abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109145772
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe komt men er toch bij dat achterop rijdend verkeer dat rechtdoor gaat voorrang heeft wanneer je afslaat? Het enige wat je moet doen, indien dit mogelijk is, als je links afslaat is zoveel mogelijk links voorsorteren. Niks meer, niks minder. Dat een of andere debiel vervolgens besluit TS links in te gaan halen (wat ook een bijzondere manoeuvre is) daar kan TS niks aan doen. De Ka rijder is gewoon 100% schuldig.
Dat idd.
Tuurlijk moet je overal kijken als je afslaat. Verkeer achter je moet alleen voor laten gaan als zij al bezig zijn met de verrichting (inhalen). Als je je richtingaanwijzer aan hebt gedaan voordat hij begon met inhalen, is hij 100% fout.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109145829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:06 schreef bonke het volgende:
je mag ook nooit inhalen voor een bocht of een afslag
Say what? Dat mag best (tenzij borden of andere signalen/tekens dat verbieden).
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109145908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:06 schreef bonke het volgende:
je mag ook nooit inhalen voor een bocht of een afslag
en sinds waneer is afslaan naar links een bijzondere verrichting ?:)
Jij bedoelt, je mag niet inhalen op een kruising
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109145952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat idd.
Tuurlijk moet je overal kijken als je afslaat. Verkeer achter je moet alleen voor laten gaan als zij al bezig zijn met de verrichting (inhalen). Als je je richtingaanwijzer aan hebt gedaan voordat hij begon met inhalen, is hij 100% fout.
Check, maar zoals ik al riep: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Heb je geen onafhankelijke getuigen ts?
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:09:58 #30
64781 bonke
pipo koeie
pi_109145958
ook dat
pies on joe toe
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:11:58 #31
64781 bonke
pipo koeie
pi_109146081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Say what? Dat mag best (tenzij borden of andere signalen/tekens dat verbieden).
en waarom mag dat niet ...,
omdat iemand die vanaf de afslag links de weg op wil gaan en daar de ruimtevoor heeft omdat jij nog ver van de afslag af bent en er dan een malloot is die jou dan gaat inhalen komt die ander weer tegen op zijn eigen weghelft :)
pies on joe toe
pi_109146276
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:11 schreef bonke het volgende:
en waarom mag dat niet ...,
omdat iemand die vanaf de afslag links de weg op wil gaan en daar de ruimtevoor heeft omdat jij nog ver van de afslag af bent en er dan een malloot is die jou dan gaat inhalen komt die ander weer tegen op zijn eigen weghelft :)
Maar dat mag dus WEL (tenzij verkeerstekens dat verbieden).
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:15:59 #33
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109146360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe komt men er toch bij dat achterop rijdend verkeer dat rechtdoor gaat voorrang heeft wanneer je afslaat?
Artikel 54 RVV:
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Het verlaten van de doorgaande rijstrook is een bijzondere verrichting, waarbij je al het overige verkeer voor moet laten gaan: er is geen uitzondering voor verkeer dat zich (kort) achter je bevindt.

Gezien het feit dat het een om een vrij smalle weg gaat, kan ik me ook bijna niet voorstellen dat TS voorgesorteerd heeft: anders was er geen ruimte geweest voor het andere voertuig om in te halen, en was deze hoogstens achterop TS gereden in plaats van in de flank. De verzekeraar van TS zal waarschijnlijk dan ook uitkeren op grond van het niet verlenen van voorrang op grond van artikel 54.
pi_109146779
Even praktisch gezien: dus je staat je wachten op de weg, met je richtingaanwijzers aan naar links (want je wil dat het andere verkeer weet wat je wilt gaan doen), maar moet wachten tot het achteropkomende verkeer jouw gaat inhalen? Dat andere verkeer raakt daar alleen maar van in de war. Dat denkt: "wtf? moet ik gaan inhalen langs de kant waar naartoe hij zijn richtingsaanwijzers aan heeft staan, met het risico dat hij zomaar naar links kan komen als ik ernaast zit?!".
Dat slaat dus als een tang op een varken.
pi_109146863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:15 schreef Leshy het volgende:

. De verzekeraar van TS zal waarschijnlijk dan ook uitkeren op grond van het niet verlenen van voorrang op grond van artikel 54.
Nee want:

quote:
Artikel 11.RVV:

Inhalen geschiedt links.
2.
Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
Wanneer er geen ruimte is om links voor te sorteren moet je dus ook niet links gaan inhalen.
pi_109147241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Even praktisch gezien: dus je staat je wachten op de weg, met je richtingaanwijzers aan naar links (want je wil dat het andere verkeer weet wat je wilt gaan doen), maar moet wachten tot het achteropkomende verkeer jouw gaat inhalen? Dat andere verkeer raakt daar alleen maar van in de war. Dat denkt: "wtf? moet ik gaan inhalen langs de kant waar naartoe hij zijn richtingsaanwijzers aan heeft staan, met het risico dat hij zomaar naar links kan komen als ik ernaast zit?!".
Dat slaat dus als een tang op een varken.
Zo praktisch gezien wel ja. :')
Ik weet wel wat ik morgen ga doen })
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:30:54 #37
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109147302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Even praktisch gezien: dus je staat je wachten op de weg, met je richtingaanwijzers aan naar links (want je wil dat het andere verkeer weet wat je wilt gaan doen), maar moet wachten tot het achteropkomende verkeer jouw gaat inhalen?
Daarom sorteer je bij linksaf slaan ook zoveel mogelijk naar links voor: zodat het achteropkomende verkeer jou rechts kan passeren.
pi_109147377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:30 schreef Leshy het volgende:
Daarom sorteer je bij linksaf slaan ook zoveel mogelijk naar links voor: zodat het achteropkomende verkeer jou rechts kan passeren.
Op een 5 meter brede weg kan je niet voorsorteren zodat men er rechts voorbij kan. En spookrijden is verboden.
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:33:27 #39
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109147497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wanneer er geen ruimte is om links voor te sorteren moet je dus ook niet links gaan inhalen.
Het feit dat het andere voertuig TS in de flank heeft geraakt tijdens het inhalen, en niet achterop, geeft aan dat die ruimte er wel moet zijn geweest. Anders was hij achterop TS gereden, en niet in de zijkant.
pi_109147503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:30 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wat in dit geval dus niet kon omdat je dan op de andere rijbaan staat.
pi_109147631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:33 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het feit dat het andere voertuig TS in de flank heeft geraakt tijdens het inhalen, en niet achterop, geeft aan dat die ruimte er wel moet zijn geweest. Anders was hij achterop TS gereden, en niet in de zijkant.
quote:
18s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:47 schreef itsus het volgende:

Nu is het zo dat wij de auto naar rechts hebben getrokken na dat hij ons raakte en daardoor dus verwondingen voor eenieder voorkomen werden , gelukkig.

Bovendien, inhalen via de tegenovergestelde rijbaan is normaal.
Voorsorteren niet.
pi_109147870
Als je linksaf wil op de landweg moet je gewoon middenop rijden, dan linksaf slaan. Voorkom je dit soort onzin mee.
.
pi_109147909
Doe trouwens even een streetview linkje ts
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:40:42 #44
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109147981
En je zag niks in je spiegel?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109148024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:15 schreef Leshy het volgende:

[..]

Artikel 54 RVV:
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Het verlaten van de doorgaande rijstrook is een bijzondere verrichting, waarbij je al het overige verkeer voor moet laten gaan: er is geen uitzondering voor verkeer dat zich (kort) achter je bevindt.

Gezien het feit dat het een om een vrij smalle weg gaat, kan ik me ook bijna niet voorstellen dat TS voorgesorteerd heeft: anders was er geen ruimte geweest voor het andere voertuig om in te halen, en was deze hoogstens achterop TS gereden in plaats van in de flank. De verzekeraar van TS zal waarschijnlijk dan ook uitkeren op grond van het niet verlenen van voorrang op grond van artikel 54.
er was op het moment van raken idd geen ruimte voor inhalen dat is gebleken ...
hij heeft imo uitgeweken maar de verkeerde kant gegokt
pi_109148274
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:38 schreef Fer het volgende:
Als je linksaf wil op de landweg moet je gewoon middenop rijden, dan linksaf slaan. Voorkom je dit soort onzin mee.
dus niet we zijn niet van uiterst rechts ineens naar links gegaan we reden middenop.
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:47:18 #47
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_109148370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat in dit geval dus niet kon omdat je dan op de andere rijbaan staat.
Als ik 'landweg van 5 meter breed' met 'fietspad-rijbaan-fietspad' hoor, vraag ik me sterk af of er twee volledige rijstroken zijn voor automobilisten - ik ben ook benieuwd naar de situatie ter plekke.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:41 schreef itsus het volgende:
er was op het moment van raken idd geen ruimte voor inhalen dat is gebleken ...
hij heeft imo uitgeweken maar de verkeerde kant gegokt
Er wa geen ruimte voor inhalen omdat jij afsloeg. Ik neem aan dat als jij recht was blijven staan, hij er wel langs had gekund. Anders was hij immers achterop gereden.
pi_109148945
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doe trouwens even een streetview linkje ts
http://maps.google.be/map(...)cbp=12,70.64,,0,0.25

geen idee of dit goed gaat is in elk geval laarseweg de heggerweg op uit de richting Emst (vaassensebinnenweg) richting vaassen
pi_109149011
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:40 schreef Waaghals het volgende:
En je zag niks in je spiegel?
zeker wel maar ga er toch vanuit dat als je je knipperlichten aan zet men op zo'n weg achter je blijft tot jij weg bent
pi_109149271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:55 schreef itsus het volgende:

[..]

http://maps.google.be/map(...)cbp=12,70.64,,0,0.25

geen idee of dit goed gaat is in elk geval laarseweg de heggerweg op uit de richting Emst (vaassensebinnenweg) richting vaassen
Die link die je geeft is in Brussel :7

http://maps.google.be/map(...),+Nederland&t=m&z=19

Geen streetview helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')