Voor mij is die theorie 99% zeker, van R+L=Jquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef lunapuella het volgende:
Syrio = Jaqen is een populaire theorie inderdaad. Ik weet niet of ik 'm geloof, maar het zou wel tof zijn, want ik zou Syrio graag nog terug zien.
En nu we het toch over populaire theorieën hebben - nog aanhangers van L + R = J hier?
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Voor mij is die theorie 99% zeker, van R+L=J
Alles wijst ernaar.
Ja ik was er ook echt niet achter gekomen zonder internet hoor. Maar er zijn verschillende topics overquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkIk zat meer te denken dat het een red herring van GRRM was en Jon's moeder gewoon een doodnormale vrouw, die 'Wylla' was.
Overigens is nog steeds niet bekend wat er precies met de Tower of Joy aan de hand was. Zijn daar al theorieën over?
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:07 schreef MAHL het volgende:
Kwam op dat forum deze speculatieve kaart tegen, leuk om te zien
Zou Dany nog naar Asshai gaan of niet, gelet op het advies van Quaithe?
Dingen die tot deze theorie leiden:quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat dan zoal? Ik was er nooit bij gekomen tot ik er hier over las eigenlijkIk zat meer te denken dat het een red herring van GRRM was en Jon's moeder gewoon een doodnormale vrouw, die 'Wylla' was.
[..]
Ja zoiets. Dus misschien gaat ze nog de wereld rondquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.![]()
Maar wat was dat advies? Dat van ''om naar het westen te gaan moet je eerst naar het oosten gaan?''
Ja. Dus als ze helemaal naar het oosten gaat, naar Asshai, en vanuit die kant de oceaan verder oversteekt, komt ze vanzelf weer in het westen aan, bij een plek waar niemand het verwachtquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als ze dat doet bereikt ze Westeros nooit meer.![]()
Maar wat was dat advies? Dat van ''om naar het westen te gaan moet je eerst naar het oosten gaan?''
Dat was niet de Damphair, HBO heeft verklaard dat dit gewoon een 'random' priest was. (Al ziet hij er idd uit als de Damphairquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:14 schreef .aeon het volgende:
En de damphair is precies zoals ik me had voorgesteld!
Aah ja, dat zou goed eens kunnen ja.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ja. Dus als ze helemaal naar het oosten gaat, naar Asshai, en vanuit die kant de oceaan verder oversteekt, komt ze vanzelf weer in het westen aan, bij een plek waar niemand het verwachtLannisport/Casterly Rock misschien?
Vond die stukken ook wel leuk, maar als er iets geschrapt moest worden zou dit toch wel het eerste zijn ja. Ze kunnen Arya, Gendry en Hot Pie nog laten rondzwerven in seizoen 3 hequote:Op dinsdag 17 april 2012 21:32 schreef Nagil het volgende:
Dit was de eerste keer in een aflevering dat ik dacht: godver ze halen een van m'n favoriete stukken eruit. Arya's reis met Lommy, Gendry en Hot Pie (en Weasel) was mijn favoriete deel in boek 2, en uit aflevering 2 zag je dat die acteurs ontzettend goede chemie hebben. Hopelijk krijgen ze nog wat scenes samen, want dit gaat wel erg snel zo. Ik snap dat er dingen moeten worden opgeofferd, baal er alleen van dat dit het moest zijn. Vond het verder ook de minste aflevering van seizoen 2.
Plus:quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:19 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dingen die tot deze theorie leiden:
- Ned Stark is veel te honorable om een bastard te verwekken als hij net getrouwd is. Mogelijk liegt hij daarover om een nog veel "gruwelijkere" waarheid te bedekken.
- Lyanna heeft al stervende Ned gevraagd om een geheim te bewaren. Even later kwam hij thuis met Jon.
- Rhaegar was verliefd op Lyanna en heeft haar ontvoerd. Kans is groot dat ze, al dan niet met wederzijdse instemming (het is me nog niet helemaal duidelijk of de liefde al dan niet wederzijds was, ondanks de ontvoering), van bil zijn gegaan, met de mogelijke gevolgen van dien.
- Robert merkt op dat hij die Wylla van Ned nooit gezien heeft.
Meer kan ik zo snel niet bedenken.
Wist ik nog niet, neequote:Op dinsdag 17 april 2012 21:40 schreef Bellatrix het volgende:
Ik hoorde trouwens dat ze Arya niet Roose laten dienen in Harrenhal maar Tywin. Of was dit al bekend.
ja daarom is het zo jammer dat dat hele stuk is weggelaten, heel die bende is ontzettend goed gecast. Was het trouwens niet Lommy die in de boeken constant "I Yield, I yield!" riep?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:38 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vond die stukken ook wel leuk, maar als er iets geschrapt moest worden zou dit toch wel het eerste zijn ja. Ze kunnen Arya, Gendry en Hot Pie nog laten rondzwerven in seizoen 3 he![]()
Hot Pie is trouwens perfect neergezet'I yield! I yield!'
Ik zag hem in een video naast Robb lopen, dus ik denk dat ze hem al meteen bij Robb's kamp voegen. Het is een tijdje geleden dat ik het boek heb gelezen, dus heb geen idee hoe dit gaat werken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wist ik nog niet, neeMaar Roose was al wel gecast, ben benieuwd wat ze dan met hem gaan doen. Hem gewoon Harrenhal in laten nemen, en in de chaos Arya & co laten ontsnappen?
Dat was in het boek toch ook zo? Tywin peert hem, laat geloof ik Amory Lorch en de Brave Companions achter om de boel te bewaken, maar de Brave Companions hebben een onderonsje met Roose die vervolgens de boel overneemt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:48 schreef Nagil het volgende:
Hmm, voor mij is het ook een tijdje geleden. Maar ik denk dat Arya gewoon scene's met Tywin krijgt omdat hij anders nauwelijks in beeld is dit seizoen. Waarschijnlijk peert hij hem later en dan neemt Roose het kasteel in.
Daar wacht ik ook nogsteeds op! :p @boek 5quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Saavedra het volgende:
[. arya die syrio nog tegenkomt blabla.]
Zulke reacties in het andere topic![]()
![]()
Naïefjes
Waarschijnlijk met wat extra make-up/prosthetics voor Peter Dinklage, maar verwacht niet dat het zo afzichtelijk zal zijn als in het boek beschreven.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:09 schreef Wihakayda het volgende:
Wat ik me ook afvraag, is hoe ze het gaan oplossen met Therions gezicht ná de battle van Blackwater (geloof ik?)
nee inderdaad, lijkt me voor Peter ook niet leuk om de rest van de serie als een mismaakt monster rond te lopenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met wat extra make-up/prosthetics voor Peter Dinklage, maar verwacht niet dat het zo afzichtelijk zal zijn als in het boek beschreven.
Neuh dat niet idd, maar voor zijn karakter is wel vrij karakteristiek (duhhquote:Op woensdag 18 april 2012 18:30 schreef MAHL het volgende:
Of ze zullen het gewoon achterwege laten, echt extreem belangrijk is het in de boeken nou ook weer niet.
Ohohohoh! Had ik nog helemaal niet bedacht en ik me maar de hele tijd afvragen wie de derde drakenrijder zou zijn... Maar wacht even, dat kan dan eigenlijk weer niet, want hij heeft zijn hand verbrand!quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:19 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dingen die tot deze theorie leiden:
- Ned Stark is veel te honorable om een bastard te verwekken als hij net getrouwd is. Mogelijk liegt hij daarover om een nog veel "gruwelijkere" waarheid te bedekken.
- Lyanna heeft al stervende Ned gevraagd om een geheim te bewaren. Even later kwam hij thuis met Jon.
- Rhaegar was verliefd op Lyanna en heeft haar ontvoerd. Kans is groot dat ze, al dan niet met wederzijdse instemming (het is me nog niet helemaal duidelijk of de liefde al dan niet wederzijds was, ondanks de ontvoering), van bil zijn gegaan, met de mogelijke gevolgen van dien.
- Robert merkt op dat hij die Wylla van Ned nooit gezien heeft.
Meer kan ik zo snel niet bedenken.
Mmm, interessant punt. Jon lijkt me niet, zoals Viserys, "not a true dragon". Ben benieuwd of en hoe dat opgelost gaat worden.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ohohohoh! Had ik nog helemaal niet bedacht en ik me maar de hele tijd afvragen wie de derde drakenrijder zou zijn... Maar wacht even, dat kan dan eigenlijk weer niet, want hij heeft zijn hand verbrand!
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht: shadowbabies, ik vraag me af hoe ze dat boottripje en het gebrek aan Storm's End in de serie gaan oplossen. Zal Renly nu al het loodje leggen?
Dit bracht mij ook behoorlijk in de verwarring. Of ze slaan de siege van Storms End over.quote:Op maandag 23 april 2012 22:34 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik niet begrijp, is waarom Davos met zijn bootje een tunnel in moet varen en een hek tegenkomt. Ze zitten toch nog bij dat kamp van Renly, niet bij Storm's End (zoals in het boek)? Of heb ik het stuk gemist waarin dat wordt uitgelegd in de serie?
Haha, ja dat bedoelde ik. Heb geëditquote:Op maandag 23 april 2012 22:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dit bracht mij ook behoorlijk in de verwarring. Of ze slaan de siege van Storms End over.
Je bedoeld Petyr in plaats van Renly toch met die liefde?
Volgens mij in een weiland bij Storms End.quote:Op maandag 23 april 2012 22:39 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Haha, ja dat bedoelde ik. Heb geëdit
Maar over Storm's End... als ze die siege overslaan, waar waren Davos en Mel dan doorheen aan het varen? Renly was toch ergens in een weiland aan het kamperen?
Ja, het gaat ook allemaal nog iets te snel. Ben daarom ook blij dat boek 3 wordt opgesplitst, zodat de makers rustig de tijd kunnen nemen om personages te introduceren/verkennen en het plot laten doorgaan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gezien het aantal foute aannames en het massaal door elkaar halen van karakters in het reguliere topic, valt me op dat flink wat serie kijkers het niet meer kunnen volgen.
Maar godbetert dat je als boeklezer iets uitlegtquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gezien het aantal foute aannames en het massaal door elkaar halen van karakters in het reguliere topic, valt me op dat flink wat serie kijkers het niet meer kunnen volgen.
Ja ik! Alleen wist ik niet van de theorie af en had ik zelf het verband al gelegd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef lunapuella het volgende:
Syrio = Jaqen is een populaire theorie inderdaad. Ik weet niet of ik 'm geloof, maar het zou wel tof zijn, want ik zou Syrio graag nog terug zien.
En nu we het toch over populaire theorieën hebben - nog aanhangers van L + R = J hier?
Het valt in deel 25 gelukkig heel erg mee met het gezeik over spoilers.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:16 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar godbetert dat je als boeklezer iets uitlegt![]()
Ik durf niet eens meer te posten in dat topic
quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aan wat voor hints, rode haringen en tussen-de-regels-door-geschreven boodschappen moet ik dan denken Gwywen? Kan je voorbeelden geven, of heb je een linkje naar een ASOIAF topic?
Dat bijvoorbeeldquote:
Die kreeg ik pas bij de tweede keer dat ik het boek las doorquote:
Manderly voert twee Freys aan Bolton(?) en zijn hele gevolg door die twee Freys in een taart te verwerken. Staat in het laatste boek dacht ik.quote:
Dat werd toch heel duidelijk uitgelegd in de boeken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef Gwywen het volgende:
En de zanger Abel is Mance Rayder, en de naam is weer een anagram van Bael (the bard).
Ik kon vannacht niet slapen en ik had net de laatste aflevering van GoT gezien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben een trouw aanhanger van de R+L=J theorie, maar zonder het ASOIAF forum was ik daar echt nóóit achter gekomen. Pas toen ik op dat forum rond begon te neuzen ontdekte ik dat het boek wemelt van de hints, rode haringen en tussen-de-regels-door-geschreven boodschappen.
Daarna ging ik herlezen en toen vond ik het pas écht geweldige boeken, want bij elke herlees ontdek je meer, en het is super om iets door te hebben voor je erover gelezen hebt op internet.
Die had ik ook meteen gezienquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door.
Daar weet ik allemaal nix vanquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat van Abel meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
Of dat die ene maester uit Oldtown haar heeft gekend, en dingen over de Mummer's Dragon en de (zogenaamde?) prins Aegon, enzovoorts.
Alleen daarom al is het herlezen zo leuk.
Dat snapte ik nou weer wel meteenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
quote:De verborgen voorspelling. Iets wordt minimaal twee keer genoemd in totaal verschillende omstandigheden/context en bij herlezing kunnen oplettende lezers ontdekken dat ze het ‘hadden kunnen weten’.
Bijvoorbeeld: Jaime, zonder hand, vraagt zich af of hij met zijn andere hand Vargo Hoat zijn keel zal uitrukken.
In een heel andere context peinst Davos over zijn ontbrekende vingers, en concludeert hij dat hij zeker wel in staat is met die kapotte hand iemand te doden.
quote:Wat GRRM ook graag doet is de lezer op het verkeerde been zetten. Dingen melden die aanvankelijk op de meest logische manier opgevat worden, maar bij nader inzien twee tot drie andere betekenissen kunnen hebben.
Bijvoorbeeld Marillion, op een morgen ziet Sansa dat de hemelcel leeg is. Conclusie: de man is dood, eruit gerold, geëxecuteerd, iets van dien aard. Later komen er geruchten dat Marillion een Faceless Man is, dan ga je denken: er stond niet dat hij dood is, er stond alleen maar dat die cel leeg is.
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:59 schreef Wihakayda het volgende:
Misschien moet ik boek 5 maar eerst uitlezen, voordat ik hier roep dat ik het allemaal niet snap![]()
Heb er geen tijd voor momenteel, strax in juni is mn stage af; dan lees ik verder
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:01 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezen
quote:The greatest mistake we could make in these books, is to assume that a character is a non-important one. As we can see during the series, any quite unimportant looking person could suddenly turn into a very important character. On the other hand, characters that seem large and important, suddenly die in these books.
Ik heb nog meer dan drie maanden, dus zit niet veel consequenties aan vast. Sommige dingen hebben prioriteit.;)quote:
Volgens mij is Cold Hands veel en veel ouder dan Benjen. Ik denk dat hij zo een paar eeuw oud kan zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:12 schreef Angelof9 het volgende:
Is er nog iemand die denkt dat "cold hands" Benjen Stark is?
Vermistquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar wat is er dan met Benjen gebeurd? Ik houd het voorlopig op Cold Hands = Benjen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |