Uitslag kwalificatiequote:Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.800 1:25.626 1:24.922 14
2 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.832 1:25.663 1:25.074 15
3 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.498 1:25.845 1:25.302 21
4 7 Michael Schumacher Mercedes 1:26.586 1:25.571 1:25.336 18
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:27.117 1:26.297 1:25.651 17
6 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:26.773 1:25.982 1:25.668 18
7 8 Nico Rosberg Mercedes 1:26.763 1:25.469 1:25.686 16
8 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.803 1:26.206 1:25.908 20
9 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:27.464 1:26.314 1:26.451 18
10 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.024 1:26.319 No time 16
11 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:26.493 1:26.429 12
12 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.688 1:26.494 12
13 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:26.182 1:26.590 12
14 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:27.004 1:26.663 16
15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:27.469 1:27.086 16
16 6 Felipe Massa Ferrari 1:27.633 1:27.497 16
17 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:26.596 11
18 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:27.758 9
19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:28.679 7
20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:29.018 8
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:30.923 10
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:31.670 9
DNQ 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:33.495 6
DNQ 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:33.643 6
Q1 107% Time 1:32.214
quote:Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.800 1:25.626 1:24.922 14
2 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.832 1:25.663 1:25.074 15
3 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.498 1:25.845 1:25.302 21
4 7 Michael Schumacher Mercedes 1:26.586 1:25.571 1:25.336 18
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:27.117 1:26.297 1:25.651 17
6 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:26.773 1:25.982 1:25.668 18
7 8 Nico Rosberg Mercedes 1:26.763 1:25.469 1:25.686 16
8 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.803 1:26.206 1:25.908 20
9 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:27.464 1:26.314 1:26.451 18
10 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.024 1:26.319 No time 16
11 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:26.493 1:26.429 12
12 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.688 1:26.494 12
13 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:26.182 1:26.590 12
14 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:27.004 1:26.663 16
15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:27.469 1:27.086 16
16 6 Felipe Massa Ferrari 1:27.633 1:27.497 16
17 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:26.596 11
18 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:27.758 9
19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:28.679 7
20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:29.018 8
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:30.923 10
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:31.670 9
DNQ 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:33.495 6
DNQ 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:33.643 6
Q1 107% Time 1:32.214
dat horen we later vandaag van de stewardsquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:42 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Mag HRT meedoen? Of houden ze gewoon vast aan de 107%-regel? Dat laatste lijkt me meer dan terecht.
Ze zitten niet eens in de buurtquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
HRT heeft nooit laten zien de tijd van 1:32.214 te kunnen halen. Dus verwacht ik ze ook niet in de race.
Niet meer als terecht natuurlijk. Wat heb je anders aan die regel.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
HRT heeft nooit laten zien de tijd van 1:32.214 te kunnen halen. Dus verwacht ik ze ook niet in de race.
Inderdaad. Dat zal ze leren, beetje liggen fluimen daar, de kantjes ervan aflopen en om 10 voor 5 staan ze al met hun jas aan bij de uitgang.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Ik hoop ook dat de HRT's niet mogen racen, levensgevaarlijke chicanes.
Meteen een wake-up call dat ze is wat meer hun best moeten doen.
hoeveel wedstrijden heeft Red Bull gewonnen voordat Vettel naar Red Bull kwam?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:52 schreef kepler het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Vettel morgen, hij heeft nu een keer niet de snelste wagen. Ik verwacht dat hij het wel goed zal doen, maar nu is zijn kans om te bewijzen dat hij echt een goede coureur is
Wanneer kwam Newey naar het team?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:54 schreef tjuppi het volgende:
[..]
hoeveel wedstrijden heeft Red Bull gewonnen voordat Vettel naar Red Bull kwam?
Hoelang heeft Newey nodig gehad om een degelijke basis te leggen voor een competitieve wagen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:54 schreef tjuppi het volgende:
[..]
hoeveel wedstrijden heeft Red Bull gewonnen voordat Vettel naar Red Bull kwam?
GMTAquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wanneer kwam Newey naar het team?
RBR komt nog wel terugquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:58 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat wel jammer is dat McLaren de nieuwe Red Bull van 2011 lijkt. Dat wil zeggen onverslaanbaar, had gehoopt dat de concurrentie om pole wat dichter bij mekaar zit. Mercedes zit toch een paar tiende van een seconde qua snelheid van de McLarens af. Dat is veel in F1 termen. Jammer
Yep. Maar gebleken is de afgelopen jaren dat het gat dan pas te laat gedicht gaat worden. Zie McLaren vorig jaarquote:
Laten we eerst de volgende GP afwachten, ik denk dat RBR op aero circuits net als vorig jaar veel beter uit de verf komt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:02 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Yep. Maar gebleken is de afgelopen jaren dat het gat dan pas te laat gedicht gaat worden. Zie McLaren vorig jaar.
Neuh, die paar tienden kunnen op een ander circuit weer foetsie zijn, terwijl het er ook nog qua racepace heel anders uit kan zien. Naar beide kanten uiteraard, maar met wat uitvogelen tov het eerste weekend kan dat verschil zomaar weg zijn. Bovendien was de Red Bull vorig jaar absoluut niet onverslaanbaar, alleen haalde Vettel er het maximale uit en liet McLaren dat na.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:58 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat wel jammer is dat McLaren de nieuwe Red Bull van 2011 lijkt. Dat wil zeggen onverslaanbaar, had gehoopt dat de concurrentie om pole wat dichter bij mekaar zit. Mercedes zit toch een paar tiende van een seconde qua snelheid van de McLarens af. Dat is veel in F1 termen. Jammer
Kom je weer met die onzin dat Vettel superieur is, dat hebben we vandaag gezien.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, die paar tienden kunnen op een ander circuit weer foetsie zijn, terwijl het er ook nog qua racepace heel anders uit kan zien. Naar beide kanten uiteraard, maar met wat uitvogelen tov het eerste weekend kan dat verschil zomaar weg zijn. Bovendien was de Red Bull vorig jaar absoluut niet onverslaanbaar, alleen haalde Vettel er het maximale uit en liet McLaren dat na.
Wat een onzin. Vorig jaar waren er 14 poles voor meneer Vettel. Het was gewoon een dominant seizoen met overmacht gewonnen door de Duitser. Dat jij dit niet inziet is vrij uhm dom.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, die paar tienden kunnen op een ander circuit weer foetsie zijn, terwijl het er ook nog qua racepace heel anders uit kan zien. Naar beide kanten uiteraard, maar met wat uitvogelen tov het eerste weekend kan dat verschil zomaar weg zijn. Bovendien was de Red Bull vorig jaar absoluut niet onverslaanbaar, alleen haalde Vettel er het maximale uit en liet McLaren dat na.
Door de Duitser ja, de overmacht van Webber over Button viel nogal mee, om het zacht uit te drukken. De RBR had een voordeel in de kwalificatie, met name in het eerste deel van het seizoen, maar in de race lag het veel dichter bij elkaar terwijl naar het einde toe de McLaren vaak sneller was, dat is vanuit McLaren ook toegegeven overigens. Kijk naar Webber en Button en je hebt de verhoudingen tussen de auto's.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vorig jaar waren er 14 poles voor meneer Vettel. Het was gewoon een dominant seizoen met overmacht gewonnen door de Duitser. Dat jij dit niet inziet is vrij uhm dom.
Uitslag kwalificatie er lekker ingegooid en de reminder eruitquote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:40 schreef Mickeys het volgende:
Reminder mag wel uit de OP. Tijd is reeds verstreken tenzij het pas voor volgend jaar geldt. Dan win ik m zeker
quote:Perez vijf plaatsen achteruit op de startopstelling
Sauber-coureur Sergio Perez heeft vijf startplaatsen straf gekregen omdat zijn team na de kwalificatie besloten heeft zijn versnellingsbak te vervangen.
Perez had zich als zeventiende gekwalificeerd voor de Australische Grand Prix, nadat hij in de tweede sessie geen tijd kon rijden wegens een versnellingsbakprobleem. De Mexicaan zal de seizoensopener nu van de laatste plek moeten beginnen.
Aussie is best wel een aero circuit?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Laten we eerst de volgende GP afwachten, ik denk dat RBR op aero circuits net als vorig jaar veel beter uit de verf komt.
Tractie is hier veel belangrijker, circuit bestaat voornamelijk uit korte chicanes.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aussie is best wel een aero circuit?
Vind ik ook wel prettig, verwacht volgende week wel meer van de MERCSquote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:09 schreef Stiggie het volgende:
In de free practice bleek dat de mercedes voor de race ook erg goede snelheid heeft. Daarbij is schumi ijzersterk in de race.... belooft een gave race te worden met hopelijk het eerste podium voor msc!
Eindelijk is geen Red Bull's vooraan! Verademing
Ohja, nu je het zegt. Maar ook daar was RB altijd zwaar superieur.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Tractie is hier veel belangrijker, circuit bestaat voornamelijk uit korte chicanes.
Mee eensquote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:21 schreef King_Merc het volgende:
TT moet zijn Kimi en Ferrari falen...
Ik wist het ook niet, kom net thuis en de tv stond nog op bbc toen ik hem aanzette...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Goed dat je het even meldt dat er iets op de BBC is, wist ik helemaal niet![]()
Verdomme, en ik wilde net gaan klussen
Niet fijn voor de mannen, maar regels zijn regels.quote:HRT kan inpakken - geen toestemming om te racen
Het Spaanse HRT-team kan haar spullen gaan opruimen, inpakken en direct door naar Maleisië. De stewards in Australië hebben het verzoek om toch deel te kunnen nemen, na buiten de 107% te hebben gekwalificeerd, afgewezen.
"De stewards hebben alle relevante informatie bekeken en op basis hiervan besloten beide wagens niet te laten deelnemen aan de eerste race van het seizoen, volgens artikel 36.1 uit het sportief reglement van de FIA voor de Formule 1", zo is de lezing van de stewards in Australië. Vorig jaar mistte HRT ook al de eerste race van het seizoen.
Dat snap ik ook niet, je zou denken dat dit weinig met kostenbesparing te maken heeft en dat er meer achter het BBC/Sky verhaal zit.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is nu weer niet snap aan de BBC, nu lopen ze daar dus met 2 man in de pits voor presentatie. Zullen nog wel 'n stuk of 3 camera/geluidmensen bijlopen, en nog 1 of 2 man voor de communicatie met Engeland.
Waarom hebben ze dan de uitzendingen voor de helft verkocht als ze de hele mik toch nog uitzenden met 'n team op locatieDacht dat ze de races welke ze niet live uitzenden ook niet aanwezig zouden zijn.
Had dan de helft van het team op locatie gedaan, elke race dan. Zo te zien gaat dat dus ook![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |