abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:06:43 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109389066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb heel even het begin van de toespraak van Bart Peeters gezien, en vroeg me vooral af waarom vóórdat de familieleden en vrienden welkom werden geheten de koninklijke families en afgezanten van instanties en regeringen welkom werden geheten. Natuurlijk vind ik het prima en goed dat ze er zijn geweest, maar toch zou ik bij het 'welkomstwoord' in deze schijt hebben aan 'etiquette' en het vooral over de familie en vrienden van deze mensen hebben :@
Zoiets is alleen niet een geval van 'etiquette' maar van 'protocol' en daar valt niet makkelijk van af te wijken, zelfs niet in zulke gevallen.
Heel achterlijk en ouderwets helaas...
pi_109389108
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:00 schreef Doodloper het volgende:

ja ik ook :o terwijl ik er persoonlijk echt helemaal niets mee te maken heb, en toch raakt het me zo diep...
Ik vroeg me ook af waarom ik niet ga huilen als een bus kindjes in India in een ravijn rijdt. Dat is toch ook heel erg 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:12:11 #203
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109389239
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:05 schreef Kikkeren het volgende:

[..]

Welke bedoel je precies?
Deze:

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vroeg me ook af waarom ik niet ga huilen als een bus kindjes in India in een ravijn rijdt. Dat is toch ook heel erg 8)7
True, ik vond het van mezelf ook hypocriet.
Komt denk toch omdat je dit echt volgt en het 'dichtbij' is; je hoort de verhalen van de papa's en mama's en die hele sfeer maakt je gewoon verdrietig..
We zullen zien, zei de blinde.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 15:31:10 #204
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109389835
quote:
17s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Doodloper het volgende:
Dat koor vond ik overigens wel érg mooi, echt een goed koor voor deze gelegenheid.
Dat is Scala. Belgische trots met wereldwijde faam, hebben al veel mooie rocknummers in een klassiek jasje gebracht.

Hebben voor de film The Social Network ook Creep gezongen:

Are you fokking to me?
pi_109389990
Wat ik me trouwens net afvroeg, misschien raar maar toch:
Zaten er geen Moslims bij de overleden kinderen?
Die moeten toch zo snel mogelijk begraven worden? Hoe is dat dan gebeurd?
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:40:21 #206
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109390180
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:12 schreef Doodloper het volgende:

[..]

[..]

True, ik vond het van mezelf ook hypocriet.
Komt denk toch omdat je dit echt volgt en het 'dichtbij' is; je hoort de verhalen van de papa's en mama's en die hele sfeer maakt je gewoon verdrietig..
Ik heb alleen een beetje moeten huilen bij de verhalen van de familie, dat was de eerste keer verder niet gedaan dus dat zegt ook al wat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:47:16 #207
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109390392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:35 schreef Kikkeren het volgende:
Iedereen zal naar wens van de familie begraven worden, indien een geloof vereist dat je binnen x aantal uur/dagen na overlijden begraven moet zijn dan zal dat ook gebeurt zijn. Althans, zolang de lichamen vrijgegeven zijn.

Is overigens niet alleen bij Moslims zo, ook andere geloven hebben zulke regels
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 17:55:06 #208
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109394683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:35 schreef Kikkeren het volgende:
Ik weet het niet van Heverlee. Maar ik ken alle namen van de Lommelse kindjes en van de meesten ken ik de families, zitten geen moslims bij zo ver ik weet...
Are you fokking to me?
pi_109398631
Aan het einde snapte ik de muziekkeuze niet helemaal, waarom de Imperial March spelen toen de kisten de kerk uit werden gedragen ? was dat een favoriete tune of zo van die arme kindjes ? :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 21:09:51 #210
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109403941
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:36 schreef TLC het volgende:
Aan het einde snapte ik de muziekkeuze niet helemaal, waarom de Imperial March spelen toen de kisten de kerk uit werden gedragen ? was dat een favoriete tune of zo van die arme kindjes ? :@
Ik begreep de link ook niet zo goed, maar ik ken helemaal niets van Star War maar mss heeft dat lied wel een speciale betekenis of betekende het idd voor hen persoonlijk veel of zo...
Are you fokking to me?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 02:03:49 #211
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_109415980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar waarom een militaire ceremony?
Alle overleden kinderen zijn ook door militairen gerepatrieerd.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:10:08 #212
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109419959
It's Time To Shine
pi_109422461
Iemand misschien een linkje naar Imperial March op de herdenkingsdienst?
pi_109444167
Scala - Yellow

Your skin
Oh yeah your skin and bones
Turn into something beautiful
You know
You know I love you so
You know I love you so
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:06:20 #215
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_109477184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:29 schreef Kikkeren het volgende:
Scala - Yellow

Your skin
Oh yeah your skin and bones
Turn into something beautiful
You know
You know I love you so
You know I love you so

Nummer is niet van Scala, maar van Cold Play. Zocht je die?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_109477522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:06 schreef Poeke het volgende:

[..]

Nummer is niet van Scala, maar van Cold Play. Zocht je die?
Ja, maar het is ook gecoverd door Scala.
pi_110068325
Alweer een paar weken geleden. Ik denk er nog dagelijks aan.
De families zullen het vooral nu moeilijk hebben :( O+
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 15:49:15 #218
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110316322
quote:
‘Terug naar hun oude klaslokaal'
Een maand na busongeval

LOMMEL - Drie leerlingen van ‘t Stekske in Lommel gaan dinsdag voor het eerst na het busongeval in Zwitserland terug naar school.

De twee jongens en het meisje van ‘tStekske die het ziekenhuis mochten verlaten, duwden elkaar vooruit in een treintje van rolstoelen toen ze gisteren samen met hun moeder en vader weer een kijkje namen in hun Lommelse school. ‘Het ging heel goed', zegt de directrice, Nicole Gerits. ‘Ze gingen onmiddellijk naar hun oude banken terug. Ze hebben zelf beslist dat ze hier weer les krijgen.'

Het klaslokaal ziet er nog net zo uit als toen ze op sneeuwklas vertrokken. Op een kast liggen de 22 mappen van de leerlingen, achterin hangt nog altijd een grote kaart van Zwitserland. De 22 schoolbanken zijn wat dichter bij elkaar geschoven om achteraan plaats te maken voor een grote tafel met één stoel voor de juf. ‘Want hun schoolbanken zijn te laag voor de rolstoelen', zegt de directrice. De drie worden pas dinsdag weer verwacht. Ze komen voorlopig twee dagen in de week. Maandag worden de andere kinderen op de hoogte gebracht. ‘Dinsdag mogen ze wat later komen, zodat de andere leerlingen al in de klas zitten en ze rustig naar hun klas kunnen gaan. Ze mogen kiezen of ze tijdens de speeltijd buiten komen.'

‘Als ze na één week zeggen dat ze toch naar een ander lokaal willen of dat ze niet graag naar school komen, zoeken we een andere oplossing', zegt Gerits. ‘Ik zou ze graag de hele week hier hebben, maar ik begrijp dat dat niet mogelijk is. Ze moeten ook nog kinesitherapie volgen. Niets moet, alles mag.'

Omdat ook meester Mon omkwam bij het busdrama, krijgen ze les van een nieuwe juf. ‘Ze kennen haar al omdat ze in het vierde leerjaar al eens enkele maanden is ingevallen', zegt Gerits. De juf zal hen onderwijzen in basisvakken als wiskunde en Frans. ‘Ik denk niet dat het vaak over het ongeval zal gaan: ze spreken er amper over. Ook niet met elkaar. Het is niet zo dat die drie kinderen nu toevallig drie boezemvrienden waren. Wij willen vooral dat ze het jaar mooi kunnen afsluiten, al hadden we dat liever met 22 gedaan.'

De bloemen voor de schoolpoort hebben we weggehaald: ‘tStekske moet weer een school zijn, geen bedevaartsoord. We zijn het verplicht aan onze kinderen: we moeten vooruit. Maar het heeft tijd nodig.'

Op heel wat moeilijke vragen, zoals hoe er met schooluitstappen zal worden omgegaan, is er nog geen antwoord.‘En wat gaan we doen om de zesdejaars uit te wuiven? Wat doen we in plaats van het schoolfeest? We weten het nog niet.' De pastoor van Lommel-Kolonie besliste al om het vormsel niet te laten doorgaan. Acht communicanten zijn overleden.

Heverlee

Ook in de Sint-Lambertusschool in Heverlee gaan de meeste kinderen die bij het ongeval gewond raakten, terug naar school. Eentje ligt nog in het ziekenhuis. De zesde klas verhuist naar de leraarskamer, omdat de leerlingen op krukken en in rolstoelen geen trappen kunnen doen. De catechese wordt hervat, het vormsel gaat door. Het schoolfeest van volgende week zaterdag wordt vervangen door een herdenkingsplechtigheid.
Bron

Moest weer een traantje laten bij het lezen van dit artikel. Hoop dat die kindjes er vlug bovenop komen. Als was het alleen nog maar fysiek, dan is dat toch al achter de rug...
Are you fokking to me?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 22:50:43 #219
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_112951236
En weer een update: Busongeluk Zwitserland mogelijk door chauffeur

Alle andere oorzaken zijn dus uitgesloten, nu nog achterhalen wat er precies verkeerd ging bij de chauffeur..
It's Time To Shine
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:02:40 #220
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_112951984
Volgens onderzoek:

- Chauffeur reed niet te hard
- Geen alcohol in het spel
- Geen afleiding door DVD wisselen (hij kon er niet eens bij)
- Geen ander voertuig bij betrokken.
- Geen technisch mankement aan de bus

Speculatieve oorzaak

- De chauffeur zou onwel geworden kunnen zijn.

Wat ik me afvraag; mensen maken fouten, iedereen maakt wel eens een stuurfout. Dat kan toch ook?

En hoe kun je constateren dat er geen technisch mankement is al een voertuig zo in de kreukels ligt? Stel dat het een klapband was, dat kun je achteraf toch nooit controleren als een band helemaal aan gort ligt?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:14:56 #221
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_112952775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:02 schreef Poeke het volgende:
Volgens onderzoek:

- Chauffeur reed niet te hard
- Geen alcohol in het spel
- Geen afleiding door DVD wisselen (hij kon er niet eens bij)
- Geen ander voertuig bij betrokken.
- Geen technisch mankement aan de bus
Welke bron heb je voor deze constatering?
quote:
Speculatieve oorzaak

- De chauffeur zou onwel geworden kunnen zijn.

Wat ik me afvraag; mensen maken fouten, iedereen maakt wel eens een stuurfout. Dat kan toch ook?

En hoe kun je constateren dat er geen technisch mankement is al een voertuig zo in de kreukels ligt? Stel dat het een klapband was, dat kun je achteraf toch nooit controleren als een band helemaal aan gort ligt?
Als die band klapt dan vind je daar sporen van op de weg, in de wielkast en aan de band.
Ik denk dat ze, netzoals bij een vliegtuigcrash, de bus zo goed als t ging weer in elkaar hebben gezet om te kijken wat er allemaal mee gebeurt was..
It's Time To Shine
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:29:26 #222
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_122270381

toch wel schokkende/intigrerende beelden vrijgekomen vandaag... apart om te zien dat er bijna een minuut na de crash nog geen auto langs is geweest.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2013 @ 22:11:37 #223
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122276699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:29 schreef RamboDirk het volgende:

toch wel schokkende/intigrerende beelden vrijgekomen vandaag... apart om te zien dat er bijna een minuut na de crash nog geen auto langs is geweest.
Ik heb het niet zonder tranen kunnen bekijken.

Ik vind het best jammer dat er zes ouderparen van de overleden kinderen uit Lommel de Zwitserse hulpdiensten nu aanklagen en ook wel wat besmeuren in de pers. Hoewel ik natuurlijk niet in hun schoenen sta en geen oordeel over hun gevoel mag vellen maar;

Ik herinner me nog haarscherp hoe die hulpdiensten vertelden hoe de redding verlopen was, geen enkel kind is alleen gestorven. Al die redders zijn tot de laatste minuut bij de kinderen gebleven en hebben sommigen stervenden zelfs in hun armen gehouden. ;( Deze Zwitsers zullen in mijn ogen toch altijd helden blijven...
Are you fokking to me?
pi_122283277
-verkeerd-

[ Bericht 98% gewijzigd door roos85 op 31-01-2013 00:29:58 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 00:31:20 #225
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122283542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:11 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik heb het niet zonder tranen kunnen bekijken.

Ik vind het best jammer dat er zes ouderparen van de overleden kinderen uit Lommel de Zwitserse hulpdiensten nu aanklagen en ook wel wat besmeuren in de pers. Hoewel ik natuurlijk niet in hun schoenen sta en geen oordeel over hun gevoel mag vellen maar;

Ik herinner me nog haarscherp hoe die hulpdiensten vertelden hoe de redding verlopen was, geen enkel kind is alleen gestorven. Al die redders zijn tot de laatste minuut bij de kinderen gebleven en hebben sommigen stervenden zelfs in hun armen gehouden. ;( Deze Zwitsers zullen in mijn ogen toch altijd helden blijven...
Serieus? Heb je daar een linkje van? ( Van die klagende ouders)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_122287554
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130125_00446292
pi_122288238
De klacht betreft kennelijk het onderzoek. Ik kan dat wel begrijpen. Er is geen oorzaak bekend en voor de verwerking wil je graag de oorzaak weten. De ouders zijn kennelijk van mening dat er niet alles aan wordt gedaan om de oorzaak te achterhalen en willen dat er meer en beter wordt gezocht. Het lijkt mij redelijk zinloos (Zwitsers staan sowieso al niet bekend om slordig zijn...), maar vanuit hun positie kan ik er wel begrip voor hebben.

Het is ook een beetje afreageren natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122288355
Wellicht ook een stel advocaten dat hamerde op 'schuldplaatsing', je weet het niet. En het zal dan niet aan het adres van de daadwerkelijke hulpverleners ter plaatse zijn geweest, maar misschien eerder aan het overkoepelend orgaan? Wat ik nog steeds een vreemde gang van zaken vind; hulpdienstuitrukpunten zitten niet op elke straathoek, en ook niet aan het begin van zo'n tunnel; aanrijdtijd is onoverkomelijk.

Daarbij, als de eerste auto die stopte de eerste is geweest die een noodnummer gebeld heeft, dan is dat natuurlijk ook een stukje vertraging omdat het op zo'n rustig tijdstip was.
Ja doei.
pi_122288618
Ik zou niet weten waarom advocaten hierachter zouden zitten.

Die mensen zijn gewoon radeloos en zoeken naar antwoorden op hun vragen. En gelet op hun situatie vind ik het niet zo gek dat ze niet snel opgeven. Objectief gezien zouden ze dat wellicht al lang hebben moeten doen, maar probeer maar eens rationeel te doen als je je kind verloren hebt...
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 10:20:04 #230
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122289299
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20130125_115

Ik denk ook dat de Zwitserse politie als tegenantwoord daarom die video publiek heeft gemaakt, om de transparantie te bewijzen. Ik heb dat gisteren ook precies ergens online in een krant gelezen, maar dat vind ik even niet terug...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 10:21:58 #231
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122289333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:32 schreef DS4 het volgende:
De klacht betreft kennelijk het onderzoek. Ik kan dat wel begrijpen. Er is geen oorzaak bekend en voor de verwerking wil je graag de oorzaak weten. De ouders zijn kennelijk van mening dat er niet alles aan wordt gedaan om de oorzaak te achterhalen en willen dat er meer en beter wordt gezocht. Het lijkt mij redelijk zinloos (Zwitsers staan sowieso al niet bekend om slordig zijn...), maar vanuit hun positie kan ik er wel begrip voor hebben.

Het is ook een beetje afreageren natuurlijk.
Niet alleen het onderzoek. Ze hekelen ook de aankomsttijd van de hulpdiensten enzo.
Are you fokking to me?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:01:17 #232
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122290420
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:21 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Niet alleen het onderzoek. Ze hekelen ook de aankomsttijd van de hulpdiensten enzo.
Dat ze antwoorden over het hoe en waarom van het ongeluk, oke, maar om nu ook met een beschuldigde vinger naar hulpdiensten te wijzen vind ik ongepast.

Daar moeten instanties oid de ouders toch op wijzen hoewel je idd niet rationeel kan denken als je je kind hebt verloren.
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 11:23:16 #233
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122291065
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:01 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat ze antwoorden over het hoe en waarom van het ongeluk, oke, maar om nu ook met een beschuldigde vinger naar hulpdiensten te wijzen vind ik ongepast.

Daar moeten instanties oid de ouders toch op wijzen hoewel je idd niet rationeel kan denken als je je kind hebt verloren.
Opvallend is ook dat het een minderheid van ouders is. Zes ouderparen, Lommel heeft die dag 15 kinderen verloren en 2 volwassenen.
Are you fokking to me?
pi_122291714
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:21 schreef Marie30 het volgende:

Nou ja, ze mogen daar van mij vragen over stellen.

Het is afreageren vaak en dat is vaak ten onrechte, maar het verdriet is groot en dat leidt bij de een tot grote treurnis en de ander wordt kwaad en zoekt een zondebok.

Ik kan daar begrip voor opbrengen in de zin van dat ik begrijp dat het verlies van een kind een enorme impact heeft en dat die emoties aan de oppervlakte komen en dat is nu eenmaal niet altijd even fraai.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:18:54 #235
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122297041
It's Time To Shine
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:25:11 #236
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122300197
quote:
Uit de autopsie bleek dat de chauffeur een hartprobleem had en dagelijks antidepressivum gebruikte

Nu gebruikt een aardig percentage onder de bevolking antidepressivum maar ik zou in principe toch zelf willen beslissen of ik mijzelf of mijn kind zo'n afstand wil laten rijden door iemand die dit dagelijks gebruikt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:33:36 #237
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122300611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:25 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Uit de autopsie bleek dat de chauffeur een hartprobleem had en dagelijks antidepressivum gebruikte

Nu gebruikt een aardig percentage onder de bevolking antidepressivum maar ik zou in principe toch zelf willen beslissen of ik mijzelf of mijn kind zo'n afstand wil laten rijden door iemand die dit dagelijks gebruikt.
Als het medicijnen zijn waar geen gele sticker (check) op zit is er niets aan de hand. Als dat wel zo is dan heeft de chauffeur dat in NL iig aan moeten geven bij de 5jaarlijkse controle en heeft een arts toestemming gegeven om zijn werk te doen.

http://www.rijbewijskeuringsarts.nl/medibus.html
http://www.medibus.nl/pag(...)licht-de-werkge.html

Daarnaast kom je er als t goed is niet achter of er iemand medicijnen gebruikt, welke medicijnen dit zijn en de reden van de medicatie. Of wil je dat iedere chauffeur, iedere dag bij iedere klant moet vertellen wie hij is en welke medicijnen hij slikt?
It's Time To Shine
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:42:24 #238
43642 Bayswater
pi_122301077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

Daarnaast kom je er als t goed is niet achter of er iemand medicijnen gebruikt, welke medicijnen dit zijn en de reden van de medicatie. Of wil je dat iedere chauffeur, iedere dag bij iedere klant moet vertellen wie hij is en welke medicijnen hij slikt?
Een buschauffeur draagt veel verantwoordelijkheid, dus ja dat zou ik wel willen weten.
Life lies a slow suicide
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 15:46:50 #239
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122301286
quote:

[..]

Een antidepressivum in een normale dosis kan toch geen kwaad of heeft toch geen negatieve invloed op het besturen van een machine/voertuig? Is niet hetzelfde als een slaappil of spierontspanner.

In België word je wel medisch gekeurd alvorens je het rijbewijs van buschauffeur kan halen: http://www.vlaanderen.be/(...)en-van-een-rijbewijs Maar ik vind zo vlug ook niet terug of die medische keuring jaarlijks herhaald wordt of niet. Dat zou toch moeten vind ik...
Are you fokking to me?
pi_122301382
quote:

[..]

er zijn ook artsen, chirurgen, apothekers, vrachtwagenchauffeurs, etc. die dit soort medicijnen dagelijks gebruiken en gewoon prima functioneren :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:10:01 #241
43642 Bayswater
pi_122302345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:48 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

er zijn ook artsen, chirurgen, apothekers, vrachtwagenchauffeurs, etc. die dit soort medicijnen dagelijks gebruiken en gewoon prima functioneren :')
Je kent waarschijnlijk ook psychologen die dagelijkse anti depressiva gebruiken :') Ken er in mijn omgeving ook drie maar zijn wel alledrie onderhevig aan stemmingswisselingen ondanks het medicijngebruik. Doen overigens hun werk prima zo ver ik dat kan zien, maar rijden geen bussen met schoolkinderen.
Life lies a slow suicide
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:53:26 #242
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122306938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:10 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Je kent waarschijnlijk ook psychologen die dagelijkse anti depressiva gebruiken :') Ken er in mijn omgeving ook drie maar zijn wel alledrie onderhevig aan stemmingswisselingen ondanks het medicijngebruik. Doen overigens hun werk prima zo ver ik dat kan zien, maar rijden geen bussen met schoolkinderen.
Want dat zou een probleem zijn? Je kan niet alles voorkomen he.. Of mag een chauffeur die medicijnen gebruikt wel volwassenen rijden? Waar leggen we de grens dan? Bij 18 jaar en ouder? 19 jaar en ouder?

Statistisch gezien is de bus het op 1 na veiligste vervoersmiddel, alleen worden ongelukken groot uitgemeten in het nieuws.

Ik zou je graag wat statistieken laten zien, alleen ligt de database van swov.nl plat..
It's Time To Shine
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:35:09 #243
43642 Bayswater
pi_122310528
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:53 schreef qu63 het volgende:

[..]

Want dat zou een probleem zijn? Je kan niet alles voorkomen he.. Of mag een chauffeur die medicijnen gebruikt wel volwassenen rijden? Waar leggen we de grens dan? Bij 18 jaar en ouder? 19 jaar en ouder?

Bejaardenuitjes naar kerstmarkten lijkt mij economisch wel verantwoord. ;)

Als je je kind met een bekende laat meerijden weeg je ook af of je dat verantwoordelijk vindt. Van een buschauffeur op een schoolreis weet je niets. Ik begrijp ook wel dat dat allemaal erg ingewikkeld gaat worden, maar ik begrijp wel dat als je je kind hebt verloren achteraf deze vragen gaat stellen en je leven eigenlijk plots alleen maar uit vragen gaat bestaan.
Life lies a slow suicide
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:47:50 #244
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_122311197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:35 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wat denk je dat een kind kost? ;)
quote:
Als je je kind met een bekende laat meerijden weeg je ook af of je dat verantwoordelijk vindt. Van een buschauffeur op een schoolreis weet je niets. Ik begrijp ook wel dat dat allemaal erg ingewikkeld gaat worden, maar ik begrijp wel dat als je je kind hebt verloren achteraf deze vragen gaat stellen en je leven eigenlijk plots alleen maar uit vragen gaat bestaan.
Verschil is wel dat het iemands werk is. Ik vertrouw mijn slager meer dan mijn buurman die een stukje vlees voor me snijdt ;)
It's Time To Shine
pi_122343453
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:35 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik ga van het oordeel van de school uit én van de werkgever van de chauffeur. Als zij erop vertrouwen dat die chauffeur gaat rijden vertrouw ik daar ook op. Anders kun je je ook eerst even af gaan vragen hoe het met de machinist van die trein zit. De piloot van dat vliegtuig.

Mijn zoon (14 jaar) ging niet zo gek lang na dit ongeluk op skitrip met school, naar Oostenrijk. Natuurlijk ben je dan angstig als ouder zijnde, zeker met dit vreselijke ongeluk (en Friso) in je achterhoofd maar ik denk dat je jezelf knettergek maakt wanneer je overal vraagtekens bij gaat zetten.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2013 @ 01:11:33 #246
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122367305
quote:
Klacht tegen perschef van politie na beelden van Sierre

vr 01/02/2013 - 19:13 Er is een klacht ingediend tegen de perschef van de politie van het Zwitserse kanton Wallis, omdat deze week beelden werden verspreid van het busongeval van vorig jaar.

Eerder deze week had de persdienst de beelden van het busongeval, waarbij 28 mensen zijn omgekomen, vrijgegeven. De perschef deed dat naar eigen zeggen om de kritiek op de politie te weerleggen.

De procureur die met het onderzoek belast is, maakte duidelijk dat het om een persoonlijk initiatief ging van de persdienst en dat de politiedienst het initiatief niet steunde. Veel ouders in België reageerden geschokt.

Nu is er een klacht ingediend. Van wie de klacht komt, is niet duidelijk. Dat maakt deel uit van het geheim van het onderzoek, klinkt het. Schending van het beroepsgeheim is een inbreuk die sowieso wordt vervolgd.
Bron
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')