat worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in de serie.
(Voor de zekerheid maar even in een spoiler gezet, you never know)You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is nooit over gesproken in de serie, hoewel er voor de oplettende kijker-lezer best vaak aan wordt gehint.
Misschien wordt er meer duidelijk als we over een paar afleveringen Dany in the House of the Undying zien.
Als die scène er tenminste in zit...
quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:04 schreef Gwywen het volgende:
Nee, dat hele gedoe vanHoop het wel, de House of the Undying was een van mijn favo scenes in het boekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is nooit over gesproken in de serie, hoewel er voor de oplettende kijker-lezer best vaak aan wordt gehint.
Misschien wordt er meer duidelijk als we over een paar afleveringen Dany in the House of the Undying zien.
Als die scène er tenminste in zit...Kan me niet voorstellen dat ze die weglaten, want dan zal Dany helemaal niets te doen hebben in seizoen 2.
Ze hadden 20 afleveringen of meer moeten doen per seizoen, 10 is echt veels te weinig.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:59 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben idd bang dat ze de Reeds weg zullen laten, aangezien ook Howland Reed (die als enige overgeblevene weet wat er in The Tower of Joy is gebeurd) niet in de serie voorgekomen is, zelfs niet genoemd is.
Soms is het gewoon jammer dat zo'n serie bochten moet afsnijden om een groter publiek te kunnen bereiken.
Ik denk dat het dan budgettair gezien te gortig zou worden voor HBO.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:48 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze hadden 20 afleveringen of meer moeten doen per seizoen, 10 is echt veels te weinig.
Kan altijd nog zijn dat ze niet in één keer teveel nieuwe personages wilden introduceren en de Reeds er nog later in gaan schrijven (mogelijk gecombineerd in 1 persoon). Het duurt immers nog wel even voordat Bran en Rickon op reis gaan...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:57 schreef Berlioz het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar de Reeds, want het is natuurlijk juist dat Bran met de Reeds verder reist. Ook spelen de 'groene dromen' van Jojen.
Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat de serie een aantal karakters eruit laat, want in de boeken zijn het natuurlijk ook enorm veel mensen. Soms ben ik gewoon helemaal kwijt wie wie is en wie bij elkaar hoort. Gelukkig is er een beschrijving van de huizen achterin het boek
Ik ben benieuwd hoe ze die marteling van Theon e.a. laten zien of de onthoofding van Robb en de kop van zijn wolf aan zijn rompquote:Op zondag 8 april 2012 11:08 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer ze Ramsay Bolton gaan introduceren. Vergeleken met hem is Joffrey nog weekhartig.
Die martelingen gebeuren in het boek in de verleden tijd. En de onthoofding van Robb gebeurt ook niet 'live'.quote:Op zondag 8 april 2012 11:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze die marteling van Theon e.a. laten zien of de onthoofding van Robb en de kop van zijn wolf aan zijn romp
Boek 2 al, als 'Reek'. Maar aangezien hij nog niet gecast is, en de Reeds ook nog niet, denk ik dat ze seizoen 2 eindigen met Theon die Winterfell inneemt, en de rest doorschuiven naar seizoen 3.quote:Op zondag 8 april 2012 16:56 schreef Gwywen het volgende:
Misschien zien we in the House of the Undying al iets van Robb met wolvenkop. Er wordt daar al geforeshadowd naar diverse dingen uit latere boeken, o.a. RW.
Ramsay Bolton komt pas in boek 3 in beeld toch?
Idd, aangezien Bywater toch gedood wordt in de Battle of Kings Landing en niet bijster veel toevoegt in het verhaal. Het is dan makkelijker om gewoon Bronn captain te maken, die de slag uiteraard wel overleeft en daarna geknight wordt. Scheelt de introductie van nog een personage.quote:Op maandag 9 april 2012 16:44 schreef Nagil het volgende:
Nope, maar ze hebben Jacelyn Bywater niet gecast, dus dit is een slimme oplossing in mijn ogen.
Kon Bywater geeneens meer herinneren. Van mij mogen ze ook het Sunspear verhaal flink verkorten. Minst interessante deel.quote:Op maandag 9 april 2012 16:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Idd, aangezien Bywater toch gedood wordt in de Battle of Kings Landing en niet bijster veel toevoegt in het verhaal. Het is dan makkelijker om gewoon Bronn captain te maken, die de slag uiteraard wel overleeft en daarna geknight wordt. Scheelt de introductie van nog een personage.
quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook het Sunspear verhaal flink verkorten. Minst interessante deel.
SPOILER: Begin Boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nicequote:Op donderdag 12 april 2012 01:20 schreef stevenmac26 het volgende:
Vandaag begonnen met dit
Nu bij 3e aflevering maar dit is serieus dikke shit
Had dit eerder moeten kijken
Ja, ik heb hem ooit voor een tientje kunnen kopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:17 schreef RabbitHeart het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het Game of Thrones bordspel? Ik heb het besteld voor mijn vriends verjaardag. Het is helaas geen verrassing meer omdat meneer van plan was het zelf alvast te kopen. Hierdoor moest ik het wel verklappen
.
Waarom niet?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:48 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem ooit voor een tientje kunnen kopen.
Helaas nog nooit gespeeld...
Zit nu op pagina 600 van A Dance with Dragons. Kan ik straks naar hartelust alle spoilers klikkenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:03 schreef Asskimo het volgende:
Hebben jullie alle boeken al gelezen? Ik heb boek 1 gelezen en ben ergens halverwege van boek 2 gestopt. Nu ben ik opnieuw begonnen met boek 2 - om een beetje gelijk met de serie te lopen (wat ik ook met seizoen 1 had gedaan).
Maar er zijn ook al een paar (delen van) hoofdstukken bekend uit Winds of Winter, dus je loopt altijd nog risico om spoilers daarover te lezenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zit nu op pagina 600 van A Dance with Dragons. Kan ik straks naar hartelust alle spoilers klikken
Haha, dat risico durf ik te nemenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Maar er zijn ook al een paar (delen van) hoofdstukken bekend uit Winds of Winter, dus je loopt altijd nog risico om spoilers daarover te lezen
Daar was ik juist wel blij om. Ik kon die hoofdstukken echt niet meer aan. Robb had niet dood hoeven gaan, Catelyn hadden ze eerder aan een einde mogen brengen.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef Bellatrix het volgende:
Echt verschrikkelijk om te lezen, hoe Catelyn ook helemaal gek wordt naar het einde toe.![]()
Catelyn is een van mijn favorieten.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:45 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Daar was ik juist wel blij om. Ik kon die hoofdstukken echt niet meer aan. Robb had niet dood hoeven gaan, Catelyn hadden ze eerder aan een einde mogen brengen.
Mijn favoriete hoofdstukken zijn die van Arya, Jon en Tyrion denk ik. Sansa en Cersei zijn ook wel leuk in a Feast for Crows. Vooral Cersei die compleet paranoia wordt.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:50 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Catelyn is een van mijn favorieten.
Met Robb had ik juist minder. Waarschijnlijk omdat ie geen pov heeft, voelde weinig voor hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: Boek 5 even in spoiler gedaan.
Asha wordt een POV in boek 5quote:Op donderdag 12 april 2012 23:55 schreef Felagund het volgende:
Mijn favorieten zijn Arya en Tyrion van de POVs en Blackfish en Asha van de niet POVs. BOek 5 nog niet gelezen.
De makers zeggen dat de introductie van bepaalde personages is uitgesteld, omdat er al zoveel in seizoen 2 bijkomen. Waarschijnlijk dat de Blackfish er in seizoen 3 of 4 komt, pas dan wordt hij pas een beetje belangrijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:56 schreef Felagund het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze Blackfish nog gaan introduceren, het lijkt erop alsof hij er helemaal uit is geschreven.
Riverrun is in ieder geval al genoemd, en ze zullen de Tully's ook nodig hebben voor de RW (tenzij ze dat herschrijven zoals eerder gezegd).quote:Op donderdag 12 april 2012 23:59 schreef Bellatrix het volgende:
Ja sommige worden inderdaad naar later geduwd.
Reeds hoop ik ook, en de Tully's dus.
Je kan de Reeds bijna niet achterwege laten lijkt me. Rickon en Osha gaan weg en het lijkt me niet logisch dat Bran alleen gaat met Hodor. (Dat lijkt me een fantastische POV trouwensquote:Op donderdag 12 april 2012 23:59 schreef Bellatrix het volgende:
Ja sommige worden inderdaad naar later geduwd.
Reeds hoop ik ook, en de Tully's dus.
Stiekem is hij gewoon heel intelligent.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Je kan de Reeds bijna niet achterwege laten lijkt me. Rickon en Osha gaan weg en het lijkt me niet logisch dat Bran alleen gaat met Hodor. (Dat lijkt me een fantastische POV trouwens)
Misschien sturen ze Rickon met iemand anders op pad en gaat Osha met Bran en Hoder mee?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Je kan de Reeds bijna niet achterwege laten lijkt me. Rickon en Osha gaan weg en het lijkt me niet logisch dat Bran alleen gaat met Hodor. (Dat lijkt me een fantastische POV trouwens)
Clegane zat nog niet in deze aflevering. Het is Polliver die Needle afpakt van Arya.quote:Op maandag 16 april 2012 23:26 schreef Saavedra het volgende:
Gregor Clegane wordt dit seizoen toch gespeeld door een andere acteur dan in het eerste seizoen? Maar ik geloof dat dat Lorch was, niet Clegane.
Dat viel me ook direct op, meteen een echte Tyrell zoals ik ze ken uit de boeken.quote:Op maandag 16 april 2012 22:59 schreef Zhenar het volgende:
Margaery, ook al een toppertje. Ik vind haar een leuk koppie hebben; misschien niet de grootste beauty van het koninkrijk, maar in ieder geval wel mooie tettenEn het feit dat ze al weet van Renly en Loras (maar daar niet echt een probleem mee heeft) past wel bij haar personage zoals ik dat had verwacht. Echt een game-player.
Ik vind het juist zo ontzettend snel gaan met Arya, nu valt het helemaal niet op dat ze tijdenlang rondzwerft....quote:Op dinsdag 17 april 2012 00:26 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Clegane zat nog niet in deze aflevering. Het is Polliver die Needle afpakt van Arya.
Overigens ben ik blij dat ze de stukken waarin Arya rondzwerft eruit hebben gehaald. In het boek zetten ze een sfeer neer, hier in de tv-serie zou het alleen maar snelheid eruit halen.
Was voor de rest erg tevreden met de aflevering. Margaery doet mijn hart toch sneller kloppen, was niet echt onder de indruk in trailers, maar doet ze hier erg goedEn het stuk van Varys over macht was geweldig. Die passage heb ik zeker drie keer terug gelezen in het boek
Dat vond ik ook erg goed gedaan. In de boeken vond ik Theon maar een miserabel snotjong, maar de serie maakt veel duidelijker dat hij eigenlijk in een onmogelijke situatie zit; hij is geen Stark, maar ook geen echte Greyjoy meer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:14 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het stuk met Theon heel goed verteld. Ik krijg zo toch iets meer medelijden met hem.
Eerste twee hoofdstukken van Tyrion in een ACoK.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:01 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik vind het juist zo ontzettend snel gaan met Arya, nu valt het helemaal niet op dat ze tijdenlang rondzwerft....
in welk boek staat die passage van Varys ook alweer? kan ik het ook eens nalezen
quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:45 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Eerste twee hoofdstukken van Tyrion in een ACoK.
Zo onwetend allemaalquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:33 schreef megamandy het volgende:
En hebben we Ser Barristan eigenlijk nog gezien?Eind vorig seizoen had Cersei hem ontslagen en dat vond hij duidelijk niet leuk.
Ja iddquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:11 schreef Littlecreep het volgende:
Is toch leuk als je het andere topic door leest en dit soort opmerkingen ziet:
[..]
Zo onwetend allemaal
Had eerlijk niet verwacht dat ie bij Dany zou opduiken. Maar wel weer prachtig beeld hoe George Martin speelt met zijn karakters. Denk dat vrijwel geen enkele schrijver zomaar opeens de helft van de 'geliefde' karakters zal uitmoorden. Ik ben benieuwd hoe de mensen die de boeken nog niet gelezen hebben (op sommige GoT fora al 'the Children of Summer' genoemdquote:Op dinsdag 17 april 2012 13:51 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ja iddWel tof dat diegene Ser B nog herinnerd, ik was hem allang vergeten toen hij weer opdook @ Denearys
Ja, iddquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Heerlijk om zo vrij over het boek en serie te praten zonder mensen die klagen over spoilers
Ben benieuwd hoe ze de red wedding gaan verfilmenquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
...op de Red Wedding of de dood van Renly gaan reageren.
Ik hoop vooral dat George R.R. niet het loodje legt voor die tijd!quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:08 schreef Wihakayda het volgende:
Maarjah, kan goed dat iedereen daarvoor al dood is bij grrm
Zulke reacties in het andere topicquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:11 schreef Zenato het volgende:
Ik denk dat Arya, Syrio gewoon weer tegen komt, zal wel ontsnapt zijn ofzo.
Ik zit soms echt te grinniken bij dat soort reacties. Al had ik het ook wel awesome gevonden als Syrio weer terug was gekomen. Maar Arya wordt sowieso gaaf, ook zonder Syrioquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Zulke reacties in het andere topic![]()
![]()
Naïefjes
Jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:22 schreef Bellatrix het volgende:
Jaqen H'ghar neemt ook het gezicht aan van Pate in boek 4.
Dus denk je dat Syrio eerst Jaqen's gezicht aan nam en toen die van Pate?
Ja, ik geloof daat wel in eigenlijk. Zoveel hints die er op duiden... Maar ja, die kun je op zich nog veel kanten op redeneren natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef lunapuella het volgende:
En nu we het toch over populaire theorieën hebben - nog aanhangers van L + R = J hier?
Voor mij is die theorie 99% zeker, van R+L=Jquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef lunapuella het volgende:
Syrio = Jaqen is een populaire theorie inderdaad. Ik weet niet of ik 'm geloof, maar het zou wel tof zijn, want ik zou Syrio graag nog terug zien.
En nu we het toch over populaire theorieën hebben - nog aanhangers van L + R = J hier?
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Voor mij is die theorie 99% zeker, van R+L=J
Alles wijst ernaar.
Ja ik was er ook echt niet achter gekomen zonder internet hoor. Maar er zijn verschillende topics overquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkIk zat meer te denken dat het een red herring van GRRM was en Jon's moeder gewoon een doodnormale vrouw, die 'Wylla' was.
Overigens is nog steeds niet bekend wat er precies met de Tower of Joy aan de hand was. Zijn daar al theorieën over?
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:07 schreef MAHL het volgende:
Kwam op dat forum deze speculatieve kaart tegen, leuk om te zien
Zou Dany nog naar Asshai gaan of niet, gelet op het advies van Quaithe?
Dingen die tot deze theorie leiden:quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkIk zat meer te denken dat het een red herring van GRRM was en Jon's moeder gewoon een doodnormale vrouw, die 'Wylla' was.
[..]
Ja zoiets. Dus misschien gaat ze nog de wereld rondquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.![]()
Maar wat was dat advies? Dat van ''om naar het westen te gaan moet je eerst naar het oosten gaan?''
Ja. Dus als ze helemaal naar het oosten gaat, naar Asshai, en vanuit die kant de oceaan verder oversteekt, komt ze vanzelf weer in het westen aan, bij een plek waar niemand het verwachtquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.![]()
Maar wat was dat advies? Dat van ''om naar het westen te gaan moet je eerst naar het oosten gaan?''
Dat was niet de Damphair, HBO heeft verklaard dat dit gewoon een 'random' priest was. (Al ziet hij er idd uit als de Damphairquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:14 schreef .aeon het volgende:
En de damphair is precies zoals ik me had voorgesteld!
Aah ja, dat zou goed eens kunnen ja.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ja. Dus als ze helemaal naar het oosten gaat, naar Asshai, en vanuit die kant de oceaan verder oversteekt, komt ze vanzelf weer in het westen aan, bij een plek waar niemand het verwachtLannisport/Casterly Rock misschien?
Vond die stukken ook wel leuk, maar als er iets geschrapt moest worden zou dit toch wel het eerste zijn ja. Ze kunnen Arya, Gendry en Hot Pie nog laten rondzwerven in seizoen 3 hequote:Op dinsdag 17 april 2012 21:32 schreef Nagil het volgende:
Dit was de eerste keer in een aflevering dat ik dacht: godver ze halen een van m'n favoriete stukken eruit. Arya's reis met Lommy, Gendry en Hot Pie (en Weasel) was mijn favoriete deel in boek 2, en uit aflevering 2 zag je dat die acteurs ontzettend goede chemie hebben. Hopelijk krijgen ze nog wat scenes samen, want dit gaat wel erg snel zo. Ik snap dat er dingen moeten worden opgeofferd, baal er alleen van dat dit het moest zijn. Vond het verder ook de minste aflevering van seizoen 2.
Plus:quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:19 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dingen die tot deze theorie leiden:
- Ned Stark is veel te honorable om een bastard te verwekken als hij net getrouwd is. Mogelijk liegt hij daarover om een nog veel "gruwelijkere" waarheid te bedekken.
- Lyanna heeft al stervende Ned gevraagd om een geheim te bewaren. Even later kwam hij thuis met Jon.
- Rhaegar was verliefd op Lyanna en heeft haar ontvoerd. Kans is groot dat ze, al dan niet met wederzijdse instemming (het is me nog niet helemaal duidelijk of de liefde al dan niet wederzijds was, ondanks de ontvoering), van bil zijn gegaan, met de mogelijke gevolgen van dien.
- Robert merkt op dat hij die Wylla van Ned nooit gezien heeft.
Meer kan ik zo snel niet bedenken.
Wist ik nog niet, neequote:Op dinsdag 17 april 2012 21:40 schreef Bellatrix het volgende:
Ik hoorde trouwens dat ze Arya niet Roose laten dienen in Harrenhal maar Tywin. Of was dit al bekend.
ja daarom is het zo jammer dat dat hele stuk is weggelaten, heel die bende is ontzettend goed gecast. Was het trouwens niet Lommy die in de boeken constant "I Yield, I yield!" riep?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:38 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vond die stukken ook wel leuk, maar als er iets geschrapt moest worden zou dit toch wel het eerste zijn ja. Ze kunnen Arya, Gendry en Hot Pie nog laten rondzwerven in seizoen 3 he![]()
Hot Pie is trouwens perfect neergezet'I yield! I yield!'
Ik zag hem in een video naast Robb lopen, dus ik denk dat ze hem al meteen bij Robb's kamp voegen. Het is een tijdje geleden dat ik het boek heb gelezen, dus heb geen idee hoe dit gaat werken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wist ik nog niet, neeMaar Roose was al wel gecast, ben benieuwd wat ze dan met hem gaan doen. Hem gewoon Harrenhal in laten nemen, en in de chaos Arya & co laten ontsnappen?
Dat was in het boek toch ook zo? Tywin peert hem, laat geloof ik Amory Lorch en de Brave Companions achter om de boel te bewaken, maar de Brave Companions hebben een onderonsje met Roose die vervolgens de boel overneemt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:48 schreef Nagil het volgende:
Hmm, voor mij is het ook een tijdje geleden. Maar ik denk dat Arya gewoon scene's met Tywin krijgt omdat hij anders nauwelijks in beeld is dit seizoen. Waarschijnlijk peert hij hem later en dan neemt Roose het kasteel in.
Daar wacht ik ook nogsteeds op! :p @boek 5quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Saavedra het volgende:
[. arya die syrio nog tegenkomt blabla.]
Zulke reacties in het andere topic![]()
![]()
Naïefjes
Waarschijnlijk met wat extra make-up/prosthetics voor Peter Dinklage, maar verwacht niet dat het zo afzichtelijk zal zijn als in het boek beschreven.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:09 schreef Wihakayda het volgende:
Wat ik me ook afvraag, is hoe ze het gaan oplossen met Therions gezicht ná de battle van Blackwater (geloof ik?)
nee inderdaad, lijkt me voor Peter ook niet leuk om de rest van de serie als een mismaakt monster rond te lopenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met wat extra make-up/prosthetics voor Peter Dinklage, maar verwacht niet dat het zo afzichtelijk zal zijn als in het boek beschreven.
Neuh dat niet idd, maar voor zijn karakter is wel vrij karakteristiek (duhhquote:Op woensdag 18 april 2012 18:30 schreef MAHL het volgende:
Of ze zullen het gewoon achterwege laten, echt extreem belangrijk is het in de boeken nou ook weer niet.
Ohohohoh! Had ik nog helemaal niet bedacht en ik me maar de hele tijd afvragen wie de derde drakenrijder zou zijn... Maar wacht even, dat kan dan eigenlijk weer niet, want hij heeft zijn hand verbrand!quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:19 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dingen die tot deze theorie leiden:
- Ned Stark is veel te honorable om een bastard te verwekken als hij net getrouwd is. Mogelijk liegt hij daarover om een nog veel "gruwelijkere" waarheid te bedekken.
- Lyanna heeft al stervende Ned gevraagd om een geheim te bewaren. Even later kwam hij thuis met Jon.
- Rhaegar was verliefd op Lyanna en heeft haar ontvoerd. Kans is groot dat ze, al dan niet met wederzijdse instemming (het is me nog niet helemaal duidelijk of de liefde al dan niet wederzijds was, ondanks de ontvoering), van bil zijn gegaan, met de mogelijke gevolgen van dien.
- Robert merkt op dat hij die Wylla van Ned nooit gezien heeft.
Meer kan ik zo snel niet bedenken.
Mmm, interessant punt. Jon lijkt me niet, zoals Viserys, "not a true dragon". Ben benieuwd of en hoe dat opgelost gaat worden.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ohohohoh! Had ik nog helemaal niet bedacht en ik me maar de hele tijd afvragen wie de derde drakenrijder zou zijn... Maar wacht even, dat kan dan eigenlijk weer niet, want hij heeft zijn hand verbrand!
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht: shadowbabies, ik vraag me af hoe ze dat boottripje en het gebrek aan Storm's End in de serie gaan oplossen. Zal Renly nu al het loodje leggen?
Dit bracht mij ook behoorlijk in de verwarring. Of ze slaan de siege van Storms End over.quote:Op maandag 23 april 2012 22:34 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik niet begrijp, is waarom Davos met zijn bootje een tunnel in moet varen en een hek tegenkomt. Ze zitten toch nog bij dat kamp van Renly, niet bij Storm's End (zoals in het boek)? Of heb ik het stuk gemist waarin dat wordt uitgelegd in de serie?
Haha, ja dat bedoelde ik. Heb geëditquote:Op maandag 23 april 2012 22:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dit bracht mij ook behoorlijk in de verwarring. Of ze slaan de siege van Storms End over.
Je bedoeld Petyr in plaats van Renly toch met die liefde?
Volgens mij in een weiland bij Storms End.quote:Op maandag 23 april 2012 22:39 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Haha, ja dat bedoelde ik. Heb geëdit
Maar over Storm's End... als ze die siege overslaan, waar waren Davos en Mel dan doorheen aan het varen? Renly was toch ergens in een weiland aan het kamperen?
Ja, het gaat ook allemaal nog iets te snel. Ben daarom ook blij dat boek 3 wordt opgesplitst, zodat de makers rustig de tijd kunnen nemen om personages te introduceren/verkennen en het plot laten doorgaan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gezien het aantal foute aannames en het massaal door elkaar halen van karakters in het reguliere topic, valt me op dat flink wat serie kijkers het niet meer kunnen volgen.
Maar godbetert dat je als boeklezer iets uitlegtquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gezien het aantal foute aannames en het massaal door elkaar halen van karakters in het reguliere topic, valt me op dat flink wat serie kijkers het niet meer kunnen volgen.
Ja ik! Alleen wist ik niet van de theorie af en had ik zelf het verband al gelegd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef lunapuella het volgende:
Syrio = Jaqen is een populaire theorie inderdaad. Ik weet niet of ik 'm geloof, maar het zou wel tof zijn, want ik zou Syrio graag nog terug zien.
Het valt in deel 25 gelukkig heel erg mee met het gezeik over spoilers.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:16 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar godbetert dat je als boeklezer iets uitlegt![]()
Ik durf niet eens meer te posten in dat topic
quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aan wat voor hints, rode haringen en tussen-de-regels-door-geschreven boodschappen moet ik dan denken Gwywen? Kan je voorbeelden geven, of heb je een linkje naar een ASOIAF topic?
Dat bijvoorbeeldquote:
Die kreeg ik pas bij de tweede keer dat ik het boek las doorquote:
Manderly voert twee Freys aan Bolton(?) en zijn hele gevolg door die twee Freys in een taart te verwerken. Staat in het laatste boek dacht ik.quote:
Dat werd toch heel duidelijk uitgelegd in de boeken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef Gwywen het volgende:
En de zanger Abel is Mance Rayder, en de naam is weer een anagram van Bael (the bard).
Ik kon vannacht niet slapen en ik had net de laatste aflevering van GoT gezien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben een trouw aanhanger van de R+L=J theorie, maar zonder het ASOIAF forum was ik daar echt nóóit achter gekomen. Pas toen ik op dat forum rond begon te neuzen ontdekte ik dat het boek wemelt van de hints, rode haringen en tussen-de-regels-door-geschreven boodschappen.
Daarna ging ik herlezen en toen vond ik het pas écht geweldige boeken, want bij elke herlees ontdek je meer, en het is super om iets door te hebben voor je erover gelezen hebt op internet.
Die had ik ook meteen gezienquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door.
Daar weet ik allemaal nix vanquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat van Abel meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
Of dat die ene maester uit Oldtown haar heeft gekend, en dingen over de Mummer's Dragon en de (zogenaamde?) prins Aegon, enzovoorts.
Alleen daarom al is het herlezen zo leuk.
Dat snapte ik nou weer wel meteenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
quote:De verborgen voorspelling. Iets wordt minimaal twee keer genoemd in totaal verschillende omstandigheden/context en bij herlezing kunnen oplettende lezers ontdekken dat ze het ‘hadden kunnen weten’.
Bijvoorbeeld: Jaime, zonder hand, vraagt zich af of hij met zijn andere hand Vargo Hoat zijn keel zal uitrukken.
In een heel andere context peinst Davos over zijn ontbrekende vingers, en concludeert hij dat hij zeker wel in staat is met die kapotte hand iemand te doden.
quote:Wat GRRM ook graag doet is de lezer op het verkeerde been zetten. Dingen melden die aanvankelijk op de meest logische manier opgevat worden, maar bij nader inzien twee tot drie andere betekenissen kunnen hebben.
Bijvoorbeeld Marillion, op een morgen ziet Sansa dat de hemelcel leeg is. Conclusie: de man is dood, eruit gerold, geëxecuteerd, iets van dien aard. Later komen er geruchten dat Marillion een Faceless Man is, dan ga je denken: er stond niet dat hij dood is, er stond alleen maar dat die cel leeg is.
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:59 schreef Wihakayda het volgende:
Misschien moet ik boek 5 maar eerst uitlezen, voordat ik hier roep dat ik het allemaal niet snap![]()
Heb er geen tijd voor momenteel, strax in juni is mn stage af; dan lees ik verder
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:01 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezen
quote:The greatest mistake we could make in these books, is to assume that a character is a non-important one. As we can see during the series, any quite unimportant looking person could suddenly turn into a very important character. On the other hand, characters that seem large and important, suddenly die in these books.
Ik heb nog meer dan drie maanden, dus zit niet veel consequenties aan vast. Sommige dingen hebben prioriteit.;)quote:
Volgens mij is Cold Hands veel en veel ouder dan Benjen. Ik denk dat hij zo een paar eeuw oud kan zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:12 schreef Angelof9 het volgende:
Is er nog iemand die denkt dat "cold hands" Benjen Stark is?
Vermistquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar wat is er dan met Benjen gebeurd? Ik houd het voorlopig op Cold Hands = Benjen
In principe staat dat ook zo in m'n OP.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:18 schreef Gwywen het volgende:
We zouden kunnen afspreken om dingen van boek 5 in spoilers te zetten, maar ik heb geen idee of daar draagvlak voor is.
quote:"I dreamt a wolf howling in the rain, but no one heard his grief," the dwarf woman was saying. "I dreamt such a clangor I thought my head might burst, drums and horns and pipes and screams, but the saddest sound was the little bells. I dreamt of a maid at a feast, with purple serpents in her hair, venom dripping from their fangs. And later I dreamt that maid again, slaying a savage giant in a castle built of snow." She turned her head sharply and smiled through the gloom, right at Arya. "You cannot hide from me, child. Come closer, now."
Als je de wikipedia van ASIOF doorbladert kom je een heel eind maar het staat wel bomvol met spoilers.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef Asskimo het volgende:
Weet iemand hoe/waar ik de Nederlandse namen naar het origineel kan herleiden??
Ja inderdaad, die kleur doet haar goedquote:
Vindt je? Dat ben ik dan niet met je eensquote:Op woensdag 25 april 2012 17:40 schreef Kirov het volgende:
Hij komt wel een stuk sympathieker over in de serie, in de boeken is het bijna een maniak
De enige reden waarom hij Arya bij zich hield was om haar te verpatsen voor losgeld?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:41 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Vindt je? Dat ben ik dan niet met je eensJuist door de boeken ben ik van hem gaan houden.
Vooral later met arya enzo
Nehhh geloof ik nietquote:Op woensdag 25 april 2012 17:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
De enige reden waarom hij Arya bij zich hield was om haar te verpatsen voor losgeld?
Volgens mij zijn ze daar in eerste instantie wel mee begonnen. Maar zag er uiteindelijk niet goed uit op tv. Iets in die trant.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:36 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die kleur doet haar goed![]()
Toch vind ik het jammer blijven dat ze haar ogen niet violet hebben gemaakt met kleurlenzen ofzo, was wel kewl geweest
Moar!quote:Op woensdag 25 april 2012 18:51 schreef Wihakayda het volgende:
Maar... maaar... we hebben haar boobies al gezien?
Stommerts
Dat bedoel ik!quote:
Dat zou best eens kunnen ja!quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:12 schreef Angelof9 het volgende:
Needle volgens mij. Dat ze die weer terug heeft?
Dat zou wel heel gemeen zijn, dan heb ik 5 minuten van mijn leven verspild met zoeken naar een spoiler die er niet isquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:13 schreef Bellatrix het volgende:
Of dat gezeik over spoilers is weer overdreven, kan ook.
De kleuren (zoals daar boven staat beschreven) is "by house or association".quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:03 schreef Zhenar het volgende:
Is het dat Hodor als Stark wordt aangemerkt?
Waarom zijn we er eigenlijk van overtuigd dat er een spoiler in het plaatje zit?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:13 schreef Bellatrix het volgende:
Of dat gezeik over spoilers is weer overdreven, kan ook.
Gwywen zei dat... Maar volgens mij zat ze te trollen, en met succesquote:Op zondag 29 april 2012 12:00 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Waarom zijn we er eigenlijk van overtuigd dat er een spoiler in het plaatje zit?
quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Naar aanleiding van de (Find Wally) zoektocht in het gewone topic naar de vermeende spoiler in dit plaatje:
Jaime Lannister draagt zijn zwaard aan de linkerkant van zijn lichaam en laat zijn linkerhand op de hilt van het zwaard rusten.
Uit de boeken weten we dat Jaime rechtshandig is, totdat....
Zou dat 'm zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of hij bedoelde gewoon de geblurde lul van Hodor ofzoquote:Op zondag 29 april 2012 12:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Gwywen zei dat... Maar volgens mij zat ze te trollen, en met succes
quote:Op zondag 29 april 2012 12:04 schreef Jacqie1986 het volgende:
[..]Dat is tot nu toe nog geen belangrijk karakterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
Mja als je een uitgebreide introductie in de serie krijgt ga je sowieso wel belangrijk worden.quote:Op zondag 29 april 2012 12:06 schreef Zhenar het volgende:
Het valt me trouwens nog mee dat er in het andere topic geen rel is uitgebroken omdat Brienne in het plaatje staat "en die dus nog belangrijk zal worden"
Hij hoort toch ook bij House Stark?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:03 schreef Zhenar het volgende:
Is het dat Hodor als Stark wordt aangemerkt?
Nee hij is (achter)kleinzoon van die oude verhalen vertellen, old nan ofzo.quote:
Volgens mij heb je hem in seizoen één tijdens een tournament al een keer zien vechten met een brandend zwaard, daarna alleen nog maar af en toe over verteld.quote:Op maandag 30 april 2012 13:41 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee hij is (achter)kleinzoon van die oude verhalen vertellen, old nan ofzo.
is thoros eigenlijk al in het verhaal voor genomen? Volgens mij alleen nog maar als verwijzing nl.
Dat ze niet mooi is om te zien helpt haar ook niet echt denk ikquote:Op maandag 30 april 2012 16:02 schreef Angelof9 het volgende:
Trouwens heb ik een pesthekel aan Asha/Yara! In het boek had ik helemaal geen hekel aan haar.
Ik meen me een hele korte scene te herinneren waar hij wel even aan bod kwam. Maar ik weet niet meer welke aflevering.quote:
QoT moet er in.voegt veel aan het verhaal.quote:Op maandag 30 april 2012 21:05 schreef Bellatrix het volgende:
Ik hoop dat de QoT erin blijft, maar ik denk het niet. Ze hebben Margaery ouder en wijzer gemaakt, misschien hebben ze nu geen QoT meer nodig. Zou wel jammer zijn aagezien ze geniaal is.
En Joffrey's dood lijkt me niet, is toch pas tweede helft van boek 3?
Ik ook. Hopelijk volgend seizoen. Ben benieuwd hoe ze het anders oplossen. Dat Bran met Osha naar het noorden gaat? Maar dan zit je weer met Rickon, ben benieuwd.quote:Op maandag 30 april 2012 23:09 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Meera en Jojen er niet inzitten
Was dat niet Loras in het harnas van Renly?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:42 schreef Angelof9 het volgende:
[...] dan de geest van Renly die de battle eindigt.
Volgens mij was het iemand uit Tarly's legerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Was dat niet Loras in het harnas van Renly?
------quote:Jhogo came, yet not alone. Behind him rode three queerly garbed strangers atop ugly humped creatures that dwarfed any horse.
They drew rein before the city gates, and looked up to see Dany on the wall above them. “Blood of my blood,” Jhogo called, “I have been to the great city Qarth, and returned with three who would look on you with their own eyes.”
Dany stared down at the strangers. “Here I stand. Look, if that is your pleasure . . . but first tell me your names.”
The pale man with the blue lips replied in guttural Dothraki, “I am Pyat Pree, the great warlock.”
The bald man with the jewels in his nose answered in the Valyrian of the Free Cities, “I am Xaro Xhoan Daxos of the Thirteen, a merchant prince of Qarth.”
The woman in the lacquered wooden mask said in the Common Tongue of the Seven Kingdoms, “I am Quaithe of the Shadow. We come seeking dragons.”
“Seek no more,” Daenerys Targaryen told them. “You have found them.”
quote:Last of the three seekers to depart was Quaithe the shadowbinder. From her Dany received only a warning. “Beware,” the woman in the red lacquer mask said.
“Of whom?”
“Of all. They shall come day and night to see the wonder that has been born again into the world, and when they see they shall lust. For dragons are fire made flesh, and fire is power.”
When Quaithe too was gone, Ser Jorah said, “She speaks truly, my queen . . . though I like her no more than the others.”
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef planethugo het volgende:
vorig seizoen was het toch ook zo dat sommige verhalen een paar afleveringen nauwelijks voorkwamen. Vind eigenlijk alle verhalen wel interessant. Al gaat het me wel wat te langzaam![]()
Hoop toch dat we de khaleesi nog dit seizoen in Kings Landing te zien krijgen, eigenlijk is ze al vanaf het begin van de serie het overleven zonder dat er echt schot in de zaak komt.
maar afgaande op de promoWat schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
Zijn broer Garlan dacht ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Was dat niet Loras in het harnas van Renly?
Moest ik ook al wel om grinnikenquote:
SPOILER: over de promo voor afl.6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Denk ook niet dat ze de Unsullied naar voren schuiven, maar wel dat ze Xaro's geheime schat gaan gebruiken om Dany in één klap super rijk te maken, wat misschien een meer logische verklaring is voor haar rise to power dan haar zogenaamde sluwe zwendeltruuk als de de Unsullied koopt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:14 schreef Angelof9 het volgende:
Dany's hele verhaallijn is natuurlijk oersaai. Die aankoop van de Unsullied vond ik eigenlijk het meest interessante aan haar, hoewel het wel redelijk "out of character" was. Maar da's toch pas boek 3? En nadat ze Selmy heeft ontmoet en een tijdje op een boot heeft gezeten etc. Lijkt me niet dat dat nu al gaat gebeuren.
quote:Alles is mogelijk. Ik gok overigens op een slot met een immens gevecht tussen alle clans en uiteindelijk zullen de Tygarians of Starks winnen. Ik gok op de Starks
Zo naïefquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:54 schreef Klauz het volgende:
Ik denk dat Daenarys een verbond gaat sluiten met die Greyjoys ... ze heeft geen goede relaties met Starks, Lannisters en Baratheons ... dan zijn de Greyjoys een logische keuze ...
Of een nieuw huis dat nog niet op het toneel is verschenen.
Dany? Dood?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:04 schreef Kirov het volgende:
Ik kan niet wachten op de anticlimax als Daenery en Jon sterven
SPOILER: einde Dance with DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Wihakayda op 02-05-2012 16:14:20 ]Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:08 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Dany? Dood?Ze leeft nog wel ja maar Martin kennende sterft ze een pijnlijke dood voordat ze ook maar in de buurt van Westeros komt.SPOILER: einde Dance with DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
Hey, ik dacht ook dat de Starks uiteindelijk zouden winnenquote:
Het kan nog! Zodra Jon weer tot leven is verwekt is zijn eed jegens The Nightwatch niet meer geldig en kan hij eindelijk zijn claim op Het Noorden en de ijzeren troon laten gelden want R + L = Jquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:59 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hey, ik dacht ook dat de Starks uiteindelijk zouden winnenTot ik halverwege boek 3 zat. Toen had ik echt zoiets van
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |