Zo was het:quote:Een hele tijd geleden schreef ik het volgende:
Hullo!
Ik ga verbouwenEn aangezien mijn kluskennis zich beperkt tot hoe je een hamer vast moet houden, leek een beetje feedback in zo'n topic me wel leuk, dus bij dezen!
Situatie:
Ik woon samen met mijn man en onze dochter van 14 maanden in een schattig arbeidershuisje uit +/- 1928 (niemand lijkt te weten wanneer de huizen gebouwd zijn). Er is door vorige bewoners nogal wat aan veranderd, voornamelijk in de jaren '70, en daarna is er niks meer aan gedaan.
Dat betekent: héél veel schrootjes - zelfs in de badkamer. Beige sanitair. Bruine tegels met af en toe zo'n prachtig riet/bloemmotief erop. Dat soort werk.
De persoon die dus vanalles verbouwd heeft was zelf timmerman, dus die heeft alles zelf gedaan, en helaas is dat te zien ook. Er zit nogal wat scheef en geïmproviseerd![]()
De benedenverdieping is voorlopig prima dus we richten ons op de bovenverdieping.
Wat gaat er gebeuren?
- Dakkapel op zolder
- Oude zoldertrap weg, nieuwe zoldertrap op een logischere plek plaatsen
- Van één grote slaapkamer twee kleine kinderkamertjes maken
- Geheel nieuwe indeling van de 1e verdieping
- Nieuwe badkamer
- CV aanleggen (jaja wij hebben nog gaskachels)
- nieuwe kozijnen met HR++ glas ipv het enkel glas dat we nu hebben.
Al met al dus een behoorlijke modernisering en een flinke klus. De CV, kozijnen en dakkapel laten we doen, verder is het vooral de bedoeling dat we zelf de handen uit de mouwen steken.
Ter illustratie twee floorplannertjes die niet 100% kloppen maar ik ben te lui om de aangepaste versie te uploaden en ik ben al helemaal te lui om de huidige situatie netjes te tekenen.
Je staat in mijn agenda voor 14 april dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:14 schreef innepin het volgende:
Wat er nog moet gebeuren?
Nou best een hoop
- Binnenkort komt er een stucadoor om de muren en plafond op de overloop mooi te maken. Echtgenoot D. was daar aan begonnen maar blijkt er niet echt goed inDus dan maar zo.
- De zolder is een grote puinhoop. Eerst moet daar de elektra af, en dan kan e.e.a. netjes afgetimmerd worden.
- Plintjes en elektra in de kinderkamers
- Het plafond in de badkamer moet nog steeds gewit![]()
- Muur langs trap begane grond wit geverfd
- Radiator ophangen in de badkamer
- Wat dingetjes verven (deur hier, muurtje daar, kozijntje zus en zo)
- Trap naar zolder schuren, beitsen, ofzoiets.
Voor de elektra heb ik goede hoop dat dat af komt alsMerlijn
en
Rucky
op 14 april komen klussen.
Wil je ook helpen klussen? Kijk dan vooral eens in het topic dat in mijn sig staat, of geef hier een gil.
Als 't lekker weer is worden jullie inspanningen beloond met een barbecue, had ik zo bedacht. Tuin zat. En bier. En anders pizza. Ofzo.
Eventueel stel ik een gratiesj muurschildering ter beschikking voor wie er een dag komt helpen (en ook echt wat doet).
Topquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:34 schreef Rucky het volgende:
[..]
Je staat in mijn agenda voor 14 april dus dat komt wel goed.![]()
Leuk om de foto's te zien hoe het was en nu geworden is.
Ik heb net toestemming van mijnquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef innepin het volgende:
SV-tje, je wilde een extra foto van zo'n kastje? Zoiets?
[ afbeelding ]
Er zitten wel wat lichte beschadigingetjes op maar niks dramatisch. Genoeg om ze voor 15 euro te verkopen voor 4 stuks
Ohja, aan de andere lezers; ik ben zoveel mogelijk zooi aan 't verkopen via marktplaats. Zie hier en bied mee
Nou wat goed, ik weet weer hoe 220 volt aanvoelt.quote:
Moet je niet zeggen dat je klaar bentquote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:53 schreef Rucky het volgende:
[..]
Nou wat goed, ik weet weer hoe 220 volt aanvoelt.
Ik was klaar waarmee ik bezig was maar ik had alleen het draadje nog in mijn hande. Maar ik waardeer het wel. Het is lang geleden dat iemand mij heeft laten "tintelen".quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:25 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Moet je niet zeggen dat je klaar bent![]()
![]()
Je doet je ondertitel wel eer aanquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:33 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik was klaar waarmee ik bezig was maar ik had alleen het draadje nog in mijn hande. Maar ik waardeer het wel. Het is lang geleden dat iemand mij heeft laten "tintelen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |