Dat glas in je bak? Das zuur....quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:54 schreef Messina het volgende:
Gutverdegutver
Springt een TLbalk boven m'n bak stuk. Lekker :s
Aanvaarden dat je vissen geen bestuurbare Sims zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:05 schreef Saninl het volgende:
M'n zandstrandje is al wel flink vernaggeld door de bewoners?! haha
Iemand tips?
Planten er gauw uit! en flinke waterwissel, iets van 30%. Drie dagen in een emmer water laten staan! En zitten er nog loodjes of schuim omheen? dat moet er ook sowieso af!quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:56 schreef Rabieluh het volgende:
Heel fijn, berg nieuwe planten gehaald, wat snelgroeiers, halve dag in een bak water laten staan, water verversen, dingen paar keer uitspoelen, blijkbaar was dat niet genoeg want opeens zijn al m'n crystal red garnalen dood...
Ook m'n waaierhand garnalen zijn heel apatisch op het moment en heb geen idee of ze het gaan overleven.
Blijkbaar zat daar dus anti slakken spul in die planten of een ander bestrijdingsmiddel, heel fijn.
godver
Heb zelfs bijna 60% vervangen (bron daarvoor kwam van een ander forum waar soortgelijke problemen werden besproken).quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:59 schreef Twinky het volgende:
[..]
Planten er gauw uit! en flinke waterwissel, iets van 30%. Drie dagen in een emmer water laten staan! En zitten er nog loodjes of schuim omheen? dat moet er ook sowieso af!
Mooi kut zegquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Heb zelfs bijna 60% vervangen (bron daarvoor kwam van een ander forum waar soortgelijke problemen werden besproken).
Planten meteen eruit, die zitten nu in een emmer.
Damn hier baal ik van, hoop echt niet dat m'n waaierhand garnalen eraan gaan.
Is dit ook in een aquarium speciaalzaak te kopen? Want ga ik er meteen om.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep, VFM help inderdaad soms nog wel..
Sterkte Rabieluh
Heb je ze online gekocht of bij een winkel?
Thx voor 't aanbod. Net besteld bij die site. Denk dat ik vanavond of morgen nogmaals een hoeveelheid water ga vervangen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:26 schreef Twinky het volgende:
Ja dan toch wel even een kanttekeningik heb dit er nu bij mijzelf 2x ingemikt, merk niet veel verschil maar mijn bakje loopt erg lekker en mijn beestjes zijn niet zo fragiel als je cr's en wappers...
als je in Utrecht woont mag je zelfs een beetje komen halen hoor.
Geef eens wat meer informatie? wat voor bakje heb je, wat zit erin?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat ik toch maar een binnenfilter in m'n aquariumpje ga hangen.
Hij is weliswaar maar 15L, maar hing net 't filter van m'n zusje erin (na hem schoongemaakt te hebben) en er kwam toch aardig wat troep tussen de steentjes vandaan.
Ik stel de vraag gewoon nog een keer, geen antwoord gekregen de vorige keer.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gaaf
Hoe groot is die bak?
Ik vind die Malawi's altijd wel een mooi karakter hebben. Zoals ze naar je kijken enzo
Het is een rechthoekig 15L aquarium, met een aantal guppen, kalksteen en 2 planten.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:55 schreef Twinky het volgende:
[..]
Geef eens wat meer informatie? wat voor bakje heb je, wat zit erin?
In een fatsoenlijk aquarium (dus niet een goudvissenkom) hoort eigenlijk altijd wel een filter te zitten enzo.
Dit spul werkt super voor het helder krijgen en houden van de bak!quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:08 schreef Twinky het volgende:
wat ook nog wel eens wil helpen zijn van die bacteriespulletjes uit een flesje, zoals dit: http://www.zooplus.nl/sho(...)ring/easy_life/28876
vloeibaar filterspul ofzo. maar dat moet je dan wel eerder al hebben gebruikt, zodat het niet erger wordt
Weet je hoe dat komt, easy life is gemaakt van gemalen zeoliet, als je dus je bak altijd helder wilt hebben gebruik dan zeoliet. Als het zeoliet helemaal "volgezogen" is met nitraat en fosfaat. Spoel het zeoliet dan om met zoutwater, dan laat hij al het nitraat en fosfaat los en kun je het weer gebruiken !quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef masterblaster het volgende:
[..]
Dit spul werkt super voor het helder krijgen en houden van de bak!
Daar hoort toch echt een verwarmingkje (verwarminkje?) en een filtertje in...quote:Op woensdag 18 april 2012 13:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is een rechthoekig 15L aquarium, met een aantal guppen, kalksteen en 2 planten.
[ afbeelding ]
Say hello:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb inderdaad vandaag besloten dat deze erin moet komen.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Daar hoort toch echt een verwarmingkje (verwarminkje?) en een filtertje in...
Het schommelt toch best wel tussen overdag en 's nachts. Vissen vinden, ook al is het een wat lagere dan tropisch-temperatuur, een stabiele temperatuur wel prettig.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb inderdaad vandaag besloten dat deze erin moet komen.
Verwarming hoeft op zich niet. Het water is altijd rond de 20-21 graden.
Ik zal mijn thermometer er nog eens een dagje in laten hangen, deze heeft max. en min. temperatuur aan.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het schommelt toch best wel tussen overdag en 's nachts. Vissen vinden, ook al is het een wat lagere dan tropisch-temperatuur, een stabiele temperatuur wel prettig.
Winkel, namelijk Overvecht in Breda. Daar hebben ze en enorme afdeling voor aquaria en koi-karpers. Ze verkopen daar ook geregeld garnalen en kreeftjes en dergelijke, niet dat ik ze daar zou halen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik doelde eigenlijk meer of je die nieuwe planten bij een winkel of online besteld had..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |