abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109165498
W00t een deel 2!

quote:
6s.gif Een hele tijd geleden schreef ik het volgende:

Hullo!

Ik ga verbouwen :+ En aangezien mijn kluskennis zich beperkt tot hoe je een hamer vast moet houden, leek een beetje feedback in zo'n topic me wel leuk, dus bij dezen!

Situatie:
Ik woon samen met mijn man en onze dochter van 14 maanden in een schattig arbeidershuisje uit +/- 1928 (niemand lijkt te weten wanneer de huizen gebouwd zijn :? ). Er is door vorige bewoners nogal wat aan veranderd, voornamelijk in de jaren '70, en daarna is er niks meer aan gedaan.

Dat betekent: héél veel schrootjes - zelfs in de badkamer. Beige sanitair. Bruine tegels met af en toe zo'n prachtig riet/bloemmotief erop. Dat soort werk.
De persoon die dus vanalles verbouwd heeft was zelf timmerman, dus die heeft alles zelf gedaan, en helaas is dat te zien ook. Er zit nogal wat scheef en geïmproviseerd :')

De benedenverdieping is voorlopig prima dus we richten ons op de bovenverdieping.

Wat gaat er gebeuren?

- Dakkapel op zolder
- Oude zoldertrap weg, nieuwe zoldertrap op een logischere plek plaatsen
- Van één grote slaapkamer twee kleine kinderkamertjes maken
- Geheel nieuwe indeling van de 1e verdieping
- Nieuwe badkamer
- CV aanleggen (jaja wij hebben nog gaskachels B-) )
- nieuwe kozijnen met HR++ glas ipv het enkel glas dat we nu hebben.

Al met al dus een behoorlijke modernisering en een flinke klus. De CV, kozijnen en dakkapel laten we doen, verder is het vooral de bedoeling dat we zelf de handen uit de mouwen steken. :X

Ter illustratie twee floorplannertjes die niet 100% kloppen maar ik ben te lui om de aangepaste versie te uploaden en ik ben al helemaal te lui om de huidige situatie netjes te tekenen.
Zo was het:

Zo is het nu ongeveer:

(niet helemaal overigens; de deuren van de kinderkamers zitten gewoon naast elkaar, er is niet zo'n rare nis die bij de kamer hoort, dat is gewoon overloop. En de zoldertrap moest ietsje naar rechts waardoor die muur ook opschoof en ons bed helaas niet zo in de kamer past :') )

[ Bericht 12% gewijzigd door innepin op 16-03-2012 13:23:24 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_109165526
Na gut. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder dan de tekst in de OP.

Wat is er gebeurd?

- de zoldertrap is vervangen door een logischer, mooier, minder levensgevaarlijk exemplaar op een andere plek
van dit:

naar dit:

- de jaren '70 met houten schrootjes badkamer is gesloopt en de nieuwe badkamer (2,5x zo groot!) is klaar!
van dit:

naar dit:

- er zijn wat muurtjes gesloopt en wat kamers heringericht...

- de zolder is grotendeels gesloopt en er is een dakkapel geplaatst...
van dit:

naar dit:

- er zijn 2 kinderkamers gemaakt:

- op de overloop is laminaat gelegd en een kast geplaatst

En verder...:
- cv aangelegd boven
- een kind gekregen :7
- nieuwe kozijnen + ramen
- En niet te vergeten, 2 hele lieve heren hebben hier elektra aangelegd voor op zolder <3

[ Bericht 50% gewijzigd door innepin op 16-03-2012 13:24:24 ]
pi_109165958
Wat er nog moet gebeuren?

Nou best een hoop :')

- Binnenkort komt er een stucadoor om de muren en plafond op de overloop mooi te maken. Echtgenoot D. was daar aan begonnen maar blijkt er niet echt goed in :+ Dus dan maar zo.
- De zolder is een grote puinhoop. Eerst moet daar de elektra af, en dan kan e.e.a. netjes afgetimmerd worden.
- Plintjes en elektra in de kinderkamers
- Het plafond in de badkamer moet nog steeds gewit :')
- Muur langs trap begane grond wit geverfd
- Radiator ophangen in de badkamer
- Wat dingetjes verven (deur hier, muurtje daar, kozijntje zus en zo)
- Trap naar zolder schuren, beitsen, ofzoiets.

Voor de elektra heb ik goede hoop dat dat af komt als O+ Merlijn O+ en O+ Rucky O+ op 14 april komen klussen.

Wil je ook helpen klussen? Kijk dan vooral eens in het topic dat in mijn sig staat, of geef hier een gil.
Als 't lekker weer is worden jullie inspanningen beloond met een barbecue, had ik zo bedacht. Tuin zat. En bier. En anders pizza. Ofzo.
Eventueel stel ik een gratiesj muurschildering ter beschikking voor wie er een dag komt helpen (en ook echt wat doet). :s)
pi_109166060
SV-tje, je wilde een extra foto van zo'n kastje? Zoiets?

Er zitten wel wat lichte beschadigingetjes op maar niks dramatisch. Genoeg om ze voor 15 euro te verkopen voor 4 stuks :7

Ohja, aan de andere lezers; ik ben zoveel mogelijk zooi aan 't verkopen via marktplaats. Zie hier en bied mee :7
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:34:33 #5
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_109166576
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:14 schreef innepin het volgende:
Wat er nog moet gebeuren?

Nou best een hoop :')

- Binnenkort komt er een stucadoor om de muren en plafond op de overloop mooi te maken. Echtgenoot D. was daar aan begonnen maar blijkt er niet echt goed in :+ Dus dan maar zo.
- De zolder is een grote puinhoop. Eerst moet daar de elektra af, en dan kan e.e.a. netjes afgetimmerd worden.
- Plintjes en elektra in de kinderkamers
- Het plafond in de badkamer moet nog steeds gewit :')
- Muur langs trap begane grond wit geverfd
- Radiator ophangen in de badkamer
- Wat dingetjes verven (deur hier, muurtje daar, kozijntje zus en zo)
- Trap naar zolder schuren, beitsen, ofzoiets.

Voor de elektra heb ik goede hoop dat dat af komt als O+ Merlijn O+ en O+ Rucky O+ op 14 april komen klussen.

Wil je ook helpen klussen? Kijk dan vooral eens in het topic dat in mijn sig staat, of geef hier een gil.
Als 't lekker weer is worden jullie inspanningen beloond met een barbecue, had ik zo bedacht. Tuin zat. En bier. En anders pizza. Ofzo.
Eventueel stel ik een gratiesj muurschildering ter beschikking voor wie er een dag komt helpen (en ook echt wat doet). :s)
Je staat in mijn agenda voor 14 april dus dat komt wel goed. :Y
Leuk om de foto's te zien hoe het was en nu geworden is.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_109171187
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:34 schreef Rucky het volgende:

[..]

Je staat in mijn agenda voor 14 april dus dat komt wel goed. :Y
Leuk om de foto's te zien hoe het was en nu geworden is.
Top *O*
Beetje jammer dat met het verwijderen van het sloophout op zolder nou niet bepaald veel ruimte is vrijgekomen. Het is er nog steeds VOL. Moet ik echt wat op vinden... naast zooi verkopen, want dat probeer ik al, maar niemand wil m'n spullen hebben :P
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:53:00 #7
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109175593
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef innepin het volgende:
SV-tje, je wilde een extra foto van zo'n kastje? Zoiets?
[ afbeelding ]

Er zitten wel wat lichte beschadigingetjes op maar niks dramatisch. Genoeg om ze voor 15 euro te verkopen voor 4 stuks :7

Ohja, aan de andere lezers; ik ben zoveel mogelijk zooi aan 't verkopen via marktplaats. Zie hier en bied mee :7
Ik heb net toestemming van mijn O+ ;) om ze van je te kopen zodat ik wat leuke dingen kan neerzetten in de slaapkamer *O*
We zouden ze volgende week zaterdagmiddag op kunnen halen als dat uitkomt
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_109195303
's goed hoor *O*
Bleek gisteravond ineens dat de echtgenoot ze eigenlijk wilde bewaren om in onze slaapkamer op te hangen :o Oeps :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 08:39:47 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109195985
Breng de rest naar de kringloop?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:17:14 #10
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_109196321

is het geen lief klein schakelaartje? O+
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:28:48 #11
259886 pessie
pi_109196446
Goed gedaan Merlijn!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:53:49 #12
154407 Rucky
pi_109196764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 09:28 schreef pessie het volgende:
Goed gedaan Merlijn!
Nou wat goed, ik weet weer hoe 220 volt aanvoelt. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:25:36 #13
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_109197281
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 09:53 schreef Rucky het volgende:

[..]

Nou wat goed, ik weet weer hoe 220 volt aanvoelt. :D
Moet je niet zeggen dat je klaar bent _O- _O- _O-
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:33:17 #14
154407 Rucky
pi_109197407
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:25 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Moet je niet zeggen dat je klaar bent _O- _O- _O-
Ik was klaar waarmee ik bezig was maar ik had alleen het draadje nog in mijn hande. Maar ik waardeer het wel. Het is lang geleden dat iemand mij heeft laten "tintelen". :D
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:18:19 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_109205008
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:33 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik was klaar waarmee ik bezig was maar ik had alleen het draadje nog in mijn hande. Maar ik waardeer het wel. Het is lang geleden dat iemand mij heeft laten "tintelen". :D
Je doet je ondertitel wel eer aan _O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110218316
Er gebeurt weer eens iets in dit Langzaamste Verbouwingstopic Ever! *O*

Gisteren is de cvboer geweest om snel nog de leidingen naar de badkamer te leggen. Dat waren we een soort van vergeten, dat dat eerst moest vóór er gestuct kan worden. Dusss :') Even spoedklusje tussendoor geregeld; als ze weer tijd voor ons hebben (eigenlijk zaten ze deze weken helemaal vol) hangen ze een radiator op. Ik vind het eigenlijk niet zo nodig, we hebben elektrische vloerverwarming in de badkamer en 't is een klein hokje, maar goed, die verwarming zal in de winter best lekker zijn :)

En de stucadoor belde mij zojuist dat hij er over een uurtje is om te beginnen met de muren op de overloop *O* *O*

De zolder is niet bepaald leeg, ik hoop dat we daar nog wat spullen weg kunnen halen vóór de 14e. Moet ik wel bij zeggen dat heel veel dozen gelabeld zijn "voor verkoop", als het een beetje lekker weer is ga ik op koninginnedag een poging doen voor weinig geld van heel veel spullen af te komen :7 Hebben we meteen weer wat klusbudget.
pi_110238182
De muren worden strakker en strakker O+ wat een verschil zeg, gipsplatenplafond of strak gestuct plafond!
pi_110275474
Éénpersoonstopic :'(

<3 Strakke muren zijn <3 geweldig <3
Zal zo even een foto maken. Eerst zolder leeghalen.
pi_110276134
2e persoon meldt zich :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110281872
Status van de zolder...

Nog best treurig :')

Status van de 1e verdieping:

*O*
pi_110307429
Rantheman, ik vrees dat je de enige bent die nog meeleest :P

Vandaag komen Rucky, Merlijn en mijn schoonpa klussen op zolder *O*
Ben benieuwd hoe ver we komen!

Geen idee wat ik uit ga voeren in de paar uurtjes dat schoonma oppast want ik werd wakker met een nare stekende pijn in mijn borstkas, en nou kan ik niet bukken, tillen, liggen, etc. :') Even ibuprofennetje erin gooien.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 09:21:23 #22
240917 Mula
pi_110307463
En hier is nr3! :P

Ziet er goed uit! Veel succes vandaag.
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:31:58 #23
259886 pessie
pi_110307587
Ik ben er ook nog! Ziet er goed uit dat stucwerk! Veel succes op zolder vandaag.
pi_110307607
Oeh het wordt mooi Innepin!

Enne lurkers heb je genoeg ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:24:22 #25
154407 Rucky
pi_110327412
Ik ben weer thuis en Merlijn waarschijnlijk ook. De vorige keer hadden we enige logica in het groepen systeem aangelegd. (want de eerste verdieping kreeg de voeding die van de meterkast via de zolder ging) En de cv heeft een eigen groep gekregen.
Vandaag hebben we voornamelijk de zolder van verlichting en wc dozen voorzien. En we hadden nog de mogelijkheid om wat gipsplaten te plaatsen. Weer even een klein misverstand met Merlijn maar gelukkig stond ik dit keer niet onder spanning. :D
Gelukkig was dit weer snel hersteld en was er een blije Innepin. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')